Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
) omdat ze de theorieën die anderen noemen ook echt toepast in haar eigen leven, met alle leuke dingen, maar ook alle moeilijkheden die erbij komen kijken als je een theorie in de praktijk wil brengen. Daarnaast is het ook echt heel vlot en grappig geschreven, recht voor z'n raap en helder.

Blue_moon schreef:In het nu leven is prima en dieren zijn daar zeker een mooi voorbeeld van.
Maar kun je dan ook puur zijn? Kun je leven zonder oordelen? Kun je spreken en liefde voelen uit het diepst van je hart? Kun je denken zonder te denken? Kun je reageren zonder te reageren? Kun je stralen vanuit het diepste van je ziel? Werken hoofd en hart samen? Kun je dingen doen zonder moeten? Kun je geweldloos communiceren? Ben je vrij van al je banden? Ben je vrij van psychische problemen? Kun je uren stil zitten zonder ook maar iets te doen of te denken? Kun je het nut zien van het nutteloze?
Ook dat heeft allemaal met leven in het nu te maken.
josien_m_ schreef:Blue_moon schreef:In het nu leven is prima en dieren zijn daar zeker een mooi voorbeeld van.
Maar kun je dan ook puur zijn? Kun je leven zonder oordelen? Kun je spreken en liefde voelen uit het diepst van je hart? Kun je denken zonder te denken? Kun je reageren zonder te reageren? Kun je stralen vanuit het diepste van je ziel? Werken hoofd en hart samen? Kun je dingen doen zonder moeten? Kun je geweldloos communiceren? Ben je vrij van al je banden? Ben je vrij van psychische problemen? Kun je uren stil zitten zonder ook maar iets te doen of te denken? Kun je het nut zien van het nutteloze?
in momenten, ja, wanneer je alleen bent met ze, beleeft me zo, hetzelfde innerlijke voelt, het kuddegevoel of die kuddelichaamstaal, dat geeft dat gelukzalige gevoel denk ik?
Blue_moon schreef:In het nu leven is prima en dieren zijn daar zeker een mooi voorbeeld van.
josien_m_ schreef:Ik ben het daar helemaal mee eens! Altijd in het nu leven, heeft op z'n zachtst gezegd, ook vervelende consequenties. En het hier en nu is niet alleen maar vrolijk. Maar leuk om te weten: paarden denken ook zeker vooruit en zijn niet alleen maar in het nu. Een paard gebruikt zijn cognitieve vermogens ook, als hij de kans krijgt tenminste en niet alleen als een machine moet luisteren naar baasje
. Eigenlijk heb ik mijn leven prima voor elkaar, ben ik trots op wat ik tot nu toe heb bereikt en heb ik dingen gedaan die ik van tevoren nooit had durven dromen. Maar soms vraag ik me af: wat nu? Hoe nu verder? Soms ben ik bang dat ik een beetje in een sleur raak. Dat ik niet leef voor mezelf, maar voor anderen. Ik herken mezelf wel een beetje in je verhaal. Continu maar kansen willen aangrijpen, omdat ik dat dan zie als een investering in 'later'. Genieten van het leven vind ik dan soms ook lastig. Continu maar doorgaan en niet even genieten van het moment heeft er bij mij voor gezorgd dat ik het plezier in het leven een beetje verloor.
Volg je droom, zeggen mensen dan, maar wat als je niet weet wat je droom ís 

)