LisaFaded schreef:liedje89 schreef:Waarom maak je überhaupt post open die niet aan jou geadresseerd is. Ik neem tenminste aan dat er wel een naam op de buitenkant stond. Post die niet voor jou bedoeld is mag je niet ineens openen en lezen omdat hij toevallig verkeerd bezorgt of geadresseerd is gewoon retour afz die handel
.
Het is precies ons adres en me oma is pas overleden dus vandaar dat me vader hem open heeft gemaakt. Dus daarom maak ik hem open. Vind je het gek als het op jouw adres is waar je al 13 jaar woont... Het is een nieuwbouwwoning dus is niemand anders woonachtig op dit adres.
Ja! Want je naam staat er niet op, als iemand je een keer een typefout maakt met ergens inschrijven en iemand verderop in de straat krijgt jou post, dan mogen ze die toch ook niet zomaar openmaken
. Als post niet voor jou bedoeld is stuur je hem terug zodat de verzender weet dat het niet aan is gekomen en het probleem op kan lossen. Post van een ander open is zelfs gewoon verboden
Of je moet al aardig aan het racen geweest zijn. Maar dan nog sturen ze de boete op naar de officiële houder die aan het kenteken gekoppeld staat.
Ik woon bij Zwolle, ik kom vrijwel nooit in Utrecht, en we hadden al helemaal geen strafbaar feit gepleegd. Dus stomverbaasd gebeld. Duurde uren, omdat ze er zelf ook niets van snapten. Uiteindelijk bleek dat het over onze trailer ging. En die stond gewoon op de oprit incl. kentekenplaat. Ze wilden overigens niet vertellen welk strafbaar feit we hadden gepleegd.
. In mijn geval kwam er uiteindelijk voor 2 oud bewoners dan ook een deurwaarder voor niet betaalde boetes, die heb ik mijn ID laten zien en gezegd dat de persoon die ze zochten al lang en breed gevlogen was. Nooit meer wat gehoord. Als je die naam en die auto niet hebt dan loopt zo'n boete echt wel los, ze kunnen je heus niet dwingen iets te betalen omdat een of andere willekeurige crimineel jou adres opgeeft.