Muizen! (En een kat..)

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Xyris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-15 15:18

Haha die verhalen ^^.

Ik zal het stukje, "muis springt op kat" even met jullie delen. Let vooral niet op mijn gefrustreerde hoge stem XD ik was al 10 minuten aan het jagen en het hele huis lag overhoop omdat madame Soraya hem steeds liet schieten.

Dit is dus de finale ^^ en om de vraag in de video te beantwoorden "waar is ie nou?" Hij zat dus in mijn T-shirt wat ik pas merkte toen ik opstond ^^.

Ps: die stofbende komt omdat ik al van alles aan de kant had geschoven dat normaal niet van zijn plaats komt haha.

NailB

Re: Muizen! (En een kat..)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-15 15:24

Die muis ook heel rustig haha :D :D :D

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-15 15:29

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-15 15:32

Wat trouwens wel werkt als diervriendelijke muizenval is een hoge voerton (dus echt een hoge) in je kamer zetten ergens waar de muis op kan klimmen, beetje müsli of brood erin en dan springen ze er wel in, maar komen ze er niet meer uit.

Zo deed ik het, werkte als een tierelier

Je ton moet best hoog zijn hoor, want ze kunnen vrij hoog springen ;-)

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-15 15:45

Op stal was de muis gek op mijn zonnebloemolie. Eerst had ie de dop al fijngemalen (je wilt niet weten wat voor stomme snuit je dan kan trekken). En kort daarna sta ik paardlief zijn eten te maken. Doe wat olie in de voerbak (gelukkig nog in de zadelkamer en niet met paardlief erbij) en er schiet ineens iets door de fles. Was meneer / mevrouw muis zo gek op de olie, had ie een gat in de fles gemaakt, was in de fles geklommen en er niet meer uit gekomen (blegh). Vast niet nodig te zeggen dat paardlief me bijzonder verontwaardigd stond aan te kijken toen ik met voerbak langs hem naar de afvaltonnen ging om zijn voer weg te gooien en zijn bak schoon te wassen.

Ik hoor ook goede verhalen over dubbelzijdig plakband (alleen doen als je zelf in de buurt bent). Plakband met plakdeel naar boven ergens neerleggen. Emmer bij de hand houden. Muis wandelt over de tape, komt vast te zitten. Men deponere tape (met muis) in de emmer. de tape is niet zo sterk, dus de muis hoort na bepaalde tijd weer los te komen. In die tijd heb je tijd genoeg gehad om de muis daar naartoe te brengen waar je hem wel wilt hebben...

Muis in tshirt? Brrrrrrrr :brr:

Thioro

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-15 15:55

:') .

Jouw kat zou goede vriendjes zijn met mijn kattenbende.
Die vangen ook muizen en vreten ze op, zolang de muis buiten zit.
Eenmaal muis in huis, wordt er niet meer getornd aan meneer of mevrouw muis en moet ik ze zelf vangen.
Resultaat: in sommige gedeeltes van het huis hoor ik hele volksstammen muizen in de muren en het vals plafond rondcrossen.
Geweldige hulp die katten :+ .

Kikkers en mollen vinden ze ook leuk trouwens. We zullen het er maar op houden dat ze me willen helpen om mijn jacht skills te verbeteren.

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-15 16:01

Muizen op zolder.De deur open laten staan en 3 poesen naar boven gezet.Buiten vangen ze prima muizen.Boven lagen ze te slapen op het bed.

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-15 16:05

hahaha geweldig filmpje.
Jouw kat bakt er echt niets van zo te zien :P

Misschien is een apparaat dat met hoge ultrasone geluiden de muizen verjaagt?

Muizen verjagen met ultrasoon geluid werkt zeer goed. Let er wel op dat als u de muizen gaat verjagen met het ultrasone geluid dat een muizenverjager maar in 1 ruimte werkt. Het geluid om de muizen te verjagen gaat dus niet door muren heen.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-15 16:10

Gewoon op deze manier doen O:)

_Yasmine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-15 16:12

Muizen vinden chocolade ook erg lekker hebben wij uitgevonden!

Afbeelding
Deze hebben wij destijds bij de intratuin gekocht, maar zal je op veel meer plekken kopen.
Wel even checken op open dingetjes, maar hierin hebben wij belachelijk veel muizen gevangen.

Wel opletten dat je ze heel heel heel heel ver uitzet, anders komen ze terug, denk maar richting kilometers :j

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-15 16:13

Mijn advies, een keer goed dronken worden:

Ik woonde een jaar of 8/9 geleden in een oud studenten huis en hoorde de muizen over de vloer lopen, ik woonde net onder de zolder. Naast het horen zagen we ook af en toe een muis in de keuken lopen, of we vonden wat keutels. Zo ook op een vrijdag nacht, toen ik thuis kwam uit de kroeg en met een laatste biertje richting keuken liep om de opener te pakken. Toen ik het licht aan deed zag ik een muis over het aanrecht rennen en in een reflex gooi ik het flesjes richting muis. . . raak! Muis lag direct gestrekt ergens halverwege het aanrecht en is direct richting kliko gegaan *\o/*

Xyris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-15 22:08

Thanks voor alle tips en mooie verhalen! En ik denk dat ik maar even aan de kahlua ga XD