Vast in relatie

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

dems75

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 10:59

Het gaat er even niet om wat HIJ wil (of vrienden en familie), het gaat erom wat JIJ wil. Keuzes maken als deze zijn altijd heeeel lastig, maar hoe langer je het uitstelt, hoe lastiger het wordt. Zachte heelmeesters maken stinkende wonden....

Chapeau2002

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 11:00

Kies inderdaad voor jezelf. Je bent nog zo jong en als deze relatie je nu al zo benauwd doe je er goed aan om hem te beëindigen.
Medelijden is geen reden om bij iemand te blijven. Heel veel sterkte met het maken van een juiste keuze. Want moeilijk is dit natuurlijk altijd. :(:)

_Inga

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 11:00

Lieve TS,

ik herken je verhaal heel sterk, wat jouw "vriend" doet is eigenlijk psychische manipulatie. "Als je bij me weggaat, dan.. ". Mijn ex heeft meerdere malen gedreigd zich van kant te maken, had de spullen al klaar liggen of al onderweg naar het spoor.

Wat voor mij de keuze om weg te gaan heel moeilijk maakte. Uiteindelijk heeft hij me verrot gescholden op straat, waarop ik in mijn auto ben gestapt, naar zijn huis gereden, broodnodige spullen bij elkaar gepakt en ik ben weggegaan. Volgende ochtend stond hij om 6:30 bij mijn werk, smekend of ik terug wilde komen. Daar ben ik alleen maar erger van geschrokken en uiteindelijk teruggegaan; om mijn laatste spullen te pakken.

Daarna moest ik het natuurlijk iedereen vertellen; iedereen was eigenlijk heel blij dat ik daar weg was! En ik ook! En helemaal als ik zie wat ik nu heb, ik heb mijn vrienden weer terug, een heel gezellig huisje en on top of it all, een hele lieve leuke vriend!

TS; ik weet dat jij dit ook kan, ga je spullen inpakken en vertrek. Liever vanavond nog dan morgen!

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 11:05

Joolien schreef:
Idd, doorzetten en weggaan, uitmaken. Dat hij niet zonder jou kan is hard gezegd even zijn probleem, het is voor jou klaar dus waarom proberen?
En denk je werkelijk dat hij zichzelf van kant zou maken? Vind het wel zorgwekkend dat hij dat zegt overigens, want het is een heftige vorm van emotionele chantage. Doet hij wel vaker van dit soort aparte dingen?

Je staat er versteld van hoeveel mensen dit als chantagemiddel gebruiken. Heb het in mijn omgeving gezien en merk dat veel mensen dit zeggen, alleen al omdat het werkt en de persoon dan niet weg durft te gaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 12:07

Is hij niet goed voor je, of vind je omgeving dat?
Heb je er zelf echt genoeg van.. of laat je je beïnvloeden door wat je omgeving vind ?

Als dit echt een keuze van jezelf is zul je de moed moeten vinden om door te zetten. Maar als het je steeds niet lukt, is er wellicht toch nog iets anders dat speelt.

Selina

Re: Vast in relatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 12:13

Ik dacht ook dat m'n (nu dus) ex zichzelf wat aan zou doen dus ik heb daarna z'n vrienden ingelicht en die hebben hem opgevangen. Na een paar weken was hij er wel weer overheen.

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 13:18

Een relatie aanhouden zodat hij zichzelf niks aan doet is een kulreden.
Hij chanteert je daarmee.
Overigens ook niet erg slim om zo snel al te gaan samen wonen.

Ik zou zeggen grow a pair of boobs (instead of balls ;)) en maak het gewoon uit.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 13:19

Snel samenwonen heeft toch niks met intelligentie te maken? Voor anderen werkt het wel.

Tamadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 13:20

Kies alsjeblieft voor jezelf!!

Ik heb mijn oude relatie nog 3 jaar langer aangehouden en uiteindelijk komt het er toch allemaal uit en is het zonde van de tijd.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 13:23

Herkenbaar. Bij mij waren er wel wat meer dingen dan gewoon geen gevoelens, er zijn behoorlijk wat serieuze dingen gebeurd. En toch uitmaken is zo moeilijk hé, iedere keer als het beter leek te aan klampte ik mezelf eraan vast, nù is het verleden achter, nù gaan we in de toekomst kijken...om dan na x aantal tijd weer het deksel op de neus te krijgen.
Maar uitmaken kreeg ik niet over mijn hart want ergens hield ik van hem en wilde ik hem gewoon echt niet kwetsen.
Tot hij wéér voor de zoveelste keer over de schreef ging en ik het écht niet meer trok. Gejankt heeft hij, door merg en been. Ik was zijn alles, de liefde van zijn leven, dit had hij niet gewild, hij zou alles doen om me van gedachten te doen veranderen....

