Spinnenangst!!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-15 21:47

laughterline schreef:
Maar die vliegende bestaan toch niet echt (hier in NL?) :wow: ik dacht dat die vloog maar daarna besefte ik dat die waarschijnlijk ik klein sprongetje maakte :')

Ja tuurlijk man die sprong gewoon:')
Sorry als ik hier mensen bang maak maar we mogen echt blij zijn dat de trilspin niet door ons vel heen kan bijten want anders waren die beesten echt levensgevaarlijk geweest :')

DezeNaam

Re: Spinnenangst!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 21:59

Hier ook iemand met spinnenangst.
Vogelspinnen durf ik prima vast te houden, al meerdere keren gedaan, geen probleem. :') Ze hebben echt hele schattige zachte pootjes aan de onderkant als ze op je hand zitten.

Maar van die vieze (dunne) spinnen..Bah.. Die trilspinnen zoals je in je laatste post zegt indeed, daar krijg ik echt rillingen van. :n

Xyris

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 21:59

Trilspin? :x

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-15 22:05

ja die met die hele kleine lichaampjes maar van die grote dunne stelten die je nogal vaak ziet :brr:

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 22:07

drawerlover schreef:
ja die met die hele kleine lichaampjes maar van die grote dunne stelten die je nogal vaak ziet :brr:

Is dat geen hooiwagen?

Oke sorry maar ik moet t ff delen :') : ik zag vanavond een filmpje van een man die een oorontsteking had en hij voelde iets in z'n oor, toen pakte die de camera van z'n telefoon en ging die z'n oor filmen. Kwam er een spin uit , die snel weer terug in z'n nestje kroop :=

Sunshinee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 22:08

Iiiiieeeelllll!!! Google maar op trechterspin..... van dat topic. Ik durf niet.

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 22:12

Sunshinee schreef:
Iiiiieeeelllll!!! Google maar op trechterspin..... van dat topic. Ik durf niet.

Uh bah die poten van die bruine!! Die zwarte lijkt wel een neppe dus daar zou ik m'n gedachte maar houden :')

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 22:12

Mijn eerste ontmoeting met zo'n grote huisspin ging als volgt:

Ik plof stomdronken in mijn bed dat tegen de muur aan staat.
Lig nog wat te woelen en draai me richting de muur. Opeens lig ik oog in oog met de grootste spin die ik ooit gezien heb! :oo Ik probeer te bewegen maar de hele kamer draait en ik voel me misselijk.

Dan besluit ik dat ik hier echt teveel wijn voor heb gedronken, ik trek de dekens over mn hoofd en ik doe alsof er niets gebeurd is en val in een alcoholcoma.

De volgende dag is meneer spin naar de nok van mijn slaapzolder verhuisd. Daar waar ik m helemaal niet wilde hebben want zo kan niemand m pakken. Halve dag later was ie gewoon 'weg'? Naja, ze zeggen dat die grote spinnen altijd met zn 2en zijn maar ik heb ze gelukkig niet meer gezien daar.

Sunshinee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 22:16

Oh iris!!! Wat eng.. ik zou in 1 klap nuchter zijn en wegrennen...
Gadverdamme ik zou nooit meer kunnen slapen.. ik had een keer zown dikke rioolspin in de wasbak.. had niks door.. mama kwam beneden en zei, ga daar eens weg.. dus ik dacht huh? Zie ik ineens een meeeeegaaaa dikke spin...

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-15 22:18

Iris82 schreef:
Mijn eerste ontmoeting met zo'n grote huisspin ging als volgt:

Ik plof stomdronken in mijn bed dat tegen de muur aan staat.
Lig nog wat te woelen en draai me richting de muur. Opeens lig ik oog in oog met de grootste spin die ik ooit gezien heb! :oo Ik probeer te bewegen maar de hele kamer draait en ik voel me misselijk.

