tiwi1969 schreef:En als hij voor de eerste maanden, zolang je kindje borstvoeding krijgt bijvoorbeeld, een eigen plek krijgt in jouw huis en daarnaast zijn eigen huis aanhoudt? Dan kan hij bij zijn kind zijn en is toch vrij daar te zijn waar hij wil.
Zodra je kindje ouder is kan je dan kijken naar een meer gebruikelijke co-ouder regeling.
Als je vooraf een termijn afspreekt en steeds evalueert of het beiden nog bevalt dan moet er toch een oplossing zijn om samen ouders te zijn van jullie kindje.
Dit wil ik inderdaad ook nog voorstellen, al ben ik bang dat hij er afwijzend op gaat reageren omdat het in zijn ogen dan toch "samenwonen" is.
We gaan dinsdag met een therapeut/coach om tafel zitten om dit alles goed door te spreken. Zij werkt met paarden en geeft een veilige omgeving waar je gevoel en eerlijkheid kan uiten. Zowel vader als ik hebben nogal wat temperament wat in een discussie waar ook gevoel komt kijken niet altijd ingehouden kan worden, en aangezien ons gevoel nu even overhoop ligt omdat we alles nu ineens anders gaan/moeten bekijken zijn de lontjes ietwat korter dan normaal. De dame die erbij is kan ons terugfluiten zodat we respectvol en netjes met elkaar om blijven gaan en het schijnt dat de paarden aangeven of wel wel of niet eerlijk naar elkaar en ons eigen gevoel zijn.
Lijkt mij iig een fijne manier om dit rustig door te kunnen spreken
Har: Het is niet dat ik alles samen met hem wil doen. WIJ willen alles samen doen, dat is een groot verschil. We moeten alleen kijken hoe we dat gaan doen zonder in een relatieachtige situatie terecht te komen. Het is niet dat hij of ik huisje boompje beestje kijken of juist niet, het is zoeken naar waar wij ons goed bij voelen en dat is dan automatisch goed voor het kindje
Cayenne: Ik verwacht niet meer van hem dan hij wil geven. Mijn gevoelens voor hem zijn allicht sterker dan die van hem voor mij. We weten gewoon beide niet wat de toekomst brengt en we kunnen ook niet in de toekomst kijken. Wat dat betreft staan we juist heel goed op één lijn. Anders waren we ook nooit aan dit gebakje begonnen