Hoe combineren jullie dat?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

JesseVerboog

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-15 12:54

xEmilieLx schreef:
Super lastige situatie. Maar dat zuchten als jij over je hobby begint zou ik zelf echt verschrikkelijk ergerlijk vinden. Dan kan hij een tik krijgen :p. Mijn vriend vond het juist leuk dat ik een hobby had. Ik nam hem op zijn vrije dagen soms mee ook al vond hij in eerste instantie paarden helemaal niets. Op een gegeven moment vroeg hij zelf of hij mee mocht.

Kan je je vriend niet eens meenemen? Dat hij kan zien hoe leuk jij het vindt en misschien vindt hij het stiekem zelf ook leuker dan hij denkt ? Zo niet, moet hij alsnog respect hebben voor het feit dat jij je eigen hobby hebt. Net als hij. Jij laat hem toch ook gewoon boxen? Lijkt wel alsof hij wat jaloers is ofzo.. Dat jij meer plezier hebt in je hobby dan hij.

Jaaa daar irriteer ik me heel erg aan hahaha, ja heb hem al een keer meegenomen hij vond het allemaal 'wel grappig' maar toen ik hem nog een keer mee vroeg zei hij ja ik hoef niet elke keer mee.. >;)

JesseVerboog

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-15 12:54

Selina schreef:
Wij hebben dit opgelost door altijd samen naar het paard te gaan :P
Alleen die van jou vindt de paarden niet leuk. Als hij zelf 3x per week kickbokst heeft hij imo geen recht om te klagen over jouw 3 keer. En paardrijden is geen hobby of sport, het hoort echt bij je leven. Als hij daar niet tegen kan gaat hij het nog zwaar krijgen.

Nee zo denk ik er ook over, maar toch klagen..

Independant

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 12:58

Het is juist belangrijk om ook een eigen leven te hebben. Als jouw vriend vind dat hij jouw te weinig ziet zullen jullie beide water bij de wijn moeten doen.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 12:59

Heel simpel….heb je het bonnetje nog??? Dan inruilen voor een empathischer exemplaar :D

miramii

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 12:59

Eerlijk gezegd snap ik het best wel. Ik rijd ook regelmatig paard en hoewel mijn vriend best bereid is om interesse te tonen, houd het op een gegeven moment ook op. Datzelfde geld voor je tijd. Nu hoor je mij absoluut niet zeggen dat je moet stoppen met je paard, maar binnen mum van tijd van geen hobby naar enkele dag hobby is natuurlijk wat overdonderend voor hem ;) Daarnaast heb je nog een studie, die ook flink van je tijd snoept.

Dat hij aangeeft dat jullie uit elkaar groeien, kan een kern van waarheid in zitten. Minder tijd voor elkaar, betekend ook dat de relatie veranderd. Dat hoeft niet perse verkeerd te zijn, maar dat kan wel verkeerd uitpakken. Ik zou zeggen ga is een gesprek met hem aan. Vertel dat je het lastig vind om hiermee om te gaan en dat je samen een oplossing wil zoeken.

Persoonlijk zou ik ervoor kiezen om vaste dagen en/of momenten af te spreken die jullie samen spenderen. Bijvoorbeeld zondag de hele dag, donderdag en vrijdagavond voor jullie samen. Dan hebben jullie allebei maandag, dinsdag, woensdag & zaterdag voor jullie zelf.

Nu vind ik wel dat hij mee respect mag tonen voor je hobby en dat je hem daar zeker op mag aanspreken. :j Jij hebt respect en ruimte gegeven voor zijn hobby, jij hebt ook recht op respect en ruimte voor jouw hobby.

Je eigen ding houden in een relatie is heel erg belangrijk, maar kijk wel uit dat je een ander daarmee niet te kort doet.
Laatst bijgewerkt door miramii op 10-06-15 13:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 13:00

Kinke schreef:
Heel simpel….heb je het bonnetje nog??? Dan inruilen voor een empathischer exemplaar :D

Nja, 2.5 jaar geef je ook niet zomaar op.

