Jacuzzi of hond?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 20:47

pompidou2602 schreef:
love_western schreef:
Mijn honden worden 's ochtends 3 kwartier uitgelaten. Tussen de middag half uur. En 's avonds anderhalf uur. Daarnaast word er met beide apart half uur gefietst. Elke kwartier appél training.
En met de mechel speur ik 3 x in de week. En thuis krijgen ze nog de nodige hersenwerk.

Sla ik 1 dag beweging over. Dan heb ik 2 zeer vervelende honden.

Dus alleen mee naar de paarden is te weinig.

Denk toch dat er niet veel zijn die ZOOOOO veel met hun honden bezig zijn

Euhh jawel. Want werkhonden hebben uitdaging nodig. Geef je ze dat niet, dan worden ze vervelend.

Bij mij op de club krijgen alle honden zoveel aandacht en beweging.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 20:48

Met een jacuzzi zadel je niemand op als je naar school moet, ziek bent of wat dan ook. Met de hond wel... Want jij moet naar school. Even de paarden voeren in de ochtend kost amper tijd. Flink stuk met de hond ook nog lopen, tja. Nog vroeger opstaan dus.

Werkhonden heten niet voor niets zo natuurlijk.

Heb je niet gewoon genoeg aan de paarden? :) als je dan ook nog eens elke dag 1,5-2 uur extra aan de hond moet besteden hoe zie je dat voor je :?

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 20:50

Nu gaan sommigen mij heel stom vinden maar...... Als je een jacuzzi met het bijkomende onderhoud en stroom kosten kunt betalen dan kan die hond er toch ook nog wel af.

Galathil

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 20:53

pompidou2602 schreef:
love_western schreef:
Mijn honden worden 's ochtends 3 kwartier uitgelaten. Tussen de middag half uur. En 's avonds anderhalf uur. Daarnaast word er met beide apart half uur gefietst. Elke kwartier appél training.
En met de mechel speur ik 3 x in de week. En thuis krijgen ze nog de nodige hersenwerk.

Dit is helemaal niet veel, zeker niet voor een werkhond als een ausie.
Waar komt dat idee vandaan? Hebben jullie ervaring met honden? Eerder honden gehad?Een aussie is alles behalve een beginners hond! Raad ik niet aan als je geen ervaring met honden hebben hebt.

Maar waarom wil je een aussie? Heb je je echt ingelezen en verdiept in het ras?
Het komt nu over alsof je alleen een aussie wilt omdat die "HELE goede vrienden" ze verkopen. In dat geval is het echt geen goed idee...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 20:53

Herders zijn meestal echte werkhonden, dus als je een herder neemt moet je ook echt zorgen dat je er wat mee doet, dus niet drie keer per dag tien minuutjes lopen, daar krijg je gegarandeerd een hele vervelende hond van. Je moet hem dus echt uitdagen(fysiek en mentaal), en daar moet je dus ook echt de tijd voor hebben. Daarnaast zal de hond in een gezin komen, dus het is SUPER belangrijk dat je met het hele gezin om tafel zit om regels en afspraken over de opvoeding van de hond te maken. Iedereen moet consequent zijn en de zelfde regels voor de hond hebben, anders heb je grote kans dat het mis gaat, elke hond heeft duidelijkheid nodig. Denk dus zeker niet te licht over de aanschaf van een hond, helemaal niet als je een werkhond aan wil schaffen!

vuurneon

Re: Jacuzzi of hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 21:09

Heb je het niet al druk genoeg met school, je eigen paarden, de paarden van het 8 jarige meisje en je wekelijkse wedstrijden? :)

mies_dummy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 21:10

pompidou2602 schreef:
love_western schreef:

Nou meid bereid je maar voor want met een aussie ben je wel zoveel bezig.
De aussie van mijn buren die heeft niet zoveel beweging en is een ramp, blaft de hele dag zit fietser achterna trekt zijn bazen omver etc.
Mijn niet werkhond werkt al zoveel op een dag.
Ik zou eerst maar goed uitzoekem wat voor werk een hond is want jullie vergissen je er duidelijk in.
Plus zijn de ouders van de pups wel getest op erfelijke ziektes anders gaat die hond meer kosten waarschijnlijk dan de jacuzzie.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 21:11

een week geleden wilde je nog een hamster, nu wil je ene hond...

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 21:17

Niet hetzelfde? :Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 21:18

Ik vergeet nog te vertellen dat ik mijn honden ook nog eens overal mee naar toe sleep. Zodat ze genoeg prikkels krijgen. Wel neem ik ze vaak om de beurt mee. Omdat de mechel iets meer begeleiding nog nodig heeft omdat het een jonge hond is. En daardoor meer aandacht nodig heeft. Labrador is stabiel en die doet gewoon wat ik van hem verlang.

