niet kunnen vinden met nieuwe vriendin van vaders

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Nadine_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 18:43

Heel herkenbaar van toen ik jouw leeftijd had. Ik kon de vriend van mijn moeder niet uitstaan! Ik denk dat de tip om een brief te schrijven de beste is. Sterkte!

juulke123

Re: niet kunnen vinden met nieuwe vriendin van vaders

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-15 18:46

Ja, het verschil tussen de vriend en de vriendin is dat de vriend zich nergens meebemoeid wat zijn zaken niet zijn. Dat is bij de vriendin wel. En dat stoort mij ook. Ik heb daar iets van gezegd, maar toen ook weer tranen opzetten en dan kreeg ik weer te horen. Maar zij wil zich ook graag betrokken voelen bij dit of dat. Dan denk ik..maar niet bij mijn spaarrekening ofzo

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 18:53

Doet ze dit wanneer ze met je alleen is?? Zo ja, film die dame eens een paar keer, of zet je mobiel op opname zodat je het geluid hebt. Hoef je niets mee te doen maar dan kun je, als je in je brief aangeeft wat er voor gevallen is de opnamen erbij halen als ze ontkent. Wat betreft met je vader even alleen zijn, gewoon recht voor zijn raap aan je pa vragen of hij twee keer per maand een dag wat met je wil gaan doen. Als stiefloeder weer gaat brullen dan heel rustig zeggen dat je het gevoel hebt dat ze je niets gunt maar dat ze de andere weekends pa dan voor haar zelf heeft en je het fijn zou vinden als ze zich niet ook als een puberale 16 jarige gedraagt.( pas maar op want dan gaat ze flink los)

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 18:56

Hm, je bent 16 en je woont niet bij je vader en komt om het weekend bij je vader.

Over 2 jaar ben je 18 en volwassen. Ik zou echt niet van je vader vragen dat hij het uitmaakt met zijn vriendin. Hij leeft met haar samen en moet het met haar zien te rooien, dat hoef je niet te doen (gelukkig niet).

Altijd vervelend als je niet goed kan opschieten met de vriendin van je vader...............

Je kan het beste met je vader afspreken dat je alleen wilt zijn met hem en leuke dingen wilt gaan doen met hem, dat zijn vriendin zich maar moet gaan vermaken met andere dingen wanneer je er bent........zoiets.......Het is JOUW vader en daar mag ze niet tussen komen.

Bah, kinderachtig, zeker van een 41 jarige vrouw. En ik snap het totaal niet.......wat is er nou om jaloers op te zijn??? je bent zijn dochter en niet zijn vrouw ofzo.............

Stel dat mijn vriend een dochter zou hebben, dan vind ik het alleen maar leuk en gun ze hun tijd met elkaar, ik kan me prima vermaken met iets anders of in me eentje. Niks om jaloers van te zijn en of te worden.

Sterkte.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 19:33

Meid wat vervelend.
Ik vind dat Bigone goede tips geeft.
Zou ik ook proberen iets mee te doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 11:04

Ik herken mijn eigen jeugd in jouw verhaal. Het enige wat ik je kan adviseren (ik had gewild dat ik dat toen had gedaan), is niet meer naar je vader te gaan. Als je dit laat gebeuren en laat sluimeren dan breekt het je helemaal op. Ik ben zelfs in therapie geweest (en niet voor een kulreden) omdat het er zo ernstig aan toe ging bij mij. Vrouwen die dit soort gedragingen erop na houden, zijn niet goed, die zijn gevaarlijk. Waak daarvoor.

Ik hoop dat je samen met je vader tot een alternatief kunt komen, maar anders hoop ik echt dat je voor jezelf kiest.

Mocht je mijn verhaal willen weten ben ik bereid dit te posten maar het is jouw topic dus hou ik het nu kort.

Catnip

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 11:24

Dag mede-Limburger, wat naar dat de vriendin van je vader zich zo gedraagt :(:)

Ik begrijp helemaal hoe je je voelt.

Als je een keertje je ei kwijt wilt/erover wilt praten, mag je me altijd pb'en.

juulke123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-15 11:34

Catnip schreef:
Dag mede-Limburger, wat naar dat de vriendin van je vader zich zo gedraagt :(:)

Ik begrijp helemaal hoe je je voelt.

