En dit is 144?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 10:46

Ariannee schreef:
Misschien handig om te weten het lammentje is van eer muur afgevallen van ongeveer 5 tot 6 meter

Een muur van 5-6 meter? Hoog bedoel je? Enig idee hoe hoog 6 meter is :+

Shirley

Re: En dit is 144?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 10:47

Ik denk breed?
Die hoogte had het niet overleefd...

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 11:04

yvje86 schreef:
Dan had 144 haar op het minst kunnen doorverwijzen naar een instantie waar ze haar wel verder hadden kunnen helpen.
Ook hadden ze haar misschien advies kunnen geven over hoe verder te handelen.

Dat hadden ze allicht kunnen doen ja.. Vraag me eerder af waarom je zelf niet op het idee komt de brandweer te bellen als ze bij 144 aangeven er niets aan te kunnen doen.

Hoop van ganze harte dat ze zelf de wal weer gevonden hebben, of dat er iemand anders wel zelf het water in gegaan is, want ik kan je met 100% zekerheid zeggen dat het lammetje nu hartstikke dood is als ie er nu nog ligt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 11:44

KimD schreef:
Ariannee schreef:
Misschien handig om te weten het lammentje is van eer muur afgevallen van ongeveer 5 tot 6 meter

Dat is de schuld van de schapenboer, maar dat valt niet onder verwaarlozing. Waarschijnlijk met bokkensprongen een verkeerde inschatting gemaakt en hop eraf gevallen.

Inderdaad, lammetjes zijn meesters in uitbreken :j

Ik vind dit ook zaak voor de eigenaar van de schapen, hij moet zorgen voor een goede omheining.

jessdaniels

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 11:47

http://www.vraaghetdepolitie.nl/sf.mcgi?1422
Citaat:
Ben je getuige van een dier in nood door een ongeluk, mishandeling of verwaarlozing, dan is er één centraal nummer dat je kan bellen om het te melden: 144. Dit nummer is zeven dagen per week, 24 uur per dag bereikbaar.

Citaat:
Bijvoorbeeld wanneer een hond in een kanaal ligt en er niet op eigen kracht uit kan komen of een paard dat door het ijs is gezakt.

Dit lijkt me wél een 144 geval.
Ik heb ze eerder eens gebeld over een aangereden ooievaar die nog leefde, kwamen ze ook ophalen om een spuitje te geven..

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 11:51

cp112 schreef:
Ariannee schreef:

Een muur van 5-6 meter? Hoog bedoel je? Enig idee hoe hoog 6 meter is :+

zo'n hoge walkant heb ik nog nooit meegemaakt,

hoe krijg je zo'n lammetje er dan weer op? met een kattepult of zo (beter dan een trebuchet regelen ben ik bang)

Joey

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 12:08

Wat een belachelijke actie weer van ze.. Hele tijd geleden was er een zwaan die helemaal vast zat in het water door gaas en nog meer, wij bellen, zijn ze ook niet komen opdagen :n
Vind echt belachelijk dat ze niet komen helpen, zelfs niet als het in 'hun straatje' ligt.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 12:10

Daarvoor moet je dan weer de dierenambulance bellen...

Nirvana_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 12:29

Goed.. Ik geloof dat als ik een situatie tegenkom waar ik een instantie nodig heb ze maar allemaal bel, want ik snap er nu helemaal niks meer van :')

Arc_En_Ciel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 12:40

144 is sowieso belachelijk. Ze doen wel heel diervriendelijk en lief met hun reclames 'red een dier', maar als het erop aankomt komen ze nooit. Maak dan ook geen reclame en start ook niet zo'n nummer.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 12:45

Een muur van 5-6 meter lijkt me inderdaad wel heel hoog. Is het geen 1,5-2 meter hoog?

Ik zou de eigenaar opsporen zodat die een paar draadjes extra kan spannen om de schapen daar weg te houden.
Bel gewoon aan bij de dichtstbijzijnde boerderij, die kunnen je echt wel vertellen van die dat land is. En die eigenaar kan vervolgens vast zeggen van wie de schapen zijn die op zijn land grazen of misschien is het zelfs als wel de eigenaar.

