Ik ben te zwak om te stoppen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Marit

Re: Ik ben te zwak om te stoppen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-15 09:00

Maken dat je weg komt. Laat nóóit iemand je onafhankelijkheid afnemen. Echt, nooit.

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-15 09:03

Nou meid, als je het leuk vindt om gekleineerd en beheerst te worden, moet je zeker bij je vriend blijven.
Maar als jij gevoel van eigenwaarde hebt en trots op jezelf bent, dan zeg je tegen die kwal: prop je bmw maar in je hol en zoek maar een ander om te koeieneren.....
Jouw keuze.....

Debortje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-15 09:52

linnie050 schreef:
Kan je de kat niet meenemen?
Zorgt hij wel voor de kat?

Ik kon de poes helaas niet meenemen omdat mijn vader een hond heeft en dat niet samen gaat.
Ik ben sinds het uit is wel een paar keer nog daar thuis geweest, poes miauwt nu een stuk meer nu ze de hele dag alleen zit als hij werkt.. Maar zover ik weet geeft hij haar voldoende aandacht als hij thuis is en speelt hij met haar.
Als het uit blijft gaat hij waarschijnlijk nog een poes erbij nemen zodat ze niet alleen is.

Nu ik jullie reacties leest.. Wat ben ik ontzettend blind geweest, ik heb alles laten vallen voor hem en dan behandeld hij mij zo!
Ik dacht altijd wel van dat het beter zal gaan worden, maar dat zal nooit gebeuren.
Hij wilt mij in zijn macht, hij wilt mij terug omdat hij anders eenzaam is en hij zelf alles thuis moet gaan doen naast zijn werk etc. En hij ondertussen wel alles mag gaan doen en ik niet.

En dan heb ik nog niet eens alles vertelt oa dat zijn familie onze relatie ook erg beïnvloed. Zijn ouders verwachten heel erg veel van hem, in het begin hoorde ik zijn moeder tegen hem zeggen dat met mijn werk we niet ver komen.. Hij is een moederskindje en belt 2 keer op een dag met haar en ze appt hem tig keer op een dag met wat hij doet of gaat doen, wat hij gaat eten, wat hij kijkt op tv etc etc.
Zijn moeder was ook degene die tegen hem zei dat ik benzine geld moest betalen als hij ergens heen moest rijden met mij.
Mijn ex vriend had in het begin van onze relatie een paar keer gefaked dat hij flauw viel toen we ruzie hadden waarop zijn moeder mij aanviel dat ik hem niet aan het lijntje moest houden en dit niet gezond is voor zijn gezondheid. Paar maanden later gaf hij toe dat het nep was!!! En hij stond toe te kijken hoe zijn moeder tegen mij te keer ging.

Na dat hij gister avond loog dat hij thuis was en serie ging kijken terwijl hij ergens anders zat, ik zit er echt mee.. Waarschijnlijk doet hij vaker dingen achter mijn rug om en ik zit braaf thuis.
Hij heeft vannacht nog een paar berichten gestuurd zoals deze:

Sorry als eerste dat ik boos werd op je.. Sorry dat ik loog dat ik zei dat ik thuis was...

Het enige wat ik echt wil is gelukkig zijn en het lijkt ons gewoon niet te lukken.. Jij bent alles wat ik wil en les wat ik mis.. Ik denk de hele dag aan jou altijd, en verlang er altijd met jou te zijn..

Mijn gevoelens zijn voor jou sterker dan alle andere dingen in het leven en ik zal nog steeds niet weten wat ik zonder jou zal moeten in me leven.. Ik mis je en wil je terug...

Ik denk nog steeds aan hoe het in begin was, dat was zo leuk en zo verliefd. Lieve verhaaltjes, altijd leuke dingen afspreken en altijd samen willen zijn en nu we maken elkaar helemaal gek en alsof het niet meer lukt...

Jij bent de enige vrouwtje waar ik mee wil zijn en niemand anders.. Ik droom over jou en straks ga ik ook hopelijk dromen dat we samen zijn en gelukkig zijn en samen met de auto op vakantie zijn.

Hopelijk kunnen we gelukkig worden samen en dat je snel terugkomt bij mij...

Ik hou van je voor altijd!

Ik ga er niet meer op reageren!!

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-15 10:05

Hij probeert je echt te manipuleren met die berichten die hij je stuurt,ook al lijkt het aardig..Ik denk dat het beter is als je met hem kapt..Misschien gaat de komende periode heel moeilijk worden voor je en zul je hem ook wel missen,maar als je daar door bent denk ik echt dat je blij bent dat je hebt doorgezet..Je verdient veel beter..

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-15 10:08

Je kan hem altijd eens vragen waarom hij je dan altijd uit scheld, je niet steunde toen je geen werk kon vinden enz. Dat je daar meer aan gehad had dan aan z'n dromen.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-15 10:09

Ayasha schreef:
Narcisme in deze mate is een stoornis. Die veranderen niet, hoewel ze dat wel zullen beweren om te manipuleren. bovendien vind ik hem eerder kenmerken van een sociopaat vertonen.