Als je een keertje je ei kwijt wilt/erover wilt praten, mag je me altijd pb'en.

Haii,

okee dankjewell

savieralover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 11:42

pfff het zal je stiefmoeder maar zijn.. heel veel sterkte TS en als een brief schrijven niet werkt misschien maar een paar weekenden niet heen gaan tot je pa gaat vragen waarom je niet meer wilt komen? mischien door de weeks een keer apart met hem afspreken ergens? en dan duidelijk maken dat ie alleen moet komen en niet zijn vriendin moet meenemen

Xanthippe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 11:47

Zo herkenbaar dit verhaal! Ik had hetzelfde voor met de vriend van mijn moeder, waar ik wel fulltime woonde. Dit heeft ervoor gezorgd dat ik heel vroeg uit huis ben gegaan en eigenlijk nog maar heel weinig het contact met mijn moeder opzicht. Nu, zoveel jaar later (ik ben 27), heb ik daar wel spijt van. Je vader blijft je vader (bij mij mijn moeder dan) en zo heb je er maar één. Ik vind het enorm spijitg dat ik die kerel (stiefvader) zo tussen ons heb laten komen! Nu begint het contact stilaan wat terug te komen, maar als ik merk dat er in de gesprekken met mijn moeder de invloeden van mijn stiefvader beginnen doorsijpelen, word ik al snel terughoudend en duurt het weer een tijdje voor ik haar weer spreek.

Met mijn vader heb ik wel een redelijk normale band, buiten het feit dat ik hem maximum een keer of 3 per jaar zie. En ook daar heb ik spijt van. Hij is na de scheiding van mijn ouders verder weg gaan wonen, tot het punt dat ik daar niet meer kwam in de weekends omdat ik daar toch eigenlijk niemand kende en al mijn vrienden bij mijn moeder in de buurt woonden. Een redelijk normaal verschijnsel denk ik, maar achteraf gezien ook niet fijn. Zowel niet voor mij als voor hem. Als we elkaar dan zien, hebben we weinig tegen elkaar te vertellen omdat we elkaars leven eigenlijk niet kennen.

Als ik jou was, en ik had de keuze NU, zou ik het zover niet laten komen dat je je vader niet meer ziet. Een tijdje is prima, zodat zowel hij als jij even terug in de plooi kunnen komen, maar laat het niet definitief zijn. Toch zeker niet tot dat je er alles aan gedaan hebt om de situatie te doen werken.

Je ouders zijn de redden dat je hier rondloopt, en ik zeg daarom niet dat je ze iets verschuldigd bent, maar ze verdienen een plekje in je leven (een hele rits uitzonderingen daargelaten natuurlijk).
Het schrijven van een brief, die laten lezen en je papa en "stiefmoeder" vragen hetzelfde te doen, lijkt me een heel goed idee. Zo kan je toch een gesprek op gang brengen zonder dat je al in tranen hoeft uit te barsen zonder dat je vader duidelijk weet wat er aan de hand is. Dan heeft hij jouw gevoelens al gelezen en kunnen jullie erover praten. Dat je daarna nog huilt tijdens het gesprek, maakt niets uit, dat is enkel een teken dat je er écht mee in zit en écht een oplossing wilt bereiken.

Heel veel success, en hopelijk komen jullie er samen uit! :(:)

turtlelito

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 11:55

Mmmm lastig. Ik snap jouw kant van het verhaal, maar het is natuurlijk wel zo dat we nu maar een kant horen.
Ik zie best veel emotie in je post (wat ook begrijpelijk is): 'nieuwe vriendin' (zo te zien al vier jaar 'nieuw') en je omschrijft haar als 'de vriendin' (kan vanwege het openbare topic zijn, maar komt erg afstandelijk over).

Ik ben zelf stiefmoeder en alhoewel het bij mij vanaf het begin supergoed is gegaan met mijn kinderen, zie ik natuurlijk wel waar de gevoeligheden liggen. Je wilt je niet te veel bemoeien met het leven van je stiefkinderen (een moeder is meestal wel genoeg als je puber bent), maar ook weer niet te weinig. Zij loopt waarschijnlijk een beetje op haar tenen omdat ze wel aanvoelt dat het niet vlekkeloos loopt en jij bent niet ontspannen omdat je hetzelfde voelt. Dat zorgt al snel voor botsingen natuurlijk.

