Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
slagchoco_91 schreef:Nog een keer het jaar overdoen is denk ik geen optie... maar wat is de reden dat het je voor de tweede keer niet is gelukt ? Is het niveau te hoog of liggen die vakken je niet? Had je meer je best kunnen doen ?
Ik denk dat de beste weg nu is terugstromen naar vmbo en dan kun je altijd nog MBO niveau 3 of 4 doen.
Iris82 schreef:Just_Roos schreef:Ik lees net dat je ook een instaptoets kan doen en als je die haalt dat je dan ook aangenomen bent...
Voor welke opleiding? En is dat niet voor 18+?
), maar ik ben destijds van 3 VWO (waar ik zou blijven zitten) overgegaan naar 4 HAVO en na een jaar eindelijk eens wat doen voor school
overgegaan naar 5 VWO.
Barb77 schreef:Niet helemaal vergelijkbaar (en al even geleden), maar ik ben destijds van 3 VWO (waar ik zou blijven zitten) overgegaan naar 4 HAVO en na een jaar eindelijk eens wat doen voor school
overgegaan naar 5 VWO.
Halverwege het 4e jaar heb ik met docenten/decaan afgesproken dat als ik einde van het jaar voor alles een 8 had, ik over zou mogen gaan naar 5 VWO. Zo gedaan en prima overgegaan en geslaagd. Misschien is dat voor jou, met een tijdelijk stapje terug naar de MAVO, ook wel te bespreken en te halen??
Iris82 schreef:Ik raad je ten zeerste af om een thuisopleiding te gaan doen. Waarom zou je dat in vredesnaam willen? Dat is echt niet geschikt voor jongeren.
Jij moet gewoon lol kunnen maken met vriendinnen op school en niet een nti opleiding gaan doen.
Just_Roos schreef:Iris82 schreef:Ik raad je ten zeerste af om een thuisopleiding te gaan doen. Waarom zou je dat in vredesnaam willen? Dat is echt niet geschikt voor jongeren.
Jij moet gewoon lol kunnen maken met vriendinnen op school en niet een nti opleiding gaan doen.
Ja naja dan is die lol er maar even niet ik heb liever een thuisopleiding dan weeer opnieuw vrienden maken aangezien ik dat bijna elk jaar gedaan heb
romyloverrr schreef:Ik heb ook zoiets gehad.
Zelf ben ik blijven zitten omdat ik dat wilde omdat ik niet over kon mijn N&T profiel (maar wel in N&G). Na de 2e keer de 3e ben ik in de 4e heel snel vastgelopen op Engels, een vak waar je dus minimaal een 5 voor moet halen wil je slagen. En ik stond gemiddeld een niet meer op te halen 3 ( net 2,5) toen had ik echt het gevoel dat ik geen keuze meer had en ik gewoon puur door Engels naar het VMBO moest, iets wat ik toen echt absoluut niet wilde.
Toen ben ik tot een drastische maar wel goede oplossing gekomen: Op school gaan in België. Daar kon ik meteen focussen op de vakken die ik leuk vindt. En heb ik ipv heel veel uren algemene kennis nu teorie en praktijk van landbouw en tuinbouw en de algemene vakken die je daar minder voor nodig hebt (geschiedenis, Engels, Frans, levensbeschouwing enz.) maar 1 uur per week.
Ik heb wel mijn hele leven om moeten gooien en op internaat moeten gaan ( wat overigens super leuk is, ik vindt het eigenlijk jammer dat ik er nu 2 maanden niet naartoe kan gaan) maar voor mij was dit de goede oplossing. Nu voelt de 2e keer de 3e nog steeds erg verspilt maar ik ben blij dat ik nu uiteindelijk dan
toch op mijn plek ben.
JasperM schreef:volgens mij kan je wel het MBO doen maar dan niveau 3. Is ietsjes lager.