Pesten op het werk

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Sparky10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 17:05

bigone schreef:
Helaas gebeurt dit zo ontzettend vaak, vooral als er bezuinigingen of reorganisaties zijn dan is het al snel raak. Iedereen is bang voor zijn functie en ziet een ander als bedreiging dus dan is het vaak raak met allerlei steken onder water tot proberen in een goed blaadje bij leidinggevenden te komen ten koste van anderen.

dat dus, mijn moeder was eerder boventallig gesteld, maar door de pno (hogere mensen artsen ect,) word mam zeer gewaardeerd en is dus gebleven ,
maar daarna begon dus alle ellende op de werkvloer, ... en dus ook achter dr rug om , niemand mocht iets weten , nee natuurlijk niet is een heel smerig spelletje wat er gespeeld word!

me ma werkt overigens in de zorg, ze heeft meerdere lokaties onder haar hoede , en deed echt van alles, !! als de bepaalde teams het niet redde op de vloer ging me moeder zelfs zelf helpen , ook omdat ze het heel leuk vind om met mensen dementerende bejaarde , te werken en niet hele dagen op kantoor roosters maken ect , .. maar ma kan dus echt van alles en doet dat dus ook , papier , op de vloer, met mensen .. ect , .. tis haar passie en haar leven en ze heeft overal zo enorm hard voor gewerkt om te komen waar ze nu is , in de functie die ze nu bekleed, en door bepaalde mensen word haar dit afgepakt, ik ben er echt boos over, hoor mag je gerust weten , maar goed hoop dat ma zo sterk staat en het bedrijf verder zo enorm hard op de bek gaat! dat ze hier heel heel veel spijt van gaan krijgen

gelukkig heeft mam inside nog veel vrienden en vriendinnen zitten die haar op de hoogte houden van de verhalen en dingen dat doet ook veel goeds, zo kwam ze dus ook echt alle leugens te weten die er door de intrem doos als leidinggevende als lijkenbaanpikkende mensen gezegd werd en worden want het gaat maar door en door helaas ..

Anoniem

Re: Pesten op het werk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 17:05

Ik heb een half jaar thuisgezeten (kreeg er de ziekte van pfeiffer bovenop) en werk nu al drie jaar met plezier voor een ander bedrijf. Veel betere sfeer, leuk werk. :)

pjer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 17:43

Bij mijn laatste werk kwam ik op een afdeling met 2 dames, een manager was er tijdelijk niet. De oudste van de dames begon al dat ze me niet wilde inwerken en ze weigerde dingen uit te leggen. Dat moest ik zelf maar uitzoeken. Om dan vervolgens vanaf dag 2 tegen mij toe te sissen als er verder niemand in de buurt was, dat ik het hier niet ging redden. Nadat ik zeker was dat het aan haar lag en niet aan mij ben ik weer woord gaan geven. Vanaf die dag is zij zo bezig gegaan om mij het leven zuur te maken (doodzwijgen, commentaar leveren op hoevaak ik naar de wc ging, commentaar op mijn gewicht etc., maar ook zeuren bij haar nieuwe leidinggevende dat ik het hier niet ging maken en dat ik niet goed was voor de sfeer) dat ze uiteindelijk voorelkaar heeft gekregen dat mijn contract niet verlengd is.
Ik ben tot de laatste minuut overdreven vriendelijk gebleven (dat was de enige manier waarop ik haar kon terug pakken). De laatste dag mocht ik na 5 minuten al ophoepelen want ze had alleen maar last van mijn aanwezigheid (haar woorden) ik heb haar hartelijk bedankt voor de samenwerking en vaarwel gewenst.. ze liep helemaal rood aan :-)

Bij een vorige werkgever had ik een nieuwe manager en ik mocht die man niet, dat helpt natuurlijk niet mee maar goed je probeerd je netjes en beleefd te gedragen. Qua werk ging het allemaal wel, maar waar we meedere keren een aanvaring over gehad hebben zijn achteraf echt van die dingen van 'waar gaat het over', maar het eind resultaat was wel dat hij mij en andere dames waar hij het zelfde mee had eruit gewerkt heeft. En aangezien je in de huidige markt nooit meer een vastcontract krijgt......
voorbeeld was bv de kamer deur, die zat altijd dicht tegen de tocht. Hij liet hem altijd open staan, prima dan doe ik m wel dicht. Maar.. als hij terugkwam ramde hij zo hard mogelijk de deur open om iets van zijn buro te grissen en weer weg te rennen met de deur open. dat gaat irriteren dus dan spreek je hem er op aan.. waarop hij het expres nog harder ging doen.. echt en dan denk ik 'jij bent 40???' Zo waren er nog wel meer kleine kinderachtige dingen. Ik ben er nu 3 jaar weg en ik kan er nog boos om worden.

