Nieuwe keuken kopen... wie nog meer?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 10:25

Wij hebben in februari een nieuwe keuken gekocht. Wij hebben hem bij de keukenkampioen gekocht. In de winkel stond hij voor 12.000 wij hebben er 7000 voor betaald. Hier zijn we beiden tevreden mee. Je kunt er dus behoorlijk veel afkrijgen.
Whirlpool hebben wij ook voor gekozen, maar zou ik niet meer voor kiezen. Ik vind dat de combimagnetron, een van de dure, veel herrie maakt. Net zoals de afwasmachine. Vrienden van mij hebben ook whirlpool en hebben dezelfde ervaringen.
Over het plaatsen niks dan goeds. Alles paste keurig, niks was beschadigd en het zat er zo in.

Nassie

Re: Nieuwe keuken kopen... wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 12:58

Zo Marlies dat is een koopje!
Is het apparatuur wel goede kwaliteit of nog niet gebruikt?

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 13:01

Apparatuur is wel gebruikt maar allemaal super kwaliteit en heel erg netjes. Koelkast A++ qua zuinigheid, combioven van Kupperbusch (is gewoon Siemens) en een zeer luxe keramische kookplaat met 2 extra zones er zelfs in.

Site is echt het in de gaten houden waard. Het enigste is dat we echt flink schoon moesten maken maar gezien de kwaliteit van de kastjes was dat geen enkel probleem en na een goede schrobbeurt lijkt de keuken als nieuw.

Nassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 13:14

Oh wauw heb even op de site zitten kijken. Staan wel wat leuke tussen!
En inderdaad kwaliteit apparatuur. Wat een prijzen :oo

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 16:21

MarliesV schreef:
Wij hebben trouwens gekozen voor een 2de hands keuken via duitse2dehandskeukens.be
Was inclusief bezorgkosten 1500 euro en dat voor een keuken van 3.40x3.20 inclusief alle apparatuur!

Wel zelf plaatsen. Hierbij een foto, nog niet helemaal op de plek maar een goede impressie:
[ [url=m/jFzG2Q.jpg]Afbeelding[/url] ]

Erg mooi en niet duur!Leuk die veschillende kleuren!

laura1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 16:43

Wij hebben een nieuwbouwhuis gekocht en moeten dus alles opnieuw kopen.
De keuken is bij ons nog 1 van de makkelijkere dingen gebleken.

Bij ons is het een open keuken die dus aan je woonkamer vast zit.

We hebben bij verschillende zaken gekeken.
Brugman keukens, keuken kampioen, mandenmakers en keuken concurrent

We zijn geslaagd bij Bruynzeel keukens.
Deze hebben ons zeer netjes geholpen en echt de tijd genomen voor ons.
We zijn van 11:00 uur tot 16:45 uur bezig geweest met het inrichten van de keuken, dit omdat we iets anders dan anders willen en het dus een ingewikkelde keuken is.

We hebben als je vanaf de woonkamer kijkt rechts 3 grote kasten, waarin de oven, combi-magnetron, koelkast en apothekerskast zit.
Dan voor je heb je een erker, welke het dus ook bemoeilijkte. Hierin en hiernaast zitten 2 kastjes, de wasbak met quooker en onder de wasbak een kastje met hierin een lade met afvalemmertjes en in 1 "kastje" de vaatwasser, in het andere kastje zit het reservoir van de quooker en dus 1 "leeg" kastje.
Achter de wasbak is het blad verdiept zodat de erker optimaal benut is.
Dan aan de linkerkant loopt het werkblad door met in het midden ongeveer de 5-pits kookplaat en uiteraard de afzuigkap erboven. Wij hebben gekozen voor een "scheve"afzuigkap zodat je minder snel je hoofd stoot.
Dan richting woonkamer loopt het blad door ( je hebt dan zeg maat een u op zijn zij) met hier de bar met een grote pannenla.
Wij hebben dus erg veel keuken, waar we gelukkig ook ruimte voor hebben.
Omdat we het niet te vol wilden hebben en wij het persoonlijk strakker vinden, hebben we geen bovenkastjes.

Het is een mooie witte hoogglans keuken met een grijs blad .
Het bedrag durf ik niet eens meer over te praten, maar hier hebben wij behoorlijk wat voor uitgetrokken omdat hij zo aanwezig is in de kamer.

Wel hadden we gelukkig flinke korting.
50% op de apparatuur, 15% op het werkblad en 20% op de kastjes (of de kastjes en het werkblad omgedraaid) en dan nog het bedrag terug van de standaard keuken.

Dit is de voorbeeld keuken, onze heeft dus een andere opstelling en dikker en lichter blad.

Afbeelding

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 18:00

Vanmorgen kon ik geen foto's uploaden, dus die hielden jullie tegoed.

Afbeelding

Inmiddels is de ruimte boven de kasten afgetimmerd en in de latex gezet.
En is de wand betegeld met een natuursteen look in wildverband.

Afbeelding

laura1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 18:23

Ziet er netjes uit jorika!

