Bieden op marktplaats, wat een wassen neus...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 15:15

Safiera schreef:
Denk soms dat mensen met meerdere accounts op hun eigen spullen bieden om de prijs op te drijven :')

Ja idd! Dat is soms wel erg duidelijk te zien ook nog.

rea

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 15:16

Als bieder/koper op Marktplaats krijg je soms die mails van de verkoper niet door ... omdat ze in je spam terecht komen. Heb ikzelf al 2x gehad en daardoor een koop gemist. :(
Dus 't is niet altijd slechte wil hoor.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 15:23

Chasey schreef:
Er aan ergeren helpt niet. Dit houd je toch.
:(

Dat dus. Jammer dan, waarom zou je je er druk om maken?

Icrack

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 15:32

Soms hoor je zelfs na een definitieve koop, compleet met handgeld, niks meer.

Ik verkocht ooit eens 5 kippen. De kopers kwamen langs, zijn twee uur gebleven, hadden het hok nog niet klaar en vroegen of ik de kippen nog een week kon reserveren. Dat kon, maar dan wel na betaling van handgeld. Geen probleem voor hun en de helft van de aanschaf betaald gekregen.
Je voelt hem al aan komen, na een week niks geen kopers, na twee weken ook niks. Het werden 3 weken en ik beschouwde mij vrij en zette de kippen weer te koop. Binnen een dag verkocht...dua al met al mooi genoeg.
Maarrrrrrr....nu komt het, na een week of 6 komt er de vrouw (de eerste kopers dus) aan de deur om de gekochte kippen op te halen. Met een slap excuus, telefoonnummer kwijt, mailadres kwijt e.d.
6 Weken hoor je taal noch teken en ineens staan ze voor de deur. Dus mijn adres wisten ze nog wel, dan kom je toch even langs om te melden dat de afgesproken week wat langer wordt of zo? Ze woonden notabene zowat om de hoek.

Dus ja, ze is met lege handen naar huis gegaan....

jolmer20

Re: Bieden op marktplaats, wat een wassen neus...

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 15:38

Jeetje wat een slap excuus zeg Icrack..
Fijn dat je ze daarna binnen een dag hebt kunnen verkopen.
Na 3 weken ga je er niet vanuit dat ze de kipjes nog komen halen nee.

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 15:52

rea schreef:
Als bieder/koper op Marktplaats krijg je soms die mails van de verkoper niet door ... omdat ze in je spam terecht komen. Heb ikzelf al 2x gehad en daardoor een koop gemist. :(
Als je actief bent op marktplaats en je weet dat dit gebeurd, dan check je toch gewoon ook je spammail?

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 15:57

Icrack: hebben ze nog moeilijk gedaan dat ze het handgeld terug wilden?

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 16:00

Herken het ook 4x bod gehad in De advertentie tijd. Elke keer dat ik een bieder mailde gewoon geen reactie. Nu weer opnieuw geplaatst omdat de advertentie inmiddels verlopen was. Kreeg ik een mailtje van iemand die wat vragen had netjes terug gemailt en weer geen reactie meer.

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 16:02

Ik denk dat daarom sommige adverteerders in hun advertentie vermelden alleen bellen :) Ben je van het geneuzel af. :)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 16:06

Nou als ik alleen mag bellen dan koop ik het 9 van de 10 keer wel bij een ander hoor :P

Heb daar echt geen zin in, krijg je eerst weer 1 of anders vaag klein kind aan de lijn, een man die niks afweet van wat zijn vrouw te koop heeft gezet, iemand kan even niet opnemen of zegt: bel straks even terug....al dat gedoe. Ik heb het liever gewoon lekker rustig en overzichtelijk via de mail :j

Maar zo staat iedereen er anders in denk ik, daar komen ook veel ergernissen vandaan denk ik :))

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 16:09

pmarena schreef:
Nou als ik alleen mag bellen dan koop ik het 9 van de 10 keer wel bij een ander hoor :P

Heb daar echt geen zin in, krijg je eerst weer 1 of anders vaag klein kind aan de lijn, een man die niks afweet van wat zijn vrouw te koop heeft gezet, iemand kan even niet opnemen of zegt: bel straks even terug....al dat gedoe. Ik heb het liever gewoon lekker rustig en overzichtelijk via de mail :j

Maar zo staat iedereen er anders in denk ik, daar komen ook veel ergernissen vandaan denk ik :))

Same here!

Ik bel ook nooit. Misschien als ik ooit mijn droompaard tegenkom, dan wel, maar voor de normale marktplaatsdingetjes: nee hoor. Ik mail VEEL liever.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 16:19

Ik bied via de mail als er bij staat dat er geboden kan worden en ik heb serieuze interesse.
Heb ik geen serieuze interesse dan vraag ik hooguit wat extra informatie en evt een richtprijs en geef daarna gelijk aan er nog over na te denken (maar niet te reserveren) of er vanaf te zien.

rea

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 17:02

Grit schreef:
rea schreef:
Als je actief bent op marktplaats en je weet dat dit gebeurd, dan check je toch gewoon ook je spammail?

