Nu het nog kan

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Lolleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 15:29

Kleed hem aan in pak en doe een 'partnerceremonie', steek jezelf in het net en pak een dag met mooi weer. Rol hem naar buiten (als hij in bed ligt) en maak er wat moois van. Al is het maar dat hij jouw hand in die van jouw vriend legt. Als dat veel voor je betekent.
Wil je op jouw trouwdag in de toekomst jouw vader 'er bij' vraag hem dan inderdaad een brief te schrijven, waarin hij je alles zegt wat hij je die dag zou willen zeggen. Evenzo met misschien de dag dat jij kinderen krijgt. Of een filmpje, (toch is een brief in zijn handschrift, i.m.o., misschien wat persoonlijker, ik vermoed dat je al foto's hebt)

Aan de andere kant, als je vader goed bij is. Hij zal zich ook realiseren dat hij dit niet mee gaat maken, maar er is zo veel wat hij niet mee gaat maken.
En dat is vreselijk pijnlijk, maar op weinig manieren in te kleden. Toch zal hij dit zelf ook weten, bedenken en er over na denken, misschien is er wel iets wat hij graag zou willen doen als je het er gewoon over hebt.
In dat geval: gooi gewoon het gesprek open, zeg wat je wil, waar je over denkt. 2 weten er meer dan een en misschien is er wel iets wat voor hem de hele situatie symboliseert / de lading dekt.

Edit: zie nu dat schrijven dus geen optie is, maargoed, misschien trekt het nog bij, misschien ook niet. En als praten moeilijk is, jouw moeder is er ook, gooi bij haar het gesprek open. Zij kent hem langer en ook vrij intens waarschijnlijk, misschien weet zij wel wat? Hij zal vast zijn dromen eens met haar besproken hebben.

Meraki

Re: Nu het nog kan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-15 19:31

Nou het gaat op en af, hij is bij.. en hij dwaalt binnen no-time ook weer af. Ik kan het ook niet heel goed omschrijven eigenlijk. het is zo op en af.

Bedankt voor de tips in ieder geval Lolleke :j
Apart is dat, door dit topic ga ik ook weer anders tegen bepaalde dingen aan kijken :')

De ingreep van morgen is in ieder geval zonder reden afgeblazen, hij wordt wel opgenomen in verband met de pijn. Overigens kijk ik er niet van op, dit is de zoveelste 'zak in de stront actie' van het ziekenhuis.

mirriezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 19:43

Veel sterkte! Hopelijk heb je wel tijd om er echt even voor en met elkaar te zijn. Er komt met een opname en van die afgeblazen dingen zoveel over je heen en naar mijn ervaring is het allemaal zo intens.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 20:15

Allereerst heel veel sterkte.
Het is vreselijk om een dierbare te verliezen.

Misschien kan je vriend 'officieel' aan je vader om je hand vragen, met een ring erbij.
Daar dan foto's van maken.
Ik denk dat gedichtje of verhaaltje schrijven lastig wordt voor je vader, zoals jij het beschrijft.