"Jij hebt niets te zeggen/weet er niets van, snotpiek..."

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Snollygoster

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-15 20:13

Sammie schreef:
Snollygoster schreef:
Krijg ik heel vaak van mijn moeder te horen :')

Ondanks dat ik bijna 20 ben, unief doe en al behoorlijk veel heb meegemaakt in mijn leven ben ik voor mijn moeder, die nooit gestudeerd heeft, nog steeds een snotneus die niks van de wereld heeft gezien en niks weet :)

Als je zo tegen je moeder praat zo als je hier boven doet snap ik die opmerkingen van je moeder wel. Je schijnt jezelf nl. nogal boven haar verheven te voelen. ;)

Als je 20 ben kijk je ook anders, vaak makkelijker, tegen de wereld aan. En vaak is dat dus een heel stuk makkelijker. Opzich ook niks mee, maar als men dan maar wel enigszins realistisch blijft. Daar gaat t wel eens fout.

Lees laatste reactie ;)
Ik heb wel genoeg meegemaakt om realistisch te zijn, geen zorgen daar gaat niets mis ;)

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-15 20:15

Ik zeg er altijd wat van..

kimberly1995

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-15 20:15

Brainless schreef:
kimberly1995 schreef:
Je behandelt iemand anders, omdat de relatie met iemand anders is. Waarschijnlijk niet omdat iemand een andere leeftijd heeft..

Klopt voor een gedeelte wel natuurlijk.

Maar ik ben nooit voor snotaap uitgemaakt omdat ik weet wanneer ik wel wat (oa mijn mening kan spuien) en wanneer niet.
Vaak is juist de manier waarop je iets zegt ook zeker belangrijk.

Ik heb vaak genoeg meegemaakt dat ik mijn mening niet mocht zeggen, terwijl ik letterlijk gelijk had. Later bevestigt en terwijl ik het heel normaal bracht.

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-15 20:17

Anderzijds voelt het voor jonge mensen (Of dat nou 12,15, 21 of ouder is) vaak wel alsof je al heel volwassen bent, en heel veel weet. Terwijl dat jaren later toch wel blijkt tegen te vallen. Niet netjes om iemand een snotneus te noemen. Maar jonge(re) mensen missen gewoon nog (levens)ervaring.

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-15 20:18

Als iemand mij echt neerbuigend aanspreekt oid dan zeg ik er ook iets van... Voorheen niet. Dan kroop ik letterlijk in elkaar richting mijn collega of hij diegene alsjeblieft kon helpen... Gelukkig sta ik nu mijn 'mannetje' en laat ik mij niet meer zomaar het kaas van mijn brood eten.

Uiteraard gebeurd dit netjes en eigenlijk echt zelden. Ik hoef er maar een paar technische termen bij te gebruiken en dan zie je de klant letterlijk positief veranderen! Zo leuk!

Duality

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-15 20:21

Mensen die dat nodig vinden zijn zelf geen steek beter :')

Ik vind het altijd wel lachwekkend als mensen dit als opmerking gebruiken omdat ze niks beters te verzinnen hebben (en zelf weten dat ze fout zitten of onzin uitkramen) het nodig vinden om dan maar dat soort onzin te zeggen.

Overigens zijn ze vaak geen steek ouder of wijzer dan degene waar ze het tegen zeggen. Je zal jezelf maar zo 'volwassen' voelen om te denkem dat je het recht hebt iemand die jonger is zo te noemen.

Maar als iemand dat moet zeggen zijn ze je tijd niet waard, lekker laten banketstaaf!

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-15 20:37

XxJustinexX schreef:

Ik vind het altijd wel lachwekkend als mensen dit als opmerking gebruiken omdat ze niks beters te verzinnen hebben (en zelf weten dat ze fout zitten of onzin uitkramen) het nodig vinden om dan maar dat soort onzin te zeggen.

Overigens zijn ze vaak geen steek ouder of wijzer dan degene waar ze het tegen zeggen. Je zal jezelf maar zo 'volwassen' voelen om te denkem dat je het recht hebt iemand die jonger is zo te noemen.

Maar als iemand dat moet zeggen zijn ze je tijd niet waard, lekker laten banketstaaf!

Ik zeg ook niet als ik iemand een snotneus vindt, maar dat heeft dezelfde reden waarom jij vindt dat degene waartegen het gezegd (zou worden) volgens jou moet reageren.