Hoevaak zien jullie elkaar en wat doen jullie zoal?

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 13:00

Kinke schreef:

Moest hier wel even om lachen :').

Nu hebben wij toevallig de zelfde hobby, maar anders had ik zijn hobby gerespecteerd en hij hopelijk de mijne.
Zo niet, dan is het doei!

Snorlex

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 13:02

Als jij niet mag zeuren over zijn hobby, moet hij niet zeuren over die van jou.
Mijn ex speelde voetbal, ik geloof 4/5x per week.
Toen ik vertelde weer wedstrijden te gaan starten vond hij dat geen strak plan, we zouden elkaar te weinig zien.
En tsja, hij kon niet minderen in voetbal, want voor de voetbal kreeg hij betaald met als gevolg dat ik maar moest minderen met paardrijden.
Uhm beste kerel, als jij zaterdag een wedstrijd speelt dan geef ik toch op diezelfde zaterdag een wedstrijd op?
Ik ga niet thuis op je wachten als een trouwe hond. Heb ook mijn eigen leven.
"Je komt bijna nooit bij voetbal kijken"
"Nee, maar jij ook nooit bij mijn paard"
Moet wel van twee kanten komen hoor, beide beetje water bij de wijn.

Wat je wel kunt doen is afspreken om een bepaalde avond echt voor jullie samen te plannen.
En je bent natuurlijk niet de hele avond aan het sporten. Afspreken om 20.00 voor een filmpje op de bank is toch ook prima?
Of eerst samen eten en dan beide naar het sporten?
Laatst bijgewerkt door Snorlex op 10-06-15 13:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Kinke

Re: Hoe combineren jullie dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 13:04

Inderdaad Snorlex, dat gezeur is niks. En een bepaalde avond afspreken lijkt mij ook een goed plan.

miramii

Re: Hoe combineren jullie dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 13:08

O trouwens, ik zie nu pas dat je vraagt naar onze ervaringen. :o

Ik heb met mijn vriend bepaalde dagen afgesproken. Zaterdagmiddag, zondag en woensdagavond zijn voor ons (en familie afspraken e.d.), de andere dagen staan open voor hobby's en opleiding. Op die manier zien we elkaar regelmatig en hebben we genoeg tijd voor onszelf.

Echter staat mijn vriend wel redelijk open voor mijn paard en gaat af en toe mee. Hij vind het leuk om op zondag bijvoorbeeld een stukje te lopen of fietsen en dan gaat paardlief gewoon mee *\o/*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 13:09

Getver.
geen interesse tonen in de pleziertjes van je partner vind ik nou niet echt respectvol. Ik zou het nog geen week met zo iemand uithouden. Al is het maar even vragen hoe het ging met rijden.
en jou vrij laten in wat je doet is ook een teken van respect.

JesseVerboog

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-15 13:21

Kinke schreef:

ahahha me moeder maakte daar ook al een grapje over := Maar zo ga ik het niet oplossen na 2,5 jaar, we hebben dit weekend afgesproken om er even over te praten en hoe we dit kunnen oplossen.

huppiejuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 13:21

Ik heb hier eigenlijk nooit echt afspraken over hoeven moeten maken: ik doe mijn paard, spreek af met vrienden en familie, en ik ben graag bij mijn vriend en geniet van de dingen die wij samen doen. En zo is dat ook voor hem. We laten elkaar vrij en genieten van de tijd die we samen besteden, net zoals we genieten van de dingen die we alleen doen. Ik zou er persoonlijk niet tegen kunnen als het anders zou zijn. Jaloers en bezitterig zijn de eerste woorden die bij mij opkomen bij jouw verhaal over je vriendje TS. Niet zo positief dus. Is hij ook zo als het gaat over afspraken met je familie of met je vriendinnen? Zo ja, bedenk dan of je een toekomst ziet met iemand die jaloers is en moeilijk doet over de tijd die je aan aanderen of aan jezelf besteedt. En nog een dingetje; dit soort karaktereigenschappen verander je niet bij mensen.

