Vuile..

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Albert

Re: Vuile..

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-15 22:33

Gewoon nu de politie bellen 0900 8844, vuurtje stoken van afval is een milieu-overtreding waar een dikke boete op staat.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-15 01:03

Waarom heb je dan niet eerder actie ondernomen? Als zij een milieu overtreding begingen had je prima dat algemene politienummer kunnen bellen. Die kunnen daar wat mee doen, bokt niet. Als overlast blijft kunnen je ouders ook altijd even met de wijkagent praten.

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-15 08:47

Wij hebben helaas ook een buurman die veel herrie maakt.
Ook heel wat dingen mee gemaakt toen het uit was met zijn ex.
Zij was erger dan hem

We hebben gewoon afgesproken als we last van hem hebben als we bv zelf visite hebben even hoofd over de schutting en zeggen buurman kan het iets rustiger we krijgen zo visite en willen ook buiten zitten .
3 uur snachts gaat de radio nu ook niet meer hard aan haha.
Hij drinkt gewoon veel en krijgt veel mannen op bezoek.
Dan gaat alles steeds harder.
Gelukkig helpt praten hier wel.
Probeer het toch even.
Vind het zelf kan erg ongemakkelijk maar ben ook zat dat ik zelf geïrriteerd raak.
Dus geef mezelf schop onder mijn kont en meld het nu gewoon bij hem.
Zitten we niet buiten doe ik de achterdeur dicht en de tv iets harder hoor ik hem niet.
Ga niet overal over klagen.
Maar spreek hem nu wel aan op dingen
als het te erg wordt.

Ik weet dat andere buren een groepsapp hebben aangemaakt met anderen in de straat zodat ze kunnen praten als er weer wat gebeurd.
Zij melden ook alles aan de woonstichting.
Politie heb ik wel een keer gebeld toen het uit de hand liep met zijn ex.
Ik was toen ook niet de enige die gebeld had.
Soms is het even nodig.
Wijkagent is inderdaad ook nog een optie.
Met vuur kan je bv wel even vragen willen jullie de volgende keer eerst kijken hoe de wind staat.
Ook al denk je het helpt niet zeg het toch.
Misschien denken ze er daarna er wel overna.
Kans is klein snap ik.
Zoniet toch de politie bellen.
Jammer dan maar zeg het eerst even tegen deze mensen.

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-15 09:17

Ik snap niet dat als je serieus denkt dat er morgen 2 vogels dood zijn, en je zo overstuur bent als je in je op beweert, dat je dan niet ingrijpt... Je kruipt wel heel erg in de slachtofferrol.

hoe is het nog afgelopen?

meniekske

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-15 09:21

Wat een rot situatie.

Wonen jullie in koophuizen of in huurhuizen?
Ik heb zelf ook 7 jaar in een flat gewoond waar veel overlast was.
Samen met een buurvrouw hebben we de woningbouw aangeschreven en alles heel uitgebreid uitgelegd in die brief. Ons werd ook door de woningbouw gezegd dat we elke keer bij last de politie moesten bellen.
Ook hebben mijn buurvrouw en toen elke keer als we overlast hadden dat opgeschreven van hoelaat tot hoelaat en wat voor overlast. Eens in de zoveel tijd gingen we dan weer samen onze lijsten vergelijken om te kijken of we niet al te veel liepen te miepen zeg maar en dan werden onze lijsten weer naar de woningbouw gestuurd.
( dat alles opschrijven is best heel zwaar en kost veel energie, maar het heeft ons wel geholpen als een soort van bewijs.)

Bij het bellen naar de politie was het zelfs zo erg dat als ze of de naam van de buurvrouw of die van mij hoorde gelijk al wisten voor wie wij belden. De ene keer kwam de politie gelijk, soms ook veel later.
Helaas is niet echt vaak een heterdaadje geweest, maar elke melding stond er wel.
Uiteindelijk zijn die lui toch uit hun huis gezet.

Mijn tip is probeer met alle andere mensen samen iets op te zetten en dingen af te spreken, en als je last hebt de politie bellen, dat nummer werd al eerder hier neer gezet, 0900-8844.

Bij de woningbouw hebben wij toen ook duidelijk laten weten dat ons woongenot heel erg was aangetast, en dat wij oa wel huur betaalde voor woongenot.

Heel veel succes er mee!!

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-15 09:53

Gypsy schreef:
Ik snap niet dat als je serieus denkt dat er morgen 2 vogels dood zijn, en je zo overstuur bent als je in je op beweert, dat je dan niet ingrijpt... Je kruipt wel heel erg in de slachtofferrol.

Eens!
Kennelijk hebben ze tussen half 8 en half 11 jullie weg zitten roken en gebeurde er niks vanuit jullie behalve een klaagtopic op bokt.
Hier klagen heeft nog nooit iets opgelost, zelf initiatief nemen wel.

Paddenpad

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-15 10:01

Ik had gewoon even de tuinslang erop gezet......en laat ze dan maar komen! }:) ~~}>

pinto_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-15 21:09

xBerber schreef:
@Chayenne; voorzetramen zijn nog in de maak, helaas. Durf ook geen zeil oid ervoor te hangen want ze zijn niet veel gewent.

Langsgaan is al zovaak gebeurd door meerdere mensen uit de buurt. Maar ze luisteren niet helaas. En dan heb ik het niet alleen over vanavond.

Maar ondertussen rookt alles nog als een gek en alles gaat dus nog naar de birdies..

Tja, langsgaan door meerdere mensen uit de buurt. Maar dus niet door jullie...

Dan blijft het een verhaal van horen zeggen, dus ga er zelf langs. Leg uit wat de rook op jullie vogels doet.

Vind het eerlijk gezegd een beetje zwak om je achter de andere buren te verschuilen die er langs zijn gegaan. Dit gaat om jullie, dus stap er zelf op af, dan heb je ook recht van spreken om te zeggen dat ze niet luisteren.