xNathaliee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-15 11:28

Pjer, ondanks dat je op het werk zo rustig kon blijven had je niet dat wanneer je thuis was het je enorm kon frustreren? Vind jet wel heel knap en moedig van je dat je er zo relaxed onder bleef!

pjer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 18:44

Thuis heb ik er idd wel wat frustraties uit moeten gooien hoor. Maar het was zo duidelijk dat het echt aan haar lag en niet aan mij dat ik er meer vrede mee kon hebben. En ik wist ook al vrij snel dat het contract niet verlengd ging worden. Maar soms kostte het allemaal best veel moeite.

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 19:01

ik wordt ook al jaren gepest op school. het is echt niet leuk. ik werd op de basisschool ook echt geduwd, geslagen enz enz. nu op de middelbare school is het vooral uitschelden en buitensluiten. ik heb er nu geen last van want ik ben het wel gewend nu :')

smurfje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 20:00

drawerlover schreef:
ik wordt ook al jaren gepest op school. het is echt niet leuk. ik werd op de basisschool ook echt geduwd, geslagen enz enz. nu op de middelbare school is het vooral uitschelden en buitensluiten. ik heb er nu geen last van want ik ben het wel gewend nu :')

Ach gossie, dat je daaraan gewend raakt is ook zonde.

Maar word er wel sterk van

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 20:04

smurfje schreef:
drawerlover schreef:

Ach gossie, dat je daaraan gewend raakt is ook zonde.

Maar word er wel sterk van

Zeker. Als ze me nu met één vinger aanraken kunnen ze er 10 terug verwachten. Ik ben ook gewend om naar de mentor te gaan. Of mijn moeder. Dus verder gaan dan het al is gaat niet. Ben ik te sterk voor om dat te laten gebeuren :')
Ik ben uit mezelf ook al een erg sterk persoon dus ik ben blij dat ik die eigenschap bij me draag :)

denbine

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 07:11

Wat een verhalen....

Zelf gelukkig nooit mee gemaakt.
Wel ken ik een vrouw (61) die door haar teamcoaches, tot het uiterste gedreven word en geprovoceerd.
Waar ze ook aanklopt geen gehoor.
Zelfs de vertrouwenspersoon laat het erbij zitten. Ondanks dat ze het vreselijke pesterijen noemt, is het niet iets waar ze iets mee kan.
Vreselijk om te zien hoe ze een 61 jarige, die haar werk met hart en ziel doet het onmogelijk maken.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 07:43

Ik ben bij 1 van mijn vorige werkgevers ook gepest. Door mijn supervisor nog wel... En later door een collega waar zij vriendinnetjes mee was. Heb meerdere gesprekken met haar alleen, of met de manager erbij gevoerd, maar het mocht niet baten...
Steeds opmerkingen geven die steken onder water waren... Klusjes die waren blijven liggen mocht ik opknappen. Als ik aangaf dat ik teveel werk had en daardoor voor langere tijd steeds moest overwerken dan werd er zogenaamd wel geluisterd maar niets mee gedaan ( en let wel, mijn moeder was terminaal ziek en dat wisten ze!)
Ik bleef goeiemorgen enzo zeggen... Werd dan door bepaalde personen compleet genegeerd of als er iemand achter mij liep werd die persoon bij naam begroet.
1x waren er ijsjes gekocht, werd iedereen een ijsje aangeboden maar mij niet.
Nou kon mij dat niets boeien maar zo kinderachtig was het dus...

Ondertussen was ik uiteraard aan het solliciteren en zelfs toen ik een andere baan had gevonden deden ze heel lastig met de opzeg termijn...
Uiteindelijk een maand later begonnen bij het nieuwe bedrijf. Op de dag dat ik vertrok was mijn supervisor niet aanwezig. Misschien maar goed ook...