Dan besluit ik dat ik hier echt teveel wijn voor heb gedronken, ik trek de dekens over mn hoofd en ik doe alsof er niets gebeurd is en val in een alcoholcoma.

De volgende dag is meneer spin naar de nok van mijn slaapzolder verhuisd. Daar waar ik m helemaal niet wilde hebben want zo kan niemand m pakken. Halve dag later was ie gewoon 'weg'? Naja, ze zeggen dat die grote spinnen altijd met zn 2en zijn maar ik heb ze gelukkig niet meer gezien daar.

dat zeggen ze van alle spinnen. Dat er meer zijn. Daarom heb ik er sinds vorige week ook 4 gezien. Elke dag wel 1. Ma di wo was 1 spin. Do vrij was 1 spin. Za was 1 spin (in de douche :brr: ), gisteren toevallig niet en vandaag weer wel :brr:

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 22:19

Uhh bah bah bah

Wij waren afgelopen zomer in Terschelling in een houten hutje. Net op t moment dat er daar een grote spinnenplaag gaande was. Ó-VE-RAL spinnen. In t huisje wel tíg gekilled en geloof dat er nog wel 20 zaten. Nog nooit zo kriebelig geslapen diep onder in m'n slaapzak.. Zelfs als je naar de wc liep hingen de spinnen in de lucht, ook al zag je ze niet. Ik zag er een net op tijd, op twee cm afstand voor m'n neus anders liep ik er vol in met m'n gezicht. Wát een uitje. In augustus gaan we weer :') in een hotel waar ik nu heel blij mee ben _O_

_Lisaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 22:20

Hier ook zo 1 met mega spinnenangst xd of ze nou levend zijn of net dood gemaakt door vriendlief ik blijf ze eng vinden :')

vasthouden helpt niet bij mij durf niet eens naar ze te wijzen laat staan vast te houden, opzuigen durf k ook niet want dan moet de stofzuiger eerst een week buiten blijven :+
zou er wel vanaf willen komen, maar weet niet hoe haha. De gene hier die ze vast houden zijn echt helden xd
Laatst bijgewerkt door _Lisaa_ op 01-06-15 22:27, in het totaal 2 keer bewerkt

laraxXxemma

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 22:23

Bij mij lijkt het steeds erger te worden. Ik was booit bang maar ineens waren grote spinnen met zon dik lijfje gewoon niet leuk meer :?
Ik ben alleen niet bang voor langpoten. Maar elke andere spin moet toch wel uit mijn buurt :brr:
Ik had er een keer een in mn kraag, zo'n echt grote met een rond lijfje ter grote van een kauwgombal, en ik deed mn sjaal goed en ineens zat dat beest tussen mn vingers bleghhh. Uiteindelijk lag hij op de grond op zn rug, toen vond ik hem minder eng en ben ik maar snel weggegaan :')

Gisteravond heeft mn vader er een moeten doden die op het plafond bij het hoofdeinde van mn bed zat. Ik zag al dat hij groot was dus maar niet van dichtbij gegeken (hij zat half verstopt achter een draad) en gelijk mn vader erbij gehaald.

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-15 22:24

Nou ik zal je zeggen dat vasthouden valt echt niet mee hoor nogmaals heb er een halfuur over gedaan voordat ik er 1 op mijn hand kon laten kruipen hoor. Bij ons op vakantie vorig jaar kwam je ook OVERAL spinnen tegen. Er zaten er ook een stuk of 3 buiten bij mij aan de nok van de tent. Er drong er 1 binnen en ik durfde mijn tent niet meer in :'). Ik heb daar wel echt best grote spinnen gezien voor buitenspinnen. Blehh ik haat die beesten echt :brr:

Basilicium

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 22:25

Ik heb er ook behoorlijk last van. Ik heb pagina 2 van dit topic dan ook niet echt gelezen, ik wil helemaal niet weten wat jullie engste ontmoetingen met spinnen waren! :evaw: _O-