JesseVerboog

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-15 13:22

VivaLaVida schreef:
Getver.
geen interesse tonen in de pleziertjes van je partner vind ik nou niet echt respectvol. Ik zou het nog geen week met zo iemand uithouden. Al is het maar even vragen hoe het ging met rijden.
en jou vrij laten in wat je doet is ook een teken van respect.

Hij vraagt ook wel of het goed ging, maar that's it. moet er niet te veel op door gaan..

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 13:22

JesseVerboog schreef:
gribaldi schreef:
Wauw... Wonen jullie samen of niet?

Ik krijg een klein beetje de kriebels bij je verhaal. Ik vind het juist goed dat ieder zijn ding heeft, hij boksen jij paarden en dat je daar graag over verteld tja hoort er wel een beetje bij. Als hij het echt niet op prijs stelt praat je tegen je vriendinnen oid. Maar dat hij het bijna soort van gaat verbieden is toch wel apart..

Heb je gevraagd wat de echte reden is? Het lijkt net of dat hij wil dat je altijd tijd voor hem maakt en bij hem bent. Lijkt mij niet echt gezond.

Vooral de zin "ik heb het idee dat je aan het veranderen bent" . Ben jij dan vrolijker, opgewekter of is hij jaloers op jou nieuwe levensfase?

Nee ben nog 19 en studeer voorlopig nog lekker bij me ouders :D Ja ik ben wat drukker en vrolijker naar mijn idee, ik was vroeger nooit zo goed met meisjes had alleen maar vrienden en nou krijg ik opeens allemaal vriendinnen! Wat ik echt super leuk vind! En hij verbied het niet echt maar hij is meer gewoon de hele tijd aan het mopperen..

Ik denk dat je gewoon een nieuwe fase in je leven hebt, dat valt hem op. Jij geniet gewoon meer, zeker nu je ook vriendinnen krijgt. Ik zou gewoon blijven doen wat je doet en niet alles opgeven omdat hij vindt dat jullie elkaar te weinig zien.
Je hebt toch ook de weekenden nog dat jullie elkaar kunnen zien? Dan kunnen jullie toch samen wat leuks doen?
Doordeweeks lekker ieder zijn eigen ding zonder gemopper :')

JesseVerboog

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-15 13:23

huppiejuppie schreef:
Ik heb hier eigenlijk nooit echt afspraken over hoeven moeten maken: ik doe mijn paard, spreek af met vrienden en familie, en ik ben graag bij mijn vriend en geniet van de dingen die wij samen doen. En zo is dat ook voor hem. We laten elkaar vrij en genieten van de tijd die we samen besteden, net zoals we genieten van de dingen die we alleen doen. Ik zou er persoonlijk niet tegen kunnen als het anders zou zijn. Jaloers en bezitterig zijn de eerste woorden die bij mij opkomen bij jouw verhaal over je vriendje TS. Niet zo positief dus. Is hij ook zo als het gaat over afspraken met je familie of met je vriendinnen? Zo ja, bedenk dan of je een toekomst ziet met iemand die jaloers is en moeilijk doet over de tijd die je aan aanderen of aan jezelf besteedt. En nog een dingetje; dit soort karaktereigenschappen verander je niet bij mensen.

Nee je heb hier heel erg gelijk in, in het begin van onze relatie was het echt nog 100x zo erg het is gelukkig dus al zo veel minder maar het blijft er een beetje in, en ik denk daar zeker wel af en toe over na.

