Post NL doet 5 weken over bezorging brief

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 18:45

Wiens fout was het ook al weer?????
Je mag blij zijn dat de brief bezorgd is.
Het is af en toe net recherchewerk hoor en niet iedereen is zo snugger om afzendergegevens op het poststuk te zetten.
Wat is het verschil tussen Kapelle en Capelle.
IJsselstein en Ysselsteijn

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 18:48

In het vervolg je kaartjes dus maar ophalen in plaats van laten versturen. Of je schade halen bij degene die blijkbaar de postcode niet goed heeft opgeschreven, of zelf even nagaan of je zelf nog nooit een werkfoutje hebt gemaakt door enkele cijfers/letters om te draaien. De meneer aan de telefoon kan er ook niks aan doen en heeft dus het enige correcte antwoord gegeven imo - de schade verhalen bij de verzender.

_Ekenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 18:52

Maartje1990 schreef:
_Ekenna schreef:
Je mag blij zijn dat je 'm op tijd hebt gekregen. +:)+

Dat heeft ze dus niet.... dus ik snap wel dat ze baalt, maar dat is niet de schuld van postNL

Excuus! Ik las dat de kaartjes voor 31 juni waren.

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 18:55

Maar, waar had PostNL hem dan moeten bezorgen? Bij de postcode die op de envelop stond, waarop PostNL in de basis sorteert, dat is namelijk de reden dat postcodes in het leven zijn geroepen maar die in dit geval niet klopt, of op de straatnaam? Eén van beide is verkeerd, maar welke is dan de juiste? En hoe moet PostNL dat ruiken? Dat kost tijd om dat uit te zoeken.

Een brief zonder postcode met alleen naam, straatnaam en plaatsnaam, komt over het algemeen sneller en makkelijker op zijn plek dan een brief met én straatnaam én postcode die niet klopt. Er moet gewoon uitgezocht worden waar het heen moet en dat kost tijd.

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 18:55

_Ekenna schreef:
Excuus! Ik las dat de kaartjes voor 31 juni waren.

Dat zou helemaal knap zijn want volgens mijn agenda loopt juni tot de 30e.

In dit geval ligt de fout niet bij PostNL. Hoewel ze bij mij ook nog maar heel weinig marge hebben moet ik ze hierin wel gelijk geven.
Ik heb een keer rouwpost 4 weken na de crematie ontvangen en een geboorte kaartje toen het kind inmiddels al anderhalf was en op beide stukken stonden de adres gegevens gewoon prima vermeld.

_Ekenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 18:57

Ik heb pb gekregen dat er geen afzender op stond en de postcode cijfers fout waren.
Dit was dus inderdaad recherchewerk en niet aan PostNL te verwijten.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 18:59

Ik heb vorige week een verjaardagskaart gekregen voor mijn zoontje z'n tweede verjaardag. Hij is nu 3.5 :')

loveslimpie

Re: Post NL doet 5 weken over bezorging brief

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 19:07

Lang leve PostNL en haar Monopoly.. -O-

Ladybird

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 19:09

je bent ook niet de enige die een foutje maakt he, er zijn vast meerdere die ene foute postcode of iets geven.

Eigenijk vind ik 5 weken heel zo raar nog niet.

Raveltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 19:14

Efficiency is toch lastig bij post.nl. Vind dat deels de fout bij de zender ligt, maar ook een fout bij de post.

Als ik zo traag mijn werk zou doen bij mijn baas was ik mooi ontslagen..

Zelfs ik kan bij een naam en een adres een postcode zoeken. Wsl op de grote hoop beland en na 4 weken eens opgepakt.
Geen excuses voor vind ik, ze hadden dit gewoon keurig bijtijds af kunnen handelen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 19:18

Ik heb onlangs ook een post-stuk verzonden met verkeerde cijfers in de postcode, deze kwam 3 dagen later (vanaf de verzenddag) aan bij de ontvanger. Ik vind 5 weken dan ook erg lang, denk dat hij bij de post kwijt is geraakt waardoor het zo lang geduurd heeft?

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 19:23

Shanna schreef:
Ik heb onlangs ook een post-stuk verzonden met verkeerde cijfers in de postcode, deze kwam 3 dagen later (vanaf de verzenddag) aan bij de ontvanger. Ik vind 5 weken dan ook erg lang, denk dat hij bij de post kwijt is geraakt waardoor het zo lang geduurd heeft?

Nee hoor. Soms is een straatnaam snel te herkennen of weet de postbezorger/sorteerder waar het hoort. Maar als je niet kan uitvogelen waar het hoort is het proces simpel. Dan wordt het doorgestuurd naar de juiste afdeling in Den Haag. En daar komen 1000den stukken per week binnen.

Niet alleen stukken waar de adressen niet van kloppen, maar ook zwaar beschadigde stukken zonder herkenbaar adres bv. En sommige stukken zijn dan lastiger om uit te vogelen en dat kost allemaal tijd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 19:26

Bij mij zat er wel een sticker op dat de postcode verkeerd was, en wat de juiste postcode moest zijn. Ik moet zeggen dat mijn handschrift wel duidelijk leesbaar is (dus het adres en huisnummer waren makkelijk te controleren), en ook mijn (retour) adres had ik op de enveloppe gezet.

nuscaniels

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 19:31

Raveltje schreef:
Efficiency is toch lastig bij post.nl. Vind dat deels de fout bij de zender ligt, maar ook een fout bij de post.

Zelfs ik kan bij een naam en een adres een postcode zoeken. Wsl op de grote hoop beland en na 4 weken eens opgepakt.
Geen excuses voor vind ik, ze hadden dit gewoon keurig bijtijds af kunnen handelen.

