Hoe klacht indienen bij Pieces

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 22:36

Dan nog is een klacht goed, als verkoopster moet je je bewust zijn van je houding immers en als een klant zich ongelukkig voelt door jouw houding is dat zonde.

Op mijn werk worden collega's er ook wel eens door aangesproken, dat een onderling geintje tussen collega's wordt opgevat door de klant als personeel die aan het kibbelen is. Maar is goed om te horen, dan worden dat soort grapjes niet gemaakt waar klanten bij zijn cq op hoorafstand. Dus bewustwording is belangrijk en dan is feedback goed. Dat de klant het anders opvat, is wel een teken dat je even weer na moet denken.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 22:41

vuurneon schreef:
Dan nog is een klacht goed, als verkoopster moet je je bewust zijn van je houding immers en als een klant zich ongelukkig voelt door jouw houding is dat zonde.

Op mijn werk worden collega's er ook wel eens door aangesproken, dat een onderling geintje tussen collega's wordt opgevat door de klant als personeel die aan het kibbelen is. Maar is goed om te horen, dan worden dat soort grapjes niet gemaakt waar klanten bij zijn cq op hoorafstand. Dus bewustwording is belangrijk en dan is feedback goed. Dat de klant het anders opvat, is wel een teken dat je even weer na moet denken.

Sorry hoor, maar dan spoor je niet. Ik heb er totaal geen problemen mee als collega's in een winkel een lolletje hebben of een babbeltje maken.

Mogen ze (we) dan niks meer? Zwijgen 10 uur lang?

Annoya

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 22:41

@KimD ook al beeld TS zich dit in.. shoppen is de ervaring en beleving van de klant. Die zou zo moeten zijn dat de klant zich welkom voelt, fijn geholpen en dat de klant terug wil komen. Ik zou er persoonlijk gewoon nooit weer komen als men mij zo behandeld in een winkel. Ik zie het wel vaker bij dat soort zaken, Vero Moda, HM, jonge meiden waar de arrogantie afstraalt.

@TS in heb laatst nep Pieces boxertjes gekocht bij Action en die waren ook super fijn en spot goedkoop.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 22:45

KimD schreef:
vuurneon schreef:

Sorry hoor, maar dan spoor je niet. Ik heb er totaal geen problemen mee als collega's in een winkel een lolletje hebben of een babbeltje maken.

Nou, ten eerste neem je een klacht altijd serieus dus 'spoort niet' is geen reactie uiteraard. Die klant had het zo opgevat en daar was zeker in te komen (was een plagend lolletje, maar als je de situatie niet kende kon het voor een buitenstaander inderdaad raar overkomen en ze voelde ze voelde zich er niet prettig bij). Nee je hoeft niet te zwijgen of geen lol meer te hebben, maar je moet je wel bewust zijn van je professionaliteit. Niets meer, niets minder. Dus het is ook goed dat klanten af en toe eens feedback geven. Je wilt immers de klant zich op zijn/haar gemak laten voelen zodat ze kopen en terugkomen om weer te kopen. Dat is je doel :) en als de klanten kopen en terug blijven komen, is dat ook weer goed voor jezelf :D

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 22:48

amkeVH schreef:
Maar 6 is toch helemaal geen gek aantal aan onderbroeken om te kopen?
Lopen zij de hele week in dezelfde onderbroek dan?

Je kan er 4 dagen mee doen :+

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 22:49

Ess_Ramona schreef:
amkeVH schreef:
Maar 6 is toch helemaal geen gek aantal aan onderbroeken om te kopen?
Lopen zij de hele week in dezelfde onderbroek dan?

Je kan er 4 dagen mee doen :+

12; gewoon elke dag omdraaien. 24 als je de voor en achterkant ook nog afwisselend :')

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 22:52

Annoya schreef:
@KimD ook al beeld TS zich dit in.. shoppen is de ervaring en beleving van de klant. Die zou zo moeten zijn dat de klant zich welkom voelt, fijn geholpen en dat de klant terug wil komen. Ik zou er persoonlijk gewoon nooit weer komen als men mij zo behandeld in een winkel. Ik zie het wel vaker bij dat soort zaken, Vero Moda, HM, jonge meiden waar de arrogantie afstraalt.

@TS in heb laatst nep Pieces boxertjes gekocht bij Action en die waren ook super fijn en spot goedkoop.