in de dagen erna heb ik een paar smsjes gestuurd (zwakte hé ) dat ik nog wel eens met hem wou afspreken om er fatsoenlijk over te praten, nog altijd in de waan dat nu ik hem flink heb wakker geschud er misschien een oplossing zou komen.
Enige wat hij deed, was een week na het drama 1 smsje sturen in de trand van "als jij gelukkiger bent alleen heeft het geen nut om te praten." . En toen dacht ik, ok dan niet :evaw: .
Dat is dan ook het énige wat ik na bijna 5 jaar samen gehoord heb, we zijn ruim 4 maanden verder. Terwijl een keer in onze relatie toen hij het niet meer zag zitten, ik hemel en aarde bewoog om hem te tonen hoeveel hij betekende en dat hij me niet mocht opgeven. Tot zover die grote liefde denk ik nu.

En nog beter, intussen is een nieuw iemand op mijn pad gekomen en nu pas zijn mijn ogen over mijn vorige relatie ècht open gegaan. Iedere keer als ik bij hem ben zegt of doet hij wel iets waarvan ik denk "wauw, kunnen mannen ook zo zijn?" "wauw, ik doe dit en jij vat dat niet verkeerd op?" _O- .

Moraal van het verhaal: kies voor jezelf. Ik ben jaren meer bezig geweest met mezelf wegcijferen om iemand anders maar gelukkig te houden, en dat hou je niet vol. Jij moet in de eerste plaats gelukkig zijn, en als je dat niet bent in een relatie moet je durven stappen te ondernemen, want uiteindelijk gaat het alleen maar bevrijdend aanvoelen. Ik dacht dat ik in een zwart gat van liefdesverdriet ging vallen, maar het was juist lang geleden dat ik mij zo vrij en relaxed had gevoeld.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 13:25

lieveli schreef:
Snel samenwonen heeft toch niks met intelligentie te maken? Voor anderen werkt het wel.

Nou dat dus. Lijkt me geen hol te maken te hebben met of iemand wel/niet slim is, hier heeft het wel gewerkt en werkt het nog steeds.

TS, ik kan verder ook alleen maar aanraden om voor jezelf te kiezen en zelf de keuze te maken. Je geeft zelf al aan dat je eigenlijk hem en het hele contact niet mist, dat zou voor mij persoonlijk wel het teken zijn om spullen te pakken en weg te wezen, relatie beëindigen en door met je leven, nog los van wat de rest van de wereld daarvan vindt, maar dat is iets wat je natuurlijk alleen zelf kan bepalen!

Als het goed zit, zit het goed en voel je dat ook; maar zit het niet goed, dan voel je dat ook echt wel en dan is het maar beter om de pleister eraf te trekken, maar daar ben je zo te lezen al een half jaar mee bezig!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 13:31

BarbaLala schreef:

Ik zou zeggen grow a pair of boobs (instead of balls ;)) en maak het gewoon uit.

Werkt voor mijn man en mij thans al een aantal jaar prima. En ben 'm nog lang niet beu

dnieSz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 14:10

BarbaLala schreef:

Als ooit een man dat tegen mij gaat zeggen ben ik gelijk klaar met hem, bah hoe on aantrekkelijk is dat. :')

Dan bedoel ik zo'n hele jank serenade ect.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 14:22

Jij bent simpelweg niet verantwoordelijk voor zijn geluk.

Er is een liedje van Bert en Ernie (ja echt waar) en dan zingen ze 'als je niet alleen kunt leven, kan je 't ook niet met elkaar'.

En da's gewoon een waarheid als een koe. Als hij in zijn eentje niet gelukkig kan zijn kan jij hem ook niet gelukkig maken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 14:27

Oei TS ik vind dit wel een lastige.
Duidelijk is dat deze jongen veel van jou houdt maar dat het gevoel voor jou veranderd is.
Wat maakt precies dat het veranderd is?
Hij mag best verdrietig zijn en aangeslagen en dit mag hij ook best tonen en uitspreken maar hij mag niet gaan dreigen met "als jij het uitmaakt dan....". Want dan is inderdaad emotionele chantage.
De meeste relaties krijgen het naar 1 of 2 jaar zwaar (heb ergens gelezen dat verliefdheid uiterst 2 jaar kan duren, schijnt wetenschappelijk bewezen te zijn).
Wat mis je precies in jullie relatie? wat zou jou vriend kunnen doen om de relatie voor jou te laten werken?

