Zoveelste laptop topic..

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

_Balou

Re: Zoveelste laptop topic..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-15 15:41

Nog even nagevraagd, de max is 550, mss scheelt dat nog wat.. ^^

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 18:36

Wat wil je precies met de laptop doen? Lijkt me wel belangrijk in je keuze. Als jij af en toe eens photoshop gebruikt, dan is dat al wat anders dan dagelijks meerdere uren.

15.6 inch is een mooi formaat. Absoluut niet te groot en je sjouwt je echt geen breuk. Valt reuze mee. Mijn 15.6 inch laptop neem ik mee in een schoudertas of rugzakje en heb eigenlijk nooit last. Let wel op het gewicht van de laptop, mijn laptop weegt maar 2.5kg. Sommige wegen al gauw 3 tot 3.5kg :=

En om heer eerlijk te zijn.. Voor 500 - 550 euro koop je tegenwoordig bijna geen degelijke laptop meer :n Natuurlijk zijn ze prima voor die prijs, maar verwacht er niet veel van hoor. Een echt goede laptop zul je toch echt meer richting 700 euro gaan.

xxlinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 18:50

_Balou schreef:
Ja, die had ik weggehaald omdat er bij stond "Spelen van eenvoudige games zoals Angry Birds."..

Maar dit is m, misschien hebben mensen hier ervaring mee?

http://www.laptopshop.nl/product/521164 ... ifications

deze laptop heb ik (en ik typ er nu mee (a))
Hij is heel fijn, prijs kwaliteit verhouding zeer goed. Alleen leen om elke keer mee naar school te slepen is hij wel redelijk aan de zware kant. Ik doe het wel en het kan wel, maar ik zou zelf een kleiner model aanraden.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 20:26

Ik zou ook voor een tweedehands 15 inch macbook gaan.
Ze zijn gewoon heerlijk snel, gebruiksvriendelijk, degelijk en heel waardevast.
Deze ligt in jouw prijsklasse: http://leapp.nl/macbook/macbook-pro-15-c2d-2-2-9.html
Maar via marktplaats vind je ook nog goedkopere macbooks.

_Balou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-15 23:03

Oke en wat zijn nou dé redenen om voor een mac te gaan? Is die processor ook beter?

Sannens

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 23:14

_Balou schreef:
Oke en wat zijn nou dé redenen om voor een mac te gaan? Is die processor ook beter?

De redenen om voor een Mac te gaan, zijn zeker niet de redenen om voor een tweedehands Mac te gaan. Die tweedehands mac heeft maar een slechte processor, weinig werkgeheugen en is ook nog eens gewoon oud. Daarnaast heeft het maar weinig geheugen.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 07:00

De voornaamste reden is het besturingssysteem. Mac draait veel lichter en stabieler dan windows. Windows 8 gebruikt zelf al 4 gb zonder dat je programma's open hebt staan, terwijl dat bij osx maar de helft is. Een mac zal nooit vastlopen.
Een mac is niet voor niks zo waardevast. Ze gaan gewoon vele malen langer mee dan windows computers.
Verder is de hardware en behuizing gewoon heel slim ingedeeld, waardoor er meer hardware en een betere batterij in een kleinere behuizing past.. er is ook heel veel geld en tijd in het design gestopt.. En ik vind het gewoon heerlijk werken.
Ik heb een imac van 2011, maar die is nog als nieuw terwijl ik vroeger continu bezig was met het oplossen van problemen en opnieuw installeren van windows.. Once you go mac you never go back :D

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 09:09

Tja... mijn vriend heeft een vrij moderne mac, maar die heeft meer problemen dan ik met mijn Asus van 2011. Dus dat is ook maar net hoe het uitkomt.

xHaithi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 09:57

'Een mac zal nooit vastlopen'. Grappig dan dat mijn 4 jaar oude Dell de Mac van een klasgenoot eruit liep bij het basisgebruik van photoshop omdat de Mac telkens vastliep en de mijne braaf zijn werk deed (dat ding was hoogstens 2,5 jaar oud). Tijdens diezelfde projectweken een andere gloednieuwe Mac die besloot ermee te kappen en op zwart ging. Die hebben ze gelukkig met een boel gedoe weer aan de praat gekregen geloof ik maar die klasgenoot was gelijk genezen van Mac.

Daarnaast even ter info dat mijn windows 7 zelden tot nooit vastloopt. Mijn Windows 8 is tot nu toe 1 keer onverklaarbaar vastgelopen in zo'n 6 maanden en dat heeft hij zelf opgelost. En Windows 8 gebruikt geen 4 gig aan RAM maar maar 1 (32 bit) of 2 (64 bit) gig volgens de officiële microsoftwebsite (en dit kan ik beamen als ik naar mijn geheugenverbruik kijk).