Er zijn wel eens mensen/jongeren geweest die mij de les wilde lezen over hoe ik iets verkeerd deed, en dit terwijl degene daar zelf geen persoonlijke ervaring mee had; alleen maar van horen zeggen.
Maar ik zat zeker te weten helemaal fout en ik moest niet als oudere denken dat ik het allemaal wist.

Dan denk ik ook: snotneus; ga eerst maar eens echte ervaring op doen.
Dat denk ik dan... ik zeg het niet, omdat ik zo vroeger ook weleens zo dacht over oudere en dat zij het verkeerd deden.

jahoorisgoed

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-15 22:37

Ik heb het vooral op mijn werk. Ik ben 19, mijn hoogst voltooide opleiding is de HAVO en ik werk als eindverantwoordelijke op zon- en feestdagen in een supermarkt. Kort gezegd ben ik dan gewoon de baas.
Als klanten het ergens niet mee eens zijn of boos zijn en schreeuwen dat ze de baas willen spreken, zie je die blikken al gaan als ik aan kom lopen. Neerbuigend is soms nog zacht uitgedrukt. Sommige klanten weigeren iets van mij aan te nemen puur door het feit dat ze zoveel jaar ouder zijn dan ik of dat ze sus en zo hebben gestudeerd. Terwijl ik toch echt wel (meer) verstand heb van de regels in de winkel en van wat ik doe en zeg. De opmerking: 'Jij weet er niets van, ik kom morgen wel terug voor een volwassen persoon/de echte baas' heb ik al een aantal keer gehoord. De 'echte, volwassen baas' zegt de volgende dag precies hetzelfde als wat ik de klant vertelde en dan wordt het direct aangenomen en is het geen probleem. :')

Het doet mij eigenlijk niet zoveel. Ik weet dat ik goed ben in wat ik doe en als mensen dat niet aannemen puur door mijn leeftijd of huidige opleiding, zegt dat in mijn ogen meer over hun dan over mij.

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-15 22:49

Dat heb ik voortaan ook marindexo, maar voorheen kon ik echt uit mijn 'hum' zijn na zoiets! Gelukkig weet ik nu beter en ga ik door waar ik mee bezig was!

Volgens een hoop klanten ben ik overigens het visitekaartje van de zaak!! *\o/* Dat doet me altijd goed!

Duality

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-15 23:10

Brainless schreef:
XxJustinexX schreef:

Ik zeg ook niet als ik iemand een snotneus vindt, maar dat heeft dezelfde reden waarom jij vindt dat degene waartegen het gezegd (zou worden) volgens jou moet reageren.

Er zijn wel eens mensen/jongeren geweest die mij de les wilde lezen over hoe ik iets verkeerd deed, en dit terwijl degene daar zelf geen persoonlijke ervaring mee had; alleen maar van horen zeggen.
Maar ik zat zeker te weten helemaal fout en ik moest niet als oudere denken dat ik het allemaal wist.

Dan denk ik ook: snotneus; ga eerst maar eens echte ervaring op doen.
Dat denk ik dan... ik zeg het niet, omdat ik zo vroeger ook weleens zo dacht over oudere en dat zij het verkeerd deden.

Jij vat mijn stukje denk ik verkeerd op :p

Ik doelde meer op mensen die bijvoorbeeld een persoon persoonlijk helemaal niet kennen, en dan zulke conclusies gaan trekken , immers als jij iemands achtergrond niet weet kan je niet oordelen of iemand wel of niet weet waar hij/zij het over heeft.

Spreek ook niet uit persoonlijke ervaring maar meer mijn mening over wat ik vind van mensen die dit soort dingen nodig vinden.

Want wees eerlijk, als je een netjes geprek of een discussie voert dan is het niet nodig om zoiets te uiten. Je kan het wel denken, maar daar heeft die ander op t moment geen last van, maar als je t gaat zeggen vind ik persoonlijk dat je je zelf nogal kinderachtig gedraagt daar doel ik op, want wees eerlijk je hoeft het niet te zeggen ookal denk je t wel. En als je toch al iemand een snotneus vind, waarom het überhaupt duidelijk maken/erop ingaan. Dan kan je beter je tijd ergens anders aan verspillen.

Maar zo denk ik er persoonlijk over, no offense overigens.

Ik vind het alleen wel altijd vrij jammer dat mensen die "ouder" zijn, het ook pertinent beter beweren te weten. En dat terwijl er vrij veel jonge mensen zijn die vrij veel kennis en kunde hebben. Persoonlijk vind ik dat altijd een beetje jammer. Geld overigens niet voor iedereen haha scheer t niet allemaal over 1 kam maar nu dus specifiek over dit soort mensen.