Edit en ze vergoeden de kwartaal kosten, als je bv in een achterstandswijk woont krijgt de huisarts meer geld voor je
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Leffroi schreef:Ik wil mijn (werkende) leven niet beginnen met een schuld. Ik heb al een mega studieschuld waar ik mee kan leven, maar om op mijn gewone rekening ook een schuld op te bouwen, of überhaupt een schuld opbouwen zie ik echt niet zitten. Ik betaal me al blauw aan de zorgpremie zelf en dan wordt er nog niets vergoed. Het is dat een zorgverzekering verplicht is, maar anders had ik het wel geweten!
, onderzoeken zijn duur. Nagini schreef:Leffroi schreef:Ik wil mijn (werkende) leven niet beginnen met een schuld. Ik heb al een mega studieschuld waar ik mee kan leven, maar om op mijn gewone rekening ook een schuld op te bouwen, of überhaupt een schuld opbouwen zie ik echt niet zitten. Ik betaal me al blauw aan de zorgpremie zelf en dan wordt er nog niets vergoed. Het is dat een zorgverzekering verplicht is, maar anders had ik het wel geweten!
Tja, als je niet naar de dokter gaat om een paar centen uit te besparen wie weet hoelang dat leven is. Klinkt nogal grim en luguber.. maar je zou de eerste niet zijn.
kohtje schreef:Ik kan me niet voor stellen dat mensen geen potje hebben van zeg 400 euro. Dan maar tijdelijk een bij baantje .

Nagini schreef:Leffroi schreef:Ik wil mijn (werkende) leven niet beginnen met een schuld. Ik heb al een mega studieschuld waar ik mee kan leven, maar om op mijn gewone rekening ook een schuld op te bouwen, of überhaupt een schuld opbouwen zie ik echt niet zitten. Ik betaal me al blauw aan de zorgpremie zelf en dan wordt er nog niets vergoed. Het is dat een zorgverzekering verplicht is, maar anders had ik het wel geweten!
Tja, als je niet naar de dokter gaat om een paar centen uit te besparen wie weet hoelang dat leven is. Klinkt nogal grim en luguber.. maar je zou de eerste niet zijn.
@Tiwi;1969; tandartsverzekering niet zo'n zin? Ik heb geen rot gebit hoor.. maar toch af en toe gaatjes.. zwak gebit misschien. Tandsteen verwijderen vind ik ook wel prettig overigens en polijsten..
Wacht dan maar tot dat gaatje dat je niet wist dat je had verandert in een wortelkanaalbehandeling.. of een kroon. Dan begin maar eens met betalen, zonder verzekering.
Heb je de gemiddelde Engelsman eens bekeken qua gebit? Dat gebeurt er met je als je geen tandartsverzekering hebt of alles moet betalen.
Leffroi schreef:Vorig jaar heb ik 'noodgedwongen' een operatie moeten ondergaan. Bam, weg eigen risico, geld dat ik niet heb en maar met moeite kan afbetalen. Eigenlijk is een tweede operatie nodig, maar ik heb simpelweg het geld niet voor het eigen risico. Toch maar medicijnen gekregen, maar ook hier krijg ik weer rekeningen van binnen. Dan maar geen medicijnen.
Maarja, mijn eigen risico voor dit jaar ben ik ook al kwijt door spoedeisende hulp en ct-scan. Dat zal ook wel niet goedkoop zijn vrees ik en ik huiver nu al voor die rekening!
Als ze nu ook nog eens de huisarts 'eruit gooien', zie ik geen dokter weer in mijn leven, tenzij ik een goed betaalde baan krijg. Ben echt geen watje en ging al bijna nooit naar de huisarts, maar die drempel wordt stukken groter als ik wel eens moet. Belachelijk!
. Christiene schreef:Leffroi schreef:Vorig jaar heb ik 'noodgedwongen' een operatie moeten ondergaan. Bam, weg eigen risico, geld dat ik niet heb en maar met moeite kan afbetalen. Eigenlijk is een tweede operatie nodig, maar ik heb simpelweg het geld niet voor het eigen risico. Toch maar medicijnen gekregen, maar ook hier krijg ik weer rekeningen van binnen. Dan maar geen medicijnen.
Maarja, mijn eigen risico voor dit jaar ben ik ook al kwijt door spoedeisende hulp en ct-scan. Dat zal ook wel niet goedkoop zijn vrees ik en ik huiver nu al voor die rekening!
Als ze nu ook nog eens de huisarts 'eruit gooien', zie ik geen dokter weer in mijn leven, tenzij ik een goed betaalde baan krijg. Ben echt geen watje en ging al bijna nooit naar de huisarts, maar die drempel wordt stukken groter als ik wel eens moet. Belachelijk!
Als je dit jaar je eigen risico al hebt gehad' word die operatie toch gewoon vergoed de tweede operatie kan dan dit jaar... je hoeft dan niet weer je eigen risico te betalen?omdat het al op is
Gelukkig zit ik zelf niet in jou sitiuatie zolang ik nog gezond blijf heb ik niet zon probleem maar het is wel hoog bedrag dat eigen risico.
Gianti schreef:kohtje schreef:Ik kan me niet voor stellen dat mensen geen potje hebben van zeg 400 euro. Dan maar tijdelijk een bij baantje .
Tsja naast een fulltime studie werk ik al veel.. Maar met 6,60 per uur schiet het niet op.. Moet ik dan nog een baan erbij nemen?
tita schreef:Leffroi schreef:Moeten je ouders de financiele last wel kunnen dragen Tita
Dan moet je niet aan kinderen beginnen, daar ben ik stellig in.
Volwassen mensen moeten een potje hebben van paar honderd euro.