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 10:16

Dat zijn dan toch echt uitzonderingen.
In de grafische wereld waarin ik zit werkt echt iedereen met mac, altijd zonder problemen. Op school hadden veel mensen een macbook, veel macs van school zelf ook, en nooit problemen mee.
Een paar jaren geleden moest ik als grafisch ontwerper een tijdje met windows 7 werken, nou dat was echt een hel.. Bleef regelmatig vasthangen en dan moest je opnieuw beginnen.. En al die rechten.. Voor alles moet een programma worden gedownload.. Ik kon niet eens fonts installeren :') constant crtl-alt-del nodig.. mijn eigen windows computers moest ik minstens elk jaar compleet formatteren en opnieuw installeren.. Die kon het gewoon echt niet aan wat ik er allemaal mee wilde. En nu.. héérlijk! Ik heb al 4 jaar niks meer hoeven te herstellen of wat dan ook, het werkt gewoon!
Nu hebben ik en vriendlief beide een mac, mijn ouders, twee tantes, en niemand heeft meer problemen met de computers, terwijl ik vroeger bij mij ouders en tante zó vaak langs moest gaan om problemen op te lossen met windows..
Ik kan met mijn i5 met 4GB werkgeheugen zonder problemen Photoshop, Illustrator, Indesign, Acrobat, Firefox en meer tegelijk draaien.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 10:31

Maar als grafisch ontwerper werken is nogal wat anders als wat TS ermee gaat doen.

xHaithi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 10:40

Tsja 8nnemiek, dan had jij ook een uitzondering toen want dat hebben mijn laptops echt nog nooit gedaan, ook niet dat ding van nu bijna 4,5 jaar oud. Je stelling blijft alsnog gewoon foutief, mac loopt niet 'nooit vast', dat is gewoon niet waar. In andere topics kwam trouwens vaker naar voren dat sommige mensen al met vastlopende en tegenstribbelende macs gewerkt hadden. Allemaal uitzonderingen dan. En wat jij allemaal tegelijk open kan kan ik eveneens open op datzelfde "oude" ding van nu 6GB maar tot nog geen jaar geleden 4GB RAM. Ik snap nooit zo dat mensen dat als maatstaf houden voor de degelijkheid van een laptop want elke normale laptop zou meer zaken naast elkaar moeten kunnen draaien op een normale manier. Tenzij je voor een echte budgetlaptop gaat.

Het kan me echt niet schelen dat eender wie wat dan ook aanprijst in laptoptopics maar dat verbloemen van Mac en foute info meegeven (zowel over mac als windows) vind ik niet kunnen. Zeker niet omdat veel TSen zelf minder verstand hebben van de zaak en dergelijke beweringen voor waarheid aannemen en daarop dan ook hun aankoop baseren (die makkelijk zo'n 1000 euro kan schelen!).

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 12:05

Een mac kan gewoon nooit helemaal vastlopen. Daar is hij tegen beschermd. Als een windows computer totaal vast loopt dan moet je de stekker eruit trekken of de schakelaar uit zetten.
Bij een mac kun je bij een vastgelopen programma altijd via het dock geforceerd afsluiten, en als het hele scherm vast blijft hangen dan kun je de mac geforceerd afsluiten door de startknop even in te houden. Dan sluit hij eerst alle lopende programma's geforceerd af en dan osx, waardoor je veel minder kans hebt op schade of gegevensverlies.

_Balou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-15 12:10

Oke thanks allemaal maar die mac in de link word m dus niet en verder zijn ze te duur :+

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 12:12

Die in de link is ook al uitverkocht zie ik. Die stond gisteren nog online voor 530 euro. Maar ze gaan echt hard over de toonbank.

Gracezellaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 12:13

Ik raad je een 13 inch laptop aan. Ik heb zelf altijd een 17 inch laptop meegesjouwd, maar ben overgestapt naar een 13 inch. Ik heb zelf nog geen last gehad van een te klein scherm oid. Mijn oude laptop was "slechts" 2,5 kg, maar zelfs dat vond ik eigenlijk al zwaar. Mijn nieuwe is 1,5 kg, wat een verlichting :) Ik heb zelf een acer aspire v3. Ze zijn er in verschillende uitvoeringen. Er zit er vast wel een bij waar je iets aan hebt. Ook binnen je marge van 550.

_Balou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-15 12:17

Ik zie inderdaad veel Acers die t wel zouden kunnen zijn! Maar lees ook veel negatieve dingen over Acer..

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 12:29

inochiyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 12:59

je moet ook geen appels en peren vergelijken. Een 1500€ kostende macbook vergelijken met een 500 kostende window laptop gaat echt niet. het grootste deel van de windowslaptops zijn goedkope toestellen.
Je krijgt wat je betaald. je vergelijkt ook geen volkswagen golf met een porche

Citaat:
Windows 8 gebruikt zelf al 4 gb zonder dat je programma's open hebt staan, terwijl dat bij osx maar de helft is. Een mac zal nooit vastlopen.

