Uitstellen
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Uitstellen
Barbabientje schreef:haha, voor zover ik zie reageren we ongeveer in dezelfde topics, dus veel verschil zal er niet in zitten.. Ik moet helaas over een half uur alweer richting mijn werk , dus dan komt er van dat projectverslag ook weinig
Bowen schreef:Talent is voor 95% de wil om ergens keihard voor te werken
Joolien schreef:Kijk naar Max Verstappen. Hoe kan een jonge gast op zo'n leeftijd al zo goed zijn? Naast doorzettingsvermogen, ervaring en de wil zit daar toch ook een zooi talent bij hoor.
Ik zou hem dolgraag een keer neurologisch willen onderzoeken. Wat doen zijn hersenen als hij in een raceauto rijdt anders dan bijv mijn hersenen wanneer ik in een raceauto rijdt.
Bowen schreef:Talent is voor 95% de wil om ergens keihard voor te werken en 5% geluk.
.. daarnaast heb ik niet het vermogen om een toppaard aan te schaffen, ik heb geen geld om toplessen te nemen, ik ben reeds 37, ik heb geen ingang in de paardenwereld. ik heb ook de fijne motoriek niet, noch de bouw die echt hoge dressuur mogelijk zou maken. sallandval schreef:Joolien schreef:Kijk naar Max Verstappen. Hoe kan een jonge gast op zo'n leeftijd al zo goed zijn? Naast doorzettingsvermogen, ervaring en de wil zit daar toch ook een zooi talent bij hoor.
Ik zou hem dolgraag een keer neurologisch willen onderzoeken. Wat doen zijn hersenen als hij in een raceauto rijdt anders dan bijv mijn hersenen wanneer ik in een raceauto rijdt.
Dan weet je alleen nog niet zo veel, want je kunt er geen één-eiige tweeling-Max naast leggen (die nooit gereden heeft) om te vergelijken.
Talent heeft ook met persoonlijkheid en temperament te maken. Extraverte mensen ontwikkelen andere dingen dat introverte bijvoorbeeld.
Dani schreef:Ik denk dus dat talent samengaat met wat jij schrijft. Het talent of de aanleg om ergens héél goed in te worden, de training om die aanleg maximaal te benutten, en het geluk dat je daar ook de mogelijkheden toe krijgt.
Dan is het compleet toch?
sallandval schreef:[ Video ]
upendo schreef:Ha, leuk!![]()
Ik loop stage op Feniks Talent, een dagopvang voor hoogbegaafde jongeren die uitgevallen zijn op de middelbare school. Vanuit daar kan ik zeggen, ja, talent bestaat.
Maar om even een mooie quote te gebruiken van iemand die een van onze lezingen heeft bezocht;
"Talent is een soort lift die jou naar een etage brengt waar anderen met de trap naar toe moeten. Vanaf daar merk je dat de lift stuk is en dat je niet gewend bent om trap te lopen."
Met andere woorden, ook als je talent hebt moet je knetterhard werken om te komen tot het beste resultaat van waar jij goed in bent.
.. ik heb realiteitszin en heb een andere trap gekozen
elenaMM77 schreef:Nee, talent heeft niet met persoonlijkheid en temperament te maken.. temperament en persoonlijkheid bepalen mede of je je talent weet te verzilveren in succes.