Kan verliefdheid later nog komen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 22:16

Verliefdheid en liefde zijn verschillende dingen die los van elkaar kunnen bestaan.
Een lange relatie baseer je niet op een verliefdheid, wel op liefde.
Aan de andere kant kan een verliefdheid wel een liefde beschadigen.

Ik denk niet dat je je blind moet staren op verliefdheid.
Zie je jezelf oud worden met deze man, zonder in de verleiding te komen voor anderen?
Of is het waard om voor een spontane verliefdheid een toekomst met deze man te verbreken?

LF_xx_D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-15 23:54

Bedankt voor alle reacties! Ik wil even reageren op een paar posts :)

sneeuwpop schreef:
Ik denk niet dat je veel moeite hoeft te doen voor deze man, het is dan ook niet heel spannend.
Het is maar een idee.
Bedenk je iig eens in hoe het zou zijn als je hem kwijt raakt en hij dus een nieuwe relatie krijgt. Misschien zou je hem wel missen?

Je hebt helemaal gelijk, hier dacht ik zelf ook over na. Net als mannen hou ik ook wel van wat spanning/onzekerheid in de beginfase, maar hier heb ik die niet echt gehad omdat mijn date me al snel leuk vond en dat ook steeds heel duidelijk maakt. Dan is wel direct alle spanning eraf :o Maar in andere gevallen gaat later er toch een hoop spanning af, dus of dat echt iets uitmaakt weet ik niet. Maar misschien is de kans op verliefdheid daarom weggegaan.

Hoe het is als hij iets met een ander zou hebben kan ik me even lastig indenken, maar pas vond ik het niet zo leuk toen hij even een vriendin meer aandacht gaf dan aan mij. Maar dat kon ook aan het gedrag van die vriendin liggen die plotseling 'leuk ging doen'/heel enthousiast op hem reageerde, dat ik me daaraan ergerde. Blijkbaar was ik toen wel een beetje jaloers. :o Verder mis ik hem nog niet in mijn dagelijks leven, bij exen had ik dat wel als ik ze een aantal dagen niet zag.

Lolleke schreef:
Ach, het heeft mij goed 5 maanden gekost voor ik het doorhad :Y)
...

Belangrijkste i.mo. is er eerlijk over blijven, naar hem en naar jezelf. Zolang hij er mee kan leven dat jij nog geen hele dierentuin door je buik heen hebt stampen, maar je wel erg goed voelt bij hem. Neem dan de tijd om het uit te zoeken.

Dankje, en dit is ook wat meerdere mensen hier zeggen. Eerlijk wil ik er sowieso over blijven. Hij heeft al echt veel geduld met me en wil nog best even wachten, maar ook niet 'te lang' (wat ik uiteraard snap).

Myca schreef:
Verliefdheid en liefde zijn verschillende dingen die los van elkaar kunnen bestaan.
Een lange relatie baseer je niet op een verliefdheid, wel op liefde.
Aan de andere kant kan een verliefdheid wel een liefde beschadigen.

Ik denk niet dat je je blind moet staren op verliefdheid.
Zie je jezelf oud worden met deze man, zonder in de verleiding te komen voor anderen?
Of is het waard om voor een spontane verliefdheid een toekomst met deze man te verbreken?

Dat is een beetje mijn angst. Dat mocht het wat worden, een van ons een keer echt heel verliefd wordt op iemand anders.

Hij begint wel vlinders voor me te krijgen, maar is ook nog niet smoorverliefd. Wel heb ik de indruk door wat hij zegt, dat hetgeen we nu 'hebben' diepgaander is dan zijn vorige relaties/scharrels. Dus ik vraag me soms af of hij wel weet wat echt heel diep verliefd zijn is, hoe het voelt om een letterlijke schok door je heen te voelen gaan als je in elkaars ogen kijkt, dag en nacht aan iemand denken, etc. Ik heb iemand gehad met wie ik dat heel erg had en we elkaars band op afstand voelden etc. Ik weet dus heel goed dat zoiets wel kan, dan is het lastig om een keus te maken voor iemand waar je niet verliefd op bent. Maar ik hoop van harte dat het nog wel komt, en anders is het jammer voor beiden..

Wat leuk om te lezen dat het bij sommigen wel is gekomen na een poos! Zelf wil ik niets met iemand aangaan als ik ergens een twijfel heb (zoals nu over verliefdheid), maar ik ga het nog even aanzien en natuurlijk met hem over hebben.

