Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
DeLabrador schreef:Even wat verduidelijken: er zijn natuurlijk polis voorwaarden, deze staan keurig bij hen op de website. In deze polis staat juist echter nergens dat een zwangerschap er niet onder valt. In de brief welke ik afgelopen zaterdag ontvangen heb wordt dus naar een hele andere, niet bestaande polis en tevens niet bestaand artikel verwezen en dan kan natuurlijk niet.
Er staat letterlijk dat er in geval van onvoorziene omstandigheden uitgekeerd wordt, iets wat een zwangerschap ook is.
Sammie schreef:Ik zie een zwangerschap nou niet echt als een onvoorziende omstandigheid.. Zeker niet meer in deze tijd.. Maar iig fijn dat je je geld terug gaat krijgen. Ik vind het alleen jammer dat je dit belazeren noemt. Afhankelijk van wat er nu wel of niet in de polisvoorwaarden staat (en als het er niet in staat is het een grijs gebied) heb je je geld teruggekregen en dat is wat je wilde..
Misschien je woede en frustratie even ombuigen tot iets anders. Stress is nu ook niet bepaald goed voor de baby.
Fijne zwangerschap en fijne vakantie.
Siesjuh schreef:De pil, spiraal, condooms plus kennis van de cyclus, hoe je zwanger wordt etc.. Vrouwen spenderen enorm veel tijd aan het niet zwanger (willen) worden, vanwege geen zin, geen wil, een carrière en zelfs een vakantie en stoppen met die middelen op het moment dat ze dat wel willen. In ‘deze tijd’ weet je dus precies hoe je zwanger kunt worden en hoe je dat kunt voorkomen. Dáárom is imo een zwangerschap niet een onvoorziene omstandigheid.Hoezo is een zwangerschap geen onvoorziene omstandigheid? En wat heeft 'deze tijd' daarmee te maken?
Iris82 schreef:Misschien is er wel gewoon een fout gemaakt door degene die het poststuk beoordeeld heeft? Gelijk een onaardig bericht op FB zetten is een optie, maar wellicht had je hetzelfde voor elkaar gekregen met een belletje?
madeliefw schreef:Je spreekt jezelf tegen.Maar als je al lang bezig bent om zwanger te worden moet je dan de rest van je leven on hold zetten gedurende die tijd? Ik vind het wel onvoorzien. Een zwangerschap kan je nu eenmaal niet plannen.
Als je al lang bezig bent ben je dus wél aan het plannen (je bent nl. 'bezig'). Bovendien kreeg ik niet direct uit de OP naar voren dat ts al lang bezig is, maar dat doet er ook niet zo toe. Dat is nl. een drogreden tegenover de opmerking een zwangerschap kun je plannen en is geen onvoorziende omstandigheid. Bij plannen en bezig zijn dus juist zeker niet! (dan weet je nl. zeker wat er kán gebeuren). Dus om antwoord te geven.. Als je echt bezig bent dan kun je beter géén vakantie plannen naar landen waar er risico’s zijn voor je ongeboren kind. Dat is wat anders dan je leven on hold zetten.Anoeska schreef:Omdat wiens schuld het ook is, het gewoon niet sjiek is om bij de eerste de beste tegenslag meteen van de hoogte toren te roepen dat je belazerd bent. Ik zou zo niet behandeld willen worden als ik een keertje een foutje maak, en doe dat dan ook niet bij anderen.
Anoeska schreef:Het is aan ieder hoe ze hun communicatie met de omgeving willen aanpakken, de een doet dat op een nettere manier dan de ander. Is maar net wat voor persoon je bent, denk ik.
DeLabrador schreef:Anoeska schreef:Het is aan ieder hoe ze hun communicatie met de omgeving willen aanpakken, de een doet dat op een nettere manier dan de ander. Is maar net wat voor persoon je bent, denk ik.
