Meer Bokkers met een (bijna) onmogelijke spijkerbroekmaat?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 07:35

Britta31 schreef:
Maar als de broek te lang is kan de broek toch korter gemaakt worden.

Kan, maar date is echt lelijk :\ het stuk waar de knie dan hoort te zitten, zit dan halverwege je schenen :')

switt

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 07:36

Hannanas schreef:
27/34 heeft de h&m hoor!

Helaas niet... ik heb zelf ook 26/34 of 27/34 en h&m heeft die echt niet. Maar toch niet veel problemen met broeken, zarah, only en vero moda heeft die maat wel. Verder alle duurdere merken zoals g star en levi.

succes met de zoektocht TS, broeken kopen is nooit leuk!

ilayda

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 07:38

Bij de Primark heb je die maten genoeg en een spijkerbroek kost daar max. 12 euro ofzo.

marijedublin

Re: Meer Bokkers met een (bijna) onmogelijke spijkerbroekmaat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 07:58

Moeilijke maten? Ik vind het nog best meevallen..

Ik heb maat 28/36 en soms zelf 28/38. Nou dat vindt je niet in een gewone winkel hoor! :+

Ik koop altijd mijn broeken bij Pretty Tall. Zit in Apeldoorn en daar kan ik echt inslaan!

Chasingmood

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 11:03

verootjoo schreef:
Britta31 schreef:
Maar als de broek te lang is kan de broek toch korter gemaakt worden.

Kan, maar date is echt lelijk :\ het stuk waar de knie dan hoort te zitten, zit dan halverwege je schenen :')

Ik heb dus de ''kniestukken'' halverwegen mn dijbeen zitten -O-

_mexx_lady_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 11:25

26/34 en 27/34 is goed te vinden hoor!
Heb zelf 27/34 of 28/34 en ik kan vaak slagen bij only, vero moda. Kosten ongeveer 30-50 euro.

Ook in de Primark heb je kleine maatjes en lengtemaat long, die zijn echt wel lang genoeg ( zitten ongeveer tussen 34 en 36 in ) en kosten geen drol. Zitten genoeg nette broeken tussen als je een beetje zoekt daar.

karlli

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 11:28

Hier meestal 27/36. Ik ga ondanks mijn studentenbudget meestal voor de wat duurdere broeken, dan maar wat minder.
Op een aantal zomerbroeken (geen jeans) na ;)

PollyPancake

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 11:32

Ik heb ook rotmaat, al ben ik niet lang en dun, maar klein en stevig. Eerder was ik ook minstens 60 euro voor een broek kwijt, maar nu heb ik Takko ontdekt. Daar kun je je wijdtemaat en lengtemaat ook apart bepalen en als een broek daar 30 euro kost heb je een dure. Ze gaan ook lang mee vind ik zelf. Mijn broeken gaan altijd kapot aan de binnenkant van mijn bovenbeen, maar die van Takko houden het lang vol. Ik weet niet of ze jou maat ook hebben, maar het is het proberen waard.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 11:35

Ik heb nog nooit één passende spijkerbroek gehad, zeker de goedkopere merken niet. Mijn oplossing is de New Yorker en een handige moeder! Zit iets redelijk? Dan maakt mam het goed passend.

hendrika93

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 11:41

ik heb maat 30/38 Heb nog maar 1 winkel gevonden waar ik die broeken haal. Maar wel duur natuurlijk

haffiefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 11:42

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 11:51

Ga toch zeker geen broeken kopen bij Primark
Twee keer wassen en je kledingstuk is weg. Liever wat duurders maar dan wel gelijk wat goeds. :P

chamion
Huisheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 12:02

O wat een probleem om goede spijkerbroeken voor mij te kopen. Niet alleen qua lengte maar ook qua aansluiting in de rug. Ik heb namelijk een grote maat (voor nu nog) en qua spijkerbroeken zit ik op maar 52/54. Maar dan sluiten ze niet aan in mijn rug (lees je kan 3 handen kwijt in de lengte voordat je bij mijn rug bent)

Of als ze wel aansluiten aan mijn rug zit de broek te strak rondom mijn bovenbenen.
Of als dat alles goed is, is de broek te kort in lengte.

Echter vroeger had ik dit probleem niet, moeders is handig met kleding maken. Maar die heeft er nu geen tijd meer voor en daardoor zit ik nu met broekproblemen.

De goedkoopste spijkerbroek zit ik op 80/100 euro. Gelukkig kan ik ze maken als ze kapot gaan waardoor ik er wel iets langer mee doe, maar dan alsnog is dat flink aan de prijs. Hoewel ik graag via internet bestel (wegens het gemak van thuis passen) kom ik vaak tegen dat grotere maten flink duurder zijn, er niet goed vergroot is (gewoon over 10 cm erbij gezet zonder aan figuur te denken) of je moet kosten betalen bij terugsturen en andere maat bestellen. Aangezien ook hier het budget erg krap is geef ik liever 100% van het gereserveerde bedrag uit aan de broek dan 20% te moeten bewaren voor verzendkosten enz.

nontie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 12:03

Erin schreef:
Waar kopen jullie je broeken?

Het begint bij mij echt een probleem te worden, voor goede broeken betaal ik al gauw 50-80 euro, wat een beetje te veel is voor mijn kleedgeldbudget ;).
Ik heb maat 26/34 of 27/34, verschilt per broek...

Ik heb dezelfde maat, standaard 36 van de H&M past vaak wel, maar ook vaak weer te kort, dus dat wordt dan of hoge laarzen aan of mijn enkels laten creperen in de kou met all stars...

_mexx_lady_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 13:10

Poiuytrewq schreef:
Twee keer wassen en je kledingstuk is weg. Liever wat duurders maar dan wel gelijk wat goeds. :P

Dan wil ik wel weten hoe jij je broeken wast? Heb 2 broeken daar weg, beide nog geen 15 euro. Eentje is al dik een jaar oud en veel gedragen, andere een paar maanden en nu voor de 5de keer aan en ik heb nog altijd een broek rond mijn kont hoor :+
Het is maar net hoe je ze behandeld en wast. Op 30 graden, standaard programma gaan ze goed mee

ilayda

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 07:59

Poiuytrewq schreef:

Nou dat is misschien bij de truitjes zo. Maar mijn broeken zijn nog allemaal heel. En zitten ook nog eens een stuk lekkerder. Heb nu een stapel met dure broeken in mijn kast van 120 euro per stuk, maar die blijven daar lekker liggen.

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 08:05

Ik koop bij Bon Prix mijn spijker broeken. Kosten weinig en zitten heerlijk.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 13:01

switt schreef:
Hannanas schreef:
27/34 heeft de h&m hoor!

Helaas niet... ik heb zelf ook 26/34 of 27/34 en h&m heeft die echt niet. Maar toch niet veel problemen met broeken, zarah, only en vero moda heeft die maat wel. Verder alle duurdere merken zoals g star en levi.

succes met de zoektocht TS, broeken kopen is nooit leuk!

Ik heb er toch echt twee van in de kast liggen. Ze hebben ze wel degelijk.

litilaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 16:41

Pretty tall in Apeldoorn (winkelcentrum de eglantier) heeft echt alle mogelijke lange maten.

NoorW

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 16:49

Lange smalle broeken zijn er inderdaad maar weinig. Ik heb zelf ook 26 of 27/34. Soms zijn er broeken die goed zijn, maar vaak zijn ze gewoon te kort als ze strak genoeg zitten of veel te los als ze lang genoeg zijn.