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 15:00

Logisch dat hij zegt dat jij zijn drijfveer bent en dat hij er door jou weer zin in heeft etc. Hij heeft niks anders?!
Laat hem gewoon maar eens een baan gaan vinden, en iets maken van zijn leven. Dat hoef jij neit te doen. Maar ondertussen maakt hij jouw leven wel van mindere kwaliteit..

PureSG

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-15 12:40

Lieve allemaal, heel erg bedankt voor jullie lieve, bemoedigende en eye-opening reacties.

Gisteren hebben we erg ruzie gehad, ik was een dagje weg met een vriend en toen we terugkwamen was hij bij mijn huis, samen met mijn moeder.
Hij weigerde het huis te verlaten op mijn moeders verzoek, dus ik heb hem weg moeten sturen.
Later heb ik een erg lange brief van hem gekregen met uitleg hoe het allemaal voor hem voelt, dat hij nog één goed gesprek wilt aangaan, ook als dat betekend dat ik er een punt achter zet en dat als ik dat doe, dat hij me zal laten gaan.

Dit gesprek zal zsm plaatsvinden.

Nogmaals bedankt voor alle reacties, jullie zijn stuk voor stuk toppers. <3

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 13:13

Ik denk dat het juist een schop onder zijn reet zal zijn wanneer jij het uitmaakt. :j

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 13:24

Ga zo snel mogelijk je spulletjes uit zijn huis halen als hij aan het werk is

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 13:32

Pardon!!! Hij zal je laten gaan!!! Kom nu,wat een onzin, jij kunt gaan en staan waar je wil.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 13:37

Ik zou er een punt achter zetten, jij moet gelukkig zijn en voor jezelf kiezen. Ik kom uit zo'n relatie, 5 jaar lang samengewoond. Hij manipuleerde me en ik was bang voor zijn reacties. Uiteindelijk kwam ik er achter dat ie vreemd ging en heb ik hem die nacht het huis nog uitgeflikkerd. Hij wilde trouwen, zelfmoord plegen en weet ik wat nog meer (heeft toen ook eea vernield in huis) Het heeft mij heel veel pijn gedaan maar man wat ben ik blij! Ik ben mezelf weer, heb een leuke vriend nu die mij in mn waarde laat en net zo in het leven staat als ik. En hij doet ook nog met plezier dingen voor me en toont interesse.

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 13:59

Waarom laat je jezelf verstikken door iemand die je niet gelukkig maakt? Het is klaar. Jammer dat dit moment voor hem nog niet daar is maar ook hij zal gelukkiger zijn met iemand die echt voor de volle 100% voor hem gaat.

Ja natuurlijk doet dit ook voor jou even pijn maar uiteindelijk zal je gelukkiger zijn. Zodra je definitief van hem af bent ga je je opgelucht voelen en is het de pijn die je even hebt meer dan waard geweest :)

Sterkte enne Just do it ;)

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 15:19

TS, je beschrijft een heel herkenbare situatie voor mij en kan je alleen maar aanraden je gevoel te volgen en je niet steeds om de oren te laten slaan met emotionele chantage door je vriend. Want vroeg of laat blijft er zelfs van dat beetje graag zien niets meer over.

Hoe meer ik besefte dat mijn relatie geen steek meer hield hoe erger onze ruzies werden om de kleinste dingen en hoe meer hij me rond de oren sloeg met zaken zoals "je gooit zoveel jaren samen toch niet weg." of "jij bent de reden van mijn bestaan." en gooide zich voor mijn auto als ik wilde vertrekken.
Jaloezie maakt het nog 10x erger, nog even en hij wordt achterdochtig, gaat vanalles in je schoenen schuiven die je niet gedaan hebt etc... Met als gevolg dat je niet meer naar huis toe wil.
Been there, done that. Laat je aub niet ompraten door je vriend, je zal geen van beiden gelukkiger worden door nog wat langer te proberen samen te blijven.

PureSG

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-15 18:10

Mijn vorige bericht was een beetje een korte update, maar omvat denk ik alles wel wat er is gebeurt gisteren en vandaag.
Vanmiddag echter kwam hij me een bos rozen brengen, verder niets.
De rozen heb ik aangenomen maar ik weet eigenlijk niet goed wat ik er nu mee aanmoet.

Hij doet nu enorm zijn best om mij terug te krijgen, tegelijkertijd zegt hij dat het niet is om mij te beïnvloeden in mijn keuze of mij over te halen.

Mijn keuze however, is al gemaakt.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 18:28

Vrees dat ik de rozen in de vuilnisbak had gedumpt of aan de buurvrouw had gegeven.
Dat soort flauwekul is niet mijn ding.

TS jij ben belangrijk. Wat wil jij in het leven?