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 12:50

Onbegrijpelijk dat ts nu dit te horen krijgt :+ goed dat je 144 hebt gebeld. Jammer dat zij je niet door verwezen hebben naar de brandweer. Ik was er zelf denk ik ook niet op gekomen om de brandweer te bellen. Hopelijk vind je de eigenaar & wil hij zijn omheining veiliger maken.

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 12:58

Belachelijk!
Ik heb een keer 144 gebeld toen had de buurman gloor in me schildpaddenvijver gegooit.
Het schuim stond een meter hoog.
Deden ze ook niets.
Toen dierenbescherming gebeld en die kwamen gelijk en hij kreeg een fikse boeten.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 13:00

Daarvoor zou ik de gewone politie ook bellen en aangifte doen!
Is hij nou helemaal gek geworden :?

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 13:21

vrouwke schreef:
Belachelijk!
Ik heb een keer 144 gebeld toen had de buurman gloor in me schildpaddenvijver gegooit.
Deden ze ook niets.
Toen dierenbescherming gebeld en die kwamen gelijk en hij kreeg een fikse boeten.

schuimend chloor?
maar buiten dat..

wat had 114 dan moeten doen?
dat lijkt mij nu juist weer een zaak voor de politie..

neem aan dat je je eigen schildpadden direct red, en de politie belt om aangifte tegen zo'n figuur te doen. en volgens mij deelt een dierenbescherming helemaal geen boetes uit.. dat kan de politie doen in geval van mishandeling of vernieling (in dit geval ging het om vernieling van jouw eigendom (dier is ook eigendom) en de voedsel en warenautoriteit als het gaat om het welzijn van dieren bedoeld voor consumptie.

dier verwaarlozing, mishandeling dat gered moet worden (verwijderd uit de situatie veroorzaakt door een mens op een normale locatie)> 114
dier dat gered moet worden met spoed omdat het zich in een levensbedreigende situatie bevind (sloot, boom (goed voor katten dan, niet voor lammetjes die laatste) > brandweer
dier dat opgevroten wordt door het toedoen van een dier van een ander mens> zelf redden + politie aangifte doen als het door nalatigheid of opzet van een mens komt
dier dat opgevroten of bedreigd wordt door een wild dier > natuur beheer.
etc..

echt heel ingewikkeld vind ik het om heel eerlijk te zijn niet.
je moet je zelf afvragen, wat is de functie van wie ik bel en wat zouden ze kunnen doen voor mij..

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 13:57

elenaMM77 schreef:
vrouwke schreef:
Belachelijk!
Deden ze ook niets.

schuimend chloor?
maar buiten dat..

wat had 114 dan moeten doen?
dat lijkt mij nu juist weer een zaak voor de politie..

neem aan dat je je eigen schildpadden direct red, en de politie belt om aangifte tegen zo'n figuur te doen. en volgens mij deelt een dierenbescherming helemaal geen boetes uit.. dat kan de politie doen in geval van mishandeling of vernieling (in dit geval ging het om vernieling van jouw eigendom (dier is ook eigendom) en de voedsel en warenautoriteit als het gaat om het welzijn van dieren bedoeld voor consumptie.

dier verwaarlozing, mishandeling dat gered moet worden (verwijderd uit de situatie veroorzaakt door een mens op een normale locatie)> 114
dier dat gered moet worden met spoed omdat het zich in een levensbedreigende situatie bevind (sloot, boom (goed voor katten dan, niet voor lammetjes die laatste) > brandweer
dier dat opgevroten wordt door het toedoen van een dier van een ander mens> zelf redden + politie aangifte doen als het door nalatigheid of opzet van een mens komt
dier dat opgevroten of bedreigd wordt door een wild dier > natuur beheer.
etc..

echt heel ingewikkeld vind ik het om heel eerlijk te zijn niet.
je moet je zelf afvragen, wat is de functie van wie ik bel en wat zouden ze kunnen doen voor mij..