Arrogantie en klantonvriendelijk is iets anders. Echter beeld een groot deel van winkelend NL zich dingen in die er niet zijn. Vaak zijn de klanten arrogant, want als ook maar iets mis gaat of een product is op het moment niet leverbaar dan breekt de hel los. Want klant is koning! :n

Ik verbaas me daar vaak over als ik aan het winkelen ben, of medewerkers die direct in de verdediging schieten als ze een vraag niet kunnen beantwoorden. Vind dat echt vreselijk sneu...

Vandaar mijn reactie. ;)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 22:53

Maar ts voelt zich heel erg rot, komt nou niet echt arrogant over immers. Als bedrijf wil je klanten die zich prettig voelen en dat is nu absoluut niet het geval. Dus dan is het goed dat ts het aan gaat geven :) Ook in belang van bedrijf natuurlijk.

Ja klanten kunnen lastig zijn en ja personeel kan ook lastig zijn, maar gaat nu om de ts immers. Dus de rest is niet relevant.

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-15 22:55

Ik weet vrijwel zeker dat ik het mij niet verkeerd ingebeeld heb, het viel mijn moeder ook op :) Maar dan vind ik alsnog dat ze mij niet het gevoel had moeten geven dat ik in de weg liep en dat ze mij aan het uitlachen waren ;)
Normaal heb ik hele goeie ervaringen met de Pieces waar hele aardige mensen werken, dus kan mij niet voorstellen dat ik arrogant heb gekeken. Aangezien ik daar altijd heel vriendelijk hoi zeg omdat ze mij daar hier voor altijd super goed hielpen (andere medewerkers dan he ;) )
Laatst bijgewerkt door Weggebokt op 12-05-15 22:58, in het totaal 1 keer bewerkt

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 22:57

vuurneon schreef:
Maar ts voelt zich heel erg rot, komt nou niet echt arrogant over immers. Als bedrijf wil je klanten die zich prettig voelen en dat is nu absoluut niet het geval. Dus dan is het goed dat ts het aan gaat geven :) Ook in belang van bedrijf natuurlijk.

Ja klanten kunnen lastig zijn en ja personeel kan ook lastig zijn, maar gaat nu om de ts immers. Dus de rest is niet relevant.

Edit: Vooral dat uitlachen lijkt me sterk, zo'n dingen beeld je je echt heel snel in. Hetzelfde geld voor denken dat iemand over je praat.

Imo is hetgeen van TS wel relevant, wij waren er niet bij. Hierboven wordt klakkeloos aangenomen dat de situatie ook daadwerkelijk zo was als dar TS schijft. Ik doe dat niet en gooi het over een andere boeg.

Kan toch? Dat als TS er nog een keertje goed over nadenkt ze zich realiseert dat ze ietwat overdrijft?

Als ze een klacht indient en er hanoen camera's zullen de beelden terug gekeken worden, vandaar dat ze ook vragen of winkel, datum en tijdstip. Blijkt dat TS overdrijft krijgt ze zo'n mailtje terug met "onze excuses maaaaaaaar zus en zo".

Annoya

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 23:02

Ik werk zelf ook met klanten en aan ik ben klanten dus ik ben koning types heb ik ook een bloedhekel. Maar op een moment dat je mij als ik uit de winkel stapt vraagt was het personeel klantvriendelijk? En het personeel deed opgewekt, aardig en behulpzaam zal ik ja antwoorden. Stel mij dezelfde vraag als het personeel alleen doet wat het moet doen (artikelen aanslaan op de kassa) een met een arrogante kop rond lopen in die store, dan antwoord ik toch echt met nee.

Ik merk ook dat als ik vriendelijk, meegaand en hartelijk ben in mij gesprekken met klant (ik spreek telefonisch, ook zware gesprekken moet mensen teleurstellen) dat mijn werkdag een stuk leuker wordt. Ik moet geregeld nee verkopen in mijn job en als wat meer gevoel en hartelijkheid in mijn toon leg wordt nee vaak beter geaccepteerd. En wordt ik ook minder vaak uitgescholden.

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-15 23:03

Waarom zou ik het hier neerzetten als de situatie net wat anders was, KimD? :)
Omdat ik dan wat jonger ben dus dingen anders kan opvangen..? Mijn moeder was er bij en zij was het ook met mij eens.
Mijn moeder gaat er morgen ook bij zitten als de klacht word verzonden zodat er geen dingen bijkomen die niet zijn gebeurd ;)
Laatst bijgewerkt door Weggebokt op 12-05-15 23:05, in het totaal 1 keer bewerkt

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 23:04

Wij waren er niet bij, precies. Dus is het juist goede zaak om de klacht in te sturen zodat de betrokkenen kunnen worden ingelicht hierover.

