Goede relatie, maar is het goed genoeg?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 23:24

Oh, dat is nooit goed. Vrouwen denken te veel na! :Y) Als jij verder blij met hem bent, en hij met jou... Prima toch? Leuke dingen kan je ook wel met vrienden doen en anders inderdaad allebei even water bij de wijn om samen wat te doen :j

Tabaluga12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 23:25

Kana schreef:
Uiteindelijk maakt het lijstje met plusjes en minnetjes niet zoveel uit.

Wil je met hem oud worden?
Zie je hem als je man/vader van je kinderen?
Vervult deze relatie echt je diepste wensen op het gebied van liefde?

Of hij nou meer aan de bar hangt dan op de dansvloer staat moet niet echt uitmaken. Relaties kunnen ook prima werken tussen hele verschillende types, zodra de harde kern maar goed zit.

wat is dan die harde kern?? Ik snap je heel goed ts..

Snollygoster

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 23:25

Het is maar waar je zelf gelukkig van bent ;)

rienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 23:28

Moet je nagaan als je zwanger bent. Vol hormonen en ik mag nog 13 weken thuis zitten met bekkeninstabiliteit. Ik denk ook meer na dan anders maar ik weet dat mijn man veel voor mij over heeft en zorgt ervoor dat ik zo min mogelijk twijfels oid heb nu. En als het je echt niet los laat er over praten met je vriend of heb je dat al gedaan?

Hannanas

Re: Goede relatie, maar is het goed genoeg?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 23:37

Wat zegt je vriend wanneer jullie hier over praten?

xNursiex

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-15 08:33

Ik denk dat ik dit wel snap, mijn vriend & ik wandelen beide graag. Dus met gaan we dan gewoon wandelen. Als we gaan city trippen ipv 'natuur vakantie' doen we gewoon bijna alles te voet. En daarna vinden we het beide heerlijk om samen te gaan eten en een biertje te drinken. Maar als dat niet zo zou zijn , word samen op vakantie wel lastig? Ik vind het fijn om dingen te delen. Moeten tenslotte nog wel ffkes samen mee als het goed is.

edit; mijn vriend is btw ook lui en ik juist een hypertje. maar we versoepelen elkaars karakter. En zo kwam hij erachter dat hij wandelen wel leuk vind, maar hij xboxt ook nog genoeg hoor ;)

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-15 10:43

Ik zou me eerder zorgen maken over dat je zegt; ik he de perfecte vriend. Hij kookt, wast, etc...

Is hij niet de perfecte vriend omdat hij je aan het lachen maakt, je je bijzonder voelt door hem, je verhaal bij hem kwijt kunt?

De rest (kleding, hobby's, activiteiten) kunnen allemaal aangepast worden. Truc is om daar de gulden middenweg in te vinden.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-15 10:55

Ik mis een beetje het gevoel van liefde in je bericht. Vind je hem nog wel leuk? Of is het gewoon makkelijk samen?

Stampeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-15 11:01

Je hoeft in een relatie toch geen verlengstuk van elkaar te zijn. Denk wel dat het belangrijk is om op één lijn te zitten wbt normen en waarden. Maar interesses? Toch leuk om verschillende dingen te doen?

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-15 11:04

Wat bovenstaand poster zeggen mis ik ook een beetje in je berichtje.
Dat je vriend kookt, wast en een fijne baan heeft is natuurlijk fijn, maar niet echt essentieel voor een goede relatie. Ik denk dat je voor jezelf eens moet bepalen wat jij nou belangrijk vind ik een relatie.

Voor mij geldt dat mijn vriend er voor me is als ik hem nodig heb, dat hij me uitdaagt, dat hij gek op me is, dat ik gek ben op hem. Dat elkaars geluk erg belangrijk, respect en vertrouwen in elkaar. Dat hij passie heeft voor het leven.
Dat zijn voor mij de dingen die tellen, de rest is van ondergeschikt belang.

Zolang dit er is, is de relatie goed genoeg. Een perfecte relatie geloof ik niet in.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-15 11:07

geen enkele relatie is perfect!

ik ben bijna 5 jaar samen met mijn vriend en zolang het leuk is, is het leuk!
ik geloof niet in ware liefde en voor altijd bij elkaar blijven, ben tevreden voor nu en zie wel waar het schip strand :D

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-15 11:09

Wat maakt jouw vriend zo leuk? En inderdaad, wat zoek jij in een relatie?

Wij kunnen wel zeggen dat het goed is om je eigen dingen te hebben, maar ik ken genoeg mensen die het juist fijn vinden om juist wel veel dingen samen te doen en interesses te delen. Het 1 is niet beter als het andere. het gaat erom of het bij jouw visie en gevoel past.

