Liften, 15.000 km geluk

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

eroslover

Re: Liften, 15.000 km geluk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 09:16

WoW gaaf super ook wat voor gevoel jullie er van van krijgen. Krijg er ook zin in al heb ik dit nog nooit gedaan.

speedfiets_2
Badass Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 09:28

ik heb ook een keer gelift super gaaf was dat :D frankrijk naar nederland
Ik zou het graag weer willen doen maar niemand wil mee -O-

xSiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 09:33

Serieus wat een gaaf filmpje! Echt zo mooi neergezet met een super boodschap!

En ja liften, het lijkt me echt leuk, maar alleen doe ik dat toch maar niet en zou niemand weten die met mee mee zou willen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 09:36

Wow echt super tof dat je dit zo doet *D . Wat een levenservaring!

Ik neem wel eens lifters mee maar zie inderdaad regelmatig dat ze op onlogische plaatsen staan of dat niet goed zichtbaar is waar ze naartoe willen. Tegen de tijd dat ik dat kan zien of wat voor type persoon het is kan je vaak al niet meer veilig aan de kant komen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 09:38

Oh wat gaaf! , zou het zo durven en weleens gedaan als ik een bus miste in middle of no where . Maar mijn moeder zou een hartverzakking krijgen :=

Maayke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 09:39

Prachtig filmpje!

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 09:44

Mijn vader nam altijd lifters mee als hij ze zag staan. Ik kan me herrineren dat er een jong koppel in de auto stapte in de buurt van Middelharnis.
Ze wilden eigenlijk een lift naar het dichtsbijzijnde station om daar de trein naar Rotterdam te nemen.
Nu woonde mijn vader in Rotterdam, en wij waren toch op de terugweg!
Dat bespaarde hun een hoop geld. En mijn vader had wat te kletsen (ik was pas 8)

Zelf kom ik niet zo veel lifters tegen, en als ze er staan dan moeten ze eigenlijk ergens zijn waar ik niet naartoe moet. (Breda A16, als je naar de Europoort A15 moet bijvoorbeeld)
Of is mijn auto al vol.
Mocht ik iemand of een stel tegen komen die de goede kant op gaan en ik de ruimte heb, mogen ze van mij direct instappen!

tones

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 09:49

Wat ontzettend gaaf!
Ooit eens een lifter meegenomen, nou t huis was te klein toen ik het mijn ouders vertelde. :+

ikkuhh90

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 09:52

Super leuk filmpje! Ik krijg er bijna zelf meteen zin in om het te doen.
Ik heb een keer op vakantie in Frankrijk gelift, was toen ook super leuk om te doen. In mijn eentje zou ik het niet durven.

nimbletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 10:09

Wauw wat een mooi filmpje zeg! Kreeg er gewoon kippenvel van. Ik ben zelf niet zo'n held en zou het ook niet durven.

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 10:26

Leuk topic. +:)+ Dacht dat het tegenwoordig bijna niet meer gedaan werd? Zie ook nooit lifters ergens.

Op 1x een Duits stelletje na wat we hebben meegenomen, maar wat een heel kort stukje was doordat ze toch ergens anders heen moesten.

nelis

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 11:05

Ben ik nou de enige die nooit maar dan ook nooit lifters mee neemt?
Vind het in de huidige maatschappij vragen om problemen.

HuppeltjeZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 11:17

Vroeger had ik het nooit gedurfd, maar na mijn vorige relatie met een jongen die dit dagelijks deed (en mij er dus in meesleurde) ben ik grote fan! Helemaal alleen zou ik het nog steeds met moeite durven maar met nog een andere persoon erbij doe ik het met veel plezier! Deze zomer ga ik naar een festival in Duitsland met een vriendin en we gaan hoogstwaarschijnlijk liften. Verder neem ik lifters ook mee sinds ik het zelf doe :j

Oshaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 11:21

Wat een prachtig filmpje!
Ik ben een keer met een vriendin van Amsterdam naar Catania op Sicilië gelift. Was echt een super gave ervaring. Soms hadden we een lift die ons uren meenam en soms hadden we 3 verschillenden in 1 uur. Wij probeerden wel altijd een lift met een vrachtwagen te krijgen voor 's nachts, zodat we niet in de buurt van een tankstation hoefde te slapen. Het was idd wel lastiger om een lift te krijgen in Italië en we hadden vaker wat vage types, maar uiteindelijk geen moment onveilig gevoeld :)

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 11:26

Heel gaaf filmpje! Mooi gedaan!

Ik zou het zelf wel durven, maar niet mijn interesse al denk ik dat het inderdaad vooral interessant is om zo mensen te ontmoeten en verhalen te horen.

Overigens heb ik zelf ook wel eens lifters meegenomen. Dat zou ik niet snel doen als ik echt alleen ben, maar wel als mn vriend mee rijd.

lianne484

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 11:29

Wat een mooi filmpje!Ik had in september een jongen ontmoet op vakantie ( die deed een wereldreis maken met zijn zeilboot) toen was ik in november naar Barcelona gevlogen om nog een paar weken te zeilen. En soms gingen we aan land en gingen we liftend het land over. Nou wat vond ik de eerste paar auto's eng! Maar ik vertrouwde volledig die jongen en ik leef gelukkig doen. Ik zou het nu zo weer doen met iemand die er ervaring in heeft.