Je emoties opschrijven lijkt me ook een prima voorstel, als (rustig) praten niet werkt. Maar probeer het echt bij jezelf te houden en wees ook eerlijk: ben jij altijd onbevooroordeeld t.o.v. haar? Kan ze het eigenlijk nog wel goed doen? Kan me nl heel goed voorstellen dat dat niet meer zo is, maar realiseer jezelf dat dan ook.

mirriezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 12:48

Kun je niet een keer een weekend alleen met je pa? Echt niet?
Ik zit te denken in de richting van: de vriendin van je pa gaat een weekendje naar haar ouders/familie, gaat een weekendje naar de welness, een weekendje met vriendinnen op pad, weet ik veel wat voor leuks je nog meer kunt verzinnen.
Dan kun jij ook eens alleen zijn met je pa, en een praatje doen met hem alleen, terwijl zij ook een leuke tijd heeft.

juulke123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-15 12:54

turtlelito schreef:
Mmmm lastig. Ik snap jouw kant van het verhaal, maar het is natuurlijk wel zo dat we nu maar een kant horen.
Ik zie best veel emotie in je post (wat ook begrijpelijk is): 'nieuwe vriendin' (zo te zien al vier jaar 'nieuw') en je omschrijft haar als 'de vriendin' (kan vanwege het openbare topic zijn, maar komt erg afstandelijk over).

Ik ben zelf stiefmoeder en alhoewel het bij mij vanaf het begin supergoed is gegaan met mijn kinderen, zie ik natuurlijk wel waar de gevoeligheden liggen. Je wilt je niet te veel bemoeien met het leven van je stiefkinderen (een moeder is meestal wel genoeg als je puber bent), maar ook weer niet te weinig. Zij loopt waarschijnlijk een beetje op haar tenen omdat ze wel aanvoelt dat het niet vlekkeloos loopt en jij bent niet ontspannen omdat je hetzelfde voelt. Dat zorgt al snel voor botsingen natuurlijk.

Je emoties opschrijven lijkt me ook een prima voorstel, als (rustig) praten niet werkt. Maar probeer het echt bij jezelf te houden en wees ook eerlijk: ben jij altijd onbevooroordeeld t.o.v. haar? Kan ze het eigenlijk nog wel goed doen? Kan me nl heel goed voorstellen dat dat niet meer zo is, maar realiseer jezelf dat dan ook.

ja klopt, ik noem haar ''de vriendin'' omdat ik stiefmoeder meer iets vind als ze getrouwd zijn.
De 4 jaar is meer omdat ik ton meer in de puberteit kwam en toen ging het echt botsen..dus daarom ''nieuw''.. Het probleem is echter zoals je schreef, ik denk dat zij het niet meer kan redden..de situatie op dit moment. Ik stoor me echt aan alles van wat zij doet..van lopen tot eten...
Ik denk dat ik die brief ga schrijven, en dan ook mijn eigenaardigheden opschrijf...want het ligt niet alleen maar aan haar, dat kan ook niet, anders kom je niet hierin toch?
Het ergste waar ik mij aan stoor is dat zij mijn moeder heeft beledigd, en zoiets kan zij gewoon niet goed maken met mij :n Want ik ben nu eenmaal zo'n persoon van als je zoiets dat, dat je al een negatieve streepje bij mij krijgt.

Maar bedankt voor de tip :)

Xanthippe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 13:01

Je moet ook zien dat je geen wraakgevoelens gaat blijven houden tegenover de vriendin, je moet ze de kans ook wel geven; Als het tij dan toch zou keren en ze doet wel haar best en probeert aardig te zijn, dat je zelfs dan niet enkel het slechte in haar gaat zien... (makkelijker gezegd dan gedaan, dat weet ik heel goed.

juulke123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-15 13:04

jep, ik probeer het ook echt, alleen het wil maar niet lukken...daarom maar een tijdje wachten...als ik ouder en verstandiger ben..

Sammyoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 13:05

Heel vervelend dat jij je zo voelt. Maar je vader heeft recht op zijn levensgeluk, als kind kan je je niet bemoeien met zijn partnerkeuze.
Probeer afspraken met elkaar te maken zodat de weekenden weer een beetje gezelliger worden.

juulke123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-15 13:08

ja dat klopt ook, ik vind het ook heel leuk voor hem enzo..maar het is gewoon zo verschrikkelijk moeilijk om een nieuwe start te maken.

turtlelito

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 13:12

juulke123 schreef:
ja klopt, ik noem haar ''de vriendin'' omdat ik stiefmoeder meer iets vind als ze getrouwd zijn.
De 4 jaar is meer omdat ik ton meer in de puberteit kwam en toen ging het echt botsen..dus daarom ''nieuw''.. Het probleem is echter zoals je schreef, ik denk dat zij het niet meer kan redden..de situatie op dit moment. Ik stoor me echt aan alles van wat zij doet..van lopen tot eten...
Ik denk dat ik die brief ga schrijven, en dan ook mijn eigenaardigheden opschrijf...want het ligt niet alleen maar aan haar, dat kan ook niet, anders kom je niet hierin toch?
Het ergste waar ik mij aan stoor is dat zij mijn moeder heeft beledigd, en zoiets kan zij gewoon niet goed maken met mij :n Want ik ben nu eenmaal zo'n persoon van als je zoiets dat, dat je al een negatieve streepje bij mij krijgt.

Maar bedankt voor de tip :)

Ik zou bij de vriendin van je vader dan ook duidelijk aangeven (in die brief is misschien het makkelijkste, dan kun je even nadenken wat je neer zet) dat ze je erg heeft geraakt met het beledigen van jouw moeder. Misschien was haar opmerking niet zo hard bedoeld, maar omdat het je moeder is ligt dat altijd extra gevoelig (en dat is ook normaal, die verdedig je natuurlijk tegen alles wat haar kwaad kan doen/kan kwetsen).

Het valt niet mee, maar voor alle partijen zou het het beste zijn om uit deze situatie te komen waarbij iedereen op zijn tenen moet lopen en alle opmerkingen op een gouden schaaltje worden afgewogen (waarbij de balans heel snel kan doorslaan naar de kant die helemaal niet bedoeld was.). Spreek je vader ook open en eerlijk aan op het feit dat hij (als 'spin in het web' tussen moeder/vriendin/dochter) eigenlijk degene is die hierin de grootste verantwoordelijkheid draagt en dus het voortouw zou moeten nemen i.p.v. zijn kop in het zand steken en kijken hoe het zichzelf oplost.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 13:14

Heel veel van die ''nieuwe'' vrouwen van mannen met dochters van jou leeftijd zijn gewoon jaloers.Omdat jij zijn kind bent en omdat je jong bent,en zijn gewoon oud aan het worden is.En daar vermoedelijk geen vrede mee heeft aangezien haar kinderachtige gedrag.
Ik zou inderdaad een brief schrijven,omdat het vermoedelijk heel moeilijk is om je vader allen te spreken te krijgen?
Zou niet eisen van je vader met haar te breken...zoals al eerder geschreven,jij gaat je eigen leven leiden straks en dan zou je vader alleen zitten.
Wel heb je het recht om haar niet te willen zien,dus vraagf gewoon aan je vader om om het weekend iets leuks te doen.Uit eten of naar de film.Met zijn tweeen.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 17:31

Je hoeft toch niet per se naar je vader? Je vader kiest duidelijk voor haar en niet ook voor jou. Mijn vader koos ook niet voor mij, maar enkel voor zijn lol. Tja dan niet he. :) Je kan je best doen het te laten werken, maar voor mij moet het van twee kanten komen. Later gaat ie het wel in zien, net als de mijne dat nu doet.

Free2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 17:38

Ik zou inderdaad op papier aangeven wat je dwars zit en als je vader er niks mee wil doen, gewoon niet meer naar hem toe gaan. Hij hoeft niet te kiezen tussen jou en zijn vriendin maar hij moet wel inzien dat je het zo echt niet langer wil laten doorgaan. Sterkte!