Hoe het ook zij; wegwezen TS. Run fast and far. Hij overtuigd jou om bij hem te komen wonen en alles achter te laten, isoleert je en gaat je dan kleineren. Ik lees een hoop dingen die gewoon onder psychische mishandeling vallen en dan ga jij nog schuld op je nemen?
Zal vast dat jij ook fouten gemaakt hebt maar dan verdien je dit nog steeds niet.

Ik kan een heel verhaal gaan typen, maar hier is eigenlijk alles gezegd wat ik zou willen zeggen.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-15 10:10

Amalarab schreef:
Luister naar je vader!

Een ook dit is een advies wat je op zou moeten volgen. Je ouders zijn één van de weinige mensen die echt altijd het beste met je voor hebben. Luister ernaar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-15 10:11

Heel verstandig meid. Over een dagen krijg je waarschijnlijk berichtjes met een hele kwetsende inhoud zoals hoe je hem kapot hebt gemaakt en dat het je eigen schuld is dat hij je zo kleineert. Dan laat hij zn ware gezicht zien. Want iemand die echt om je geeft respecteert je keuze en zal zich nooit verlagen tot het aanpraten van een schuldgevoel. Gewoon duidelijk communiceren en verder lekker negeren en je eigen ding gaan doen.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-15 10:11

Diablo schreef:
Amalarab schreef:
Luister naar je vader!

Een ook dit is een advies wat je op zou moeten volgen. Je ouders zijn één van de weinige mensen die echt altijd het beste met je voor hebben. Luister ernaar.

Nouuuuu ook niet altijd maar in deze ben ik daar wel van overtuigd. ;)

future_vet

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-15 10:12

Wat een walgelijke man zeg. Je vrienden moeten laten vallen voor hem? Wauw als ik iets weet is dat je naast een goede liefde ook een eigen leven met vrienden nodig hebt. Je eigen ding doen.
& betalen voor benzine ??. Oke als jullie niet veel te besteden hadden kan ik dan heel misschien begrijpen, maar hij rijdt in een dikke BMW en wilt zijn meisje niet gelukkig maken om gewoon mee te gaan? Hij is je taxi-chauffeur niet. Bleggh

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-15 10:16

Ayasha schreef:
Nouuuuu ook niet altijd maar in deze ben ik daar wel van overtuigd. ;)

Normaal gesproken (als er een normale ouder-kind relatie is, denkt een ouder eerst aan het kind, daarna aan zichzelf. Uitzonderingen zullen er altijd zijn (en misschien betrek ik dit gewoon teveel op mezelf ;))

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-15 10:17

Normaal inderdaad wel. En in dit geval ook wel denk ik. :)

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-15 10:19

Sorry voor de bewoording, maar wat een idioot! Jij bent zijn eigendom niet en als jij eens wat leuks wil doen met vriendinnen, dan GA je gewoon. Wil je serieus bij zo iemand blijven? Ben je werkelijk gelukkig met hem, op deze manier? En denk je, zodra jij meer gaat verdienen, hij écht gaat veranderen? Meid, er zijn zó veel meer, leukere jongens. Doe jezelf dit niet aan en dat is geen kwestie van egoïsme. Jij zal ook niet altijd een engeltje zijn (geweest), maar zoals je het nu beschrijft... Wat een idioot!

Debortje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-15 10:29

Pff ik lees jullie reacties keer op keer en ik word er verdrietig van, ik ben blij dat ik het hier kwijt kan en meningen te horen krijgt.
Tuurlijk luister ik ook naar mijn ouders, mijn vader mocht hem al maaaanden niet meer omdat m'n ex vriend zich te goed voelde en het te druk had om bij mijn familie op visite te gaan samen met mij maar ik zat wel bij zijn ouders standaard elke week.
Ik moest gister avond huilen en ik zocht troost bij mijn vader om te praten maar hij was behoorlijk pissig dat ik nog contact heb met mijn ex, had mijn vader nog nooit zo boos gezien. En ik zie dat hij het er erg moeilijk mee heeft en er alles aan zal doen dat ik niet terug ga.

Na dat lange bericht kreeg ik ook nog een paar met : 'Prima dan negeer je toch' en
'Ik doe zo omdat ik niet om kan gaan met de situatie en ongelukkig ben omdat ik niet met jou ben en kan zijn....'

En nu net: 'Goedemorgen schat, ga je nog reageren?'

Ik MOET sterk zijn en hem negeren pff

suus_pepper

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-15 10:32

Blijf hem negeren TS! Het is een nare vent die alleen aan zichzelf denkt. Je verdient veel beter. De eerste stap heb je genomen, nu is het een kwestie van volhouden!

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-15 10:33

Waarom stuur je niet gewoon een bericht dat je voorlopig geen contact wil?

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-15 10:34

Misschien is het tijd dat je hem gewoon blokkeert op je telefoon.

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-15 10:35

Je bent sterker dat je denkt. Zeg hem gewoon eerlijk dat je niet meer bij hem terugkomt.