CarpeDiem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 18:34

Wij hebben in februari een huis gekocht en meteen de keuken aangepakt.
Het vinden van een keuken vond ik één grote hel. Wat een irritante verkopers zijn er zeg! Heeft heel wat weekendjes gekost. Uiteindelijk waren we bij 2 zaken erg tevreden en hebben we gekozen voor het merk Schmith uit Duitsland. Daarbij konden we ook de kleur van de kastjes aanpassen. We hebben nu dus donkere kastjes met een licht frontje. Apparatuur allemaal Siemens.
Uiteindelijk zijn we érg tevreden met de keuken. Maar het heeft wel wat voeten in de aarde gehad.

dems75

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 09:17

Wij hebben onze keuken 2.5 jaar geleden gekocht. Hebben best goeie deal gemaakt...is kookeiland, dik granieten werkblad, hoogglans hoge kast en alle apparatuur en het installeren voor totaal 5000 eur. Heel blij mee. Wij waren bij Schouw keukens...veel kleiner dan de zgn "prijspakkers", maar voor mijn idee ook veel goedkoper

Afbeelding
Even door de troep heenkijken...is hier net geïnstalleerd

Geerke....ik vind jouw keuken echt supermooi!!!!

Nassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 10:06

Oh wauw dat is een mooie keuken Dems75 :~

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 10:11

Ook een mooie keuken Dems75! Wat heb je inmiddels in die hoek naast de deuropening gedaan/gezet?

dems75

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 10:13

Afbeelding

Daar hebben we van steigerhout zelf een kast gemaakt ;)

keshia

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 10:26

ik zie dat je uit afferden komt, ik zou zeker eens bij Lentjes keukens gaan kijken... scheelde ons heeeeeeeeel veel geld! we hebben er een prachtige keuken gekocht voor minder dan de helft van wat superkeukens en consorten ons wilden aansmeren.. daar was het niet eens mogelijk om een apart fornuis te plaatsen in de keuken, en kregen wij een 5 pits kookplaat op de offerte ipv een 6 pits vrijstaand fornuis.. nu waren we incl granietenblad, goede apparatuur oa koelvries, combimagnetron, vaatwasser grote wasbak, design kraan, rvs plinten boven het werkblad en op de vloer, designstopcontacten en lichtpunten en vrijstaand 6 pits gasfornuis van boretti 6500 euro kwijt incl plaatsen..

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 11:06

Pas gedaan. Wordt volgend jaar opgeleverd. :))

G-keuken met een klein barretje. Aan de andere kant een dichte keukenwand met oa grote koelkast, vaatwasser op werkhoogte en apothekerkast.
Laatst bijgewerkt door Sammie op 13-05-15 11:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 11:17

Wat een bijzondere plaats, een keuken onder een trap!

Vind die kast hierboven erg leuk!

Ga eens op die linkjes neuzen, want ik moet ook nog een nieuwe keuken.

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 12:05

Yv_ schreef:
Wat een bijzondere plaats, een keuken onder een trap!

Vind die kast hierboven erg leuk!

Ga eens op die linkjes neuzen, want ik moet ook nog een nieuwe keuken.

Het huis is maar 60 vierkante meter en zitten ook nog een paar vervelende hoeken en onlogische dingen in.
Dit is voor de keuken de enige logische plaats in dit huis, al moet ik zeggen dat ik niet toesta dat er iemand met schoenen naar boven loopt op de trap. Je aanrecht zit er toch schuin onder -O-

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 12:11

Had al zoiets verwacht idd :D. Vind het wel een leuke, en vooral unieke, oplossing!
Nee, dat kan ik me héél goed voorstellen! Want naar boven heb je dan slaapkamers ofzo?

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 12:20

Yv_ schreef:
Had al zoiets verwacht idd :D. Vind het wel een leuke, en vooral unieke, oplossing!
Nee, dat kan ik me héél goed voorstellen! Want naar boven heb je dan slaapkamers ofzo?

Ja 1 hele slaapkamer :')

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 12:20

In ons vorige huis zijn we voor een duitse keuken gegaan via een Nederlandse leverancier (helaas bestaat deze niet meer geloof ik, keuken2000 in Losser).
Bruynzeel verkoopt vooral kortingen (en ze hadden een ontzettend vervelende verkoper) en daar hadden we echt geen zin in. Ikea had totaal niet wat we zochten, Ekelhof in Nordhorn had een heel mooi assortiment, maar uiteindelijk vonden we het toch handiger om de keuken via een Nederlands bedrijf te kopen (qua prijs was het ook exact gelijk).

In ons nieuwe huis zit een keuken waar we wat apparatuur van vervangen hebben en die binnenkort gespoten wordt. Dan is die ook weer als nieuw, voor een fractie van de kosten!

x_Irisje_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-15 10:04

Bedankt allemaal!

We zijn afgelopen weekend geslaagd voor een keuken bij Avanti keukens in Kesteren (DB groep).
Mooi hoogglans witte keuken met zwart blad en greeploos. Helemaal happy!
Wordt uiterlijk eind juli geleverd :D

Nu flink aan de planning....
Oude keuken moet eruit, daarna moet alles gestuukt worden. Nieuwe leidingen, stopcontacten enz.
Maar we hebben er zin in :D

Nassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 10:19

Leuk! Heb je een foto??