Met welk beroep wil jij een dagje meelopen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Free2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 21:43

Ik heb een jaar geleden in het kader van maatschappelijke stage een week meegeholpen op een zorgboerderij. Was ook een erg interessante ervaring. Ik ga me niet hier op oriënteren maar ben wel blij dat ik deze ervaring heb.

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 21:44

Iris82 schreef:
Daar ben ik dus wel erg benieuwd naar! Waarom verschrikkelijk? :)

Ik vond persoonlijk het werk wat huisartsen doen erg saai. De patiënten die komen hebben soms wel erg interessante verhalen, dus dat vond ik wel leuk. Maar spreekuren is slechts een heel klein deel van het huisarts zijn, de rest is administratie, telefoontjes en verwijsbrieven. Van alle beroepen vond ik de fysiotherapeut het leukste! Die patiënten komen meestal vaker, dus je kent ze dan. De afspraken zijn dan meer klets uurtjes in combinatie met fysiotherapie :P Maar assistentes, praktijkondersteuner, huisarts.. Nee ik pas. Als huisarts heb je ook niet veel pauze, alleen rond een uur of 1. Je begint om 8 uur 's morgens al en gaat door tot een uur of 5. Een huisarts heeft een ontzettend volle agenda, dus ze hebben nooit rust aan de kont.

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 21:44

obductie assistente, lijkt me super boeiend!

Free2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 21:45

WildDreams schreef:
bij de politie of een dag op de militaire kazerne of tijdens een oefening lijkt me wel heel gaaf :D

Ja zo'n dag bij het leger lijkt me ook supergaaf! Met zo'n uitrusting zo'n oefening doen of over de stormbaan rennen :D

dropveterr

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 21:47

Pff tja.. Ik heb laatst een dagje mee gelopen met een dierenarts. Omdat ik volgend jaar begin met de opleiding dierenarts assistente!

Maar verder zou ik het zo niet weten, misschien tussen de getraumatiseerde paarden, iets in die trend!

Voorstage heb ik 20 uur meegelopen bij een kinderboerderij, wel leuk trouwens! En een week op een manege waar ik al jaren kom, leuk en met de juiste mensen zeker gezellig, maar dit is niet wat ik later wil!

xJolijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 21:49

zodiacje schreef:
Ik zou wel een dagje mee willen lopen op een filmset van een grote Hollywood productie.
Ben groot film fan en lijkt mij zo interessant om te zien hoe ze dat nu allemaal maken. Wel een film met sexy acteur dan natuurlijk ;)

Hollywood is erg lastig, maar als je film/televisie leuk vind kun je in NL ook wel meelopen hoor :P
Of ga een dag figureren, vooral series hebben vaak een tekort aan (enthousiaste) figuranten :j kun je mooi een kijkje achter de schermen nemen.

Dierenarts wilde ik altijd meelopen en heb ik ook een dag gedaan :j was erg interessant! Is wel alweer jaren geleden. En ik had een beetje geluk dat we opgeroepen werden om naar een paard te gaan, wel zo leuk natuurlijk :D
Politie lijkt me wel gaaf. Een volleerd/werken restaurator (kunst) ook.

Renee_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 21:52

Ik studeer nu zelf verpleegkunde en zou daar binnen nog erg graag op de IC of ambulance meelopen. Loop nu stage op chirurgie, en mag nog een OK meekijken! Erg interessant

Verder een dagje bij de bereden politie lijkt me erg gaaf!

WildDreams

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 21:53

Free2 schreef:
WildDreams schreef:
bij de politie of een dag op de militaire kazerne of tijdens een oefening lijkt me wel heel gaaf :D

Ja zo'n dag bij het leger lijkt me ook supergaaf! Met zo'n uitrusting zo'n oefening doen of over de stormbaan rennen :D

Je precies! :D
Landmachtdagen zijn ook erg leuk, maar zo druk en commercieel helaas :=

Dirndl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 21:53

StonedRomy schreef:
Ik ga deze zomer een weekje meelopen bij een deeltjesversneller. Wil er ook later gaan werken, dus kijk er heel erg naar uit!

Wat gaaaaaaaaf! Dat zou ik ook heel graag willen!

Verder zou ik graag een dag mee lopen met een lid van de Search and Rescue Squad in IJsland. Als je ziet wat zij doen om (vooral) toeristen van gletsjers en uit stormen te redden, fantastisch en belangrijk werk wat ze leveren.

RomySmink

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 21:55

Recherche, achter de schermen bij filmopnames en totaal iets anders voeding en sportdeskundigen

Happy16

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 21:57

Ik zou graag een dagje meelopen bij een dolfijnentrainer :j

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 21:58

Hier ook de patholoog anatoom :) En de hersenchirurg!