Heb gisteren mijn broertje zover gekregen mee naar stal te gaan, ook al is hij als de dood voor paardlief. Hij heeft met een bezem het dak en enkele balken/hoeken in de stal schoongeveegd. De meeste webben waren gelukkig oud, maar god wat heb ik mijn hart vastgehouden toen ik daarna en vanochtend weer de stal in moest. Ik was ervan overtuigd dat al die creepers naarstig op zoek gingen naar een nieuw huisje. Het is uiteindelijk alles meegevallen, maar spinnenangst en stal gaan écht niet samen!

Zelf ben ik nog niet zo'n held geweest dat ik hulp ben gaan zoeken voor deze angst. Ik ben dus ook wel benieuwd met welke therapeutische methoden (flooding of juist niet?) mensen goede ervaringen hebben.

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-15 22:27

laraxXxemma schreef:
Bij mij lijkt het steeds erger te worden. Ik was booit bang maar ineens waren grote spinnen met zon dik lijfje gewoon niet leuk meer :?
Ik ben alleen niet bang voor langpoten. Maar elke andere spin moet toch wel uit mijn buurt :brr:
Ik had er een keer een in mn kraag, zo'n echt grote met een rond lijfje ter grote van een kauwgombal, en ik deed mn sjaal goed en ineens zat dat beest tussen mn vingers bleghhh. Uiteindelijk lag hij op de grond op zn rug, toen vond ik hem minder eng en ben ik maar snel weggegaan :')

Gisteravond heeft mn vader er een moeten doden die op het plafond bij het hoofdeinde van mn bed zat. Ik zag al dat hij groot was dus maar niet van dichtbij gegeken (hij zat half verstopt achter een draad) en gelijk mn vader erbij gehaald.

Mam is ook bang voor die grote beesten. Een tijdje terug bij mijn broer thuis. Mijn moeder moest daar poetsen. De vriendin van mijn broer zei al van ja er zit een hele dikke spin bij ons. Dus mam komt binnen, niks... Ze wappert eens met een deken die op bed lag en toen vloog er dus ineens een hele dikke spin zo de lucht in. Hij kwam op de grond en mam trapte hem uit paniek dood. Nou zei mam, je hoorde het gewoon kraken. Echt lekker :brr: :brr:

_Lisaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 22:27

_Lisaa_ schreef:
Hier ook zo 1 met mega spinnenangst xd of ze nou levend zijn of net dood gemaakt door vriendlief ik blijf ze eng vinden :')

vasthouden helpt niet bij mij durf niet eens naar ze te wijzen laat staan vast te houden, opzuigen durf k ook niet want dan moet de stofzuiger eerst een week buiten blijven :+
zou er wel vanaf willen komen, maar weet niet hoe haha. De gene hier die ze vast houden zijn echt helden xd

Ik heb nu niet zoveel last van spinnen alleen bij mijn schoonvaders huis soms.

Mijn ontmoeting met de eerste echte grote spin was toen k een jaar of 10 was bij me moeder achterin der suzuki salto, ik zat achterin op weg naar school na de lunchpauze en me moeder reed. We gingen de bocht om na een groen stoplicht bij de molen hier in de buurt en er valt random uit het dak? oid, een grote zwarte spin op me schoot. Nadat mijn hart een paar seconde stil stond, heb ik de longen uit me lichaam geschreeuwd en gejankt van angst :') men wat schrok ik, moeders de auto langs de kant gegooid en mij uit laten stappen om vervolgens na een kwartier bij komen en huilen voorin te stappen en van slag naar school te gaan en meneer of mevrouw spin nooit meer kunnen vinden :+ nooit meer achterin op die plek gezeten hahaha. Nee ik hou niet van spinnen :p

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 22:29

Basilicium schreef:
Zelf ben ik nog niet zo'n held geweest dat ik hulp ben gaan zoeken voor deze angst. Ik ben dus ook wel benieuwd met welke therapeutische methoden (flooding of juist niet?) mensen goede ervaringen hebben.

