Ariannee schreef:Misschien handig om te weten het lammentje is van eer muur afgevallen van ongeveer 5 tot 6 meter
Een muur van 5-6 meter? Hoog bedoel je? Enig idee hoe hoog 6 meter is
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
yvje86 schreef:Dan had 144 haar op het minst kunnen doorverwijzen naar een instantie waar ze haar wel verder hadden kunnen helpen.
Ook hadden ze haar misschien advies kunnen geven over hoe verder te handelen.
KimD schreef:Ariannee schreef:Misschien handig om te weten het lammentje is van eer muur afgevallen van ongeveer 5 tot 6 meter
Dat is de schuld van de schapenboer, maar dat valt niet onder verwaarlozing. Waarschijnlijk met bokkensprongen een verkeerde inschatting gemaakt en hop eraf gevallen.

Citaat:Ben je getuige van een dier in nood door een ongeluk, mishandeling of verwaarlozing, dan is er één centraal nummer dat je kan bellen om het te melden: 144. Dit nummer is zeven dagen per week, 24 uur per dag bereikbaar.
Citaat:Bijvoorbeeld wanneer een hond in een kanaal ligt en er niet op eigen kracht uit kan komen of een paard dat door het ijs is gezakt.
cp112 schreef:Ariannee schreef:Misschien handig om te weten het lammentje is van eer muur afgevallen van ongeveer 5 tot 6 meter
Een muur van 5-6 meter? Hoog bedoel je? Enig idee hoe hoog 6 meter is

goed dat je 144 hebt gebeld. Jammer dat zij je niet door verwezen hebben naar de brandweer. Ik was er zelf denk ik ook niet op gekomen om de brandweer te bellen. Hopelijk vind je de eigenaar & wil hij zijn omheining veiliger maken.
vrouwke schreef:Belachelijk!
Ik heb een keer 144 gebeld toen had de buurman gloor in me schildpaddenvijver gegooit.
Het schuim stond een meter hoog.
Deden ze ook niets.
Toen dierenbescherming gebeld en die kwamen gelijk en hij kreeg een fikse boeten.
elenaMM77 schreef:vrouwke schreef:Belachelijk!
Ik heb een keer 144 gebeld toen had de buurman gloor in me schildpaddenvijver gegooit.
Het schuim stond een meter hoog.
Deden ze ook niets.
Toen dierenbescherming gebeld en die kwamen gelijk en hij kreeg een fikse boeten.
schuimend chloor?
maar buiten dat..
wat had 114 dan moeten doen?
dat lijkt mij nu juist weer een zaak voor de politie..
neem aan dat je je eigen schildpadden direct red, en de politie belt om aangifte tegen zo'n figuur te doen. en volgens mij deelt een dierenbescherming helemaal geen boetes uit.. dat kan de politie doen in geval van mishandeling of vernieling (in dit geval ging het om vernieling van jouw eigendom (dier is ook eigendom) en de voedsel en warenautoriteit als het gaat om het welzijn van dieren bedoeld voor consumptie.
dier verwaarlozing, mishandeling dat gered moet worden (verwijderd uit de situatie veroorzaakt door een mens op een normale locatie)> 114
dier dat gered moet worden met spoed omdat het zich in een levensbedreigende situatie bevind (sloot, boom (goed voor katten dan, niet voor lammetjes die laatste) > brandweer
dier dat opgevroten wordt door het toedoen van een dier van een ander mens> zelf redden + politie aangifte doen als het door nalatigheid of opzet van een mens komt
dier dat opgevroten of bedreigd wordt door een wild dier > natuur beheer.
etc..
echt heel ingewikkeld vind ik het om heel eerlijk te zijn niet.
je moet je zelf afvragen, wat is de functie van wie ik bel en wat zouden ze kunnen doen voor mij..

, gelukkig zij die weer terug
Gea99 schreef:"schuimend chloor?
maar buiten dat.."
Chloor gaat schuimen als het in aanraking komt met o.a urine.
Hopen maar dat die boer de boel wat beter gaat beschermen. Of misschien nog beter; Naar een andere wei brengt.
Schapen en zeker lammeren zijn kampioen uitbreken.
Moet je in zo'n geval de brandweer ook een bedrag betalen? (niet jij maar die boer) Ligt me iets van bij dat dat bij bepaalde gebeurtenissen wel het geval was.