wiebke schreef:Onze bruiloft heeft totaal €1800 euro gekost, o.a. door deze acties:
-voor de wet trouwen hebben we gedaan op de gratis dag, in ons geval de dinsdag. Dit alles zonder toeters en bellen, geen jurk en ringen e.d. De zaterdag daarop volgend zijn we in de kerk getrouwd met alles erop en eraan.. trouwen in de kerk had voor ons een veel grotere waarde dan voor de wet
-de kerk hebben we kunnen hurn voor €350 euro voor de hele dag, dit was de grote zaal, keuken, kantine, ruimte om te verkleden
-catering hebben we door iemand van de kerk laten doen, €400 euro
-mijn bruidsjurk kostte het duurste, €700 euro totaal incl. vermaken. mijn schoentjes kreeg ik gratis omdat er vlak voor mijn bruiloft gaatjes in bleken te zitten die daar niet hoorde
-het pak van mijn man kregen we van de buurvrouw (de schat)
-mijn bruidsboeket heb ik zelf gemaakt (google maar eens op papieren rozen)
-bruidstaart.. zelf gemaakt, 3 lagen met witte marsepein en zacht roze rozen
-decoraties, zelf gemaakt ( google maar eens op papieren pompom)
-ringen hebben we gekocht bij de Lucardi voor €260 euro totaal
-mijn zusje zit op het grafisch lyseum en heeft de foto's verzorgd (gratis)
eeehhhh.... dit was het wel zo'n beetje.. als je nog vragen hebt hoor ik het graag
en ohja, we hebben een TOP dag gehadde familie heeft het er nu nog over
Zo zijn wij ook getrouwd

waren in totaal 1500 euro kwijt
Alleen ipv kerk gewoon op het gemeentehuis en op een gratis dag en een zaaltje gehuurd Inclusief catering.
Kleding hebben we gehuurd was 100 euro en 100 borg en onze ringen waren toen in de aanbieding bij lucardi (1e ring 100 euro en 2e voor 1 euro
)
Deze jongen is wel Italiaans en z'n verloofde ook, dus het was een hele grote bruiloft met alleen bij de ceremonie al 200 gasten geloof ik. Dat tikt aan natuurlijk.

en trouwen is voor mij nooit prioriteit geweest en zal het ook nooit worden. Wij zijn puur uit gemakzucht getrouwd, anders hadden we alles ( eigen huis, paarden, auto's, etc.) notarieel moeten laten vastleggen en dat was duurder...........en minder sluitend! 

geniaal bedacht!