Ik heb daar vandaag iets over op de radio gehoord. Er is een nieuw wetenschappelijk onderzoek dat je met horizontale oogbewegingen het werkgeheugen van je brein kunt beïnvloeden. Dit werkte zelfs nog beter dan alle tot nu toe bekende methodes voor irreeële angsten!

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-15 22:33

Mijn eerste ontmoeting met een hele grote spin was ook toen ik 9 of 10 was. Het was de dag voordat ik op vakantie ging. Ik had mijn spinnenangst dus net overwonnen. Ik liep de badkamer uit want ik moest naar bed. Dus ik ga zo het hoekje om. Maar ik dacht huh? Ik liep zo achteruit terug en ja hoor boven de badkamerdeur een hele dikke krabspin. Ja hij leek echt op een krab. Dat lichaam was zo groot als mijn hele handpalm ofzo. Ofja misschien overdreven misschien 3 kwart ervan maar hij was echt ontzettend groot. De grootste die ik ooit in mijn leven had gezien. Dus ik keihard gillen. Mam en pap komen eraan zo van ho moeten we de ambulance bellen ofzo? Ik wees jankend naar dat beest en pap haalde hem meteen weg. Ook niet met plezier maarehh toch heel dapper hoor. Toen ging ik dus jankend naar boven samen met mijn moeder en mijn spinnenangst was opnieuw geboren -:(-

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 22:33

Argh. Zit ik midden in alle enge spinnenverhalen, springt opeens de kat keihard tegen het raam aan. Gooi ik in een reflex mn laptop bijna op de grond van schrik! Stom beest. _-:(

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-15 22:35

Iris82 schreef:
Argh. Zit ik midden in alle enge spinnenverhalen, springt opeens de kat keihard tegen het raam aan. Gooi ik in een reflex mn laptop bijna op de grond van schrik! Stom beest. _-:(

_O- _O- _O- _O-
Die zal zichzelf wel in de raam hebben gezien :')

Ik kan bijna niet typen van het lachen _O- _O-
Wat een geweldig beest heb jij :')

_Lisaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 22:39

Arme jij :')

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 22:41

laughterline schreef:
Kijken of hier nog bruikbare tips voorbij komen :+

Ik deed laatst de deksel van de kliko open en toen 'sprong' er een klein spinnetje omhoog. Ik liep met open mond terug naar binnen omdat ik dacht dat het dan zover was...: ik dacht dat die vloog :oo

stikt bijna in haar popcorn..
ze ziet ze vliegen!

is it a bird? nooo
is it a plane? nooo
its a murderous flying spider and its aiming for my throat!!!

oops ik zou niets zeggen.

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-15 22:42

_Lisaa_ schreef:
Arme jij :')

Lijkt me wel echt stom als je ook nog eens een zwarte kat hebt. Jij ligt rustig op de bank met je laptop nagelbijtend en met een bak popcorn al die spinnenverhalen te lezen zie je ineens voor je neus een kat door de kamer tegen het raam aanvliegen. Wow dan zou ik echt die hele popcorn over me heen hebben gesmeten en me nagels er helemaal afgetrokken van de schrik _O-

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-15 22:43

elenaMM77 schreef:
laughterline schreef:
Kijken of hier nog bruikbare tips voorbij komen :+

Ik deed laatst de deksel van de kliko open en toen 'sprong' er een klein spinnetje omhoog. Ik liep met open mond terug naar binnen omdat ik dacht dat het dan zover was...: ik dacht dat die vloog :oo

stikt bijna in haar popcorn..
ze ziet ze vliegen!

is it a bird? nooo
is it a plane? nooo
its a murderous flying spider and its aiming for my throat!!!

oops ik zou niets zeggen.

_O- _O- _O-