weer geen contract gekregen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Plukje

Re: weer geen contract gekregen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 22:36

Ik snap het eerlijk gezegd ook niet zo goed. Je gaat werken op uitzendbasis, dan weet je van te voren dat het eindigend is. (uiteraard zijn er uitzonderingen van mensen die wel na een x periode bij de opdrachtgever in dienst worden genomen...).

Ik zou het als een compliment zien dat er iedere keer weer een nieuwe klus aan je wordt aangeboden binnen de organisatie.

Voor de andere mensen die blijven verwijzen naar de ketenbepaling en veranderende regels door de invoering van de Wet Werk en Zekerheid: er is nu al een aantal keer gezegd dat een uitzendovereenkomst niet valt onder de ketenbepaling. Ik vind het jammer als TS iedere keer hoop wordt geboden door een post waar een hoop dingen in staan die simpelweg niet waar zijn.

Als uitzendkracht kun je 5,5 jaar bij een opdrachtgever werken voordat je een contract voor onbepaalde tijd aangeboden moet worden. De eerste 78 gewerkte weken is dit op uitzendbasis en dit betekent dat je in deze periode een onbeperkt aantal opdrachten kunt uitvoeren en er per dag opgezegd kan worden. Daarna kun je in de periode van 4 jaar maximaal 6 detacheringsovereenkomsten krijgen. Een detacheringsovereenkomst heeft een begin en een einddatum en hierin wordt een minimale urengarantie afgesproken.