Sindsdien wel natuurlijk. :)*

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 17:11

Ik plaats vaker bij verschillende advertenties met hetzelfde product een bod, en de koper waarbij ik de beste overeenkomst krijg ga ik het product halen. Kan dus inderdaad zijn dat ik bij jou heb geboden maae het uiteindelijk niet hoef.

Anker_20

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 17:18

Dat is de vrijblijvendheid van Marktplaats. Doe mij eBay maar: veel eerlijker en betrouwbaarder, iedereen weet waar hij aan toe is en gebruikers bouwen door de waarderingen een reputatie op. Op Marktplaats kan iedereen zich zo (a)sociaal gedragen als hij wil (verkopers kunnen er ook wat van, hoor).

Icrack

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 18:46

Amaris schreef:
Icrack: hebben ze nog moeilijk gedaan dat ze het handgeld terug wilden?

Neuuuu, ze is er niet eens over begonnen eerlijk gezegd. Was dat wel het geval geweest dan had ze het handgeld zo wie zo niet terug gekregen. Als ze die 1e of 1,5 week contact opgenomen hadden met een goede reden waarom, dan kun je nog eens over je hart strijken. Maar na een 6 tal weken niks laten horen en dan ook nog jengelen om het handgeld is een no-go. Ben me daar een haartje betoeterd zeg :)

Icrack

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 18:53

Ik koop en verkoop al jaren via MP en over het algemeen met positieve uitkomst. Maar de ervaring leert mij wel dat er bij tijd en wijle soms vreemde apostels tussen zitten.
Ik zal jullie verdere verhalen besparen, maar kan er zeker een leuk boekwerkje mee vullen _O-

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-15 14:08

Ooooh ik heb weer een prachtige. Had ergens op geboden en mail ontvangen dat het bod akkoord was. Tot dan toe alles leuk, aardig en vriendelijk.
Dus ik mail terug waar ik het bedrag + 6,95 verzendkosten naar over kan maken. Krijg ik een mail terug dat verzenden op 10 euro komt ivm een doos.
Dus netjes teruggemaild dat ik het vrij bijzonder vind om te betalen voor een doos die gewoon bij de supermarkt op te halen is.
Mailtje terug gehad dat het dan maar mijn eigen risico is met "die gammele dozen van de super" :')
Nu wilde ik vanmorgen het geld overmaken, zie ik dat ik een mail van MP heb dat mijn bod verwijderd is. Dus ik haar gemaild en gevraagd hoe dat zat en dat we imo een overeenkomst hadden.
Een uur geleden krijg ik een mail dat dat per abuis gegaan is en dat de verkoop gewoon doorgaat.
En 5 minuten geleden een mail dat als het geld morgenochtend niet op haar rekening staat ze verder gaat met andere mensen met interesse.

Kijk, nu lig ik ziek thuis en heb alle tijd om dat geld even over te maken. Maar de manier waarop strijkt mij gigantisch tegen de haren in.
Heb haar dan ook vriendelijk gemeld dat ze het product kan steken waar de zon niet schijnt :D wel lief dat ze me nog even liet weten dat ze me een poedersuiker vond, vinden jullie ook niet? :')

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 14:13

:oo zo dan.... Vind toch al dat je het lang volgehouden hebt... Zou er na 'de gammele doos' al weinig vertrouwen meer in hebben gehad.. :+

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-15 14:17

Ja ach, het was precies wat ik zocht voor een mooie prijs. Dan maar in een gammele doos _O-

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 14:18

Liselot schreef:
Heb haar dan ook vriendelijk gemeld dat ze het product kan steken waar de zon niet schijnt :D wel lief dat ze me nog even liet weten dat ze me een poedersuiker vond, vinden jullie ook niet? :')

Als jij zo'n opmerking maakt kun je ook die laatste opmerking terug verwachten ja.

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 14:18

KimD schreef:
Ik plaats vaker bij verschillende advertenties met hetzelfde product een bod, en de koper waarbij ik de beste overeenkomst krijg ga ik het product halen. Kan dus inderdaad zijn dat ik bij jou heb geboden maae het uiteindelijk niet hoef.

Idd dat doe ik ook wel eens.
Krijg ook niet altijd (direct) een reactie, dus om bij slechts 1 te bieden is dan ook niet handig.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-15 14:21

Goof schreef:
Liselot schreef:

Als jij zo'n opmerking maakt kun je ook die laatste opmerking terug verwachten ja.

Dat heb ik haar natuurlijk niet letterlijk gemaild ;-) ben zelf gewoon netjes gebleven en alleen haar manier van zakendoen "waardeloos" genoemd. Al zeg ik eerlijk dat mijn echte ideeen misschien wat doorschenen
Laatst bijgewerkt door Liselot op 25-06-15 14:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 14:22

"men" mag zich sowieso nog 24 uur bedenken na de officiële "overeenkomst" als ik het goed begrepen heb. Zelfs bij een officieel en "bindend" bod. :)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 12:34

Nouja, stel dat er al een dag of wat zat tussen het moment van overeenkomst en vanochtend toen je wilde betalen, dan kan ik me nog voorstellen dat de verkoper zoiets zegt van dat ze wel graag snel de betaling wil... als er nog iemand anders interesse heeft is dat best logisch :j

Dat hoeft dan helemaal niet rot bedoeld te zijn :)