JesseVerboog

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-15 13:25

gribaldi schreef:
JesseVerboog schreef:

Nee ben nog 19 en studeer voorlopig nog lekker bij me ouders :D Ja ik ben wat drukker en vrolijker naar mijn idee, ik was vroeger nooit zo goed met meisjes had alleen maar vrienden en nou krijg ik opeens allemaal vriendinnen! Wat ik echt super leuk vind! En hij verbied het niet echt maar hij is meer gewoon de hele tijd aan het mopperen..

Ik denk dat je gewoon een nieuwe fase in je leven hebt, dat valt hem op. Jij geniet gewoon meer, zeker nu je ook vriendinnen krijgt. Ik zou gewoon blijven doen wat je doet en niet alles opgeven omdat hij vindt dat jullie elkaar te weinig zien.
Je hebt toch ook de weekenden nog dat jullie elkaar kunnen zien? Dan kunnen jullie toch samen wat leuks doen?
Doordeweeks lekker ieder zijn eigen ding zonder gemopper :')

Nou op zich zie ik hem ook wel weinig op dit moment maar na me stage is dat wel minder, ik loop 5 dagen in de week stage van 9 tot half 6 en op zaterdag werk ik in een winkel van half 8 tot half 6... dus me enige vrije dag is zondag, en het kwam nu zo uit dat door dat de eigenaresse er niet is ik ook 2 weekende op zondag dus even bij de paarden ben.

JesseVerboog

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-15 13:26

miramii schreef:

Ik heb met mijn vriend bepaalde dagen afgesproken. Zaterdagmiddag, zondag en woensdagavond zijn voor ons (en familie afspraken e.d.), de andere dagen staan open voor hobby's en opleiding. Op die manier zien we elkaar regelmatig en hebben we genoeg tijd voor onszelf.

Echter staat mijn vriend wel redelijk open voor mijn paard en gaat af en toe mee. Hij vind het leuk om op zondag bijvoorbeeld een stukje te lopen of fietsen en dan gaat paardlief gewoon mee *\o/*

Ik zou echt zo graag willen dat hij paarden ook leuk vind!

Snorlex

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 13:27

Bedenk je wel dat het niet zijn hobby is.
Eeuwig doorgaan over paard gerelateerde onderwerpen is voor hem natuurlijk niet leuk.
"Goh schat, het rijden ging erg fijn vandaag" en je poets en tutverhalen kun je dan met een vriendin delen :j

Jij wilt denk ik ook niet constant verhalen over boksen horen...

Hoe lang ben je bij het paard als je gaat?
Wanneer je extra dagen hebt kun je natuurlijk even poetsen/voeren/uitmesten en ga je niet longeren/rijden.
Twee uurtjes op een dag kan hij je vast wel missen.
Laatst bijgewerkt door Snorlex op 10-06-15 13:36, in het totaal 2 keer bewerkt

JesseVerboog

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-15 13:32

Snorlex schreef:
Bedenk je wel dat het niet zijn hobby is.
Eeuwig doorgaan over paard gerelateerde onderwerpen is voor hem natuurlijk niet leuk.
"Goh schat, het rijden ging erg fijn vandaag" en je poets en tutverhalen kun je dan met een vriendin delen :j

Jij wilt denk ik ook niet constant verhalen over boksen horen...

Ja daar probeer ik ook al wat op te letten :)

miramii

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 13:34

JesseVerboog schreef:
miramii schreef:

Ik denk dat dat niet helemaal de goede omschrijving is, want echt leuk vind hij paarden niet. Maar hij probeert op die manier een compromis te sluiten: tijd voor elkaar en toch me paard even beweging geven. Ik vind het super dat we het op deze manier oplossen, en ik probeer mijzelf daarin ook aan te passen. Ik vertel idd ook alleen of het rijden goed ging of niet en de rest bespreek ik met de meiden van stal.

Ik ben het persoonlijk niet met alle commentaar eens: een relatie is wel geven en nemen. Dus wanneer hij zoiets aangeeft, is het goed om naar een middenweg te zoeken. Beide hebben recht op een hobby, maar ook op een leuke relatie. Ik vind het daarom ook heel goed dat jullie een gesprek aangaan hierover! Ik hoop dat jullie hierin elkaar tegemoet kunnen komen, want het zou zonde zijn als je zou moeten kiezen tussen twee grote liefdes!

