scooter kopen, maar welke?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

future_vet

Re: scooter kopen, maar welke?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 08:22

Ik heb 2 Chinese scooters gehad. Voor wat ze kosten veel plezier van gehad en eigenlijk nooit problemen. De eerste ruim 25.000 kilometer mee gereden en toen vond ik het tijd voor een Nieuwe. Die heeft nu pas 900 op de teller staan.

Rosie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 09:31

Ik heb een Sym Fiddle 2 uit 2009 en wat ben ik er blij mee :) heeft me nog nooit laten staan! Staat nu iets van 11.000 km op. Pak hem bijna elke dag. Trekt lekker snel op, is zuinig, bijna geen onderhoud aan. Hij moet met 12.000 weer voor een beurt maar ik laat hem sowieso elk jaar voor de winter nog even nakijken voor mijn eigen geruststelling.
Ik zou eigenlijk wel een auto willen maar het gemak van mijn scooter kan ik niet missen haha. Hoef nog niet echt vaak ver buiten de stad te wezen dus ik hou hem nog lekker aan.. ideaal, cross overal heen en je dropt hem gewoon op de stoep. Niks geen gezeur met parkeerplekken enzo.. heerlijk :D

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-15 10:12

*\o/* thanks voor de reacties.

En waar hebben jullie je tweedehands 'scooter gekocht? Is marktplaats 'veilig'?

Syb_sem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 10:25

Ik heb een sym symphony scooter. Het is een viertakt en ik heb mijn varioring eruit laten halen. Hierdoor loopt hij iets harder maar ook veel zuiniger omdat hij constanter loopt. Ik heb hiervoor een aprilia sonic gehad en het was de beste keus geweest om over te stappen naar de symphony. De symphony heeft namelijk grote wielen en is de enige met deze wielgrootte. Hij brengt zo veel comfort met zich mee. Ik rijd minimaal 1x in de week van bodegraven naar zevenhuizen en 2x in de week van bodegraven naar de meije en meerdere keren naar woerden voor de paarden en in het weekeind naar alphen aan den rijn voor mijn vriend. Ik moet ongeveer na 5 a 6 dagen tanken maar ik tank hem dan met een liter of 6. Mijn scooter loopt ongeveer 60/65 maar dat rijd ik niet vaak. Ik heb mijn scooter overigens nieuw gekocht dus ik weet verder niks over kmstanden

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 10:28

Na jaren op goedkope tweedehands brommers/scooters gereden te hebben.
Was ik het zat en heb ik een nieuwe kymco agillty gekocht. Wat een drama ding was dat.
Ik had geen mogelijkheid om hem s'nachts binnen te zetten. En hij stond dus altijd buiten wel onder afdak en beschut. Elke winter als het een beetje gevroren had startte dat klote ding niet. Hij werd netjes elk halfjaar / jaar weg gebracht voor een beurt. Ben bij verschillende monteurs geweest met het start probreem. Elke keer wat er weer wat anders afgesteld of een ander dingentje erin. Nu is hij anderhalf jaar geleden gestolen. Ik heb even gevloekt en getierd. Maar stiekem ook blij dat ik er vanaf was. Ik heb nu een Yamaha Neos. Ding start altijd, loopt als een zonnetje en is alweer 10 jaar oud (heb ik tweedehands gekocht).

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-15 10:39

Ik wil in ieder geval geen scooter die te hard gaat.. :D tegenwoordig krijg je meteen een wokmelding aan je kont als ze te hard lopen. Dat wordt me te duur. Plus dat je een maand niet kan rijden door de herkeuring.

future_vet

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 11:01

gekvanfleur schreef:
Ik wil in ieder geval geen scooter die te hard gaat.. :D tegenwoordig krijg je meteen een wokmelding aan je kont als ze te hard lopen. Dat wordt me te duur. Plus dat je een maand niet kan rijden door de herkeuring.

Waarom zou je een scooter nemen die te hard rijdt? Haal dan je motorbewijs en neem een motor.

Ik vind 50 hard zat. :)

Keell94

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 14:15

gekvanfleur schreef:
*\o/* thanks voor de reacties.

En waar hebben jullie je tweedehands 'scooter gekocht? Is marktplaats 'veilig'?

ik heb er een aantal van marktplaats, goede scooters gehad maar ook andermans elende gekocht. Kijk goed naar de prijs kwaliteits verhouding en neem het liefst iemand mee die er verstand van heeft. Mijn laatste scooter heb ik 2e hands bij een scooter winkel gekocht en nooit problemen mee gehad, en nu dus een nieuwe uit de winkel.

Heb 3 aeroxen gehad en alle 3 ellende en na 2 maanden kapot, een piaggio zip 2e hands (prima scooter) jaar mee gereden toen gestolen en daarna kon ik hem ook afschrijven omdat degene die hem gejat had helemaal heeft afgerosst. Mijn kymco vitality ook via marktplaats en 3 jaar plezier van gehad zonder problemen en stond al op 35.000 toen

_Ekenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 14:22

future_vet schreef:
gekvanfleur schreef:

Waarom zou je een scooter nemen die te hard rijdt? Haal dan je motorbewijs en neem een motor.

Ik vind 50 hard zat. :)

Volgens mij zegt TS dat ze juist geen scooter wilt die te hard gaat. ;-)