Hoe houden jullie de warmte uit je huis?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

_Noah_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 09:42

Buiten de zonwering naar beneden voor de zon erop schijnt op de ramen en deuren waar ik geen zonwering heb hang ik lakens aan de buitenkant. In de ochtend alles nog even open en voor 9.00 gaan alle ramen en ventilatie roosters dicht. Ventilatoren aan. Pas in de avond de ramen weer open en eventueel gebruiken we in de slaapkamers een mobiele airco als het echt te heet word

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 09:50

in de ochtend als het nog koel is alle ramen open (behalve aan de zonkant. Verder alle luxaflex dichthouden. Binnen in het redelijk koel.

boven schuin dak met dakramen ook de schuifgordijnen dicht houden aan de kopkanten zitten rolluiken en deze houden wij in zoverre dicht dat er iets licht door heen kan komen

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 10:25

Ik zit met een zelfde probleem. Ik ben woensdag donderdag en vrijdag iedere dag vanwege fotoreportages maar mijn kat zit dus binnen. Ik ga godijnen voor de woonkamer regelen, zodat het niet te warm word als de zo'n er op schijnt. Ik ga voor deze ene keer de deur naar de badkamer open laten denk ik gezien dat de koelste ruimte is. Verder inderdaad alle ramen dicht. Ventilator vind ik eng omdat ik er natuurlijk niet ben. Of zou je die wel gewoon aan kunnen laten?

Keet

Re: Hoe houden jullie de warmte uit je huis?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 10:29

Nee. Niet doen. Ventilator verplaatst alleen maar lucht. Heeft geen zin dus.

Paisano

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 07:52

LZP -> HTT

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 08:00

Zoals de rest. Zolang het koel is alles open en voor het warm wordt alles dicht. Op m'n werk heb ik een airco staan. Slang uit het raam en op vol!. Wordt wel super suf van dat geluid (eentonig gebrom) dus als het even kan staat hij uit. En wat ook heel goed werkt is: je niet druk maken over de warmte en alles 2 tandjes langzamer. Die paar dagen vergaat de wereld ook niet van.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 08:04

Buitenzonwering is ideaal, houdt de zon van je raam en die gaat hier naar beneden, de rolgordijnen naar beneden en ramen dicht. Alleen 's morgensvroeg lekker alles open dan is het uit te houden. Mocht het te erg worden doe ik de airco aan.

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 08:09

Wij hebben een bijzondere oplossing hiervoor, ziet er wat vreemd uit maar werkt als een tierelier!! Wij hebben landbouwplastic (zwart/wit) bij de AVEVE gehaald, en dat met speciale tape aan de buitenkant van het kozijn geplakt(anders brandt de lijm in je kozijn door de zon). Witte kant naar buiten dat reflecteert het licht. En doordat het aan de buitenkant zit geplakt creeër je een extra ruimte waar de warmte weer minder snel doorheen komt. Again het wint niet de schoonheids prijs, maar het werkt enorm goed :j Ik kan een foto plaatsen als je wilt?

linnie050 schreef:
Hallo,

Hoge temperaturen kunnen we verwachten deze week.
Hoe houden jullie de warmte uit je huis?

De huiskamer heeft alleen virtrage geen rol of gewone gordijn.
En boven 1 kamer heeft nog niks.
Ja had een gordijn maar weke muren hier rails is gedeeltelijk naar beneden gekomen.
Gordijnen waren te zwaar voor de muur.
Door omstandigheden nog nergens aan toe gekomen maar deze week....

Zit te denken vandaag maar naar een ikea te rijden en rol gordijn te kopen?
Zou het werken?

Gr

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-15 20:06

Vannacht is het nog lekker fris dat is zijn.
Goede tips komen er langs!