Het is tijd dat je gaat leven, leef je eigen leven en wees gelukkig met jezelf, pas dan kun je gelukkig worden met een ander.
Maar met hem zit dat er gewoon niet in, maar dat weet je stiekem zelf wel.

Zet je raam open, adem frisse lucht in en leef!

future_vet

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-15 10:36

Je kan het! Strong independent woman :j

Verwacht komende dagen en weken nog maar veel wisselende berichten van hem. Kleinerend en liefhebbend. Gewoon negeren :)

& vervelend dat je papa zo boos werd. Ik denk echt dat hij je gewoon wilt beschermen tegen hem. Tis niet niks om je dochter te moeten verliezen aan zo'n gladjanus van een aap.
Praat met hem over je gevoelens en vraag hem om zijn steun om verder te gaan zonder hem.
Laatst bijgewerkt door future_vet op 24-05-15 10:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Debortje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-15 10:37

future_vet schreef:
Wat een walgelijke man zeg. Je vrienden moeten laten vallen voor hem? Wauw als ik iets weet is dat je naast een goede liefde ook een eigen leven met vrienden nodig hebt. Je eigen ding doen.
& betalen voor benzine ??. Oke als jullie niet veel te besteden hadden kan ik dan heel misschien begrijpen, maar hij rijdt in een dikke BMW en wilt zijn meisje niet gelukkig maken om gewoon mee te gaan? Hij is je taxi-chauffeur niet. Bleggh

Ik waardeerde hem niet (moest hem helemaal dankbaar zijn als hij zo iets voor me deed) en daarom deed hij er moeilijk over, dat waren zijn woorden..

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-15 10:39

Blokkeren die zak... en verder gaan met je eigen leven... ipv een soort hulpstuk te zijn van zijn leven.

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-15 10:39

Lieve ts, negeer hem alsjeblieft en als hij niet ophoudt, geef je 1-malig duidelijk aan, dat je wenst dat hij geen contact meer zoekt, doet hij dit toch, dat je contact zoekt met de politie wegens stalking.

Mijn 1e ex is ook nog een paar weken door gegaan met berichtjes sturen. De ene keer was ik een k*twijf en de andere keer speet het hem dat hij bestond, dat ik altijd goed voor hem was geweest en of ik hem alsjeblieft kon vergeven. En dan heb ik nog geen maand iets met die jongen gehad. Toen ik vervolgens ook nog een hele discussie kreeg met zijn zus die me voor alles en nog wat uitmaakte, heb ik hem heel duidelijk gemaakt dat als hij me ook nog op welke manier een berichtje stuurde, ik de politie in zou schakelen voor stalking. Want blokkeerde ik hem op het ene, dan stuurde hij me wel een berichtje via het andere, evenals zijn zus. Hij heeft zich toen als vermist op laten geven, zodat ik me *dom genoeg* verplicht voelde contact met hem op te nemen. Zelfs dáárna nog een tijdje last van hem gehad.

Uiteindelijk was negeren de beste optie geweest...

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-15 10:44

Je kunt het wel! Volhouden TS! Laat je niet raken door die berichtjes. :x

Debortje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-15 10:45

Ik kan hem niet blokkeren, heb het toen het pas uit was al geprobeerd maar ik word depressief. Ik voel me dan nog verdrietiger en het stopt niet.

Negeren is al een grote stap voor mij, want wil hem nu ook het liefst vragen waarom hij loog dat hij thuis was..

Heb vannacht geen oog dicht gedaan, moet vanmiddag werken maar voel me zo down.

future_vet

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-15 10:45

Leffroi schreef:
Lieve ts, negeer hem alsjeblieft en als hij niet ophoudt, geef je 1-malig duidelijk aan, dat je wenst dat hij geen contact meer zoekt, doet hij dit toch, dat je contact zoekt met de politie wegens stalking.

Mijn 1e ex is ook nog een paar weken door gegaan met berichtjes sturen. De ene keer was ik een k*twijf en de andere keer speet het hem dat hij bestond, dat ik altijd goed voor hem was geweest en of ik hem alsjeblieft kon vergeven. En dan heb ik nog geen maand iets met die jongen gehad. Toen ik vervolgens ook nog een hele discussie kreeg met zijn zus die me voor alles en nog wat uitmaakte, heb ik hem heel duidelijk gemaakt dat als hij me ook nog op welke manier een berichtje stuurde, ik de politie in zou schakelen voor stalking. Want blokkeerde ik hem op het ene, dan stuurde hij me wel een berichtje via het andere, evenals zijn zus. Hij heeft zich toen als vermist op laten geven, zodat ik me *dom genoeg* verplicht voelde contact met hem op te nemen. Zelfs dáárna nog een tijdje last van hem gehad.

Uiteindelijk was negeren de beste optie geweest...

Aangeven voor stalking gaat voor nu wel heel ver. Tis net uit & hij stuurt nog berichten. Dat is geen stalking.

Als hij echt voor je deur gaat staan en echt zijn hele leven alleen maar met jou lastig vallen bezig is, is t pas stalking. Dus gewoon lekker negeren.