Sastaic

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 11:47

Wat super gaaf! Ik heb er nooit bij stil gestaan om het te doen. Heb ook nog nooit iemand een lift gegeven maar zou het niet eng vinden o.i.d. Het lijkt me eigenlijk wel leuk maar zal het inderdaad niet snel alleen doen.
Is er niet ergens een topic of een site waar potentiële lifters elkaar kunnen ontmoeten (A)

dondeyne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 12:17

Ontzettend cool! Misschien toch eens overwegen zelf vaker te liften om op avontuur te gaan :) Heb jullie fb geliked want wat een mooi filmpje zeg!

limilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 14:19

Zou ook graag willen liften. maar zou niet weten waar naar toe. plannen jullie dat of zien jullie wel waar je uitkomt

Eleandra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-15 15:24

nelis schreef:

En die "huidige maatschappij" waar je het over hebt is nou precies waar in het filmpje naar verwezen wordt met "een manier om te zien hoe de wereld echt in elkaar zit", deze maatschappij bestaat in mijn ogen niet. Het is een schrikbeeld gecreëerd door de media die ieder voorval uitvergroot. Terwijl alle fantastische, lieve, behulpzame mensen die er in veel veeel veel grotere getallen rondlopen geen aandacht krijgen.
Dat mijn vriend, ik en alle andere lifters die we kennen (waaronder 700 per jaar die Route du Soleil een week doen) geen slechte ervaringen meemaken, is echt niet allemaal een godswonder. Het komt simpelweg omdat er echt niet zoveel kwaad in de wereld is als iedereen is gaan geloven. Dat is het grootste dat liften mij geleerd heeft, het geeft je totaal het vertrouwen terug in de maatschappij.

DonDon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 15:27

Wat een mooi filmpje en wat leuk. Laatst hebben wij een presentatie gehad over een man die ook ging liften. Alleen met een caravan en geen auto. Dus hij was op zoek naar een auto met trekhaak. Hij is vanaf utrecht naar istanbul gelift met zijn caravan en hondje.

Eleandra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-15 15:28

lisa_xxx schreef:
Zou ook graag willen liften. maar zou niet weten waar naar toe. plannen jullie dat of zien jullie wel waar je uitkomt

Verschilt. Meestal hebben we wel een plan en we zijn dan eigenlijk nog nooit niet op bestemming aangekomen. 1 keer was het plan Praag, maar zijn we uiteindelijk door gelift naar Bratislava, omdat we beide Praag al kenden en de auto toch naar Roemenië ging en ons daar wel wilde afzetten.

dondeyne schreef:
Ontzettend cool! Misschien toch eens overwegen zelf vaker te liften om op avontuur te gaan :) Heb jullie fb geliked want wat een mooi filmpje zeg!

Leuk! Binnenkort gaan we naar Zuid-Oost Azië en dan zal er wat meer op komen te staan! :)

Eleandra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-15 15:31

Snollygoster schreef:
Echt supergaaf dat je dat durft! Ik zou het echt niet durven hoor, toch zeker niet als een meisje alleen.. Twee kennissen van me zijn wel ooit tot Portugal gelift.
Op de uni waar ik zit wordt ook een 'lift festival' georganiseerd naar Spanje, wie het eerste aankomt kan een wereldreis winnen dacht ik, maar onderweg worden er hier en daar ook nog feestjes en zo gegeven. Dat leek me heel erg gaaf om eens te doen, maar helaas houdt mijn angst me tegen :n

Edit: ik heb je FB-pagina eens bekeken en las iets van militairen niet te vertrouwen, ik ben wel benieuwd naar het verhaal eigenlijk? :P

Het verhaal was niet heel spannend hoor, het was gewoon toevallig heel vers toen ik dat stukje schreef :P We hadden een super goeie plek om vanuit te liften, toen de militair stopte en zei dat hij ons een stuk kon meenemen naar nog een betere plek. We hebben hem maar vertrouwd (en hij had ook echt de beste intenties), maar we kwamen 10km verder uit, ergens waar echt maar 2 auto's per uur langs kwamen. Deze hebben we gelukkig wel gelijk kunnen lokken met hele enthousiaste dansjes, waardoor de chauffeur moest lachen en ons even gedropt heeft bij een betere locatie.

manie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 15:35

Eleandra schreef:
nelis schreef:

En die "huidige maatschappij" waar je het over hebt is nou precies waar in het filmpje naar verwezen wordt met "een manier om te zien hoe de wereld echt in elkaar zit", deze maatschappij bestaat in mijn ogen niet. Het is een schrikbeeld gecreëerd door de media die ieder voorval uitvergroot. Terwijl alle fantastische, lieve, behulpzame mensen die er in veel veeel veel grotere getallen rondlopen geen aandacht krijgen.
Dat mijn vriend, ik en alle andere lifters die we kennen (waaronder 700 per jaar die Route du Soleil een week doen) geen slechte ervaringen meemaken, is echt niet allemaal een godswonder. Het komt simpelweg omdat er echt niet zoveel kwaad in de wereld is als iedereen is gaan geloven. Dat is het grootste dat liften mij geleerd heeft, het geeft je totaal het vertrouwen terug in de maatschappij.

Dit is zo waar TS!
Ik heb ook wel gelift en neem ook wel lifters mee, super leuk!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 15:37

Wat een super gaaf filmpje! Daardoor ga je er ook inderdaad meteen anders naar kijken. :D Zou het misschien ooit weleens willen proberen, maak heel makkelijk contact met mensen, maar dan toch liever niet in m'n eentje. :P

Vind het trouwens wel echt wat voor mezelf, later. _O-