Mijn vriend en ik hebben ook heel andere interesses en liggen soms mijlenver uit elkaar, maar er zijn daarnaast ook genoeg gemeenschappelijke interesses. Ik zou het zelf niet trekken om zo 'apart' van elkaar te leven als jij, maar ik ben jou niet. Ik zou er ook niet tegen kunnen om te leven zoals een bevriend stel van ons dat doet (doen echt alles met elkaar). Zoek de juiste balans voor jezelf en bekijk of jouw vriend als persoon daar ook in past

SheeNegro

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-15 11:10

Ken je dat, ying en Yang? ;)

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-15 11:12

Ik heb zelf een keer een goede relatie verbroken omdat ik dacht dat het beter kon. Dat bleek zo te zijn. Met mijn ex had ik wel een gemeenschappelijke hobby, maar voor de rest waren we heel verschillend. Nu merk ik pas hoe fijn het is als je wat meer op 1 lijn zit..

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-15 11:20

Er bestaat niet zo iets als "de perfecte relatie".
Een relatie vul je zelf in. Als jij dit niet genoeg vindt. Is het voor jou geen goede relatie. :)
Manlief en ik doen ook elk ons eigen ding zodra we buiten stappen. Hij houdt van auto's, ik van paarden. Heb ik hulp nodig en vraag ik duidelijk of ie kan helpen dan komt ie (hij heeft vroeger in de paarden gezeten) maar anders niet. :D
Ik toon interesse voor zijn hobby's en andersom, dat wel, we vragen er naar, "helpen" elkaar voor zover mogelijk (ik ken niks van auto's maar soms is luisteren terwijl ie brainstormed voldoende).

We gaan samen naar feestjes van elkaars vrienden maar tis niet zo dat we echt vaak samen op bezoek aan bij vrienden. We gaan elk alleen weg met onze vrienden en klaar. :)
Met een paar koppels gaan we wel eens eten maar dat zijn dan vrienden van de één, waar de ander ook graag mee te doen heeft. :)

Ik vind dat we een fijne relatie hebben. :) We houden van elkaar, kunnen goed met elkaar praten, hij is niet alleen mijn partner, mijn geliefde maar ook mijn beste vriend... :)

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-15 11:25

Ayasha schreef:
Er bestaat niet zo iets als "de perfecte relatie".
Een relatie vul je zelf in. Als jij dit niet genoeg vindt. Is het voor jou geen goede relatie. :)
Manlief en ik doen ook elk ons eigen ding zodra we buiten stappen. Hij houdt van auto's, ik van paarden. Heb ik hulp nodig en vraag ik duidelijk of ie kan helpen dan komt ie (hij heeft vroeger in de paarden gezeten) maar anders niet. :D
Ik toon interesse voor zijn hobby's en andersom, dat wel, we vragen er naar, "helpen" elkaar voor zover mogelijk (ik ken niks van auto's maar soms is luisteren terwijl ie brainstormed voldoende).

We gaan samen naar feestjes van elkaars vrienden maar tis niet zo dat we echt vaak samen op bezoek aan bij vrienden. We gaan elk alleen weg met onze vrienden en klaar. :)
Met een paar koppels gaan we wel eens eten maar dat zijn dan vrienden van de één, waar de ander ook graag mee te doen heeft. :)

Ik vind dat we een fijne relatie hebben. :) We houden van elkaar, kunnen goed met elkaar praten, hij is niet alleen mijn partner, mijn geliefde maar ook mijn beste vriend... :)

Maar bij jullie is het precies wat jullie allebei fijn vinden. Of dat bij TS ook zo is haal ik er nog zo net niet uit, wil ze samen uitstapjes maken omdat het hoort bij een goede relatie of omdat ze dat echt heel leuk zou vinden?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-15 11:28

Dat moet ze voor haar zelf uit maken en dat bepaalt of de relatie goed genoeg is. Ik geef enkel aan dat samen uit samen thuis misschien wel een maatschappelijk "idee" is eens je getrouwd bent/samenwoont maar dat dat heus niet móet.
Het enige wat moet is dat beide gelukkig zijn met hoe zij hun relatie in delen.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-15 12:17

Hoe lang zijn jullie samen?
Wij hadden in het begin ook niet veel gezamelijke hobby's, maar een paar jaar geleden kwamen we er achter dat we allebei graag op het water zitten, en vorig jaar hebben we een zeilboot gekocht waar nu haast al onze tijd in op gaat. Hij houdt van het klussen en het sportieve, ruige zeilen, en ik vind het heerlijk om wat te knutselen aan de inrichting en lekker in het zonnetje te zitten :D en over een paar weken gaan we samen ermee op vakantie.
Nooit gedacht dat ik ooit zo'n hobby zou vinden, maar het is enorm leuk als je op die manier veel samen kan zijn :D
Voor jullie is er vast ook een hobby of sport te vinden die jullie allebei leuk vinden.

