Beugel op latere leeftijd ?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Shivatjuh01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 11:38

Ik ben dr ook over aan het twijfelen. Maar ik mag sowieso voor de grootste kosten zelf opdraaien.
En nu las ik laatst iets over Invisalign, de reacties die ik tot nu toe vindt zijn positief.

Het is een transparante beugel, die speciaal voor jou ontwikkeld wordt en je krijgt om de zoveel weken een aangepast bitje thuis gestuurd. Hij kan eruit (wat ik ook een plus vind voor bijvoorbeeld een avondje stappen etc.) En je ziet een bijna niet!

http://www.invisalign.nl/

En als het dan toch al veel geld moet kosten, kan ik net zo goed iets nemen waarbij ik me wat beter voel.
En niet meteen weer een puber van 17 ofzo met een plaatjesbeugel :')

WinSel

Re: Beugel op latere leeftijd ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-15 12:44

Bedankt voor alle reacties.

De kosten houden me idd ook steeds tegen en dat k er idd niet uit wil zien als een puber. K lijk al jonger als ik ben en wil niet nog jonger lijken haha
zal de site eens bekijken hierboven ! Klinkt goed

Ludique96

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 12:59

Een meisje die ik ken is 24 jaar en heeft sinds een paar maanden ook een beugel.

Tienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 13:14

WinSel schreef:

De kosten houden me idd ook steeds tegen en dat k er idd niet uit wil zien als een puber. K lijk al jonger als ik ben en wil niet nog jonger lijken haha

Ik leek met mijn slotjes beugel inderdaad wel weer een jaar of 16 :+
Maargoed ik zou het zo weer over doen!!
En wat betreft de kosten, er werd bij mij niets vergoed.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 13:40

Ik nam een beugel voor mijzelf, boeide mij totaal niet dat ik er daardoor nog jonger uit zag. Zelfs het slissen vond ik niet erg. De scheve tanden waar ik elke keer weer tegen aan keek vond ik wél vreselijk... Ik voelde elke keer weer dat mijn voortand steeds verder naar voren werd gedrukt en op foto's was het ook zichtbaar. Dat vond ik echt vervelend.

Was het elke cent waard, ik kijk nu met plezier naar mijn tanden! Elke dag denk ik weer 'wat heerlijk" :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 13:51

Tienn schreef:
WinSel schreef:

Ik leek met mijn slotjes beugel inderdaad wel weer een jaar of 16 :+
Maargoed ik zou het zo weer over doen!!
En wat betreft de kosten, er werd bij mij niets vergoed.

En wat was je ongeveer kwijt dan? Mag ook in PB hoor. :o

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 09:21

Waar ik wat tegenaan hik, is niet eens de beugel, maar het spalkje naderhand. Er zit de rest van je leven dus nog een 'restje' in je mond.
Is dat ding niet irritant? Hoeveel last heb je daarvan?

Shivatjuh01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 10:23

holly schreef:
Waar ik wat tegenaan hik, is niet eens de beugel, maar het spalkje naderhand. Er zit de rest van je leven dus nog een 'restje' in je mond.

Ik denk zelf zo'n 100x minder dan van je beugel :') Denk dat het een kwestie van gewenning is.

SpeechLess

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 10:24

holly schreef:

Oh daar hoef je je geen zorgen om te maken hoor, daar merk je niks van. Heb ook nog nooit van anderen klachten gehoord ofzo. De eerste paar dagen lijkt het immens groot en voel je het, maar eenmaal gewend merk je er nog weinig van.

PINK

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 11:20

Prijs is inderdaad flink hoog, maar je krijgt daar wel iets voor terug.
Hier gaat het beugel avontuur over twee weken beginnen. Ik krijg drie beugels in totaal. :') Dag centjes! Haha, ach het is voor een goed doel. Eindelijk weer een mooi gebit! Dus laat je echt niet tegenhouden en bel naar de ortho!

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 11:27

Het spalkje is alleen irritant omdat er af en toe eten achter blijft zitten. Je leert dus wel altijd iets van een tandenstoker bij je te hebben := Oh, en heel sporadisch zal 'ie los kunnen schieten en moet je op tijd weer langs, want als je te lang wacht gaan je tanden weer wandelen en krijg je bijvoorbeeld n spleetje O:)

Maar dat spalkje merk je echt niet meer na een paar weken hoor. En als dat ervoor zorgt dat mn tanden netjes blijven staan...

Mijn kies die dus al mn hele leven lekker is blijven zitten waar ie zat, is nu ineens heel hard aan het omhoog komen. Hij is nu op 1 plekje al door het tandvlees, terwijl ik pas over 1,5 week de beugell krijg die plaats moet maken zodat ie er tussen kan := Vanmiddag misscien de tandarts maar even bellen :=