Dit vind ik toch wel een misselijke reactie. Je doet het hier nu net voorkomen alsof ik een asociaal persoon ben welke niet normaal met een ander persoon of bedrijf kan communiceren. Alles behalve terecht!
Shadow0 schreef:Waarom precies zouden we zo toegeeflijk zijn bij bedrijven wiens taak het is om dat soort dingen goed te beoordelen? Zeker foutjes in het voordeel van de verzekeraar... waarom zou je daar zelf als klant nog moeite voor gaan doen om ze eerst het voordeel van de twijfel te geven, omgekeerd doen verzekeraars dat toch ook niet? Als je zelf een formulier vergeet vraagt men dat ook niet nog eens vriendelijk na, maar wordt de boel ook gewoon afgewezen. (En als het bv gaat om de werknemersverzekeringen - UWV - dan kun je meteen een fikse boete aftikken ook, ook al gaat het overduidelijk om een foutje.)
Hele vreemde dubbele standaarden: van individuen verwachten we perfectie, en eindeloos begrip en vriendelijkheid. Van professionele organisaties vinden we het dan weer volkomen ok dat ze hun werk met regelmaat niet goed doen, waar ze zelf financieel voordeel van hebben ook nog.
Ik vind dat echt onbegrijpelijk.
Goof"
[quote="DeLabrador schreef:Anoeska schreef:Het is aan ieder hoe ze hun communicatie met de omgeving willen aanpakken, de een doet dat op een nettere manier dan de ander. Is maar net wat voor persoon je bent, denk ik.
Dit vind ik toch wel een misselijke reactie. Je doet het hier nu net voorkomen alsof ik een asociaal persoon ben welke niet normaal met een ander persoon of bedrijf kan communiceren. Alles behalve terecht!
DeLabrador schreef:TS, dit zal ook wel in het verkeerde keelgat schieten, maar ik ben er vanuit gegaan dat je dit topic geopend heb met een hoop emoties en dat die de basis leggen voor hoe je in dit topic staat. Maar de reacties die je tot nu toe hebt laten zien getuigen mij niet van veel begrip. Je spreekt direct over belazeren, je gooit direct een 'minder gezellige' reactie op hun FB. Bij het minste beetje weerstand schiet je in de verdediging met niet goed lezen en daar reageer ik niet op en wat misselijk..Dit vind ik toch wel een misselijke reactie. Je doet het hier nu net voorkomen alsof ik een asociaal persoon ben welke niet normaal met een ander persoon of bedrijf kan communiceren. Alles behalve terecht!
Iris82 schreef:Ik vind jouw opmerking gewoon niet fair. Je weet heel goed dat ik ook voor een verzekeraar werk.
Citaat:Dat mijn baas daar soms anders over denkt is nog tot daar aan toe... De tijden veranderen. Zitten midden in een reorganisatie en er wordt gewoon enorm veel van de medewerkers verwacht. En nee. Je hoeft geen medelijden te hebben, ik ben niet zielig maar je hoeft je mening ook niet als een feit te presenteren want dat is gewoon echt niet waar.
Sammie schreef:De pil, spiraal, condooms plus kennis van de cyclus, hoe je zwanger wordt etc.. Vrouwen spenderen enorm veel tijd aan het niet zwanger (willen) worden, vanwege geen zin, geen wil, een carrière en zelfs een vakantie en stoppen met die middelen op het moment dat ze dat wel willen. In ‘deze tijd’ weet je dus precies hoe je zwanger kunt worden en hoe je dat kunt voorkomen. Dáárom is imo een zwangerschap niet een onvoorziene omstandigheid.
Hoewel ik het nog steeds niet belazeren zou willen noemen denk ik wel dat verzekeraars hier niet zo stug in hoeven te zijn. De vraag is dan hoe vaak komt het voor en bereik je niet veel meer begrip door te zeggen. We snappen dat u nu niet op vakantie kunt of wil dus we keren alsnog x procent uit.