ongesteld en zwemmen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

PureSG

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 11:12

Seventeen schreef:
Ik ben 17 :)
Tampons gebruik ik vaker dus dat is het probleem niet, ben alleen een beetje onzeker omdat ik nooit echt vriendinnen heb gehad dus ja...

Ik ben vaak ook niet zo bang om in het water te gaan, maar zoals meerdere al zeggen; om er uit te gaan! :+

Geen zorgen, je zal niet opeens doorlekken als je het water uitgaat (mits je op tijd je tampon verwisseld natuurlijk). :D

Iolanthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 11:14

Mijn oplossing voor zwemmen tijdens mijn menstruatie is een menstruatiecup :D Die kun je waarschijnlijk niet meer kopen voor dat zwemfeestje, maar als je je met tampons niet op je gemak voelt, kan dat in de toekomst wel een oplossing zijn :) Kan tot 8 uur blijven zitten zonder lekken (en het is gezonder en goedkoper en beter voor het milieu :D ).

Siesjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 11:15

Als je een tampon draagt, kun je door de druk van het water niet doorlekken. Wel even checken als je eruit komt en evt een nieuwe inbrengen. Ik zwem al jaren zo en nooit problemen gehad :) .
Inderdaad wel ff opletten dat t touwtje goed in je broekje zit :D

Felicxa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 11:16

Trek trouwens nog wel even aan het touwtje voordat je hem inbrengt :)

Babbelientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 11:16

Ik zou me inderdaad geen zorgen maken! Wel vaak genoeg wisselen. Ik heb een keer tijdens mijn ongesteldheid gezwommen en ging daarna op een witte handdoek zitten, nou, die was toen rood :+ Terwijl ik wel echt ruim op tijd wisselde. Gelukkig had niemand het gezien :P Dus daar zou ik mee uitkijken, maar verder als je gewoon echt regelmatig een nieuwe in doet is er niks aan de hand hoor!

Iolanthe schreef:
Mijn oplossing voor zwemmen tijdens mijn menstruatie is een menstruatiecup :D Die kun je waarschijnlijk niet meer kopen voor dat zwemfeestje, maar als je je met tampons niet op je gemak voelt, kan dat in de toekomst wel een oplossing zijn :) Kan tot 8 uur blijven zitten zonder lekken (en het is gezonder en goedkoper en beter voor het milieu :D ).

Dit is sowieso een aanrader!! Gebruik ik nu sinds een jaar en is honderdmiljoen keer beter dan tampons of maandverband. Ook voor zwemmen!! In alle opzichten alleen maar voordelen.

Britta31

Re: ongesteld en zwemmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 11:21

Anders leg een handdoek op de kant die je gelijk als je uit het water om je middel doe.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 11:29

Wat de rest ook zegt, als het je onzeker maakt, gewoon tussendoor nog een keer verwisselen. En uiteraard ook net voor je gaat zwemmen.

Kwal

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 11:35

Finliox schreef:
Trek trouwens nog wel even aan het touwtje voordat je hem inbrengt :)

Trek jij nooit aan het touwtje om te testen voordat je hem inbrengt? Ik deed dat wel altijd, heb wel een aantal keer gewoon dat touwtje in de ene en de tampon in de andere hand gehad :=

TS, gewoon, zoals de rest zegt, tampon in en gaan. Let wel op dat je sowieso als je het water uit gaat direct verwisseld als je er daarna niet meer in gaat. Niet vergeten iig, niet zo fris met zo'n volgezogen ding in je *** :+

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 11:37

En inbrengen met het touwtje aan de onderkant. Kleine tip naar aanleiding van een ander topic hier op bokt. :')

UhNee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 11:38

Suzanne F. schreef:
En inbrengen met het touwtje aan de onderkant. Kleine tip naar aanleiding van een ander topic hier op bokt. :')

..... Are you kidding me :')

Seventeen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-15 11:40

Suzanne F. schreef:

_O-
Als het goed is doe ik dat altijd :+

Chasingmood

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 11:43

Nu wil ik weten welk topic :+

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 11:48

amkeVH schreef:
Nu wil ik weten welk topic :+

Was een tijdje geleden. Iemand had per ongeluk dus de tampon met touwtje omhoog ingebracht en toen kreeg ze hem er niet meer uit.
Ik zal eens kijken of ik hem nog kan vinden.
Laatst bijgewerkt door Suzanne F. op 23-06-15 11:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Chasingmood

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 11:49

oepsie :')

Badeendje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 11:52

[***] schreef:
Seventeen schreef:
Ik ben 17 :)
Tampons gebruik ik vaker dus dat is het probleem niet, ben alleen een beetje onzeker omdat ik nooit echt vriendinnen heb gehad dus ja...

Ik ben vaak ook niet zo bang om in het water te gaan, maar zoals meerdere al zeggen; om er uit te gaan! :+

Misschien handig om dat even in je profiel te zetten (dat je 17 bent) en geen 23.....

Maar als je gewoon een goede tampon gebruikt dan komt het wel goed hoor.

Veel plezier.

Leeftijd is totaal irrelevant bij dit soort onderwerpen.

TS, ik heb zelf op wedstrijdzwemmen gezeten dus ik snap je onzekerheid, maar als je gewoon een tampon indoet hoef je je nergens zorgen over te maken. Komt goed!

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 12:18

Gentlegiant schreef:
Dat heeft te maken met het water wat tegendruk geeft
Ga je eruit is de tegen druk weg en zal het dus wel vloeien
Niet omdat je baarmoeder in een keer denkt oh zwemmen laten we maar even niet doen wat moeder natuur is

Tegendruk? Ik mag toch aannemen dat je waterdicht bent afgesloten daar beneden.
Dat water heeft geen invloed op het vloeien van de baarmoeder naar de tampon.
En daarbij: hoeveel tegendruk geeft water op een diepte van hooguit 2 meter?

Dan zou je dus ook niet kunnen eten en drinken in water. Want dan zou de tegendruk ook op je maag moeten werken.

Murthul

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 12:27