Ben benieuwd of anderen nog een mening/verhaal hebben!

KhivkJe

Re: Kan verliefdheid later nog komen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 00:19

Hey deze situatie komt me bekend voor! Alleen waren bij mij de rollen omgedraaid. Interessant om te lezen hoe de ander deze situatie door gaat.

Als ik eerlijk ben kun je allebei de kanten op: afkappen of doorgaan. In mijn situatie heeft hij het na 2 maanden afgekapt, omdat hij mij inderdaad niet aan het lijntje wilde houden en mij geen pijn wilde doen zodra het serieuzer werd. Natuurlijk deed het veel pijn, maar gezien het maar twee maanden heeft geduurd kwam ik d'r wel makkelijker over heen.

Aan de andere kant denk ik wat als hij het gewoon nog even aan keek... We hadden het zo leuk samen. Hij zei ook dat dit precies de relatie die hij wilt hebben, maar dat hij dus niet het juiste verliefdheidsgevoel erbij had. Als je iemand echt leuk vindt, vind ik dat je jezelf de tijd moet gunnen om te kijken waar het schip strandt. Vooral als je in zo'n relaxte relatie zit, waar het misschien meer een 'broer-zus' relatie is, komen de gevoelens pas wat later.
Als ik naar mezelf kijk, wist ik zelf niet eens dat ik hem zo leuk vond tot hij zei dat hij niet meer verder wilde. Toen pas wist ik hoe leuk ik hem vond..

Wat ik wel nog wil zeggen is dat ik zijn eerlijkheid wel waardeerde. Jij vertelt ook eerlijk hoe je je voelt en ik vind ook dat hij daar recht op heeft om te weten. Toch denk ik soms van joh, maak het niet moeilijker dan het is. Als jij het leuk vindt en hij ook, heb dan samen gewoon een heerlijke tijd zolang het duurt. Soms maakt het teveel denken over dingen als gevoelens je gevoelens minder oprecht en ga je meer een voors- en tegenslijstje af.

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 00:24

KhivkJe schreef:
Hey deze situatie komt me bekend voor! Alleen waren bij mij de rollen omgedraaid. Interessant om te lezen hoe de ander deze situatie door gaat.

Als ik eerlijk ben kun je allebei de kanten op: afkappen of doorgaan. In mijn situatie heeft hij het na 2 maanden afgekapt, omdat hij mij inderdaad niet aan het lijntje wilde houden en mij geen pijn wilde doen zodra het serieuzer werd. Natuurlijk deed het veel pijn, maar gezien het maar twee maanden heeft geduurd kwam ik d'r wel makkelijker over heen.

Aan de andere kant denk ik wat als hij het gewoon nog even aan keek... We hadden het zo leuk samen. Hij zei ook dat dit precies de relatie die hij wilt hebben, maar dat hij dus niet het juiste verliefdheidsgevoel erbij had. Als je iemand echt leuk vindt, vind ik dat je jezelf de tijd moet gunnen om te kijken waar het schip strandt. Vooral als je in zo'n relaxte relatie zit, waar het misschien meer een 'broer-zus' relatie is, komen de gevoelens pas wat later.
Als ik naar mezelf kijk, wist ik zelf niet eens dat ik hem zo leuk vond tot hij zei dat hij niet meer verder wilde. Toen pas wist ik hoe leuk ik hem vond..

Wat ik wel nog wil zeggen is dat ik zijn eerlijkheid wel waardeerde. Jij vertelt ook eerlijk hoe je je voelt en ik vind ook dat hij daar recht op heeft om te weten. Toch denk ik soms van joh, maak het niet moeilijker dan het is. Als jij het leuk vindt en hij ook, heb dan samen gewoon een heerlijke tijd zolang het duurt. Soms maakt het teveel denken over dingen als gevoelens je gevoelens minder oprecht en ga je meer een voors- en tegenslijstje af.

Hier echt pre-cies hetzelfde verhaal!
Kan het dan ook niet meer dan eens zijn met wat je verder zegt..

MyHorseGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 00:29

Lastige situatie, maar ik denk niet dat de verliefdheid nog zal komen. Zelf heb ik dit ook meegemaakt. Jongen was heel erg verliefd en deed alles voor me. De spanning was er toen al een beetje van af. Ik vond het erg gezellig met hem en kon het goed met hem vinden, maar ik miste inderdaad de verliefdheid, de vlinders en alles wat daar bij komt kijken. Las inderdaad niet onze gesprekken terug, vond afspreken leuk maar keek er niet naar uit. Heb het er met vriendinnen over gehad en die zeiden ook doe wat je wil, wil je wachten en kijken of het gevoel nog wel komt, of meteen maar mee stoppen? Omdat ik het toch goed kon vinden met hem, heb ik nog even gewacht. Helaas werd hij wel steeds verliefder en aanhankelijker, daardoor werd het voor mij ook moeilijker omdat ik dit gewoonweg niet had. Uiteindelijk heb ik na 2 maanden (sinds de eerste date) toch maar besloten om er een punt achter te zetten. Hij vond het heel erg naar, maar heb ook eerlijk gezegd dat ik hem niet aan het lijntje wilde houden en hij stelde dit toch op prijs.

Vraag jezelf af, zie jij hier een toekomst in? Zie jij jezelf over een jaar nog met hem? Wat voor (echte) gevoelens heb je bij hem?

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 01:18

Wauw, ik lees mezelf. Haha!
Ik kan later verliefd worden, maar dat is eigenlijk vooral als de ander onbereikbaar is.
Als een man zich aan mijn voeten werpt ben ik er heel snel op uit gekeken.
Ik weet van mezelf dat dat komt door oa bindingsangst. Wellicht bij jou ook TS?

Ik stel mezelf altijd de vraag: zou ik met deze persoon gezien willen worden? Zou ik er trots op zijn en me 100% geweldig voelen als dit een relatie zou worden, of zou ik blijven twijfelen of er meer is?
Als je het antwoord daarop weet, en dat voel je van binnen echt, als je eerlijk naar jezelf toe bent, dan weet je of dit het is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 09:45

Ik heb ook een poosje gedate met iemand waar ik niet verliefd op was. Het klikte wel super en voelde me heel fijn bij hem, we konden goed lachen, als we samen waren verlangde ik ook naar meer (zoenen/seks) maar ik had geen vlinders, had geen slapeloze nachten voor onze afspraakjes, was niet echt met hem bezig verder. Ook waren mijn ogen duidelijk geopend voor anderen. Ik heb dit eerlijk tegen hem gezegd en hij vond het wel moeilijk. Uiteindelijk heb ik ons daten stopgezet omdat ik graag verder wilde kijken en inmiddels ben ik iemand tegengekomen waar ik wel verliefd op ben :o

Ik weet niet of verliefdheid belangrijk is om een relatie te starten, maar ik was ook te bang dat ik, als ik wel een relatie met bovenstaand persoon was aangegaan, ik was blijven rondkijken en mezelf nooit volledig had gegeven. Dat wilde ik ons allebei niet aandoen.

Kipje39

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 19:07

Ik heb zon relatie gehad waarbij ik dacht het komt wel, maar het kwam niet..

Ik heb daarom de relatie beëindigt, het voelde meer als een hele goede vriend dan mijn partner.

Hollyleaves

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 19:21

Bij mij kwam het pas na 9 maanden...
We waren daarvoor rustig aan bevriend en in die 9 maanden begonnen we met een groepje op stap te gaan van het werk, wekelijks.
Elke zaterdag werd ik netjes opgehaald en thuisgebracht door hem. In de maanden die volgden werden dat uren praten en (toen nog :D) smsen. Ook op een gegeven moment bellen. Ik was ook nooit verliefd, vond hem wel erg leuk maar ik wilde niet verder omdat ik niet verliefd was. Wist dat het wel van zijn kant zo was. We zoenden niet oid. Leuk en lief was alles tot hij na die 9 maanden het opgaf. Toen ik merkte dat hij zijn interesse verloor en er een andere meid op de loer lag, nouuu, ik kreeg ineens een realitycheck. Ik was me toch kwaad en toen mijn moeder me erop wees dat ik dat niet mocht zijn, we waren immers alleen vrienden, toen daagde het pas bij mij. Het is heel geleidelijk en onbewust gegaan maar toen ik er eenmaal voor open stond, toen ging het vrij snel. De gedachte dat hij met iemand anders zou zijn beviel me totaal niet en daardoor ben ik wat ik dan wel precies voelde gaan onderzoeken. We zijn inmiddels al 8 jaar samen ;)

LF_xx_D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-15 19:38

Hoi, even een update. Ik heb best wat gehad aan jullie reacties!

Omdat het 1,5 week een stuk slechter ging voor m'n gevoel heb ik een paar dagen terug tegen hem gezegd dat ik ermee wilde stoppen. Op het moment zelf vond ik het een stuk rotter dan dat ik had verwacht, het deed me echt iets. Hij voelde zich ook erg rot.