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 13:34

Dat je zoveel stage moet lopen en werkt op de zaterdag, dat is het leven toch? Ik snap dat nooit zo heel goed. Als je strak ouder bent heb je het ook zo druk dan is het toch fijn als jullie elkaar zaterdagavond zien en zondag? En wellicht met samenwonen 's avonds thuis op de bank?

Nou als je komende 2 weken op zondag bij de paarden bent kun je toch voeren en wat je moet doen en rij je toch niet of longeer je ze? Dat moet niet heel veel tijd kosten en anders gaat hij mee ;)

Enne wat is nou 2 weken ?

JesseVerboog

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-15 13:37

miramii schreef:
JesseVerboog schreef:

Ik denk dat dat niet helemaal de goede omschrijving is, want echt leuk vind hij paarden niet. Maar hij probeert op die manier een compromis te sluiten: tijd voor elkaar en toch me paard even beweging geven. Ik vind het super dat we het op deze manier oplossen, en ik probeer mijzelf daarin ook aan te passen. Ik vertel idd ook alleen of het rijden goed ging of niet en de rest bespreek ik met de meiden van stal.

Ik ben het persoonlijk niet met alle commentaar eens: een relatie is wel geven en nemen. Dus wanneer hij zoiets aangeeft, is het goed om naar een middenweg te zoeken. Beide hebben recht op een hobby, maar ook op een leuke relatie. Ik vind het daarom ook heel goed dat jullie een gesprek aangaan hierover! Ik hoop dat jullie hierin elkaar tegemoet kunnen komen, want het zou zonde zijn als je zou moeten kiezen tussen twee grote liefdes!

Ik had het inderdaad met me moeder er ook over en die zei ook van ja het is geven en nemen maar hij moet je niet gaan laten kiezen..

Jenny_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 13:40

Mijn vriend (nu man) leerde mij zonder paarden kennen. Ging later verzorgen van 1 naar 3-4 keer per week en heb later mijn eigen paard gekocht die ik nu 5 x in de week doe. manlief was hier ook niet blij mee in het begin (lees eerste jaren) het werd steeds meer, maar heb daar wel een paar ruzies voor over gehad en nu heeft hij het wel opgegeven. Zorg er wel voor dat je niet 3 avonden van 18 tot half 11 mee bezig bent, zorg er dus voor dat je nog wat aan je avond hebt samen dan komt het vast wel goed. Maar geef nooit toe!! je moet ook aan je zelf denken. Als je nu opgeeft dan komt er wel weer wat in de plaats waar hij over kan gaan piepen en weet hij dat je toegeeft. Je bent pas 19 en woont nog thuis lees ik, dat is nog de fase waar je het meeste tijd hebt. Wacht maar tot je fultime werkt en kidz hebt zoals ik, dan heb je in iedergeval ook nog tijd met je paard ;) Beetje crue misschien, maar ja je leeft maar 1 x!!!

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 13:42

Als hij je laat kiezen zou ik heel hard wegrennen, dat is ook helemaal geen reele keuze. Je moet elkaar wat gunnen in een relatie en daarbij dus ook tijd voor elkaar maken. Zorg dat je goede afspraken maakt over wanneer je elkaar ziet, dan kan het prima naast elkaar.

Ik heb de afgelopen 2 jaar een studie gevolgd in deeltijd. Ik was dan dinsdagavond en donderdag avond naar college, maandagavond rijd ik paard en eerder ook nog een dag in het weekend en op vrijdagavond is hij altijd bij zijn vrienden. Dus de woensdagavond bleef 'over' en werd dus een beetje heilig verklaard. Ideaal is t niet om elkaar weinig te zien, maar het kan prima hoor!