Ooo ik heb wel meegemaakt hoor dat personeel gigantisch aan het roddelen en lachen was over een klant die iets verderop stond (en binne gehoorsafstand). Het gebeurt wel degelijk :+ Is vrij menselijk om het over een ander te hebben, helaas beseft niet iedereen dat je locatie wel relevant is :+ en ja ik heb er wat van gezegd want het was te genant voor woorden. Het is niet erg om fouten te maken, maar het is ook goed om feedback te krijgen. Is het niet van toepassing? Prima. Doe je er niets mee. Maar het kan een bewustwording zijn. Een klacht is niet gelijk het einde van de wereld, maar wel een signaal.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 23:10

KimD schreef:
Weet je zeker dat jij het je niet hebt ingebeeld? Dat je enigszins overdrijft? Ik kan het me heel moeilijk voorstellen namelijk.

Ik zie die situatie zelf namelijk ook wel een gebeuren in de winkel, gast komt naar mij toe, of naar manager met een klacht over personeel. Vaak is het zo dat het verkeerd wordt geïnterpreteerd. :j

Je bent 16, wellicht voelde je je al ongemakkelijk die dingen te kopen en hadden ze een binnenpretje om iets heel anders? Dat jij de situatie dus volledig verkeerd inschat?

Dan moet je je als medewerker zo gedragen dat het niet anders dan 'vriendelijk' geïnterpreteerd kan worden ;) dat is nl je werk als verkoopster en überhaupt als je met mensen werkt.

Wat in beschreven situatie is gebeurd kan gewoon niet en zou ik ook zeker melden aan de leidinggevende :j

luuntje

Re: Hoe klacht indienen bij Pieces

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 07:52

Wat vervelend dat je met een rotgevoel de winkel ben uit gegaan.
Melden kan nooit kwaad.

Ik was gisteren bij een kledingwinkel die 15 minuten te laat open ging.
De 2 winkeldames hadden meer aandacht voor elkaar dan voor mij.
Zusje was er de dag ervoor geweest en zij vond de winkeldames ook niet klantvriendelijk.

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 08:07

KimD schreef:
vuurneon schreef:

Ik ben het met je eens dat dingen verkeerd geïnterpreteerd kunnen worden, maar volgens mij is het bij veel winkels toch de regel dat je je lolletje even onderbreekt als je een klant helpt. Dus niet onderling nog even doorgeinen. Dat valt voor mij namelijk ook niet onder klantvriendelijkheid. Zoals TS het beschrijft komt het op mij over alsof de dames vrolijk doorkwebbelden toen zij bij de kassa stond, niet heel netjes. Overigens valt me dat bij meer winkels op, ook bij supermarkten e.d., dat men vrolijk doorkakelt en amper oog heeft voor de klant.

TS, als jij je onjuist behandeld voelt, kun je altijd een klacht indienen. De winkel zoekt het dan verder uit en onderneemt zo nodig actie. Ik zou je niet laten weerhouden door het feit dat andere mensen het misschien anders opgevat zouden hebben, het gaat om jóúw ervaring.

amandananana

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 08:16

Wat een belachelijke reactie, goed van je dat je een klacht gaat indienen.

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 09:52

KimD schreef:
Als ze een klacht indient en er hanoen camera's zullen de beelden terug gekeken worden, vandaar dat ze ook vragen of winkel, datum en tijdstip. Blijkt dat TS overdrijft krijgt ze zo'n mailtje terug met "onze excuses maaaaaaaar zus en zo".
Denk niet dat ze voor elke klacht beveiligingsbeelden gaan terugkijken. Daar zijn ze immers niet voor bedoeld.

Goed dat je een klacht gaat indienen TS.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 09:54

Een lolletje onderling: Tuurlijk, moet kunnen. Maar niet wanneer er een klant voor de neus staat of binnen gehoorafstand. Dat kan gewoon echt niet. Heeft niks te maken met 'klant is koning'. Het is een winkelmedewerker haar wérk om een klant te helpen en te adviseren. Daar wordt ze voor betaald.

SdaphneS

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 13:57

Winged schreef:
Een lolletje onderling: Tuurlijk, moet kunnen. Maar niet wanneer er een klant voor de neus staat of binnen gehoorafstand. Dat kan gewoon echt niet. Heeft niks te maken met 'klant is koning'. Het is een winkelmedewerker haar wérk om een klant te helpen en te adviseren. Daar wordt ze voor betaald.

