Drie weken alleen.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Jennifuur

Re: Drie weken alleen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 12:33

Chicken Tonight :j Heb je allemaal lekkere sauzen, je bakt kip, kookt rijst, gooit het bij elkaar en doet zo'n pot Chicken Tonight erbij, en laat het opwarmen. Met komkommer erbij, of nog een andere groente erdoorheen als je dat wil, heb je dan wel een goede maaltijd. Is wel voor minstens twee dagen geloof ik, als je de hoeveelheden op de pot Chicken Tonight aanhoudt.

JolisaJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 12:37

50 euro krap? Ik heb een jaar van 15 a 20 euro in een week geleefd. :') Dat ga je makkelijk redden, je hoeft niet eens op de aanbiedingen te letten.

Probeer eens gevulde puntpaprika's te maken. Puntpaprika's doormidden snijden, vullen met geitenkaas en tijm. En dan nog wat pijnboompitjes roosteren. Heerlijk!

Of verse champignonnensoep, ook erg makkelijk en snel klaar. Gewoon een hele berg verschillende champignons bakken, bouillon koken en bij elkaar voegen. Beetje tijm er doorheen en klaar.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 12:40

Daar eten wij ruim met 2 personen van voor dat bedrag :D

Wat ook leuk is om een vriendin uit te nodigen en samen te koken, als je slim bent kook je dan wat teveel en heb je voor de volgende dag ook gelijk een prakkie :)

Bij de AH is nu zo'n pizzakit in de aanbieding; een bodem met saus. Kun je zelf lekker beleggen en dan in de oven schuiven.

WildChild

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 15:30

Als ik weinig tijd/zin heb maak ik wel eens snijbonen met tomaatjes en spekjes. In een wokpan spekjes zonder olie of boter in de pan doen en even bakken tot ze bruin zijn, een ui in blokjes en eventueel een teentje knoflook erbij, geblancheerde snijbonen erbij en gehalveerde sherrytomaatjes erbij (ik knijp meestal de natte binnenkant eruit). Dit samen een paar minuten bakken, scheut sojasaus erdoorheen en eten uit een bakje. :D

san4nie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 15:42

50 euro per week is wel te doen. Als ik met m'n vriend ben doen we zo'n 80 per week denk ik, maar dat is mega uitgebreid en hij eet wel voor 2 (of 3 :') ).
Chicken tonight is heel makkelijk, of zo'n kant en klare bak nasi of bami, aviko aardappelschotel, wat mie met groente en kip of vis in een wok met een woksausje erbij, wraps inderdaad, knorr wereldgerechten, rijst met groente en vlees en een sausje, shoarmabroodje, pannenkoeken. Ik ben geen kook-wonder, maar dit lukt allemaal nog wel.

Als je bijvoorbeeld verwacht vaak kip te eten kun je beter zo'n dieprieszak bij de aldi of lidl halen dan elke keer een vers pakje. En als je teveel maakt kun je het best bewaren of invriezen, scheelt weer een dag koken. En kliekjes combineren, krijg je heerlijke gerechten van!

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 15:47

Ik heb zelf altijd wat groente in de vriezer, ideaal. Kip in de wok, mik de bevroren sperziebonen erbij, wok saus erdoor en ondertussen water in de waterkoker aanzetten en als dat kookt: water in de pan en de noodles of rijst erbij en wachten tot alles klaar is. Nog geen 15 minuten werk.

Tink89

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 15:49

Bladerdeeg vullen met feta, spinazie en peper en zout: jum! En met allerlei andere vullingen. Supermakkelijk, heel snel klaar, goedkoop en lekker.

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 16:11

Vissticks met appelmoes :Y)

Nee zonder grapjes (alhoewel het is echt lekker :9 )
Spaghetti bolognaise en dan gwn bolognaise saus uit blik? Kan je ook nog geraspte kaas overdoen als me dat wilt.

Gevulde courgette?
Rijst + diepvries wokgroente. + stukje vlees of vis? Kan ook met gebakken aardappel

En gewoon een keer pannenkoeken :))