nine1987 schreef:lieveli schreef:Ik ben enorm extravert en ik kan slecht opschieten met introverte mensen. Maar typen op mijn tel is frustrerend dus ik zal morgen uitgebreid reageren.
Voor nu: introverte mensen maken me ongemakkelijk.
Dat heb ik dus ook..
Voor mij is dit gewoon omdat ik niet weet wat zij denken.. Ik weet niet wat er in het hoofd omgaat.. Introverte personen zijn vaak ook binnenvetters, en als ze eens kwaad worden, dan barst vaak ook alles in 1 keer eruit..
Ik ben een extravert persoontje met het hart op de tong.. Soms iets te veel..
Heb een grote will to please naar anderen, maar geef ook makkelijk en duidelijk mijn grenzen aan..
Ik wil graag weten wat ik aan de mensen om me heen heb..
Waarom denk je bij introverte mensen niet te weten 'wat je aan ze hebt'? Ik zal niet snel ongevraagd mijn mening verkondigen, maar als er naar gevraagd wordt zal ik eigenlijk altijd mijn eerlijke mening geven. Ik ben namelijk absoluut geen pleaser. Ik ben liever eerlijk dan dat ik mensen vertel wat ze willen horen. Ik weet niet of dat iets met introvert zijn te maken heeft, maar ik denk wel dat mensen daardoor gauw genoeg weten wat ze aan me hebben. Maar goed, als mensen niet geïnteresseerd zijn in mijn mening, houd ik die liever voor me, zeker in groepen. Dat voorkomt verspilling van mijn tijd en energie. En dat laatste lijkt me juist een duidelijk introvert trekje.

Feit is dat elke eigenschap waardevol kan zijn, mits goed toegepast.