Sociaal vraagje: Iets meenemen naar bbq? En zo ja: wat?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tabaluga12

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 15:15

* bloemetje
* plantje
* flesje wijn koffielikeur of sangria
* salade
* meloen
* chocolade
* toetje
* een vrolijke versiering

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-15 15:15

Zwerte schreef:
Doosje merci? Letterlijk een bedankje! Verder kom ik eigenlijk nooit. Zelf wil ik juist geen kadootjes, kan er meestal niks mee. Planten gaan dood bij mij en staan me in de weg, ik drink geen wijn.... De meeste standaard kadootjes zijn voor mij dus leuk voor het idee, maar imo totaal overbodig. Meestal vind ik het zonde van het geld! (Uiteraard zeg ik dit niet en neem ik het netjes aan hoor).

Ik ben echt een ramp met zulke dingen... Ik snap het eerlijk gezegd ook totaal niet. Zoals in dit geval, waarom bedanken voor een uitnodiging? Mensen vragen je toch omdat ze je gezelschap erbij willen? Moet je daar dan voor bedanken? Of moeten ze eigenlijk jou bedanken omdat je wil komen? Waarom doe je dat met zo'n gelegenheid wel en niet elke keer dat je bij iemand langs gaat? Wat maakt het verschil?
Ik ben soms echt net sheldon van the big bang theory met zulke zaken....

Oh thank god, ik ben dus niet de enige die het niet helemaal snapt.

Vriendinnetje 2 zei op mijn 'wat moeten we' vraag: ZIJ willen die bbq organiseren.
Tja...

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 15:15

Ik snap het ook niet goed. Als ik iemand uitnodig, dan doe ik omdat ik dat leuk vind.

En als die persoon dan ongevraagd met een salade aan komt zetten, dan vind ik dat eigenlijk een belediging; net alsof ik zelf niet voor voldoende en lekker voedsel kan zorgen ofzo?
Een fles wijn of witbier is prima, maar eten vind ik eigenlijk écht not done.
Als je het dan niet kan laten, dan liever idd geen plant, want die gaan idd dood. Een windlicht oid heb ik niets mee, die gaan uiteindelijk naar de kringloop.

Amaris

Re: Sociaal vraagje: Iets meenemen naar bbq? En zo ja: wat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-15 15:18

Ach ik denk dat een leuk potje met iets fleurigs plantje wel moet kunnen. Voor mijn part met een vlijtig liesje erin, dagelijks een beetje water en niet kapot te krijgen.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 15:20

Haha, dat is voor mensen met bruine vingers zoals ik al lastig :') bij mij kan echt alles dood :j
Maar als je vriendin daar geen last van heeft, dan is het toch een leuk cadeau?

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 15:22

een solar lamp dingetje (lampion/ slinger /fles /steeklamp), is leuk voor in de tuin, zijn er bij de action of intratuin bijvoorbeeld al voor een euro of 3. Of een citronella (tuin) kaars, altijd handig tegen de muggen. Staat gezellig en kom je niet met lege handen aan.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-15 15:23

Ja en weet je? Vriendinnetje 1 en ik geven dan toch iets leuks, en als bbq-vriendinnetje het laat dood gaan, dan is dat maar zo. Vriendinnetje 1 en ik hebben ons best dan toch gedaan.

Gelukkig woont de mama van bbq-vriendinnetje ook in het huis in een apart deel, en zij is wel van de plantjes in leven houden :)

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-15 15:24

jorretje schreef:
een solar lamp dingetje (lampion/ slinger /fles /steeklamp), is leuk voor in de tuin, zijn er bij de action of intratuin bijvoorbeeld al voor een euro of 3. Of een citronella (tuin) kaars, altijd handig tegen de muggen. Staat gezellig en kom je niet met lege handen aan.

OH! dat is ook een leuk idee!

Dat ga ik onthouden voor als ik gewoon iets wil meenemen omdat bbq-vriendinnetje gewoon lief is :)

MariekeS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 17:22

Wendy schreef:
Ik snap het ook niet goed. Als ik iemand uitnodig, dan doe ik omdat ik dat leuk vind.

En als die persoon dan ongevraagd met een salade aan komt zetten, dan vind ik dat eigenlijk een belediging; net alsof ik zelf niet voor voldoende en lekker voedsel kan zorgen ofzo?
Een fles wijn of witbier is prima, maar eten vind ik eigenlijk écht not done.
Als je het dan niet kan laten, dan liever idd geen plant, want die gaan idd dood. Een windlicht oid heb ik niets mee, die gaan uiteindelijk naar de kringloop.

Dit vind ik inderdaad ook wel een beetje. Je moet geen 50 mensen uitnodigen als je afhankelijk bent van wat zij meenemen. Dan moet je nadrukkelijk in de uitnodiging vermelden dat een bring your own bijdrage aan de avond gewaardeerd wordt.

Maar in dit geval is dat volgens mij niet zo :D

Suusie22

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 17:25

Een bloemetje kan inderdaad nooit kwaad. Ik vind het zelf ook altijd een beetje stom om met niets aan te komen. Flessen wijn oid belanden toch vaak in de kast, tenzij je weet dat ze er liefhebber van zijn. :D

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 18:13

Ik neem ook nooit wat mee, idd omdat ik zelf niet heel erg van kadootjes houd. Sommige mensen nemen wel altijd wat voor me mee (hoewel ik altijd van tevoren zeg dat ik niks hoef :roll:) en dan voel ik me toch verplicht om ook wat mee te nemen :D waar ik vervolgens pas aan denk als de winkels dicht zijn :o

Dus ja, ik ben ook zo :D ik snap ook niet erg het nut van altijd maar wat meenemen, maar een plant is vast leuk :P

KingYasFenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 18:22

Ik houd echt giga van een lekker fruit salade meenemen :)
de meeste mensen maken dat niet standaard dus je voorkomt dat je iets meeneemt wat er al is..
doe er bv watermeloen, appel, druiven, aardbei etc. in:)
lekker grote schaal en smullen maar!