Precies!
En even tussendoor de klant is koning! Zonder die klant had jij geen werk, dus je kan er maar beter voor zorgen dat die met een goed gevoel de winkel uitloopt, zodat ze de volgende keer weer terug komen.
Ik begrijp je reactie dan ook niet KimD. Naar mijn idee haal je eigen ervaringen erbij, zonder dat je kijkt naar de situatie van de TS.

TS succes met het invullen van een klacht. hopelijk weet de klantenservice je goed te helpen. :)

anne_bento

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 14:02

Goed dat je een klacht indient! Kan me er soms rot aan ergeren hoe je in winkels geholpen (of niet geholpen) wordt, maar moet zeggen dat ik nooit de moeite neem er iets mee te doen.

Bij ons in de supermarkt werkt ook een grietje, altijd zo ontzettend chagrijnig achter de kassa, kan geen gedag vanaf. Nou vooruit.. daar kan ik mee leven. Maar de laatste keer dat ik er was en in de enorme rij stond hoorde ik d'r gewoon met het kassameisje dat achter d'r zat een gehandicapte man die verderop in de rij stond uitlachen. En een lol dat ze er samen om hadden... tussendoor werd er een bonnetje in je handen geduwd. Echt ronduit belachelijk.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 18:07

Achjah wij hebben eens een klacht gekregen dat meneer zijn milkshake niet had meegekregen. Hele tirade en gescheld kwam over de manager heen (ging om een kingsdeal van 3 euro incl milkshake). Bleek meneer zelf doodleuk de milkshake vergeten te zijn, want hij stond ingepakt aan de andere kant van de counter achter een kassa (waar wij hem dus nooit hebben gezet). Wat ik hiermee wil zeggen is dat er vaak erg makkelijk klachten worden ingedient. Als het bij jou echt zo was dat ze jou in je gezicht uitlachte vind ik dat je idd gewoon een klacht móet indienen. Wel erbij vermelden dat het mogelijk is dat het wellicht niet naar jou bedoeld was maar dat het wel zo overkwam.

Nu ik er aan denk, wij hadden ook een gast die regelmatig een klacht indiende omdat hij dacht dat wij hem belachelijk maakte en uitlachte. Ik en mijn collega's zijn gewoon sociaal naar elkaar en praten zodra de gasten zijn geholpen. Deze betreffende gast had het gestoorde idee dat wij over hem praatte en hem uitlachte. Hij was echt een keer teruggekomen en zei ;waren jullie nou over mij aan het praten?

Ik dacht echt van... WtF? Waarom zouden wij dat doen? Ja nu wel omdat je jezelf zo in een bizarre positie brengt, maar wij praten niet over gasten en als we het al do en dan doen we dat als er niemand is (wij hebben een gast, vrouw, met een baard, die altijd fantastische teksten op haar T-shirt heeft als "im sexy and i know it" en daar kan je gewoon niet om heen xD of als er een erg aantrekkelijke gast is <<) )

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 18:39

SdaphneS schreef:
Winged schreef:

Precies!
En even tussendoor de klant is koning! Zonder die klant had jij geen werk, dus je kan er maar beter voor zorgen dat die met een goed gevoel de winkel uitloopt, zodat ze de volgende keer weer terug komen.
Ik begrijp je reactie dan ook niet KimD. Naar mijn idee haal je eigen ervaringen erbij, zonder dat je kijkt naar de situatie van de TS.

TS succes met het invullen van een klacht. hopelijk weet de klantenservice je goed te helpen. :)

Niet denken, dan gaat het fout. ;) gaat niet om eigen ervaringen, wel een andere interpretatie van een voorval.

Ik krijg dan ook de kriebels van "klant is koning".

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 19:06

Lijkt me typisch iets om je schouders over op te halen en door te gaan met winkelen. Om daar nou helemaal een klacht over in te gaan dienen. Lekker belangrijk de dames in de winkel zich gedragen. Jij kwam voor onderbroeken en die heb je. Mission accomplished :D

Dribbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 19:17

Anoeska schreef:
Lijkt me typisch iets om je schouders over op te halen en door te gaan met winkelen. Om daar nou helemaal een klacht over in te gaan dienen. Lekker belangrijk de dames in de winkel zich gedragen. Jij kwam voor onderbroeken en die heb je. Mission accomplished :D

Vind ik wel, want als elke klant dit doet, dan wordt dit normaal gevonden door het personeel. Dat is iets wat imo niet moet. Dus gewoon een klacht indienen, dan kunnen deze dames erop aangesproken worden door een leidinggevende.