Wat zou jij doen als geld geen rol speelde

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
Always & Forever 

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 05:26

Je moet echt wel bijna miljonair zijn als je de wereld over wil reizen...ik heb ook een huurhuisje, 4 katten en een auto. Wil ik dat nog hebben als ik terugkom moet ik heel veel geld sparen om dat te kunnen betalen. Als ik een jaar weg wil moet ik dat voor een jaar dus sparen plus extra want je weet maar nooit wat voor rekening er komt. Plus ik moet iemand hebben die in mijn huis gaat zitten en voor de katten zorgt. (die kan dan wel de huur betalen maar vind maar net iemand die je vertrouwen kan...)

Als geld geen rol speelt dan wordt het een stuk makkelijker. :D

Dan zou ik een nieuw huis kopen in de States/Canada en daar mijn katten huisvesten, iemand inhuren die op ze past en zelf met een vriendin de wereld over gaan reizen. Nieuw fotoapparatuur kopen en alles vastleggen. Om de zoveel tijd terug naar huis om katten, familie en vrienden te zien en dan weer gaan.

mairead

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 05:28

Boerderijtje kopen met een stuk grond erbij. Stallen en (binnen-)bak erbij. Paardje aan huis en 1 of 2 andere paardjes/pony's erbij kopen. Misschien ook nog n veulen fokken van mijn merrie. :)
Verder misschien idd een leuk huisje in de buurt voor mijn ouders waar zij samen oud kunnen worden.

OutOfTheWood

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 06:10

Het penthouse naast Taylor Swift in NYC kopen dat te koop staat :D :D
Haar buurman vond dat ze teveel feestjes gaf, Nou laat maar komen.... *\o/*

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 06:45

Ik denk veranderingen aan het huis etc zodat alles net iets makkelijker bij te houden is. Maar verder ook mensen helpen in mijn directe omgeving en zorginstellingen. Meer helpende handen aan het bed en in de zorg zodat de mensen meer persoonlijke aandacht krijgen. Dit op ieder vlak in de zorg en waarbij mensen hulp nodig hebben.

Amyd

Re: Wat zou jij doen als geld geen rol speelde

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 06:54

Stoppen met mijn huidige baan en een webshop beginnen met mijn zelf gemaakte westernspullen van leer( ben ik trouwens nu ook mee bezig). Een huis kopen met een paar stalletjes 2 voor mijn paarden en 2 voor die van mijn beste vriendin.en een paardenvrachtwagentje kopen. En een paar zwartkop schaapjes <3

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 07:00

Ik zou stoppen met werken,maar wel vrijwilligers werk doen op een kinderboerderij. Daarnaast zou ik ieder jaar een reis van zo'n 2 a 3 maanden maken. Je moet er wel echt naar uit blijven kijken om een reis te maken. Ik denk weleens bij huizen van wauw prachtig zo groot en zo'n mooie omgeving, maar het is toch ook wel heel fijn dat je lopend of met de fiets een boodschap kan halen. Zelf zou ik ook t schoonmaken dan niet willen doen, maar als je daar 2 mensen voor in dienst moet nemen valt je privacy wel weer een beetje weg.
Over 2 jaar zou ik dan kinderen willen, dan kun je lekker veel tijd met ze door brengen, geen stress met ow ik ben op t werk en mn kind is ziek oid.

cherrypower

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 07:05

Ik zpu een paard kopen (2 dan natuurlijk) en een mooi groot huis laten bouwen!

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 07:16

Direct met mijn vriend emigreren naar Zweden en daar een paarden bedrijf beginnen met dressuur pony's en paarden. Elk jaar veulentjes fokken, jonge paarden opleiden en handel.

Nu gaan we dat ook wel doen, maar nu eerst studie af maken en in Zweden eerst "gewoon" gaan werken en zo langzaam met de paarden beginnen. Als ik t geld had, had ik t vandaag nog gedaan! En meteen groots, haha.

