Vals adres opgegeven en ik krijg de boete, en nu?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 21:21

LisaFaded schreef:
liedje89 schreef:
Waarom maak je überhaupt post open die niet aan jou geadresseerd is :o? . Ik neem tenminste aan dat er wel een naam op de buitenkant stond. Post die niet voor jou bedoeld is mag je niet ineens openen en lezen omdat hij toevallig verkeerd bezorgt of geadresseerd is gewoon retour afz die handel :)* .

Het is precies ons adres en me oma is pas overleden dus vandaar dat me vader hem open heeft gemaakt. Dus daarom maak ik hem open. Vind je het gek als het op jouw adres is waar je al 13 jaar woont... Het is een nieuwbouwwoning dus is niemand anders woonachtig op dit adres.

Ja! Want je naam staat er niet op, als iemand je een keer een typefout maakt met ergens inschrijven en iemand verderop in de straat krijgt jou post, dan mogen ze die toch ook niet zomaar openmaken :o? . Als post niet voor jou bedoeld is stuur je hem terug zodat de verzender weet dat het niet aan is gekomen en het probleem op kan lossen. Post van een ander open is zelfs gewoon verboden :)*

bridgetF

Re: Vals adres opgegeven en ik krijg de boete, en nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 21:56

ach, het is verboden, maar kan gebeuren, als je een hele stapel post krijg, dan begin je met nummer 1, dan nummer 2 en zo maak je alles vluchtig open, om daarna zorgvuldig te lezen en dat kan hier ook zijn gebeurd. Ze had er toch geen verkeerd intenties mee? Gewoon netjes dichtplakken en retour afzender.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 21:59

Varekaj schreef:
Hier houden ze je echt niet staande om je adres te vragen bij overdreven snelheid hoor :+ Of je moet al aardig aan het racen geweest zijn. Maar dan nog sturen ze de boete op naar de officiële houder die aan het kenteken gekoppeld staat.
Maw, volgens mij rijdt er iemand met een duplicaat van jouw nummerplaat rond. Dus niks vals adres of valse gegevens, wel een valse nummerplaat. De jouwe is dus met wat pech door iemand nagemaakt.

Een normale snelheidsboete is trouwens €50, dus waar die €115 vandaan komt? Staat dat niet op je proces verbaal?

tot 10km per uur te hard wel ja, maar vanaf dat je daar over gaat, gaat de rekening relatief vlot omhoog.

rienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 22:09

Ik ben een keer geflitst (ook als Belg zijnde) met 21 kmh te hard en die boete bedroeg €75.

Wij hebben ook al diverse malen post gehad op ons adres met een totaal andere naam. Dit waren rekeningen van een camping. De eerste keer ook geopend omdat ik niet gekeken had naar de naam. Daarna 3x dezelfde rekening terug gestuurd en daarna alles bij het oud papier. Na 8 brieven nooit meer iets van gehoord.

Gewoon een foto opvragen bij de gemeente waar de boete vandaan komt en de situatie uitleggen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 22:20

Sorry TS, ik dacht dat er jouw nummerplaat in stond maar een andere beschrijving van auto, en dat het daarmee dus op jouw naam en adres was toegekomen.

Als het alleen jullie adres is en verder klopt er niets kan je de brief terugsturen met "woont niet op dit adres". Echter heb je de brief al open gemaakt, en dan kan het overkomen alsof jullie het willen omzeilen.
Staat er geen e-mail op de brief? Dan zou ik daar gewoon even een mailtje naartoe sturen dat die persoon niet op jullie adres woont en dat jullie ook geen auto of nummerplaat hebben die aan hun omschrijving voldoet.

Ik heb een keer €50 boete gehad omdat ik 51 reed waar ik 50 mocht :+

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 22:24

Ik denk dat ik zou bellen om opheldering te krijgen... Zou in elk geval een foto willen zien. Wij hebben ook al eens iets vreemds meegemaakt...
Wij kregen een brief van de politie Utrecht dat ons voertuig in beslag was genomen wegens het plegen van een strafbaar feit en dat het werd vernietigd. := Ik woon bij Zwolle, ik kom vrijwel nooit in Utrecht, en we hadden al helemaal geen strafbaar feit gepleegd. Dus stomverbaasd gebeld. Duurde uren, omdat ze er zelf ook niets van snapten. Uiteindelijk bleek dat het over onze trailer ging. En die stond gewoon op de oprit incl. kentekenplaat. Ze wilden overigens niet vertellen welk strafbaar feit we hadden gepleegd. :+ Dat was vertrouwelijk. Aangezien ik ervan beschuldigd werd, wilde ik graag weten wat ik dan had gedaan. Maar helaas...
Na zes medewerkers aan de telefoon te hebben gehad + meerdere keren terugbellen waren ze ervan overtuigd dat ons chassisnummer was vervalst. We hebben nog maar even extra geinformeerd of we zonder problemen de weg op konden. Dat zou wel zo moeten zijn.
Dus... er gebeuren soms gekke dingen!