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-15 12:24

janderegelaa schreef:
Count your blessings.

Inderdaad.. Ik kan me hier alleen maar bij aansluiten..

Al moet ik toegeven dat ik de vraag van ts wel begrijp..

Jodie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-15 12:24

Ik herken je verhaal erg met mijn ex. En ik denk dat ik op het moment dat ik mezelf zulke vragen ging stellen eigenlijk al wel wist dat het niet goed zat. Ik kan natuurlijk niet in jouw hoofd en situatie kijken, en bij mij in m'n vorige relatie was nog wel meer mis, maar ik zou zeggen volg uiteindelijk je gevoel.

Moest gelijk aan dit nummer denken trouwens: https://www.youtube.com/watch?v=RRRyDLi3qY0.

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-15 12:26

Mijn vriend en ik hebben ook een relatie waarin we heel andere hobby's hebben die veel tijd in beslag nemen.
Ik heb 2 pony's en mijn vriend vist graag veel. Hij heeft veel vrienden en ik heb een paar vaste vriendinnen (ik ben niet zo van de grote groepen, ik ben ook heel graag alleen). Best wel verschillend dus.

Ik ga regelmatig een middagje met hem mee, ik vind vissen zelf niet echt leuk maar ik hou van de natuur, buiten zijn en mijn vriend (goh :D ) dus dan 'doen' we toch iets samen. Ik neem iets lekkers mee, een tijdschrift en zit heel gezellig een middagje aan de waterkant. Hij heeft ook interesse in mijn hobby en helpt altijd als ik dat nodig heb. Hij heeft zelfs een huis met stallen/land/bak voor ons gekocht :D

Qua vrienden ga ik regelmatig met hem mee maar niet altijd. Ik doe ook vaak dingen alleen, of met mijn eigen vriendinnen/familie. Als ik meega moet ik mij er soms even overheen zetten dat ik grote groepen echt vervelend vind, maar zijn erg aardig dus het is eigenlijk altijd leuk.

Ik vind dat wij 'de perfecte' relatie hebben. Niet omdat hij echt perfect is, maar omdat we samen zorgen dat het goed is. We praten overal over, laten elkaar vrij, gunnen elkaar alles maar zorgen ook voor genoeg tijd samen.

Taucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-15 12:39

Hebben jullie genoeg sex en wordt er veel geknuffeld en gepraat?

Zo ja; dan komt 't vast wel goed.
Zo nee; dan ben je misschien wel terecht aan het twijfelen.

Angeliquee18

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-15 12:49

Mijn vriend en ik zijn totaal verschillend van elkaar :+
Waren eerst goede vrienden, in een dronken bui eens bedacht om een relatie te beginnen.
Nu bijna een jaar later, wonen we samen, verwachten we ons eerste kindje.
Of we bij elkaar passen? Nee totaal niet.
Maar we houden ontiegelijk veel van elkaar, en kunnen totaal niet zonder elkaar. Ik weet niet wat, maar er is gewoon "iets" tussen ons.

Maar ook heeft het heel veel gebotst. Zeker toen ik zwanger werd.
Maar Door veel met elkaar te praten, en elkaar te snappen, komen we er toch altijd weer uit.
En proberen we allebei oplossingen te bedenken zodat het wel slaagt!

Mijn ex was daar in tegen wel weer "perfect" begreep me altijd volledig, was romantisch, deed altijd zo ze best voor me.
Ik waardeerde dat zo veel, voelde me altijd zo schuldig als ik toen twijfelde.
Hoe kon ik zo iemand aan de kant willen zetten?
Maar het "gevoel" was er niet. Dus dan klopt het ook niet..

Een relatie is nooit perfect, dat zou ook niet alles zijn.
Het gaat juist om die kleine fijne dingetjes, als je Voorderest gelukkig bent in deze situatie, why not dan?

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-15 12:59

Ik mis de woorden Liefde, Passie en Geborgenheid eigenlijk in jouw verhaal Ts? Vindt je het fijn ' s ochtends nog even tegen hem aan te kruipen, geeft hij je dat tevreden fijne gevoel dat hij er voor je is? Mijn man en ik doen ik doen ook veel apart, hebben onze eigen hobby's en sport. Toch plannen we regelmatig een dagje sauna samen of even lekker uit eten. Helemaal niets samen doen, dan leef je wel erg gescheiden levens.

future_vet

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-15 13:01

Taucha schreef:
Hebben jullie genoeg sex en wordt er veel geknuffeld en gepraat?

Zo ja; dan komt 't vast wel goed.
Zo nee; dan ben je misschien wel terecht aan het twijfelen.

Alsof sex het belangrijkste is in een relatie :')