Met eentje ga ik wekelijks naar de club.
Waardoor ik mijn hele zaterdag kwijt ben. Maar ik doe het met liefde.

Thuis speel ik nog veel met ze. Balletje gooien. Met de frisbee gooien. Voer verstoppen.

Loop nooit het zelfde rondje. Want dan zijn ze al gauw uitgekeken.

orkaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 21:19

amazone77 schreef:
Jacuzzi kost ontzettend( maar dan ook ontzettend) veel stroom :j

Precies aanschaf is 1 ding..maar die stroomkosten :Y) :+ (daarom staat ie bij veel mensen na een tijdje ook ongebruikt te "verstoffen" :z ).

Tenzij je natuurlijk een geld boom hebt dan maakt het allemaal niet uit

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 21:21

Gelukkig heeft de jacuzzi zelf geen last van verwaarlozing door tijd of geld tekort :')

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 21:21

Haha, wat een bijzondere keus :+
Een waterhond is misschien een goede middenweg :P
Ik zou geen van beide willen.

Seb8iaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 21:24

Waarom niet allebei? :D

Afbeelding

Birdie60

Ik heb beide, en kan ze beide niet missen. :D

vuurneon

Filter zit dan zo snel vol met haren en uiteraard heeft niemand zin in die haren vis taak -O-

Seb8iaan

Re: Jacuzzi of hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 21:26

Klinkt als het doucheputje hier thuis :=

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 21:27

Seb8iaan schreef:
Klinkt als het doucheputje hier thuis :=

:j

Ik weet dat het mijn haren zijn in het doucheputje, maar ontken het als het op schoonmaken aankomt want ik heb het altijd 'net' schoongemaakt dus ik ben niet aan de beurt :')
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 09-06-15 21:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Aidenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 21:29

wil je broer een jacuzzi hebben dan mag hij hem die van mij zo komen halen ( vorige bewoners lieten hem staan :+ ) het kreng staat alleen maar in de weg, en die keren dat hij gebruikt word ( 1 keer in de 2300 jaar :+ ) kost hij ongelooflijk veel stroom. ik zou eigenlijk nog even wachten met een hondje, lekker doen als je er echt ALLE tijd voor hebt, voor Aussie zijn heel veel prikkels nodig en beweging , en ze zijn absolsuut niet als een senner , denk er goed over na....

Seb8iaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 21:30

_O-

Wellicht dat de hond het gedaan heeft. Als het te koud is voor de jacuzzi buiten :+ :=

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 21:32

pompidou2602 schreef:
Ik ga zelf hier niet veel ingaan omdat ik s avonds altijd bij de paarden zit, of ik ben aan het leren.

Mijn ouders zijn nu aan het twijfelen. Ofwel een hond, ofwel de jacuzzi.

Kortom, als je al geen tijd hebt voor een levenloos ding, waarom opeens wél voor een hond?

amy_leftover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 21:49

Bijzonder dilemma dit... een jacuzzi of een hond, daar zit wel enig verschil in :+

Maar aangezien je ouders twijfelen, zou ik sowieso niet voor een hond kiezen. Daar moet iedereen volledig achter staan. zo'n hond gaat wel deel uit maken van een gezin en aangezien jij naar school moet etc. zal de verzorging ook deels voor rekening komen voor de andere gezinsleden. Die moeten daar wel zin in hebben ;)

Daarnaast kies je nu ook niet bepaald het makkelijkste ras uit. Dat zijn honden die tijd vragen en uitdaging nodig hebben, omdat ze anders zelf wat gaan verzinnen (en dat vinden wij mensen dan meestal onder de noemer ongewenst gedrag vallen) Wat is precies de reden dat je dit ras in gedachten hebt?

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 07:57

Jeetje wat een vergelijking. Als je die vergelijking sowieso al maakt dan zeg ik: Geen van beiden.

jessdaniels

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 08:10

Ts, volgens mij denk jij totaal niet realistisch over het hebben van een hond. Lees je anders eens een beetje in.

vuurneon schreef:
Heb je het niet al druk genoeg met school, je eigen paarden, de paarden van het 8 jarige meisje en je wekelijkse wedstrijden? :)

:')

xBostonx

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 08:13

Ik ben een trotse bezitter van een rasechte Aussie. We wonen op een boerderij waar hij over her gehele omheinde terrein alle vrijheid heeft. Hij helpt met de paarden, pony's en geiten binnen en buiten zetten, bewaakt het huis en erf, gaat mee runderen en schapen hoeden enzovoort. Zelfs daarna heeft hij nog energie voor tien. Ook is hij nooit echt alleen thuis. Hoe ga je het oplossen als je hond niet mee kan naar de paarden? Sommige die ik ken blijven drijven en zijn daarom niet echt fijn om mee te hebben naad stal. De mijne kan dat gelukkig wel en gaat graag mee op buitenrit maar als dat niet kon zou het wel lastiger zijn