Welke HBO opleiding doen na jaren werken? (deeltijd)

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

laraxXxemma

Re: Welke HBO opleiding doen na jaren werken? (deeltijd)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-15 23:27

Wat ik zelf heel fijn vond toen ik voor mijn (hopelijk) aankomende hbo aan het zoeken was, gewoon een lijst opzoeken met alle opleidingen die er zijn. Ik wist net als jij vooral wat ik niet wou doen. Hoe lang de lijst dan ook is, het streept makkelijk weg omdat je weet wat je niet wil en wie weet staan er nog opleidingen tussen die je niet kent. Vooral omdat je zegt misschien ook wel totaal iets anders, zo neem je alles mee en niet 1 bepaalde categorie.
Zo'n lijst heb ik overigens gewoon gegoogled, het zal wat harder zoeken zijn naar deeltijd dan voltijd denk ik maar vast niet onvindbaar.

Frieskee

Re: Welke HBO opleiding doen na jaren werken? (deeltijd)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-15 23:35

hbo hoge hotelschool .. sluit denk ik ook wel aan op jouw verhaal ik weet niet of je van talen houdt?

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-15 23:38

zillionke schreef:
hbo hoge hotelschool .. sluit denk ik ook wel aan op jouw verhaal ik weet niet of je van talen houdt?

Talen? Engels gaat mij goed af. Alleen hotelschool gaat bij mij niet passen ben ik bang.

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-15 23:52

Denk wel omdat je zelf al aangeeft van de 8 tot half 5 mentaliteit te zijn en de weekenden je heilig zijn. Je heel goed moet nadenken om een hbo opleiding te gaan doen. Je zit naast je werk minimaal 1 avond per week op school en in de weekenden moet je leren en aan opdrachten werken. En dat niet voor 1 of 2 maanden maar een langere periode heb je dat er voor over?
Ook als je straks stage gaat lopen in die richtingen waar je nu over denkt zijn ze vaak niet blij met zo mentaliteit dat zijn toch de mensen die minder leuke opdrachten krijgen en minder snel een baan aangeboden hoe hard het ook klinkt.
Het is natuurlijk je goed recht om zo mentaliteit te hebben op zich ook niets mis mee maar betekent vaak wel dat he ambities hier ook naar moeten zijn.

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-15 00:03

Mijn voorkeur van werktijden staat natuurlijk los van een evt. opleiding. Dat ik waarschijnlijk 2 doordeweekse avonden of 1 zaterdag per week aan een opleiding besteedt en daarnaast ook nog thuis bezig ben met mijn studie? Dat is geen probleem!

De rest qua banen en dergelijke, we zien wel. Op mijn huidige werk wordt overwerken bijv. niet aangemoedigd, en als het bij een volgende baan wel kan gebeuren? Prima, maar als het niet hoeft dan liever niet.

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-16 09:52

Dit topic is alweer van een hele tijd geleden, maar wil degene die hier hebben gereageerd ontzettend bedanken! Mede dankzij dit topic mijn studie kunnen uitkiezen. Vanaf september 2016 ga ik starten met de deeltijd Bedrijfseconomie!

SpeechLess

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 14:09

Fijn dat je een leuke opleiding hebt gevonden! Kan je deze opleiding nu via je huidige werk doen?

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-16 14:33

SpeechLess schreef:
Fijn dat je een leuke opleiding hebt gevonden! Kan je deze opleiding nu via je huidige werk doen?

ja heb er ontzettend veel zin in! Helaas lukt het niet om het via mijn huidige werk te doen, ze zijn wel al op de hoogte en steunen mijn keuze. Zijn erg blij dat ik verder wil groeien, want ze vonden ook al dat ik wat stilstond in mijn groei binnen het werk. Dus eerst mijn P halen en daarna gaan solliciteren.

SpeechLess

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 15:08

Jammer dat het niet via je huidige werk kan, maar wel erg fijn dat ze zo achter je staan! Wel spannend zeg, maar ook erg fijn om je verder te ontwikkelen lijkt me. Veel succes ermee :)