Want er zijn per dag maar 10 binnenkomende brieven die onderzocht dienen te worden? Wat denk je zelf.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 19:34

Vroeger stuurde ik kaarten of brieven zonder postcode.
Die kwamen gewoon aan.

Een foute postcode kan gebeuren.
Lijkt mij dat Post.nl inmiddels wel weet hoe ze snel een juist adres en postcode kunnen vinden.
Excuus zou leuk geweest zijn, vind ik.

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 19:44

Nou nou... Ik heb wel eens een brief ontvangen waar helemaal geen postcode op stond. En die heeft er echt geen 5 weken over gedaan hoor. Na een belletje met de verzender heeft het op zijn hoogst 4 dagen geduurd, inclusief het weekend. Ik vind het behoorlijk wat, 5 weken.

_Ekenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 19:46

Shanna schreef:
Bij mij zat er wel een sticker op dat de postcode verkeerd was, en wat de juiste postcode moest zijn. Ik moet zeggen dat mijn handschrift wel duidelijk leesbaar is (dus het adres en huisnummer waren makkelijk te controleren), en ook mijn (retour) adres had ik op de enveloppe gezet.

Dan is er waarschijnlijk iemand bij het sorteren geweest die wist bij welke postcode die straat hoorde, heeft 'm bij die andere sorteerder neergelegd en diegene heeft gekeken of hij jouw naam (bij de vermelde straat) tegen kwam in de rest van de post. Dit doe ik ook altijd. Soms kom ik andere post van die persoon al direct tegen en komt ie diezelfde dag nog bij jou aan, soms kom ik jd andere post pas de volgende dag tegen en krijg je 'm een dag later.. Zo niet stuur ik 'm naar de speciale afdeling.

Bij TS is hij gewoon gestuurd naar de speciale afdeling en tja.. Dit duurt lang.

_Ekenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 19:46

Leffroi schreef:
Nou nou... Ik heb wel eens een brief ontvangen waar helemaal geen postcode op stond. En die heeft er echt geen 5 weken over gedaan hoor. Na een belletje met de verzender heeft het op zijn hoogst 4 dagen geduurd, inclusief het weekend. Ik vind het behoorlijk wat, 5 weken.

Na een belletje met degene die 'm heeft verzonden? Die kan er niks meer aan doen als ie eenmaal op de post gedaan is.
Zoals ik al eerder zei kan het dan zijn dat iemand de straatnaam herkende en wist bij welke postcode hij hoorde.
Laatst bijgewerkt door _Ekenna op 26-06-15 19:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 19:47

Ik heb weleens een brief gekregen (goede postcode en huisnummer, verkeerde straat/woonplaats).
Dus ook de postcode waarschijnlijk verkeerd.

Dat kan bij ts ook gebeurd zijn en dan moet je wachten totdat degene de brief weer in de bus van de post gooit.
Bij mij duurde dat ook bijna een week :o

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 19:54

_Ekenna schreef:
Leffroi schreef:

Na een belletje met degene die 'm heeft verzonden? Die kan er niks meer aan doen als ie eenmaal op de post gedaan is.
Zoals ik al eerder zei kan het dan zijn dat iemand de straatnaam herkende en wist bij welke postcode hij hoorde.

Euhm... Ja is dat zo raar? Okee, brief is dan mss het verkeerde woord.. Laat ik zeggen post. 5 weken is gewoon niet normaal en ja, ik vind dat je daar best over mag klagen.

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 19:55

Raveltje schreef:

Hoe ga je dit bij mij doen? Ik sta in geen enkel telefoonboek. Dus met mijn naam en straatnaam kom je nergens uit.

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 19:55

_Ekenna schreef:
Shanna schreef:

Dan is er waarschijnlijk iemand bij het sorteren geweest die wist bij welke postcode die straat hoorde, heeft 'm bij die andere sorteerder neergelegd en diegene heeft gekeken of hij jouw naam (bij de vermelde straat) tegen kwam in de rest van de post. Dit doe ik ook altijd. Soms kom ik andere post van die persoon al direct tegen en komt ie diezelfde dag nog bij jou aan, soms kom ik jd andere post pas de volgende dag tegen en krijg je 'm een dag later.. Zo niet stuur ik 'm naar de speciale afdeling.

Bij TS is hij gewoon gestuurd naar de speciale afdeling en tja.. Dit duurt lang.

Er is ook nog de optie dat de bezorger hem er uit heeft gevist. Dan krijgt ie een herstelsticker. Soms herken je gewoon de foute die de computer maakt of mensen. Maar met herstelsticker zonder ingevuld postcode kan er vaak ook nog een hoop.

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-15 19:58

Tazzey schreef:
Raveltje schreef:

Hoe ga je dit bij mij doen? Ik sta in geen enkel telefoonboek. Dus met mijn naam en straatnaam kom je nergens uit.

Bij elk adres en plaatsnaam is heel simpel een postcode te vinden.
Daarvoor hoef je niet in een telefoonboek te staan.

Leffroi schreef:
Laat ik zeggen post. 5 weken is gewoon niet normaal en ja, ik vind dat je daar best over mag klagen.

Dank je

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 20:01

Bij ons gaat dat toch iets lastiger. Mijn huisnummer komt in onze straat (3km lang) 2x voor maar beiden hebben een andere letter in de postcode. Succes! :D

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 20:03

Tazzey schreef:
Bij ons gaat dat toch iets lastiger. Mijn huisnummer komt in onze straat (3km lang) 2x voor maar beiden hebben een andere letter in de postcode. Succes! :D

Dan wordt hij misschien verkeerd bezorgd en als jij of die andere dan ook maar een beetje fatsoen heeft, dan breng je hem naar dat adres. Zo moeilijk is dat toch niet?