Jillsil

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 07:22

Ik zou een mooie stal openen voor mishandelde paarden. Waar alles aanwezig om hun pijn te verzachten en ze weer gezond en happy te maken.
En voor mezelf zou ik rust willen, genieten van het leven wat ik dan heb in de ruimte met paarden, honden om mij heen en geen baan waar ik iedere dag geen moet met enkele achterbakse collegae.

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 07:24

Stoppen met werken voor het grootste deel. Leuk huis kopen. Beetje vrijwilligers werk doen en wat vaker op vakantie.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 07:25

Ik zou precies hetzelfde doen als nu, alleen zou ik dan niet elke 'vrije' avond gaan werken, maar meer tijd doorbrengen met familie, vrienden en mijn paard.
Ik ben dik tevreden met mijn studie, en ik heb straks een toffe baan (als er eentje beschikbaar is in de buurt als ik afgestudeerd ben). Ik hoef geen villa, tig paarden, wereldreizen. Ik heb niet te klagen. Mijn bijbaan is ook leuk, alleen zou het nog leuker zijn als ik meer tijd in een dag had, waardoor ik naast een dag school niet direct doorhoefde naar mijn werk, maar op zo'n dag ook nog even langs stal kon.
Maar goed, ik heb het prima voor elkaar. Mijn werk is ook een keus, ik zou ook minder kunnen werken, en minder extra dingen kunnen doen/kopen.

LOVESUSHI

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 07:34

Ik zou doorleren tot na de uni, een leuk boerderijtje kopen met een huisje ernaast voor mijn ouders. Paard en dan het liefst aan huis in een PP.

Verder zou ik elke zomer twee weken op vakantie gaan naar ver weg met mijn ouders(ookal ben ik bang voor vliegen), een Saab cabrio kopen en een stichting beginnen die de natuur in Nederland nog meer moet beschermen.

Ik zou het liefst part-time willen (blijven) werken in de juridische wereld en part-time als instructeur!

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 07:36

Ik zou een huis voor mijn dochters kopen en zorgen dat ze goed verzorgd zijn en een heerlijk apartement in Spanje kopen aan zee. Weg hier uit dit land.

AngeliqueB

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 07:42

Nog meer kinderen adopteren!

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 07:47

moyra schreef:
Huilen van verdriet :=
Nooit meer kunnen dagdromen en streven naar de (nog) onbereikbare dingen.
Nee ik zou niet moeten denken aan oneindig geld te hebben.

Valt wel mee toch? Je kunt een hobby oppakken waarin je steeds beter kan leren worden, een nieuwe taal proberen te leren, leuke mensen ontmoeten etc. Genoeg dingen waar je nog over kan dromen. Ook al had ik al het geld, ik zou nog steeds dromen om ver te komen in de paardensport, een eigen eerste geslaagde fokproduct hebben, Bulgaars, Arabisch en Italiaans te kennen, leren breien :P, actrice te zijn in een geslaagd beroemd toneelstuk. Genoeg dromen, genoeg dingen die ik wil. Ook al zou ik geld hebben.

Ik zou ook geld geven aan mijn familie en geliefden.

Wanneer ik na al het reizen wil settelen, een huis kopen met veel kamers en één of twee pleegkinderen/tieners in huis nemen die het moeilijk hebben gehad in hun leven en die ik een dak boven het hoofd kan bieden. Daarnaast zou ik mijn eigen 'voedselbank' willen starten, waar ik boodschappen (of mijn vrijwilligers/werknemers :P) doe voor meerdere gezinnen en echt eten voor een week in huis haal, gebaseerd op dat gezin en niet lukraak de resten van de supermarkt uitdeel, waardoor de pakketten soms erg onlogisch zijn. Ik zou ook boodschappenbussen willen hebben; een bus die ouderen ophaalt en ze naar de supermarkt brengt om boodschappen te doen. Het is er al wel, maar nog te weinig vind ik. Ik zou kleren voor arme kinderen willen inzamelen/kopen en weg geven. Iemand die op straat staat te bedelen om een euro een briefje van 100,- geven, gewoon omdat het kan. Ik zou van mensen die zwaar in de schulden zitten, maar hun leven nu aan het oppakken zijn, maar door de schulden belemmerd worden, helpen door hun schulden te betalen zodat ze een nieuwe start hebben. Zeker voor hun kinderen. Ik zou oude manegepaarden opkopen en ze een fijn pensioen geven. Helaas doen maneges dit niet vaak zelf..