Er is op dat bedrijf heel erg veel verloop van mensen. Zegt vaak wel wat over de sfeer.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 07:57

Bij mijn laatste werk was er èèn man op mijn afdeling tussen vier vrouwen en ik kwam als laatste. Hij probeerde mij altijd te zieken, hard praten als ik telefoon had of totaal negeren of je lekker laten zwemmen omdat ik nog ingewerkt werd. Totdat ik een belangrijk telefoontje had, zat vlakbij hem, en hij weer begon, ik heb netjes mijn telefoontje afgemaakt en ben toen lichtelijk uit mijn plaat gegaan. Ik heb geen last meer gehad en hij werd zelfs vriendelijk maar ik had echt zoiets dat het me dan maar mijn baan moest kosten maar ik pik zoiets niet. Ik heb jaren op de taxicentrale gewerkt en was wel wat gewend en laat echt niet het kaas van mijn brood eten.

Whoknows

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 08:29

drawerlover schreef:

Drawerlover luister!

Er komt een moment dat je al die gasten het nakijken geeft, echt waar. Je zult er uiteindelijk om lachen en misschien zul je zelfs nog wel medelijden met hun krijgen.

Het komt allemaal goed :Y)

En dat geldt trouwens voor al die anderen hier die dit meemaken.

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 13:06

Wat een verhalen hier! Wat kunnen mensen toch gemeen zijn. Ik kan er zelf niet over meepraten, ik studeer nog. Maar op een van mijn vorige stagebedrijven was een collega die echt verschrikkelijk roddelde (gemene dingen). Over alles en iedereen. Ik vond dit echt afschuwelijk.

xNathaliee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-15 10:31

Gefluister op het werk.. ook zo iets vreselijks!

Daks

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 10:35

Ik heb even een stipje gezet.
Ik ga vanavond uitgebreid reageren.

kaatjemuts

Woonplaats: in een klein onuitspreekbaar gehuchtje in friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 10:36

Meraki schreef:
Jans schreef:
Ik heb bij een bedrijf gewerkt waar ik ben weggepest. Heeft mij flink getekend. :n

Hier idem -O-

ook idem bij mij, helaas... :(

Zal proberen t kort neer te houden...
Vanaf dag 1 is door mijn (ex) hoofd en (ex) collega's mij verteld dat ik niet gewenst was en dat ik eigenlijk maar weg moest gaan. Ik stond eerst redelijk sterk in mijn schoenen en was blij dat ik werk had, dus ik trok me er niet zoveel van aan. Totdat een collega, die bij mij in de auto zat, mij zover had gekregen dat ik hem uit de auto wou zetten. ik moest daar ietsjes harder voor moest remmen en terug op kantoor heeft hij mij aangeklaagd voor het veroorzaken van een whiplash. Een collega die er bij zat (met reuma in zijn nek) zei dat ik niet zo hard had geremd, maar wou dat niet op schrift zetten en niet herhalen tegenover de baas.
Al met al (en behulp van een juridisch medewerker) heb ik een rechtszaak kunnen voorkomen, maar het pesten werd toen nog erger. Tot aan het tegenhouden van een vast contract.
Later kwamen er nieuwe collega's, een nieuwe baas en een andere afdeling werd erbij gevoegd, dus toen werd het wat beter en kreeg ik een vast contract.
Dit is de korte versie, de lange versie is nog wat te pijnlijk, helaas.

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 12:12

Echt heel sneu dat mensen zo moeten doen. Zelfs mijn vriendin merkt dat niemand op school mij moet. Ze zegt dat iedereen dan zo om ons heen loopt en ons harstikke negeert. Ik merk er niks van omdat ik het denk ik ben gewend maar zij merkt het heel goed

xNathaliee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-15 13:01

Ja het wordt echt erg als mensen zeggen nee is normaal omdat ze het gewend zijn.. :n

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 13:15

Ik zit echt mer verbazing te lezen. Ik hoorde het ook op het nieuws, maar ik heb gelukkig geen enkele ervaring uit de praktijk. Ik heb nooit gezien dat collega's gepest werden en ben zelf ook nooit gepest. Eigenlijk altijd een goede werksfeer getroffen. Vind het misselijk makend dat volwassenen zo met elkaar omgaan. Kinderen die pesten is ook niet goed, maar ergens nog begrijpelijk, maar volwassenen...bah

_Kyarah

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 14:44

Jeetje, wat veel mensen! Lijkt me echt dat je er dan erg tegenop ziet om naar je werk te gaan. Ik heb (gelukkig) geen ervaring. Heb voor mijn opleiding een jaar fulltime bij KFC gewerkt en ben nooit een dag met tegenzin naar m'n werk gegaan. Maar dat kwam vooral omdat we juist een ontzettend hecht team waren waarin iedereen met elkaar overweg kon. Triest om te horen dat het in veel gevallen dus anders gaat.