Toch wel boete en hij staat daar in de computer.
De schildpadden die ik nu heb zijn van de dierenbescherming.
Ik heb na die 2 nu 15 zitten die ze bij mensen weg gehaald hebben of in sloten en zo.
1x per jaar krijg ik controle.
ik ga even kijken of ik die foto nog heb.
Ze hebben een monster van de vijver genomen en het schuim stond flink hoog.

Ariannee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-15 00:23

het lammetje was er weer afgevallen hebben hem er weer op gezet en is er weer afgevallen :(
Hoe we het lammetje erop hebben gekregen, er staat daar een grote ladder waar je naar de wei kan zo hebben we hem weer bovenop gezet.

Er liepen dit keer zelf lammetjes op de weg, die waren ontsnapt :P, gelukkig zij die weer terug

heb even aan mijn vriend nagevraagd hoe hoog de muur ongeveer was hij schat zo tussen de 3 en de 4 meter, ik dacht namelijk 5 tot 6 meter zo zag het er wel uit.

En als het goed is is de boer daar geweest en hopelijk is die zo slim om daar nu iets te hangen kwa draad of iets zodat er niet nog meer vallen :)

Gea99

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 00:49

"schuimend chloor?
maar buiten dat.."

Chloor gaat schuimen als het in aanraking komt met o.a urine.

Hopen maar dat die boer de boel wat beter gaat beschermen. Of misschien nog beter; Naar een andere wei brengt.
Schapen en zeker lammeren zijn kampioen uitbreken.
Moet je in zo'n geval de brandweer ook een bedrag betalen? (niet jij maar die boer) Ligt me iets van bij dat dat bij bepaalde gebeurtenissen wel het geval was.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 01:41

Gea99 schreef:
"schuimend chloor?
maar buiten dat.."

Chloor gaat schuimen als het in aanraking komt met o.a urine.

Hopen maar dat die boer de boel wat beter gaat beschermen. Of misschien nog beter; Naar een andere wei brengt.
Schapen en zeker lammeren zijn kampioen uitbreken.
Moet je in zo'n geval de brandweer ook een bedrag betalen? (niet jij maar die boer) Ligt me iets van bij dat dat bij bepaalde gebeurtenissen wel het geval was.

Met een paard in de sloot bv is de eerste keer dacht ik 'gratis' en daarna rekenen ze wel kosten dacht ik. Tenminste, zoiets heb ik een keer gehoord.

eempiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 02:42

Mijn advies zou zijn om hiervoor de dierenambulance te bellen. Zij hebben vaak ook wat regiokennis en weten soms ook wel bij wie de dieren horen. Brandweer had waarschijnlijk ook niet gekomen, tenzij het schaap/lammetje echt in de sloot had gelegen.

Fearlien

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 06:04

Misschien bedoelde ze ook 5/6 meter, maa dan met centi ervoor.. :D

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 06:15

Ze horen sowieso te komen om naar de situatie en de afzetting te kijken. Het kan niet zo zijn dat de brandweer 3x per dag uit moet rukken om van desbetreffende boer de lammeren uit het water te vissen. Anders zou ik bellen met het nVWA, het vroegere AID TS, die kunnen daar gelijk controleren.

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 07:53

Brandweer hoef je niet te betalen hoor, ze zijn hier ook al eens voor niets geweest toen een toerist gebeld had en m'n moeder hem er zelf al uit getrokken had. Niemand die een rekening gezien heeft.

Maar de NVWA bellen voor een lammetje in de sloot, meen je dat? :x

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 08:48

Niet als eens een lammetje in het water valt maar het blijkt dat de boer geen deugdelijke afzetting heeft en ja, je kan het nVWA bellen als er herhaaldelijk lammeren in de sloot vallen daardoor. Eens kijken als het een paard is dan staat Bokt op zijn kop.

kwii

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 08:56

Ook als dit geen situatie voor 144 is, hebben ze nog raar gehandeld. Ze hadden TS dan toch kunnen vertellen waar ze wél heen moet bellen? :n