Heb vandaag voor het eerst sinds een hele tijd mijn (ex) stalker gezien op 2 meter van me in de winkel aan de kassa. Ik was met m'n broertje inkopen gaan doen. Ik voelde me echt niet op mijn gemak. Meneer is een vriendelijke jongen naar iedereen toe. Lekker sociaal. Dat was ook de reden dat ze me destijds niet geloofden (mijn schoolgenoten en kennissen die we beiden hadden.
Eerder had ik nog niet veel vermeld over hoe het allemaal ging, omdat ik geen zin had op het allemaal weer op te rakelen. Maar met dat ik hem daarnet in de winkel zag word ik gelijk weer ongemakkelijk.
Het was een aardige sociale kerel die bij mij op school zat. Hij zat een jaar hoger, toen in zijn laatste jaar. Hij zat in een jeugdbeweging samen met klasgenootjes en goeie vrienden van me. Ik leerde hem kennen op een feestje, weet nog exact welk feestje en welke datum (13 maart '09), we smsten en praatten geregeld op facebook. Hij vond me leuk en aangezien hij aardig was hebben we enkele afspraakjes gehad. Van mij uit als vrienden maar hij wou duidelijk meer. Eind juni had ik hem afgewezen toen hij bijna letterlijk de vraag stelde.
Dan vertrok ik op reis met school, hij ging niet mee. Ik had een vakantieliefje opgedaan toen we terugkwamen. Blijkbaar zaten die 2 kerels in dezelfde jeugdbeweging. Dan is alles mis gelopen. Zijn stoppen sloegen door. Ik had hem afgewezen maar iemand die hij kende was ineens m'n vriendje. Hij begon me te bellen en te smsen. Het begon uit de hand te lopen. Hij belde me iedere nacht als hij wat te veel op had om te zeggen hoe mis ik wel niet was om niet voor hem te kiezen. Ik nam niet op maar hij sprak berichten in op mijn voice mail. Ik besloot alle contact permanent te verbreken. Hij zaaide onrust bij mijn vrienden en kennissen. Verspreidde haat berichten over me. Hij begon m'n vriendje uit te maken op de jeugdbeweging. Hem mentaal onder druk zetten. Mij begon hij steeds vaker te bellen, hij kwam snachts aan mijn huis roepen. De voicemail berichten werden steeds erger en erger. Hij begon er steeds meer van zijn vriendjes bij te betrekken. Die kwam ik regelmatig tegen op een feestje. Na enkele weken durfde ik niet meer weggaan. Hij kwam met z'n vriendjes 's nachts aan mijn huis. Hij begon me onderdruk te zetten en langzamer hand te bedreigen.
Op het einde kon ik niet meer. Had erg serieuze gezondheidsproblemen, slaap te kort en erg veel angst. M'n vrienden geloofden me niet omdat het zo'n symphatieke kerel was. Op een keer werd het me echt te veel. Ik kwam thuis van school met hyperventilatie aanvallen. Maar bleef moedig m'n ouders er buiten te houden. Dat weekend is bij mij iets gebarsten. Hij was me de laatste weken zo depressief aan het krijgen en hij wou dat ik mezelf ophing of onder een trein ging werpen. Ik was zo in paniek om mezelf iets aan te doen dat ik mijn moeder alles had opgebiecht. Meteen de volgende morgen is mijn moeder naar de lokale politie gegaan om dit geval van stalking te melden.
Bij ons in de buurt gingen ze er gelukkig niet licht over. De commissaris werd hoofd van het onderzoek en kreeg mijn mobiel met voicemails en dergelijke te horen. Meeste verwijderd maar de ergste had ik laten staan. Ze hadden die kerel op het bureau geroepen met z'n moeder. En meteen daarna had hij nog de culot om bij mij aan de deur te komen bellen en te zeggen dat ik hem gedumpt had en hij me heel graag wou spreken.
De politie wou weten of ik hem wou aanklagen voor stalking en hem voor de rechter te brengen. Aangezien hij toen dat jaar 18 geworden was ging het op zijn strafblad staan en hem zijn hele carriere achtervolgen (hij was net een opleiding leerkracht engels/nederlands begonnen). Aangezien ik bang was dat hij wraak ging nemen heb ik een regeling gemaakt met de politie. Als hij me nog 1 keer lastig valt dan komt hij voor de rechter. Ik wou hem gewoon nog sparen van wat hij me had aangedaan.
Achteraf gezien heb ik hier wel erg veel spijt van gehad. Ik wist niet dat het me zolang ging blijven achtervolgen. Het is al een tijd geleden maar toch blijf ik bang.
Ik mijd zijn straat en loop er liefst 20km rond. Ik durf niet meer te telefoneren. etc.
Ik hou niet zo van verhalen zo op bokt te plaatsen maar kans is dat er een bokker met een stalker dit leest en misschien een steun kan zijn. Anders mag je mij altijd een PB sturen, mijn PB-box staat open!