Tot aan nu toch weer getwijfeld of ik er wel goed aan heb gedaan om het te stoppen. Omdat ik nu steeds meer positieve kanten van hem ga zien, ook door ons gesprek toen. Op het moment zelf vond ik het super klote, nu ik niet bij hem voel ik me een beetje vlak, ik voel me niet heel rot maar ook niet heel vrolijk.

Alleen is hij vanaf vandaag allemaal meiden aan het liken op social media (bikinifoto's enzo). Deed hij vroeger ook totdat hij wist dat ik dat niet leuk vond, en nu doet hij het weer. Het is z'n goed recht hoor, maar ik weet dat hij me echt leuk vond en het wss nu alleen doet omdat hij zich rot voelt of even afleiding nodig heeft. Of hij wil snel over me heenkomen. Zoiets zorgt er dan wel weer voor dat ik denk: misschien heb ik toch een goede keus gemaakt. Hij lijkt in zulke dingen nog best 'jong', via internet duckface meiden liken.

We hebben trouwens geen contact t/m volgende week, om even te zien hoe we ons voelen. Ik wil hem ook niks van m'n gedachtes nu meegeven, anders krijgt hij misschien weer hoop. Nog anderen hier die updates of ervaringen hebben?

Kipje39

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 20:37

Ik had die jaloezie totaal niet idd..
Dus wie weet voel je dan toch wel meer dan je dacht...

KhivkJe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 12:48

Wat je kunt doen om z'n likes niet te zien op facebook is hem te ontvolgen. Dan ben je wel nog bevriend met hem maar zie je niet waar hij allemaal op reageert etc.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 10:17

Waarom vind je het zo rottig dat hij dat doet dan? Misschien iets om voor jezelf over na te denken. Misschien ben je toch gekker op hem dan je denkt inderdaad :)

XxLiEsJuHhxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 10:40

Ik herken je verhaal!

Ik ben er echter wel serieus een relatie mee aan gegaan en ben na een half jaar relatie tot de conclusie gekomen dat het toch echt niet genoeg was voor mij. Want dat verliefde gevoel was er gewoon nooit geweest en ik zag heb gemiddeld 1 keer in de week. En als ik hem dan een keer een week niet zag was het ook niet dat ik hunkerde zo ongeveer om hem weer te zien.
Ik heb toen dus besloten dat het toch echt niet genoeg was en dat het dat ook niet zou gaan worden meer.

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 21:56

'Leuk' om te zien dat er meer mensen in hetzelfde schuitje zitten. Ben nu een tijdje aan het daten met een jongen. Nog niet lang, 3 weken pas, maar we hebben elkaar al ontzettend vaak gezien, ik denk wel 10-15 keer! Samen hardgelopen, gezwommen, spelletjes gedaan en gelogeerd. Gaat best hard dus. Maar; het verliefde gevoel wilde bij mij echt (nog) niet komen. Bij hem was dat er overduidelijk wel. Ik ben gisteren bij hem geweest om te vertellen dat het geen relatie gaat worden zoals we graag zouden willen. Ik hoop heel erg dat hij het een plekje kan geven, hij was nogal ontdaan. En, ik hoop dat hij mij als vriendin wil houden, vriendschappelijk, omdat ik hem wél heel graag mag. Aan hem om te bepalen of hij dat aankan.

TamaraFloor

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 22:18

Ik had precies hetzelfde!
Konden elkaar al langer maar sinds een paar maanden aan het soort van daten. We gingen met elkaar om als een stelletje maar ik durfde niet officieel te zeggen dat we een relatie hadden omdat ik dat verliefde gevoel niet had. Hij wel.

Op vakantie gegaan met mijn vader. En toen dacht ik misschien moet ik er gewoon voor gaan. Dat verliefde gevoel gaat toch ook weer over!
Tot ik daar iemand tegen kwam...
We hebben het geprobeerd tegen te houden maar het ging niet. Wouden alleen maar bij elkaar zijn, zoenen, elkaar vasthouden enz. Wat vrij lastig was aangezien hij aan het werk was.
Maar toen besefte ik dat dit het gevoel is wat ik miste. En dan ik er een punt achter moest zetten.

Hij was er kapot van maar snapte het wel. Nu is hij er gelukkig wel overheen.
Na 3 weken weer bij hem geweest en gepraat. En toen eindigde we héél slim niet braaf op de bank pratend...

