kijk eens op hku, artez of willem de kooning. dat zijn meer kunst scholen en die zijn meer praktijk gericht

edit: ligt er natuurlijk wel aan welke opleiding je kiest
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Het is best wel praktijkgericht, zeker het eerste jaar. Daarna krijg je ook nog stages, dus het is niet zo dat je vier jaar alleen op school zit. Als je echt de dierenkant op wilt, zou ik toch voor HBO kiezen
Aan de HAS of VHL en je hebt ook nog hippische bedrijfskunde in Dronten, misschien is dat ook nog wat. Als je vragen hebt: pb maar
Deetjeeuh schreef:Ik sluit me aan bij Sallantval, dat is zeker iets wat ik zou doen als ik jou was!
Verder heb je het er nu steeds over dat je liever geen kantoorbaan wilt. Maar je kan toch 4 dagen op kantoor werken en dan 3 dagen vrij hebben? Dan kan je die tijd besteden aan je eigen hobby's.
Morgenavond ga ik er eens goed voor zitten en jullie reacties nog eens goed bekijken. Het blijkt hieruit in ieder geval dat ik eens verder moet kijken dan de dieren en het mbo. Wat Deetjeeuh noemt, een deeltijdopleidingen is misschien ook wel wat of een thuisopleiding, mensen die daar ervaring mee hebben? Zo kan ik toch wat blijven werken en hoef ik geen 4 jaar lang nog met tegenzin op school te zitten. _FD schreef:Als ik jou verhaal zo lees is diergezondheid en management ook iets voor jou.
Als ik je verhaal lees dan lijkt het wel alsof ik iets van mezelf terug lees. Ik heb altijd gezegd dat ik later met dieren wil werken en dan het liefst zeezoogdieren.
Ik zit nu in mijn eerste jaar diergezondheid en management in dronten ( kom zelf uit Limburg dus is voor mij een aardig stukje reizen) ben ook bij de has gaan kijken maar dat is toch heel anders als in dronten. In dronten heb je wel best veel theorie maarja dat heb je altijd op het hbo maar de theorie die je krijgt is wel heel interessant want het gaat altijd over de dieren die men dagelijks ziet dus hond, kat, konijn of paard. In het eerste jaar heb je een praktijkweek hier ga je een week alles doen wat ze ook met mbo dierverzorging krijgen. Is echt een super leuke week. Ook loop je in je eerste jaar stage. Deze stage mag je zelf kiezen waar je die gaat lopen. Ikzelf loop nu stage in het dolfinarium maar vriendinnen van mij lopen weer in een dierenasiel of dierenarts praktijk of dierentuin stage. Dan ga je in het 2e jaar op buitenland stage en het 3e en 4e jaar loop je ook nog veel stage dus je hebt best veel praktijk erbij