DonDon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-15 22:33

Nou heel leuk dat er word gezeg dat het verboden is om post te openen van een ander. Het is ook verboden om een valse naam op te geven en een adres waar je niet of nog nooit hebt gewoond. Dus vind beetje vreemd dat er word gezegd ooooh de post mocht je niet openen. Nou vind veel erger dat iemand een andermans adres opgeeft en een valse naam. Dat is strafbaar en verboden.

En wat ik al zei me vader heeft de post geopend niet ik.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 22:36

Gewoon retour afzender, naam en kenteken niet bekend, klaar. Wel even kopien maken.

DonDon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-15 22:39

bigone schreef:
Gewoon retour afzender, naam en kenteken niet bekend, klaar. Wel even kopien maken.

We gaan er mee naar de politie want ik heb gegoogled en vind het een beetje vreemd allemaal. Op de website van justitie zit geen certificaat. Zit een raar luchtje aan!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 22:39

Ik denk ook niet dat ze er zo zwaar aan gaan tillen hoor. Het is alleen onhandig op dit moment. Nu komt het over alsof je de inhoud hebt gezien en je er gewoon onderuit wil muizen door te doen alsof die er niet woont. Uiteraard is dat de waarheid, maar dat weet de politie niet :P

Wat ik me net trouwens bedacht: als ze je ID vragen bij een aanhouding, dan kijken ze toch ook je rijksnummer na? daar zit toch ook je officiële adres aan verbonden, dus hoe heeft iemand dan eigenlijk jullie adres in de plaats laten noteren?

Denk dat een belletje wagen geen slecht idee is, kan idd poging tot oplichting zijn ook.

DonDon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-15 22:47

Varekaj schreef:
Ik denk ook niet dat ze er zo zwaar aan gaan tillen hoor. Het is alleen onhandig op dit moment. Nu komt het over alsof je de inhoud hebt gezien en je er gewoon onderuit wil muizen door te doen alsof die er niet woont. Uiteraard is dat de waarheid, maar dat weet de politie niet :P

Wat ik me net trouwens bedacht: als ze je ID vragen bij een aanhouding, dan kijken ze toch ook je rijksnummer na? daar zit toch ook je officiële adres aan verbonden, dus hoe heeft iemand dan eigenlijk jullie adres in de plaats laten noteren?

Denk dat een belletje wagen geen slecht idee is, kan idd poging tot oplichting zijn ook.

Ja ik heb het kenteken en de naam. Ik kan die wel per PB sturen voor diegene die willen. De naam kom ik uit in de usa

PureSG

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 22:54

Vreemd verhaal dit. Hoe dan ook, inderdaad even een belletje naar de politie doen, dan komt het vast goed. :)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 23:02

Varekaj schreef:
Sorry TS, ik dacht dat er jouw nummerplaat in stond maar een andere beschrijving van auto, en dat het daarmee dus op jouw naam en adres was toegekomen.

Als het alleen jullie adres is en verder klopt er niets kan je de brief terugsturen met "woont niet op dit adres". Echter heb je de brief al open gemaakt, en dan kan het overkomen alsof jullie het willen omzeilen.
Staat er geen e-mail op de brief? Dan zou ik daar gewoon even een mailtje naartoe sturen dat die persoon niet op jullie adres woont en dat jullie ook geen auto of nummerplaat hebben die aan hun omschrijving voldoet.

Ik heb een keer €50 boete gehad omdat ik 51 reed waar ik 50 mocht :+

Dat is gecorrigeerd. Op de teller zal je 60 gereden hebben toen. Maar 0-10km te hard is 50 euro, en dan gaat het omhoog maar per hoeveel weet ik niet.

Dit; binnen bebouwde kom en woonerf is alles boven de 10km per uur te snel 50 euro + 10 euro per km bovenop de eerste10
Erbuiten 50 + 5 euro per km boven de eerste 10 te hard
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 04-06-15 23:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 23:03

Verakaj, bij het cjib kun je een correspondentie adres opgeven en dan sturen ze je post daar naartoe. Dus niet naar je inschrijf adres
Ik weet alleen niet zeker of je dat ook gelijk kunt opgeven als je staande wordt gehouden. (Aangehouden=arresteren he haha)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 23:08

Geen idee. In ieder geval heeft iemand ergens het adres van TS opgegeven als zijnde zijn eigen adres of zijn correspondentie adres terwijl ze er helemaal niets mee te maken hebben.

Kan ook een administratieve fout zijn, fout huisnummer ofzo. Dat had ik onlangs ook, om ongekende reden stuurde mijn bank plots mijn post naar huisnummer 13 terwijl ik al jaren op nummer 3 woon...

ralphtdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 23:10

Gebeurd wel eens vaker hoor. Dat er een fout gemaakt word. En betekend niet gelijk dat er een vals adres is opgegeven. Ten eerste het is jullie kenteken niet en de naam niet dus zal me er niet druk om maken. Tante van mij precies zelfde meegemaakt dat ze bekeuring ip de mat kreeg van iemand anders op haar adres belletje en het was weer klaar

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 23:12

TS gewoon bellen naar de nummer op de brief.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 23:13

Verkeersboetes gaan tegenwoordig in nl digitaal toch. Er cirkelen wel illegale incassobureaus rond op internet. Kan ook zo zijn dat het een foute postcode is. Soms moet je namelijk ergens de postcode invoeren en dan word het adres gelijk gelinkd. Wellicht daar een fout in.