LF_xx_D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-15 00:00

Wat fijn om nog meer reacties te lezen! Ik twijfel soms wel een beetje of ik de goede keuze heb gemaakt, maar misschien is het ook gewoon omdat het nooit leuk is om iemand waar je om geeft te 'verliezen'.

Het valt me op dat er best wel een paar bokkers het toch hebben geprobeerd, maar het uiteindelijk niet werkte. Het lijkt me sowieso lastig als je dan iemand tegen komt waar je wel echt verliefd op wordt.

Ik mis hem nu soms wel een beetje, maar heb geen echte heartbreak periode. Wel kan ik er idd slecht tegen dat hij foto's van andere meiden liket, en dat hij me nu negeert nu ik een bericht stuurde (met een best reele vraag waar ik eigenlijk snel antwoord op moet hebben). Maarja, het is ook wel interessant om te zien hoe hij nu omgaat met een bijna "break-up".

Misschien is het nu gewoon even rot (ja, ook voor mij kant een beetje), maar op lange termijn beter. Als de echte verliefdheid er niet is of je toch niet gek genoeg bent op die persoon ondanks dat je hem wel heel graag mag.. dan kan je die ander later alleen maar meer pijn doen.

@Sting: hebben jullie nog contact gehad tussendoor?
Laatst bijgewerkt door LF_xx_D op 17-07-15 00:06, in het totaal 1 keer bewerkt

LF_xx_D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-15 00:01

TamaraFloor schreef:
Hij was er kapot van maar snapte het wel. Nu is hij er gelukkig wel overheen.
Na 3 weken weer bij hem geweest en gepraat. En toen eindigde we héél slim niet braaf op de bank pratend...

;)

En hoe is het nu, zijn jullie uiteindelijk samen als stel of niet?

TamaraFloor

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-15 00:06

Nee haha!
Zijn nu een soort van friends with benefiets zeg maar.
Had nooit verwacht dat het zo zou lopen. Nog steeds hoop ik het licht te zien en verliefd te worden. Zou zo makkelijk zijn, je kent elkaar al zo goed en zo!
Maar van zijn kant is het nu ook hetzelfde als van mijn kant. (tenminste dat zegt hij)

En mijn vakantie scharrel... Die ga ik zeer waarschijnlijk weer zien eind september dus das ook nog wel wat lastig.

LF_xx_D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-15 00:07

Dat is idd apart gelopen, maar wel fijn dat (hij zegt dat) hij er ook zo instaat! Ben benieuwd hoe het is om je vakantie scharrel weer te zien.

Stom is dat he, dat je echt verliefd wilt worden op die persoon maar het niet gebeurd.. ;)

TamaraFloor

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-15 00:14

Ja en dan loop je op vakantie iemand tegen het lijf waar je een bizarre klik mee hebt maar wat eigenlijk onmogelijk is om wat op te bouwen.
Waarom loop je niet zo iemand in de supermarkt om de hoek tegen het lijf?
Of word je gewoon verliefd op iemand waarmee het perfect zou zijn?

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-15 16:40

Gisterenavond/vannacht is hij hier geweest, vanavond gaan we uit eten. Gisteren was het alsof het hele gesprek er niet geweest was. Vanmorgen even aangekaart, maar hij wilde me niet kwijt als vriendin, dus kijken we hoe het loopt.
Moet eerlijk zeggen dat ik gisteravond/vannacht/vanmorgen serieus kriebels voelde. Misschien omdat de druk van het daten eraf is? Voelde voor mij in ieder geval héel anders, veel beter. Heb hem dat uiteraard niet verteld om hem geen hoop te geven, maar fijn was het zeker :).

Tegelijk heb ik een friend with benefits waar ik een ontzettende klik mee heb, maar die een relatie niet ziet zitten om verschillende toekomstplannen (hij vind 1 keer in de week elkaar zien prima, ik wil graag zsm huisje-boompje-beestje). Erg lastig, en daar een weg in vinden is echt een dingetje. Zijn we dus nog niet over uit, hoe dat moet. We hebben nu het wekelijks afspreken verlengd tot 1x per twee weken, en zijn beiden aan het daten. Wie weet brengt dat duidelijkheid. Ik zou graag een relatie met hem willen, maar wil niet het huisje-boompje-beestje nu al opgeven en hij geeft ook aan dat hij mij dat niet wil aandoen. Elkaar helemaal niet meer zien is het andere (en misschien meest verstandige) uiterste, alleen willen we daar (nog) niet aan nu ;).