Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Goof schreef:Relaxed schreef:Gewoon een keer een luchtige opmerking in de trant van "Doe jij vanavond de boodschappen?" of "zorg jij vanavond voor het eten?" Vind het echt bizar dat hij het niet door lijkt te hebben. Als hij hier niet op reageert een keer duidelijk aangeven hoe je erover denkt en anders zoekt hij maar lekker een nieuw hotel.
Dat inderdaad. Volgende keer dat hij komt vragen of hij op de weg naar jou meteen de boodschappen meeneemt.
femo schreef:Al zou het van hem niet hoeven, Hij kan toch bedanken?
Hij kan dan toch Alsnog een keertje wat betalen? hij zit daar gratis. dat is wel het minste wat hij kan doen.
Lalidan schreef:femo schreef:Al zou het van hem niet hoeven, Hij kan toch bedanken?
Hij kan dan toch Alsnog een keertje wat betalen? hij zit daar gratis. dat is wel het minste wat hij kan doen.
Waarmee je dus aan een keuze de JIJ maakt, een consequentie voor HEM verbind. Wondelrijke constructie.... Bovendien, geen van ons hier weet hoe hij financieel zit, misschien weet TS dat zelf niet eens (of misschien denkt ze het te weten, veel mensen zijn niet eerlijk over hoeveel geld ze wel of niet te besteden hebben).
Dank je wel zeggen is wat mij betreft een ander verhaal, maar wat betreft de boodschappen is dat echt eigen keuze.
femo schreef:Dus neem je maar, zonder te bedanken?
Dat vind ik pas een wonderijke constructie.
Als hij het financieel niet kan betalen, zou hij dat eerlijk kunnen opbiechten. omdat hij zich banketstaaf voelt naar ts, omdat zij alles betaald.
er is nooit een rede om klakkeloos aan te nemen zonder daarvoor een bedankje te geven, of zelf wat mee te nemen. kom op, een zak chips van een euro zal hij best kunnen betalen.![]()
femo schreef:Ja maar lalidan, dat is toch een beetje een ongeschreven regel? Hij eet er toch ook van? dan kan hij zich toch ook een beetje voorstellen dat het netjes is om af en toe ook wat mee te nemen?
en tuurlijk moet je niks verwachten van een ander, (maar toch is het vrij normaal om wat terug te doen. al helemaal als het om weken gaat!)
Lalidan schreef:JIJ vind het normaal, maar niet de hele wereld denkt als jij. Ik vind het niet per definitie normaal. Als jij dat wil doen, helemaal prima. Voor mij hoeft dat niet, liever niet zelfs. DUs ik zal het ook niet terug doen. En als jij dat van mij verwacht, zeg ik misschien wel liever, "sorry, dank je wel, maar dan los ik het liever anders op".
Je spreekt jezelf in de laatste zin behoorlijk tegen, "tuurlijk moet je niet terug verwachten, maar het is wel vrij normaal, dus ik verwacht het wel".
femo schreef:Ja maar lalidan, dat is toch een beetje een ongeschreven regel? Hij eet er toch ook van? dan kan hij zich toch ook een beetje voorstellen dat het netjes is om af en toe ook wat mee te nemen?
Sammie schreef:Is het niet andersom? Sommige mensen moet je wijzen en niet sturen (sturen doe je dus in de vorm van zeggen: wil jij x en y even halen, wijzen is van zeggen ik heb het nu al een aantal keer betaald, doe jij het de volgende keer?)