En je opmerking ts over dat die ander fout is en jij dus een vrijbrief hebt om dit ook te doen is ook fout. Spring jij ook van een berg af alleen omdat anderen dat doen?

DonDon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-15 23:20

purny schreef:
Verkeersboetes gaan tegenwoordig in nl digitaal toch. Er cirkelen wel illegale incassobureaus rond op internet. Kan ook zo zijn dat het een foute postcode is. Soms moet je namelijk ergens de postcode invoeren en dan word het adres gelijk gelinkd. Wellicht daar een fout in.

En je opmerking ts over dat die ander fout is en jij dus een vrijbrief hebt om dit ook te doen is ook fout. Spring jij ook van een berg af alleen omdat anderen dat doen?

Wat is dat nou weer voor een opmerking? Nogmaals ik heb die brief niet geopend, maar mijn vader! Kan ik wat aan doen dat hij hem geopend heeft. Me vader heeft hem geopend wss omdat ie zijn bril niet op had en zijn moeder onlangs is overleden. Moet ik dat serieus hier gaan verantwoorden?

Zoals er staat het gaat om een boete in België.

har166

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 23:21

Lijkt mij oplichting.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 23:38

purny schreef:
Verkeersboetes gaan tegenwoordig in nl digitaal toch.

:n

Dát zijn dus phisingmails. Boetes vanuit het CJIB komen gewoon per post en NIET digitaal.

Paardennamen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 23:54

Weet je zeker dat dit van de Belgische politie komt? Sommige oplichters zijn verdraaid goed.

Kan een van de Belgen onder ons niet het officiële nummer of website geven van de instantie die de boetes normaal gesproken int? Dan kan TS wellicht even vergelijken of die gegevens wel overeenkomen. Aangezien ze al aangaf de vermelde website niet te vertrouwen.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 00:10

Paardennamen schreef:
Weet je zeker dat dit van de Belgische politie komt? Sommige oplichters zijn verdraaid goed.

Kan een van de Belgen onder ons niet het officiële nummer of website geven van de instantie die de boetes normaal gesproken int? Dan kan TS wellicht even vergelijken of die gegevens wel overeenkomen. Aangezien ze al aangaf de vermelde website niet te vertrouwen.

Het is alweer even geleden maar volgens mij hangt dat af van het arrondisement waarin de overtreding begaan is. Ik weet niet zeker pf de verdere gegevens altijd gelijk zijn.

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 00:18

Eerlijk gezegd zou ik verder gewoon helemaal niets doen. Als het een echte brief is krijg je gewoon een (of meerdere) herinnering(en) die je dan wel retour kan sturen. Maar het levert je uiteindelijk niets op om je er druk om te maken of je ermee te bemoeien.
Ik heb jaren lang post van oud bewoners gehad op mijn adres. In het begin heb ik alles braaf terug gestuurd en bij de meeste bedrijven is de boodschap na 2 teruggestuurde brieven wel helder, maar na een brief of 3 4 van dezelfde bedrijven/instellingen ben je er wel klaar mee en heb ik ze braaf op een hoge plank in de keuken gelegd, zodat de oud bewoners ze ooit op konden halen O:) . In mijn geval kwam er uiteindelijk voor 2 oud bewoners dan ook een deurwaarder voor niet betaalde boetes, die heb ik mijn ID laten zien en gezegd dat de persoon die ze zochten al lang en breed gevlogen was. Nooit meer wat gehoord. Als je die naam en die auto niet hebt dan loopt zo'n boete echt wel los, ze kunnen je heus niet dwingen iets te betalen omdat een of andere willekeurige crimineel jou adres opgeeft.

Als het trouwens oplichters zijn vind ik ze helemaal niet zo goed, als je mensen een bekeuring gaat sturen kan kijk je toch ff wat hun naam is en welke auto ze rijden :o?

xxrossiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 00:18

ts, het kan aan mij liggen maar ik vindt je behoorlijk aanvallend reageren, terwijl "wij" je proberen te helpen.

Dat je (je vader) de brief open hebt gemaakt kan gebeuren, geen probleem.
als ik het goed begrijp is de brief aan iemand anders gericht en staat het kenteken dus ook op diegene zijn naam, dan is het heel simpel niet jou probleem.
nu heb je volgens mij 3 keuzes:
1 je gooit de brief weg
2 retour afzender > geadresseerde onbekend
3 je belt of stuur een mail naar een nummer/email op de brief.

niet te zwaar aan tillen!