[FOTO] Emigreren naar de Limousin!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

tones

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 10:33

Wat een geweldig mooie plek.
Veel geluk en succes!

Mayflower_

Re: Emigreren naar de Limousin!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 10:44

Wauw! <3 Heel vervelend zeg, om daar straks te wonen. :))
Ik ga dit topic volgen. Heel veel succes!

Mandydb

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 10:48

Wat een prachtig huis en omgeving zeg <3
Ik wens jullie veel succes, en ik volg mee!

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 10:48

Mooi om je droom te kunnen realiseren, ook alle paarden mee??

Donna93

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-15 11:33

Wow bedankt voor de reacties! Heel leuk!

We zitten tegen het dorpje aan waar ook een bakker is, een klein cafeetje en een soort van restaurant. De winkels zijn verder 20 minuten rijden. Maar dat waren we in Nederland ook al gewend. Ik heb Frans gehad op middelbare school.. Echter stelt dat niks voor haha. Mijn schoonmoeder kan goed Frans dus die heeft ons veel geholpen. Wij gaan nu flink aan de slag met het leren van de taal!

We hebben ons huis in Nederland goed verkocht, waardoor dit perceel kopen haalbaar werd. Met het opstarten van het bedrijf krijgen we steun van onze familie. Daar zijn we ze erg dankbaar voor!

We hebben 200 Nederlandse geiten gekocht en die komen in september al! Dus we moeten nodig met de stal beginnen te bouwen..

Ik neem 2 veulens mee hierheen , heb ik toch mijn eigen dingetje ook wat. De buurman hier heeft ook paarden, hij verhuurt ze voor tochten. Het lijkt me wel leuk om in de toekomst een chaletje te plaatsen voor gasten. Dan kunnen de paardenliefhebbers bij hem terecht voor ritten. Aan een kleinschalig camping zaten we ook te denken echter komen er dan allemaal regels bij kijken voor wat betreft het meer en dat wordt dan weer een duur grapje.. Maar wie weet in de toekomst!

Heel leuk dat jullie volgen!

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 11:37

Ik volg ook! Erg gaaf TS!

JolisaJ

Re: [FOTO] Emigreren naar de Limousin!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 12:00

In september al, dat schiet al op!
Lijkt me een geweldig gezicht, al die geiten. Succes met bouwen! Hoe groot wordt die stal wel niet?

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 12:07

Wat een pláátje, jullie huis! En dat meer <3
Ik volg!

Domi_94

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 13:13

Ik volg ook. Jullie verhaal is zeer leuk om te lezen en daarnaast is de omgeving prachtig :D

tessyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 13:54

ah leuk, nog een topic om mee te volgen! :D

Het is een prachtige droom om waar te maken, ik ben benieuwd naar de bouwvorderingen :D

Donna93

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-15 19:15

Hier moet binnen 3 maanden een stal komen te staan van 14 bij 40 :=

Afbeelding

We hadden eerst wat moeite met vergunning in orde te krijgen. We kregen een lijst met eisen hoe de stal gebouwd moet gaan worden en de plek was eerst niet goed: stond volgens de ABF binnen 300 meter van de kerk ( een monumentaal Middeleeuws kerkje) en zou in het zicht staan. Nu lijkt het allemaal in orde te zijn! En doen we op de plek waar geen stal mocht gewoon de rijbak! :D

kally

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 19:18

Ben benieuwd....rijbak geen probleem....lekker hoor moet je allemaal in Hollande eens proberen...
Je mag ons gerust vreselijk gaan stalken met foto's....

Black_Devil

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 20:41

Wauw wat ontzettend gaaf! Dit is altijd al mijn droom om ergens in Frankrijk of Italië zo'n prachtig huis en met een stuk grond te kopen!

Mandarijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 20:43

Oh gaaf!!
Dat meer, prachtig! :+:

Ik ga volgen!

anniekasaur

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 20:46

Wauw, wat een prachtig huisje, en de grond er om heen.. Prachtig <3

Heb er toch altijd wel respect voor om zo ineens te emigreren naar een ander land, wou dat ik het lef had.. Lijkt me zo eenzaam op een of andere manier..

britt299

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 20:51

Super gaaf!
Je moet behoorlijk dapper zijn om zo iets te gaan ondernemen. Ik blijf daarom ook erg graag volgen hoe dit avontuur gaat verlopen. 200 geiten zijn er behoorlijk wat! :P

Rosannee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 22:17

Wauw, supergaaf!
Een echt avontuur, ik ga het volgen :)

200 geiten zijn er nog al wat zeg, dat word vast een plaatje in die mooie natuur!

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 22:22

Dat klinkt als een supermooi avontuur, heel veel plezier en succes, maar vooral: geniet ervan!

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 22:48

Wat een prachtige plek en ontzettend stoer dat jullie niet enkel dromen maar ook echt doen

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 06:24

Ziet er leuk uit. Woon zelf ook in de Limousin net als Lizy en Palousa_boy dus welkom bij de club. VOlgens mij ken je al [HK] Emigreren, waar heen en waarom waar je ook welkom bent en nog meer emigranten kletsen waaronder meerdere Frankrijk gangers.
Het ziet er top uit. In welke buurt zitten jullie ongeveer, want kan zo de omgeving bij ons zijn?

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 06:47

Spannend hoor allemaal!

Ik heb zelf nét onder de limousin gewoond. Bovenin dr Aquitaine-dordogne (bij Thiviers). Maar woon inmiddels alweer 8 jaar in Nederland.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 07:08

Heb ik goed begrepen dat jullie de melk laten ophalen of gaan jullie zelf ook kaas maken, wat je vaak ziet op een geitenbedrijf?
Je huis vind ik ook prachtig zo met dat terras.

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 07:51

Oh ik volg jullie ook! Huis ziet er keurig onderhouden uit, gaaf hoor. Prachtige plek!
Ik wil jullie heel veel succes en plezier wensen!

Donna93

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-15 15:25

Aan het huis hoeven we inderdaad niet veel te doen. Dat is wel lekker want zat er niet op te wachten om met een baby in een caravan te moeten leven. In de zomer zou het kunnen, maar in de winter.. Brr.. Lijkt me zwaar.

Ja emigreren is een grote stap en zal ook heus wel een eenzaam proces zijn. We gaan proberen zoveel mogelijk mee te doen met de mensen hier en dus moeten we nu ook goed met de taal bezig. Verder komt het vast goed! Het is maar net wat je er zelf van maakt en hoe open en flexibel je bent denk ik.. Ik ben er nog maar een week dus wat weet ik er eigenlijk ook van :') tot nu toe vermaak ik me prima!

Dankje Pien! Ik lees nog iedere keer mee in het topic van emigreren, echter hou ik het soms niet helemaal bij met al die reacties daarom reageer ik niet zo vaak haha. We zitten in de buurt van Aubusson. Geitenkaas zelf maken en op de markt verkopen lijkt me erg leuk om te doen. Alleen ik weet daar nog te weinig van af. Het is wel iets om over na te denken.

Heel erg leuk jullie reacties allemaal! Zal kijken of ik komend weekend met beter internet wat meer fotos kan plaatsen.

Donna93

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-15 10:07

Gisteren hadden ze een tuinfeest voor ons georganiseerd zodat we kennis konden maken met alle dorpelingen. Het was bij een restaurant en ze hadden verteld dat we eigen servies moesten meenemen, dat hadden we niet helemaal begrepen haha. We zagen iedereen met tassen vol aankomen.. Gelukkig hadden ze nog wat plastic bordjes voor ons. De mensen zijn zo vriendelijk hier, iedereen wil helpen! Er waren ook Nederlanders die ons bij het feestje met de taal hielpen, dat was wel fijn!

Ik hou een blog bij. Daar kunnen jullie de fotos van de eerste week bekijken, het wachtwoord ervan is 'creuse'.

https://chevreriedulait.wordpress.com/blog-juni-2015-de-eerste-week/