Ik houd van een toevoeging aan een BBQ :)
en ik leer er ook enorm van..
laatst nam iemand op mijn BBQ perzikken met brie mee,
snijd ze doormidden, brie in het gaatje waar normaal de pit zit, op de BBQ en zo enorm lekker!!

gezamelijk van eten smullen is ook een kado :)
maar vaak kun je wel even beter melden 'zal ik dit dan lekker maken?' om te voorkomen dat je iemand hebt die het misschien als een belediging ziet (je hebt er altijd die dan denken, "kan ik niet koken dan?!") echter ga je denk ik ook bbq om gezellig van eten te genieten en is een lekkere toevoeging nooit erg en kan ik niet echt bedenken waarom je niet happy bent met een lekker fruit salade..
koop idd geen huzarensalade of speklappen.. dat is van dat basic bbq voedsel en is er toch al..
een verassend toetje is dan weer wel leuk vind ik :) en dat zie ik met fruitsalade wel zo :)

eventueel kan je ook sangria maken met wijn en fruitjes, ook lekker en leuk om een flink kom ervan te krijgen, ook gezellig samen drinken ;)

als normaal kadotje zou ik toch niet snel gaan voor een plant of bloemen.. erg smaak gebonden hoor..helemaal een plant.. niks zo erg als verplicht viooltjes in je tuin te moeten hebben omdat iemand ze je gaf..
mijn oma was er laatst nog boos om 'krijg ik zo'n verdomde lelie" kan ik die weer in mijn woonkamer neerzetten.. ze zetten hem serieus (en dit is dan weer extreem) in het opberg hok om hem te bewaren.. en kwam er alleen uit als diegene die hem had gegeven op bezoek kwam.. ja de plant leeft 3jaar +, zeggen dat ie meteen dood is gegaan, was ook niet geloofwaardig :')
Laatst bijgewerkt door KingYasFenn op 10-06-15 18:29, in het totaal 1 keer bewerkt

xSwanHeart

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 18:28

Ik vind het eigenlijk raar dat je wat mee zou moeten nemen :o Als iemand een feestje geeft, zonder bijzondere reden, neem ik meestal niets mee. Soms wat drank, maar die is dan bedoeld voor tijdens het feestje.

Als je dan toch iets mee wil nemen, zou ik gaan voor een mooi windlicht voor in de tuin oid. Maar een plantje is ook leuk hoor :)

Maik79

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 18:44

Mijn wedervraag bij zo'n uitnodiging is eigenlijk altijd gelijk: "Zal ik iets meenemen?". Zo ja, dan maak ik iets lekkers of neem wijn of Radler mee :9 (wat we eerst even afstemmen), zo niet, nou, prima! :D

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 19:28

Ik zou een grote zak marshmallows meenemen en van die grote prikkers. Als 'toetje'.

Veel plezier alvast!

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 19:36

Yootha

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 19:44

En een financiële bijdrage? Zo doen wij het meestal.

KingYasFenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 19:46

Iris82 schreef:
Mocht je toch nog van plan zijn om iets van drank mee te nemen heb ik hier het recept voor de beste Sangria ooit: [VT] Het is weer tijd voor Sangria

I like! :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 19:53

Wij nemen altijd iets mee als we bij iemand uitgenodigd worden voor een etentje. Wonen ze ver van ons, maken we een mand met streekproducten. Houdt de gastvrouw van prulletjes, dan nemen we iets leuks met kaarsjes ofzo mee. Of we maken gewoon een mand met lekkers dat we in een supermarkt bijeen zoeken, soms ook met iets leuks in of iets ondeugend (heb zo ooit iets van Durex play in een mand gestoken).

Hanmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 19:54

NM -> LZP

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 20:01

SandraVerl schreef:
Wij nemen altijd iets mee als we bij iemand uitgenodigd worden voor een etentje. Wonen ze ver van ons, maken we een mand met streekproducten. Houdt de gastvrouw van prulletjes, dan nemen we iets leuks met kaarsjes ofzo mee. Of we maken gewoon een mand met lekkers dat we in een supermarkt bijeen zoeken, soms ook met iets leuks in of iets ondeugend (heb zo ooit iets van Durex play in een mand gestoken).

Wat attent van je. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 20:05

Iris82 schreef:
SandraVerl schreef:

Wat attent van je. :)

Ik zal maar niet zeggen wat mensen ons soms geven :P

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 20:06

Natuurlijk wel. :))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 20:11

Tja, in dat geval: WC papier met de kamasutra op. Een mannestring met een hanekop op een zeer opvallende plek, massagegel en de rest hou ik lekker voor mezelf ~~}>

cooper

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 21:07

Ik neem enkel iets mee als het een trouw, verjaardag of housewarming ofzo is.
Bij een simpele bbq bij vrienden durf ik ook wel een fles alcohol mee te nemen, maar ik zal nooit ongevraagd met eten op de proppen komen. Dan zou ik me ongemakkelijk voelen. Ze nodigen namelijk Mij uit, dus dan hoef ik niet voor eten te zorgen.

Ik zal ook geen geld of iets dergelijks geven om te compenseren. Een chocolaatje of fles wijn om te bedanken is in mijn ogen voldoende en zelfs niet nodig, maar doe ik dan wel gewoon voor de lievigheid.