Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
elenaMM77 schreef:als je denkt dat je je examen niet voldoende hebt voorbereid dan kun je de boeken altijd nog meenemen naar het park..
maar het leren voor het examen staat feitelijk natuurlijk los van geloven of niet.. dat heeft puur te maken met jou tegen jezelf in bescherming nemen en je zo fit en rustig mogelijk aan de nieuwe examenweek te laten beginnen.. je kent het, of je kent het niet, wat je nu nog zou leren zal weinig verandering erin aanbrengen of je moet echt op een grenscijfer zitten.
Mette schreef:elenaMM77 schreef:als je denkt dat je je examen niet voldoende hebt voorbereid dan kun je de boeken altijd nog meenemen naar het park..
maar het leren voor het examen staat feitelijk natuurlijk los van geloven of niet.. dat heeft puur te maken met jou tegen jezelf in bescherming nemen en je zo fit en rustig mogelijk aan de nieuwe examenweek te laten beginnen.. je kent het, of je kent het niet, wat je nu nog zou leren zal weinig verandering erin aanbrengen of je moet echt op een grenscijfer zitten.
Een dag van te voren het nogmaals doornemen of lezen is slecht?? Nou dan kan iedereen wel inpakken want ik ken werkelijk geen enkele student/middelbare scholier die een dag van te voren niet leert.![]()
Vandaag enkele uurtjes leren is beter dan morgen vroeg opstaan (= minder slaap) en dan nog gaan leren.
elenaMM77 schreef:Mette schreef:
Een dag van te voren het nogmaals doornemen of lezen is slecht?? Nou dan kan iedereen wel inpakken want ik ken werkelijk geen enkele student/middelbare scholier die een dag van te voren niet leert.![]()
Vandaag enkele uurtjes leren is beter dan morgen vroeg opstaan (= minder slaap) en dan nog gaan leren.
het is niet echt slecht om wel iets te doen, maar de reden dat men dan nog leert is vaak voor het gevoel dat je 'iets' doet.. er is meerdere malen uit onderzoek naar voren gekomen dat het beter is om de boeken dicht te houden voor je ontspanning (en dat heeft lichte invloed op je cijfers) en je hoofd leeg te maken..
dat geen enkele scholier of student zich hieraan houdt uit 'angst' dat ze nu nog net dat doorslaggevende feitje zullen vinden en opnemen, dat is een heel ander verhaal.. maar beter is de boeken gewoon gesloten te houden en lekker uit te waaien.
heb het hier wel over de examens.. niet over de doorsnee proefwerken en dergelijken.. het is dan vrijwel onmogelijk om altijd alles ruim van te voren voorbereid en klaar te hebben.. daarnaast als je dan niet voor het proefwerk moet leren, dan moet je wel voor een ander vak wat doen.. dus dan is het de ene herseninspanning inruilen voor de andere.

Liselot schreef:Ik denk dat ik nu veel boze reacties over me heen ga krijgen, maar ik snap dit nooit van gelovige mensen. Uiteraard heb ik respect voor degenen die geloven en op zondag niets willen doen. Maar ik vind niet dat je een kind (die notabene 18 wordt dit jaar af te lezen uit haar gebruikersnaam) zo kan drillen in wat zij wel en niet mag. Ik vind dat ook in gelovige gezinnen de kinderen zichzelf moeten kunnen ontwikkelen en daar hoort ook geloof bij.
Wat ga je straks na je examens doen? Ga je studeren? Ik zou als ik jou was lekker op kamers gaan en je eigen leven gaan ontwikkelen
) over alle onderwerpen die je leuk vindt, zoals paarden. 
Quanneh schreef:Kamer restylen/opruimen, hond uitlaten (als je een hond hebt?), Pinterest, DIY projecten, klerenkast uitzoeken, naar IKEA oid?

Je leert het echt waarderen hoor 
Da's wat anders dan wat hier gebeurt, doel is hetzelfde maar de wil is anders