Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Fiebie schreef:Maar toch hoop ik dat als mensen dit lezen, deze opmerkingen (en hopelijk hoeven ze dat helemaal niet te zeggen en mogen ze hen feliciteren met goed nieuws) voortaan achterwege laten... een knuffel, een arm, een sterktewens... er zijn zoveel manieren...
elenaMM77 schreef:want wat kun je zeggen als familie of vrienden?
Jillsil schreef:Nou ik wil er nog wel eentje aan toevoegen. Mijn vriendin is bevallen van een dood kindje na een paar maanden. Toen ik naar mijn vriendin kwam 1 dag nadat het was gebeurd kwam haar schoonmoeder ook daarheen. Ik was met een opbeur-pakket gekomen van chocolade, ijs, Disney-dvd's en zakdoeken toen zij binnen kwam en de uitspraak deed;
" Zeg, komen jullie nou even van de bank af, met dat sippe gedoe bereik je niets" .Gordijnen open, er moeten boodschappen gedaan worden hoppakee" . Dat (ja serieus, ze zei dat) kind is dood en komt niet terug door zulk gedrag".
Laten we het er maar op houden dat deze schoonmoeder binnen 5 minuten weer buiten stond en wij de hele dag nog, met de gordijnen dicht, Disney dvd's gekeken hebben.
Het is heel moeilijk om je woorden goed te kiezen omdat je niemand wil kwetsen maar toch ook een steun wilt zijn. Maar soms is niets zeggen en er alleen zijn al voldoende
Dat is ontzettend verdrietig.
sneeuwpop schreef:Jillsil schreef:Nou ik wil er nog wel eentje aan toevoegen. Mijn vriendin is bevallen van een dood kindje na een paar maanden. Toen ik naar mijn vriendin kwam 1 dag nadat het was gebeurd kwam haar schoonmoeder ook daarheen. Ik was met een opbeur-pakket gekomen van chocolade, ijs, Disney-dvd's en zakdoeken toen zij binnen kwam en de uitspraak deed;
" Zeg, komen jullie nou even van de bank af, met dat sippe gedoe bereik je niets" .Gordijnen open, er moeten boodschappen gedaan worden hoppakee" . Dat (ja serieus, ze zei dat) kind is dood en komt niet terug door zulk gedrag".
Laten we het er maar op houden dat deze schoonmoeder binnen 5 minuten weer buiten stond en wij de hele dag nog, met de gordijnen dicht, Disney dvd's gekeken hebben.
Het is heel moeilijk om je woorden goed te kiezen omdat je niemand wil kwetsen maar toch ook een steun wilt zijn. Maar soms is niets zeggen en er alleen zijn al voldoende
Dat vind ik dan echt wel ver over de top.
De opmerkingen en nog aansturen hoe anderen om moeten gaan met hun grote verlies. Dat kan echt niet.

Freedom30 schreef:Soms kunnen mensen beter hun ... houden, een arm, een knuffel is dan het enige wat je kunt doen.
Bij mij zei ook eens iemand toen mijn dochter 4 was (en de tweede duurde nog al lang, net als de eerste en daar waren we fanatiek mee bezig) 1 kind is geen kind. GRRRR was echt zo kwaad toen.
Jennyj01 schreef:Ts vraag uit intresse niet uit kritiek. Wat had je dan wel willen horen?