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 22:01

Ik zou heel graag mee willen lopen met een pathaloog anatoom. Ook zou ik heel graag eens een dag mee willen lopen op een oncologie afdeling in het ziekenhuis en ook wil ik een dagje meelopen in een hospice.

Ik zou van alledrie bovengenoemde werkvelden het absoluut niet aankunnen om er te werken maar ik zou zo graag willen zien wat die mensen allemaal doen..

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 22:02

Leuke dingen komen er voorbij.

Ik zou graag een dag meegaan als uitvaartbegeleider.
Mee met een helikopterpiloot sla ik ook niet af.

Urielle

Re: Met welk beroep wil jij een dagje meelopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 22:07

Dagje brandweer, gewoon eens zien wat er allemaal langskomt, volgens mij de meest bizarre zaken.

Een verzorger in de dierentuin.

Hoofd PR van de Amerikaanse president }>

Maatschappelijk werkster of bijvoorbeeld iemand bij jeugdzorg.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 22:10

Hmm ik wil met een begrafenisondernemer en of een persoon die snijd in overleden mensen meelopen. Al lijkt DA of arts ook wel een vak apart , een drukke eerste hulp ofzo.

Maar een dag met de vuilniswagen lijkt me ook heel stoer :D

NoName126

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 22:10

Verloskundige :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 22:12

Wat me trouwens ook heel gaaf lijkt.. een keer meelopen met 'the boys in blue' van Bondi. De strandwachten :D

En ambulance lijkt me ook gaaf, maar heftig :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 22:12

Oh ja met die lekkere mannen , wow dat zou geweldig zijn.

Chardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 22:13

Veearts, lijkt me een erg leuke baan! :j

Fudge

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 22:14

Hihi leuke dingen komen hier voorbij. Grappig dat er zoveel mensen op medische gebieden mee willen kijken. Ik ben op dit moment co-assistent en oa patholoog anatoom, OK, EHBO, SEH, oncologie etc zijn verplichte stages in het onderwijs. Ik denk overigens dat als je bij een patholoog anatoom mee wil kijken dat dat best mogelijk is, moet je niet voor een academisch ZH kiezen om het te proberen. Perifere ziekenhuizen zijn daar misschien wel in over te halen.

Ik zou graag een keer met de strandwachten van bondi beach mee willen lopen. Maar ook de recherche, bij een topruiter of bereden politie zou ik niet afslaan

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 22:16

Rebecca schreef:

Niet eens om die reden Rebec :') maar gewoon om het werk :D

dropveterr

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 22:19

xJolijn schreef:
zodiacje schreef:
Ik zou wel een dagje mee willen lopen op een filmset van een grote Hollywood productie.
Ben groot film fan en lijkt mij zo interessant om te zien hoe ze dat nu allemaal maken. Wel een film met sexy acteur dan natuurlijk ;)

Hollywood is erg lastig, maar als je film/televisie leuk vind kun je in NL ook wel meelopen hoor :P
Of ga een dag figureren, vooral series hebben vaak een tekort aan (enthousiaste) figuranten :j kun je mooi een kijkje achter de schermen nemen.

Dierenarts wilde ik altijd meelopen en heb ik ook een dag gedaan :j was erg interessant! Is wel alweer jaren geleden. En ik had een beetje geluk dat we opgeroepen werden om naar een paard te gaan, wel zo leuk natuurlijk :D
Politie lijkt me wel gaaf. Een volleerd/werken restaurator (kunst) ook.

Dierenarts was hier ook errug leuk! Begin van de dag helaas niks. Ik kwam er om half 9, eerst dweilen en doen. Ze hadden voor smorgens enkel een castratie van een jack russel. Smiddags mocht ik mee naar de andere locatie van de praktijk voor het spreekuur daar. Daar een hond voor een enting en nog een hondje gehad. Ook een paard die gechipt werd.
Voor de noodgevallen nog bij een paard met koliek geweest, en een koe met een hele vreemde bult van echt 40cm breed. Was heel leerzaam, en heb toen ook defenitief gekozen voor opleiding da assistente!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 22:19

Joaltijd schreef:
[naam] schreef:

Niet eens om die reden Rebec :') maar gewoon om het werk :D

-O- :')

Sanne_com

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 22:20

WildDreams schreef:

+1
Lijkt me zo gaaf om een keer mee te lopen met een Militair (liefst marechaussee) zou de keuzen voor mijn vervolg opleiding zou veel makkelijker maken :D