Oneindig geld, heerlijk. Alle geweldige goede dingen die je daarmee kan doen

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 07:59

De tinkerfokkerik vergroten, gewoon een luxer maar normaal leven behouden en veel geld investeren in goede doelen. Want ik zou niet gelukkig kunnen zijn met alle ellende in de wereld om mij heen zonder er aan mee te helpen.

xLeonietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 08:14

Ik zou een paar leuke fokmerrie's kopen en veel gaan fokken, en dan hebik natuurlijk de stal aan huis en de perfecte uirijmogelijkheden hebben. Verder zou ik ook een grote trektocht te paard willen maken :D

Mallow

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 08:16

M'n paard terug kopen ;(

Oja en een villa in een groene omgeving met paarden aan huis en veulentjes fokken.
OH en ik zou kippen van de legindustrie willen opvangen en een fijn plekje geven, eveneens als de varkens een grote modderpoel geven en melkkoeien die het kalfje bij zich mogen houden <3

* Droomt verder* :')

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 08:23

Mijn oude lievelingspaarden kopen. Veel reizen en mijn vrijwilligerswerk een flink bedrag geven.

xMercury

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 08:27

Wat leuk! Ik zou lekker blijven studeren. Eerst deze opleiding afmaken, dan een andere opleiding en dan een master halen. Ik zou er ook voor zorgen dat ik mijn ouders en broertje kan geven wat ze willen. Daarnaast zou ik ook graag een auto willen die een trailer kan trekken én dus ook een mooie Ifor Williams trailer haha. Als ik klaar ben met studeren, zou ik het graag aftrappen naar de UK of een warm land :)

Oh ik vergeet zoveel! En ik zou ook me in willen zetten voor goede doelen met betrekking tot dieren. Ook wil ik dan extra gezond leven, dus alleen maar eten uit de buurt dat goed is voor het milieu.

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 08:32

Boerderij langs t water kopen. Dikke jacht voor de deur, dikke auto's voor de deur, paard aan huis en een vriendinnetje erbij, pl zwanger laten maken, doe ook maar een leuke heli incl piloot erbij en dan kunnen we overal heen waar we willen :')

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 08:35

Ik zou gewoon doen wat ik nu doe, ons huis verbouwen en met/voor de beesten bezig zijn. Misschien wat luxer dat dat het nu gaat maar niks doen dat zal niet snel gebeuren.
Verder alle plannen die er nu zijn maar ivm de kosten nog even moeten wachten, meteen doen.

Maar waarschijnlijk is dat wat ik nu doe al een droom voor vele ;)

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 08:39

Extra studie doen :D

Sanned

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 08:49

Ik zou niet zo heel veel veranderen eigenlijk. Ik zou denk ik een huis kopen hier in Utrecht en daar met vriendinnen gaan wonen, zodat ik een wat grotere kamer heb. Ik zou een auto met trekhaak kopen zodat ik makkelijker naar m'n paard kan en ik niet afhankelijk ben van anderen als ik met het paard op pad wil. En ik zou mijn motorrijbewijs gaan halen, dat wil ik al heel lang! En natuurlijk mijzelf en mijn paard overladen met mooie spullen en in de zomer mooie reizen maken in plaats van werken.
Maar ik zou gewoon hier blijven wonen en mijn huidige studie blijven doen. Ik vind mijn studie hartstikke leuk en wil hem graag afmaken. Als geld geen rol zou spelen zou ik dus alleen mijn huidige leven wat luxer gaan leven. En misschien na mijn studie nog op reis, maar dat zien we dan wel weer.

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 08:50

Per direct mijn baan opzeggen... Daarna zie ik wel verder.