Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Zwerte schreef:Doosje merci? Letterlijk een bedankje! Verder kom ik eigenlijk nooit. Zelf wil ik juist geen kadootjes, kan er meestal niks mee. Planten gaan dood bij mij en staan me in de weg, ik drink geen wijn.... De meeste standaard kadootjes zijn voor mij dus leuk voor het idee, maar imo totaal overbodig. Meestal vind ik het zonde van het geld! (Uiteraard zeg ik dit niet en neem ik het netjes aan hoor).
Ik ben echt een ramp met zulke dingen... Ik snap het eerlijk gezegd ook totaal niet. Zoals in dit geval, waarom bedanken voor een uitnodiging? Mensen vragen je toch omdat ze je gezelschap erbij willen? Moet je daar dan voor bedanken? Of moeten ze eigenlijk jou bedanken omdat je wil komen? Waarom doe je dat met zo'n gelegenheid wel en niet elke keer dat je bij iemand langs gaat? Wat maakt het verschil?
Ik ben soms echt net sheldon van the big bang theory met zulke zaken....
jorretje schreef:een solar lamp dingetje (lampion/ slinger /fles /steeklamp), is leuk voor in de tuin, zijn er bij de action of intratuin bijvoorbeeld al voor een euro of 3. Of een citronella (tuin) kaars, altijd handig tegen de muggen. Staat gezellig en kom je niet met lege handen aan.
Wendy schreef:Ik snap het ook niet goed. Als ik iemand uitnodig, dan doe ik omdat ik dat leuk vind.
En als die persoon dan ongevraagd met een salade aan komt zetten, dan vind ik dat eigenlijk een belediging; net alsof ik zelf niet voor voldoende en lekker voedsel kan zorgen ofzo?
Een fles wijn of witbier is prima, maar eten vind ik eigenlijk écht not done.
Als je het dan niet kan laten, dan liever idd geen plant, want die gaan idd dood. Een windlicht oid heb ik niets mee, die gaan uiteindelijk naar de kringloop.
Iris82 schreef:Mocht je toch nog van plan zijn om iets van drank mee te nemen heb ik hier het recept voor de beste Sangria ooit: [VT] Het is weer tijd voor Sangria
SandraVerl schreef:Wij nemen altijd iets mee als we bij iemand uitgenodigd worden voor een etentje. Wonen ze ver van ons, maken we een mand met streekproducten. Houdt de gastvrouw van prulletjes, dan nemen we iets leuks met kaarsjes ofzo mee. Of we maken gewoon een mand met lekkers dat we in een supermarkt bijeen zoeken, soms ook met iets leuks in of iets ondeugend (heb zo ooit iets van Durex play in een mand gestoken).
Iris82 schreef:SandraVerl schreef:Wij nemen altijd iets mee als we bij iemand uitgenodigd worden voor een etentje. Wonen ze ver van ons, maken we een mand met streekproducten. Houdt de gastvrouw van prulletjes, dan nemen we iets leuks met kaarsjes ofzo mee. Of we maken gewoon een mand met lekkers dat we in een supermarkt bijeen zoeken, soms ook met iets leuks in of iets ondeugend (heb zo ooit iets van Durex play in een mand gestoken).
Wat attent van je.