Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
vuurneon schreef:Dan nog is een klacht goed, als verkoopster moet je je bewust zijn van je houding immers en als een klant zich ongelukkig voelt door jouw houding is dat zonde.
Op mijn werk worden collega's er ook wel eens door aangesproken, dat een onderling geintje tussen collega's wordt opgevat door de klant als personeel die aan het kibbelen is. Maar is goed om te horen, dan worden dat soort grapjes niet gemaakt waar klanten bij zijn cq op hoorafstand. Dus bewustwording is belangrijk en dan is feedback goed. Dat de klant het anders opvat, is wel een teken dat je even weer na moet denken.
KimD schreef:vuurneon schreef:Dan nog is een klacht goed, als verkoopster moet je je bewust zijn van je houding immers en als een klant zich ongelukkig voelt door jouw houding is dat zonde.
Op mijn werk worden collega's er ook wel eens door aangesproken, dat een onderling geintje tussen collega's wordt opgevat door de klant als personeel die aan het kibbelen is. Maar is goed om te horen, dan worden dat soort grapjes niet gemaakt waar klanten bij zijn cq op hoorafstand. Dus bewustwording is belangrijk en dan is feedback goed. Dat de klant het anders opvat, is wel een teken dat je even weer na moet denken.
Sorry hoor, maar dan spoor je niet. Ik heb er totaal geen problemen mee als collega's in een winkel een lolletje hebben of een babbeltje maken.
Mogen ze (we) dan niks meer? Zwijgen 10 uur lang?
en als de klanten kopen en terug blijven komen, is dat ook weer goed voor jezelf
Annoya schreef:@KimD ook al beeld TS zich dit in.. shoppen is de ervaring en beleving van de klant. Die zou zo moeten zijn dat de klant zich welkom voelt, fijn geholpen en dat de klant terug wil komen. Ik zou er persoonlijk gewoon nooit weer komen als men mij zo behandeld in een winkel. Ik zie het wel vaker bij dat soort zaken, Vero Moda, HM, jonge meiden waar de arrogantie afstraalt.
@TS in heb laatst nep Pieces boxertjes gekocht bij Action en die waren ook super fijn en spot goedkoop.

Ook in belang van bedrijf natuurlijk.
Maar dan vind ik alsnog dat ze mij niet het gevoel had moeten geven dat ik in de weg liep en dat ze mij aan het uitlachen waren 
) vuurneon schreef:Maar ts voelt zich heel erg rot, komt nou niet echt arrogant over immers. Als bedrijf wil je klanten die zich prettig voelen en dat is nu absoluut niet het geval. Dus dan is het goed dat ts het aan gaat gevenOok in belang van bedrijf natuurlijk.
Ja klanten kunnen lastig zijn en ja personeel kan ook lastig zijn, maar gaat nu om de ts immers. Dus de rest is niet relevant.
Edit: Vooral dat uitlachen lijkt me sterk, zo'n dingen beeld je je echt heel snel in. Hetzelfde geld voor denken dat iemand over je praat.

Is vrij menselijk om het over een ander te hebben, helaas beseft niet iedereen dat je locatie wel relevant is
en ja ik heb er wat van gezegd want het was te genant voor woorden. Het is niet erg om fouten te maken, maar het is ook goed om feedback te krijgen. Is het niet van toepassing? Prima. Doe je er niets mee. Maar het kan een bewustwording zijn. Een klacht is niet gelijk het einde van de wereld, maar wel een signaal. KimD schreef:Weet je zeker dat jij het je niet hebt ingebeeld? Dat je enigszins overdrijft? Ik kan het me heel moeilijk voorstellen namelijk.
Ik zie die situatie zelf namelijk ook wel een gebeuren in de winkel, gast komt naar mij toe, of naar manager met een klacht over personeel. Vaak is het zo dat het verkeerd wordt geïnterpreteerd.
Je bent 16, wellicht voelde je je al ongemakkelijk die dingen te kopen en hadden ze een binnenpretje om iets heel anders? Dat jij de situatie dus volledig verkeerd inschat?
dat is nl je werk als verkoopster en überhaupt als je met mensen werkt.
KimD schreef:vuurneon schreef:Dan nog is een klacht goed, als verkoopster moet je je bewust zijn van je houding immers en als een klant zich ongelukkig voelt door jouw houding is dat zonde.
Sorry hoor, maar dan spoor je niet. Ik heb er totaal geen problemen mee als collega's in een winkel een lolletje hebben of een babbeltje maken.
Mogen ze (we) dan niks meer? Zwijgen 10 uur lang?
KimD schreef:Denk niet dat ze voor elke klacht beveiligingsbeelden gaan terugkijken. Daar zijn ze immers niet voor bedoeld.Als ze een klacht indient en er hanoen camera's zullen de beelden terug gekeken worden, vandaar dat ze ook vragen of winkel, datum en tijdstip. Blijkt dat TS overdrijft krijgt ze zo'n mailtje terug met "onze excuses maaaaaaaar zus en zo".
Winged schreef:Een lolletje onderling: Tuurlijk, moet kunnen. Maar niet wanneer er een klant voor de neus staat of binnen gehoorafstand. Dat kan gewoon echt niet. Heeft niks te maken met 'klant is koning'. Het is een winkelmedewerker haar wérk om een klant te helpen en te adviseren. Daar wordt ze voor betaald.
) SdaphneS schreef:Winged schreef:Een lolletje onderling: Tuurlijk, moet kunnen. Maar niet wanneer er een klant voor de neus staat of binnen gehoorafstand. Dat kan gewoon echt niet. Heeft niks te maken met 'klant is koning'. Het is een winkelmedewerker haar wérk om een klant te helpen en te adviseren. Daar wordt ze voor betaald.
Precies!
En even tussendoor de klant is koning! Zonder die klant had jij geen werk, dus je kan er maar beter voor zorgen dat die met een goed gevoel de winkel uitloopt, zodat ze de volgende keer weer terug komen.
Ik begrijp je reactie dan ook niet KimD. Naar mijn idee haal je eigen ervaringen erbij, zonder dat je kijkt naar de situatie van de TS.
TS succes met het invullen van een klacht. hopelijk weet de klantenservice je goed te helpen.
gaat niet om eigen ervaringen, wel een andere interpretatie van een voorval.
Anoeska schreef:Lijkt me typisch iets om je schouders over op te halen en door te gaan met winkelen. Om daar nou helemaal een klacht over in te gaan dienen. Lekker belangrijk de dames in de winkel zich gedragen. Jij kwam voor onderbroeken en die heb je. Mission accomplished