Ook dit klopt van geen kanten, ik zit momenteel op 2,5Gb met een hele hoop programmas die open staan.
4gb is voor de meeste mensen meer dan genoeg, tenzij je echt zware foto of videobewerking-sprogrammas gaat draaien of zware games speelt.
Een pc draait zo goed of je er zelf voor zorgt. Zo goed als alle problemen met pc's zijn door onkunde van de gebruiker. freeware downloaden die extra rommel installeert die men nooit afvinkt is een van de vele voorbeelden...

_Balou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-15 14:00

Amaris schreef:

Die ziet er goed uit!!

Die voldoet iig aan

-Grootte
-Dvd speler
-Processor

En 500gb HDD en 4 Gb RAM is al heel aardig, toch?

1366 x 768 pixels is niet heel erg veel of wel? Maar dat maakt me opzich ook niet echt uit, het beeld zal vast wel gewoon mooi zijn.

Wat vinden jullie van de rest van de specificaties?

Heb je trouwens in Windows 8 nog wel gewoon documenten e.d zoals in Windows 7?

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 14:35

_Balou schreef:
Heb je trouwens in Windows 8 nog wel gewoon documenten e.d zoals in Windows 7?

Jahoor :)

Ik gebruik zelf de bureaublad versie van windows 8, dan is het bijna hetzelfde :P

Abracadabra9

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 15:36

TS, ik heb zelf laatst een 14" Asus laptop gekocht met een i5 processor en ben er dik tevreden mee! Ongeveer dezelfde prijsklasse als jij. Ik neem hem dagelijks mee naar school in een 13" sleeve (ja, hoe dan..) van de flying tiger a €7 en dit gaat perfect. Hij is niet te zwaar, niet te groot en past perfect in mn kleine schoudertas :) Hoe de laptop met zwaardere programma's is weet ik niet, maar dit kan hij prima aan volgens mij. Ik heb er behoorlijk wat documenten en foto's op staan en dit gaat prima, vastlopen is nog nooit aan de orde geweest :) Accuduur is prima, als ik hem opgeladen mee neem kan ik er 2 college's mee doen incl. facebooken etc. tussendoor. Ik heb deze trouwens: http://m.mycom.nl/catalog/laptops/lapto ... 1la-wx176h

_Balou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-15 16:32

Amburtjoz schreef:
TS, ik heb zelf laatst een 14" Asus laptop gekocht met een i5 processor en ben er dik tevreden mee! Ongeveer dezelfde prijsklasse als jij. Ik neem hem dagelijks mee naar school in een 13" sleeve (ja, hoe dan..) van de flying tiger a €7 en dit gaat perfect. Hij is niet te zwaar, niet te groot en past perfect in mn kleine schoudertas :) Hoe de laptop met zwaardere programma's is weet ik niet, maar dit kan hij prima aan volgens mij. Ik heb er behoorlijk wat documenten en foto's op staan en dit gaat prima, vastlopen is nog nooit aan de orde geweest :) Accuduur is prima, als ik hem opgeladen mee neem kan ik er 2 college's mee doen incl. facebooken etc. tussendoor. Ik heb deze trouwens: http://m.mycom.nl/catalog/laptops/lapto ... 1la-wx176h

Volgens mij is die niet meer leverbaar op internet.. Waar heb jij m gekocht?

xHaithi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 17:39

Ik vond deze eventueel nog voor je TS. Ik weet wel niet hoe lang de aanbieding nog duurt, anders wordt hij duurder natuurlijk. De zwarte versie is wel standaard goedkoper.

http://www.laptopshop.nl/product/555399 ... 40290.html

Hier heb je 8GB RAM in, een i5-processor (dezelfde als in de laptop van Amburtjoz) en een mooie grote harde schijf. Een ander fijn aspect is de resolutie van 1920 x 1080. Ik werk momenteel zelf op een 15 inch met dergelijke resolutie en het fijnst is dat je wat meer ruimte hebt zeg maar, bv op je bureaublad of in de interface wanneer je spelletjes speelt (al is dit niet zo van toepassing op jou geloof ik). Daarnaast is de beeldkwaliteit beter met een hogere resolutie, scherper, mooier om naar te kijken zeg maar. Persoonlijk is dat voor mij een iets minder belangrijk punt maar het is zeker niet onprettig.

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 17:46

Ik heb voor mijn dochter een laptop gekocht bij http://www.business-care.nl die hebben vaak heel scherpe aanbiedingen van zakelijke laptops, die zijn over het algemeen degelijker gebouwd dan de consumenten laptops en kunnen dus beter tegen een stootje.
Erg handig als de laptop mee moet naar school.