Telefoon oplader irritatie..

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Bagheera_206

Re: Telefoon oplader irritatie..

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-16 07:02

Jeeej! Mijn Anker kabels en autolader zijn binnen. Ziet er allemaal super degelijk uit. Vandaag komen nog 2 snelladers voor het stopcontact binnen. Ook van Anker.

Hopelijk gaat dit wel een paar jaar mee. #kloptaf

Nant

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-16 09:12

Emmaa_ schreef:
Mijn iPhone laadt ook ongelofelijk traag op als ik een niet geverifieerd kabeltje gebruik. Meestal als ik een kabel gebruik die niet van Apple zelf doet laadt hij helemaal niet op, als hij dit wel doet gaat dit echt als dikke stront door een trechter. Heb het idee dat ze dat bewust doen eigenlijk..

Ik heb begrepen dat dit echt zo is, plus dat het niet goed is voor je telefoon.

Apple en waarschijnlijk alle andere merken ook, stoppen een speciale chip in het connectortje dat je in je telefoon steekt, vandaar dat deze kabels van het merk zelf een stuk duurder zijn. (en nee dit is geen verkooppraatje)
Hierdoor laad je telefoon én sneller én beter op.
Waar een goedkope kabel bij 100% door blijft gaan met stroom geven, doet een goede kabel dat niet, die stopt met laden, dan loopt je telefoon een klein beetje leeg en daarna laad hij weer door.
Bij een goedkope kabel zal je telefoon dan ook veel eerder warm worden.

Je telefoon laad eigenlijk tot 105% op bijvoorbeeld en loopt dan weer langzaam leeg tot 100% en bij 100% laad hij weer op tot 105%, vandaar dat hij soms tijdens gebruik al heel snel naar 99% gaat en duurt het andere keer een stuk langer.

Bovenstaand verhaal heb ik gehoord van een Apple engineer, een first class nerd, dus geen verkoper.

Thuis doe ik altijd van die ijzeren spiraaltjes om mijn kabels heen, net onder de connector, zodat ze niet kunnen knakken onder de connector, want hierdoor gaan ze, bij mij althans, meestal stuk.

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-16 09:29

Je moet voor je appel dan ook kabels hebben die MFi gecertificeerd zijn. Die Powerline+ kabels van Anker zijn MFi gecertificeerd.

Als het goed is hoort je telefoon na 100% als hij nog steeds aan lader zit geen stroom meer af te nemen van accu, maar stroom van lader te pakken. Zo blijft je accu op 100% en als er dingen in achtergrond draaien en wifi/gps etc. nemen dan stroom direct van de lader zonder verder te laden.

http://www.cnet.com/news/why-im-done-bu ... ng-cables/

Het snelladen heeft met kabel en met lader te maken. Bij Android moet je idd een lader hebben die Qualcomm Quick Charge 2.0 of Quick Charge 3.0. heeft. Het QC logo moet op de lader staan. En kabels idd wel een fatsoenlijke USB kabel. De goedkope USB kabels willen idd nog wel eens haperen of langzaam laden terwijl je lader wel goed is.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-16 09:42

mirriezz schreef:
Dat laatste is dan weer een slechte eigenschap van mij. Ik haal de kabeltjes weinig uit het stopcontact. Voor zover ik weet, heeft dat weinig invloed op je kabeltje, maar het blokje kan er wel last van hebben. Ik ben alleen gewoon lui

zag toevallig gisteren op het nieuws dat menig oplader ongeacht type of merk oververhit raakt in het stopcontact en zelfs tot brand kan leiden :(

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-16 09:57

Klopt. Er was laatst een test waarbij een hoop laders zijn afgekeurd. Met name de goedkope laders en de goedkope namaakmerken.

Ik heb zelf ook laders van Xtorm en die stonden in de lijst als volledig goedgekeurd. :+ Maar ja die doen niet aan snelladen dus heb paar nieuwe laders besteld.

http://www.nu.nl/gadgets/4292431/nvwa-v ... redirect=1

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-16 10:08

Ja dat was een eerdere test Bagheera, maar gisteren was op dat het eigenlijk niet uitmaakte welke, maar het issue dat ze in het stopcontact bleven..

die goedkope (powerbanks en laders) konden gewoon ineens ontploffen en dat soort ongein

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-16 19:40

Je moet ze idd ook niet oneindig lang in stopcontact laten zitten... :=