Oorlogen/concentratiekampen - Docu National Geographic.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Goof

Re: Oorlogen/concentratiekampen - Docu National Geographic.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 11:41

Ik ben toevallig een boek aan het lezen nu van een Chinese man die 15 jaar lang in zo'n werkkamp heeft doorgebracht (en dus heeft overleefd!!). Heftig en indrukwekkend om te lezen, absurd ook vooral omdat het zich ook afspeelde ten tijde van de grote hongersnood in China en er dus eigenlijk niets was om de gevangenen mee te voeden.

Marije112

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 14:22

Goof schreef:
Ik ben toevallig een boek aan het lezen nu van een Chinese man die 15 jaar lang in zo'n werkkamp heeft doorgebracht (en dus heeft overleefd!!). Heftig en indrukwekkend om te lezen, absurd ook vooral omdat het zich ook afspeelde ten tijde van de grote hongersnood in China en er dus eigenlijk niets was om de gevangenen mee te voeden.

Kun je vertellen hoe dat boek heet, klinkt interessant :).

Sunrise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 14:27

Ik heb colleges gevolgd en mijn scriptie geschreven bij Bart van der Boom, auteur van o.a. dit boek (http://www.bol.com/nl/p/wij-weten-niets ... 011496858/). Ik kan het boek aanraden aan iedereen die geïnteresseerd is in, met name, de houding van de Nederlandse overheid en bevolking ten aanzien van de Holocaust, en de vraag waarom de Nederlandse overheid/bevolking dit 'liet gebeuren'. Het is een wetenschappelijk boek, maar erg leesbaar geschreven vind ik zelf, mede doordat er veel dagboekfragmenten worden gebruikt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 14:37

Ik denk dat er nog steeds concentratiekampen bestaan die in gebruik zijn of in gebruik zullen worden genomen. Bijvoorbeeld in Noord-Korea, we weten bijna niks van wat daar gebeurt. En in Amerika(en volgens mij Canada) zouden ook zo genaamde 'Fema kampen' zijn. Die kampen zijn gebouwd in een afgelegen gebied en deels verbonden met spoorwegen, maar er is heel weinig over bekend. In die kampen zouden ook gaskamers en crematoria ontdekt zijn, maar tot nu toe zijn die kampen nog nooit gebruikt.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 14:43

Serieus..de eerste hits over fema kampen amerika geven sites als wanttoknow en niburu.. Dat zegt mij al genoeg.. Diezelfde lui riepen dat de MH17 niet echt was neergestort, maar dat het een groot complot is en dat al die mensen met een nieuwe identiteit ergens een nieuw bestaan hebben op gebouwd. |o

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 15:36

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 15:46

OMG :\

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 15:55

Ik ben geen voorstander van Wikipedia, maar misschien interessant om te lezen als je je afvraagt hoe het komt dat mensen hem gehoorzaamden ondanks de gruwelijkheden: https://nl.wikipedia.org/wiki/Experiment_van_Milgram
Er is genoeg over dit experiment te vinden mocht je er nieuwsgierig naar zijn. Maar het geeft wel een kijkje wat betreft de gehoorzaamheid (en de gevaarlijke gehoorzaamheid!) van mensen wanneer ze "onder" iemand staan.

Werkkampen zijn er helaas nog steeds, niet te spreken over de toestanden in Noord-Korea waar wij van weten (laat staan de toestanden waar wij niets van weten... :n )

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 16:13

Marije112 schreef:
Goof schreef:

Kun je vertellen hoe dat boek heet, klinkt interessant :).

Ja dat is bittere kou van Harry Wu.

http://www.goodreads.com/book/show/1138 ... hor_widget