Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Ik ben echt onwijs dankbaar als ik iemands auto mag lenen, dit komt niet eens in me op.

Collie2008 schreef:Wat een laffe streek zeg. Ik weet dat wraak niet goed is, maar mocht je er niet uit komen dan zou ik hem echt een linke streek leveren, maar goed daar heb je nu niets aan. Heeft hij een vrouw? Wellicht dat die voor rede vatbaar is?
Kan je de videobeelden opvragen? Of een foto ervan waarop hij duidelijk te zien is? Ik zou eens overleggen met juridisch loket.
op zich vind ik het wel vreemd. Als hij overduidelijk op de camera aanwezig is. Ik vind geflitst worden (waarbij het vaak discutabel blijft wie er achter het stuur zat ) logischer om de kentekenplaat houder te beboeten dan in dit geval. Als hij niet bij een tankstation was gestopt, maar bij een drogist en daar dure parfums had gestolen, duidelijk op de camera, niet aangehouden en weggereden in jouw auto, dan komen ze uiteindelijk toch ook bij hem?
Donna93 schreef:Bedankt voor alle reacties.
Ik heb gebeld met het incassobureau en juristenkantoor en die zeggen dat ik er helaas niks aan kan doen. Ik kan ook geen bezwaar maken en moet gewoon betalen.
Het is gebeurd bij een Shell tankstation. Ik heb duidelijke fotos toegestuurd gekregen waarop ie te zien is, maar toch kan ik daar niks mee. Pff het is niet anders, leen mn auto eigenlijk nooit uit maar nu helemaal niet meer.
Ik heb gebeld met het incassobureau en juristenkantoor en die zeggen dat ik er helaas niks aan kan doen. Ik kan ook geen bezwaar maken en moet gewoon betalen.
Het is gebeurd bij een Shell tankstation. Ik heb duidelijke fotos toegestuurd gekregen waarop ie te zien is, maar toch kan ik daar niks mee. Pff het is niet anders, leen mn auto eigenlijk nooit uit maar nu helemaal niet meer.
SAKKIA schreef:is natuurlijk ook kul. Ze hebben toch een kenteken van de auto, zij kunnen aan de camerabeelden niet zien of hij wel of niet de eigenaar is van de auto. Dus gaat er gewoon een boete naar de houder van het kenteken wel zo makkelijk.
Shadow0 schreef:Klopt, dat vindt iedereen ook een hele logische eerste stap. MAAR als de persoon van wie de auto is kan bewijzen dat zij niet degene is die de actie heeft gepleegd (namelijk met foto's en keurig naam en adres wie het wel was) dan zou dat eigenlijk tot stap twee moeten leiden: correctie van de vordering naar degene die de fout werkelijk heeft begaan.