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 18:04

Ik ben 14 dus in onze klas moet iedereen toch langzaamaan volwassen worden. Mijn vriendin heeft het nog eens precies uitgelegd. Ze zei dat als ze bij mij loopt, dat ze merkt dat we meer genegeerd worden en dat ze eerder het idee heeft dat mensen haar ook niet mogen terwijl als ze bij een ander groepje in onze klas gaat zitten dat helemaal niet is. Ik zei ja dat ligt er gewoon puur aan dat niemand mij mag. Terwijl ik niet veel anders ben dan anderen. Ik snap er niks van ik bedoel iedereen is anders en ik zou geen reden kunnen bedenken waarom ik anders ben en gepest moet worden. Ja zeker omdat ik een pleegkind ben ofzo. Maar dan nog dan zou ik juist met meer respect met iemand omgaan. Maar goed daar denken er dus heel veel anders over blijkbaar. Ik ben ook geliefd bij elke leraar. Ik doe niets vreemds in de klas ofzo ik luister, maak al mijn huiswerk en ga maar door. Is wel moeilijk om te luisteren als alles te simpel is maar goed dat heb ik liever dan het hele jaar gestresst moeten zijn. En ja ik ben op de basisschool enorm gepest en daarom ben ik er gewend aan geraakt dat mensen me buitensluiten

Juliette61

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 18:46

drawerlover schreef:
Ik ben 14 dus in onze klas moet iedereen toch langzaamaan volwassen worden. Mijn vriendin heeft het nog eens precies uitgelegd. Ze zei dat als ze bij mij loopt, dat ze merkt dat we meer genegeerd worden en dat ze eerder het idee heeft dat mensen haar ook niet mogen terwijl als ze bij een ander groepje in onze klas gaat zitten dat helemaal niet is. Ik zei ja dat ligt er gewoon puur aan dat niemand mij mag. Terwijl ik niet veel anders ben dan anderen. Ik snap er niks van ik bedoel iedereen is anders en ik zou geen reden kunnen bedenken waarom ik anders ben en gepest moet worden. Ja zeker omdat ik een pleegkind ben ofzo. Maar dan nog dan zou ik juist met meer respect met iemand omgaan. Maar goed daar denken er dus heel veel anders over blijkbaar. Ik ben ook geliefd bij elke leraar. Ik doe niets vreemds in de klas ofzo ik luister, maak al mijn huiswerk en ga maar door. Is wel moeilijk om te luisteren als alles te simpel is maar goed dat heb ik liever dan het hele jaar gestresst moeten zijn. En ja ik ben op de basisschool enorm gepest en daarom ben ik er gewend aan geraakt dat mensen me buitensluiten

Pesten en buitensluiten is iets waar je nooit aan zou moeten wennen.
Wilde even zeggen dat ik je er dapper vind, omdat ik weet hoe het is.
En even tussen haakjes, er is NIKS mis met je! :)

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 10:05

Juliette61 schreef:
drawerlover schreef:

Pesten en buitensluiten is iets waar je nooit aan zou moeten wennen.
Wilde even zeggen dat ik je er dapper vind, omdat ik weet hoe het is.

Haha Dankje. Ik snap gewoon niet waarom mensen zo'n onderscheid moeten maken tussen iedereen :(

Juliette61

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 13:44

Juliette61 schreef:
drawerlover schreef:

Pesten en buitensluiten is iets waar je nooit aan zou moeten wennen. Wilde even zeggen dat ik je er dapper vind, omdat ik weet hoe het is.

Haha Dankje. Ik snap gewoon niet waarom mensen zo'n onderscheid moeten maken tussen iedereen :(

Ik ook niet, het is echt achterlijk -O-

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-15 14:52

Inderdaad en dan moeten er perse mensen het pispaaltje zijn ervan. Natuurlijk Kun je niet iedereen even leuk vinden maar er bestaat wel zoiets als normaal met elkaar omgaan . Ga om met anderen zoals jij het fijn vind om behandeld te worden. Als mensen mij pesten doe ik het terug. Ik bedoel ik ga er vanuit dat ze zelf ook zo behandeld willen worden. Als hun het bij anderen doen....