Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
turtlelito schreef:Mmmm lastig. Ik snap jouw kant van het verhaal, maar het is natuurlijk wel zo dat we nu maar een kant horen.
Ik zie best veel emotie in je post (wat ook begrijpelijk is): 'nieuwe vriendin' (zo te zien al vier jaar 'nieuw') en je omschrijft haar als 'de vriendin' (kan vanwege het openbare topic zijn, maar komt erg afstandelijk over).
Ik ben zelf stiefmoeder en alhoewel het bij mij vanaf het begin supergoed is gegaan met mijn kinderen, zie ik natuurlijk wel waar de gevoeligheden liggen. Je wilt je niet te veel bemoeien met het leven van je stiefkinderen (een moeder is meestal wel genoeg als je puber bent), maar ook weer niet te weinig. Zij loopt waarschijnlijk een beetje op haar tenen omdat ze wel aanvoelt dat het niet vlekkeloos loopt en jij bent niet ontspannen omdat je hetzelfde voelt. Dat zorgt al snel voor botsingen natuurlijk.
Je emoties opschrijven lijkt me ook een prima voorstel, als (rustig) praten niet werkt. Maar probeer het echt bij jezelf te houden en wees ook eerlijk: ben jij altijd onbevooroordeeld t.o.v. haar? Kan ze het eigenlijk nog wel goed doen? Kan me nl heel goed voorstellen dat dat niet meer zo is, maar realiseer jezelf dat dan ook.
Want ik ben nu eenmaal zo'n persoon van als je zoiets dat, dat je al een negatieve streepje bij mij krijgt.
juulke123 schreef:ja klopt, ik noem haar ''de vriendin'' omdat ik stiefmoeder meer iets vind als ze getrouwd zijn.
De 4 jaar is meer omdat ik ton meer in de puberteit kwam en toen ging het echt botsen..dus daarom ''nieuw''.. Het probleem is echter zoals je schreef, ik denk dat zij het niet meer kan redden..de situatie op dit moment. Ik stoor me echt aan alles van wat zij doet..van lopen tot eten...
Ik denk dat ik die brief ga schrijven, en dan ook mijn eigenaardigheden opschrijf...want het ligt niet alleen maar aan haar, dat kan ook niet, anders kom je niet hierin toch?
Het ergste waar ik mij aan stoor is dat zij mijn moeder heeft beledigd, en zoiets kan zij gewoon niet goed maken met mijWant ik ben nu eenmaal zo'n persoon van als je zoiets dat, dat je al een negatieve streepje bij mij krijgt.
Maar bedankt voor de tip
Je kan je best doen het te laten werken, maar voor mij moet het van twee kanten komen. Later gaat ie het wel in zien, net als de mijne dat nu doet.