Mijn verwoording is niet altijd even goed
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
). BeSen schreef:Wat als:
Ik havo af maak
Ik gewoon een 'normale' (nou ja niet dieren) opleiding ga doen op hbo
En ik dan hem gewoon peer en naar zuid Afrika ga voor een paar maanden om daar met dieren te werken.
Klinkt simpel maar zou dat mogelijk zijn denken jullie?
Cinderella schreef:Ja hoor, mensen die adviseren om even de opleiding dierengeneeskunde te volgen, hebben er weinig verstand van denk ik.
Om namelijk toegelaten te worden tot die opleiding moet je van goede huize komen. Het is een zware loting. Universiteit Utrecht is namelijk de enige universiteit die deze opleiding aanbiedt.
Ze kiezen de beste van de beste en dat kunnen ze, want er zijn altijd ontzettend veel aanmeldingen.
Ik denk dat het dan al in je nadeel werkt dat je een havo diploma hebt en alleen een hbo propedeuse gehaald hebt.
Dan moet je ook nog eens jaren lang dus een ontzettend zware opleiding volgen en dan moet je daarna nog hopen om ergens aan de bak te kunnen..
Niet doen dus.
Dierenopleiding is gewoon veel MBO.
Dan moet je keuzes maken.
Doen wat je hart zegt en een lagere opleiding volgen dan je kan.
Of voor iets totaal anders gaan kiezen op het HBO.
In dat geval kun je best eens kijken welke programma's worden aangeboden in Afrika. BeSen schreef:Wat als:
Ik havo af maak
En ik dan hem gewoon peer en naar zuid Afrika ga voor een paar maanden om daar met dieren te werken.

Xjewillemijn schreef:er zijn ook organisatie's zoals travel active die reizen organiseren
waarbij je hebt met het verzorgen van wilde, gewonde dieren,
misschien is het leuk om eerst zoiets te doen om te kijken of dat
iets is wat je de rest van je leven wilt doen
Cinderella schreef:Ja hoor, mensen die adviseren om even de opleiding dierengeneeskunde te volgen, hebben er weinig verstand van denk ik.
Om namelijk toegelaten te worden tot die opleiding moet je van goede huize komen. Het is een zware loting. Universiteit Utrecht is namelijk de enige universiteit die deze opleiding aanbiedt.
Ze kiezen de beste van de beste en dat kunnen ze, want er zijn altijd ontzettend veel aanmeldingen.
Ik denk dat het dan al in je nadeel werkt dat je een havo diploma hebt en alleen een hbo propedeuse gehaald hebt.
Dan moet je ook nog eens jaren lang dus een ontzettend zware opleiding volgen en dan moet je daarna nog hopen om ergens aan de bak te kunnen..
Niet doen dus.
Dierenopleiding is gewoon veel MBO.
Dan moet je keuzes maken.
Doen wat je hart zegt en een lagere opleiding volgen dan je kan.
Of voor iets totaal anders gaan kiezen op het HBO.
huppiejuppie schreef:BeSen schreef:Wat als:
Ik havo af maak
Dat klinkt als een goed idee. Google ook eens op 'ecovolunteers'. Via die stichting kan je overal ter wereld vrijwilligerswerk (soms krijg je wel kost en inwoning) doen bij projecten voor wild- en natuurbescherming. Soms voor enkele weken, soms voor maanden. Het kan gaan om werk bij apenopvang, maar ook schildpad-eieren begraven, dolfijnen tellen, pinguins ringen en weet ik veel wat niet meer. Niet dat ik het zelf gedaan heb, maar in mijn vorige woning kreeg ik er steeds tijdschriften en ander info over, die eigenlijk voor de vorige bewoonster bedoeld was. Echt heel leuke dingen stonden daarbij.

En hoeft dit niet alleen maar bij toekomstdromen te blijven en kan je nu al een beetje beginnen met ervaring opdoen. En verder zou ik ook zeggen, doe een HBO opleiding die niets met dieren te maken heeft en waar je een beetje goede baankansen bij hebt, zodat je je tripjes naar Zuid-Afrika kan financieren